Přejít na obsah

Octavia 1,6 TDi 85kW - klepání (házení) studeného motoru


horecky

Doporučené příspěvky

Zdravím, jako podobně několik diskutujících

má někdo zkušenost s tímto motorem? Mladý kus - 3 roky, cca 77tis najeto. Koupeno od lízigový společnosti (carnext).

Před koupí jsem projel, kultivovaný chod motoru. Cca tři týdny v pohodě a pak postupně po studeném startu začal trochu klepat, nebo házet. Po 3-4 minutách to vždy skončí a když se zahřeje, tak běží pěkně. Jinak to trochu hází i s celým autem. Po domluvě s prodejcem dáno do autorizovanýho servisu. Vyměněny svíčky, olej. Ale servisák říkal, že by to mohly být vstřiky, tzn. oprava za desítky tisíc. Prej to u těchto motorů je častý a že do toho někdo lil nekvalitní naftu.

Dotaz, když do toho teď budu lejt aditivovanou naftu a ještě tam hodím před zimou VIF, myslíte že to pomůže? Jakou máte zkušenost?

Video motoru zde: 

https://youtu.be/vaWcdznW1g8

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to měli napíchlý v origo servisu, tak už museli vidět , jaký hodnoty ukazují vstřiky, podle hodnot vidí, jak na tom jsou. Jestli někdo lil nekvalitní naftu , tak bych vyměnil i palivový filtr. Napíchnout na vag a kouknout na vstřiky. Máme doma stejný motor, tedy 81 KW, stejný km , rok 2016,  je pravda, že někdy za studena déle točí, oproti starý 1,6  77KW, ale po nastartování je potichu. Zásadně tankujeme lepší naftu. V uvozovkách, lepší naftu, co jsem v zimě natankoval na menší benzině Vervu, v domnění, že bude OIII krásně startovat, ráno nechtěla chtynout, škubala, tak ji už neberu, pouze Max Motion u ÖMV. Se mit o kecá... mám výhodu, jezdím denně k jižním sousedům a beru premiovou naftu Diesel 100 Plus, nebo Diesel-tech u ENI, cena stejná jak verva a na starý OII 1,6 77 KW , 245 tis. KM za studena v mrazech, jak Hodinky, bez  škubání. Nechci se chvástat, ale je to tak.

Editováno: , autor: Casy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš těžké.

Špatnou naftu tankovat v čr nemůžeš, všechny benzínky jí mají kvalitní, ale můžeš mít hold smůlu a vzít nějakou špatnou nebo kontaminovanou to se ti můžeš stát i když čepuješ vervu...

1.6 TDI v OIII mají už bosch vstřikovače, které vydrží víc než u starší generace.

V autorizáku by špatně vstřiky zjistili jen kdyby to měřily za studena. Měření přes VCDS je orientační a tak jako tak, skutečný stav lze zjistit pouze na stolici...

 

90 % závad kde klepání/cukání/házení za studena u motoru s nájezdem do 200K km dělají vstřikovače...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za odpovědi, pro mě amatéra moc pomohou.

Bylo mi doporučeno tankovat u EuroOilu naftu, která nemá biosložku a ještě tam dát aditivum. Zkusím a uvidím, pak to zas odvezu do autorizáku.

Je možný, že by každý autorizák našel něco jinýho?

Jo a ještě "informace" auto bylo bouraný na parkovišti vpravo vpředu (z pohledu jízdy). Podle výpisu pojišťovny škoda cca 20 000. A v servisu na to koukal a říkal, že jsou některé díly vpravo podezřele "nové" - viz video. Mohlo by to mít vliv? - vím, křišťálovou kouli nikdo nemáme. : ).

 

Do teď jsem jezdil s Octávií 1,9 TDi - teď jí bude 18 let a motor funguje naprosto perfektně (250tkm) (10 let - jsem 2. vlastník). Lil jsem do toho naftu jaká se dala, to nejlevnější a motor funguje! Bohužel ostatní věci odcházejí.

Kdyby někdo chtěl koupit : ). ... I když.

Teď jsem ji nastartoval po 3 týdnech a myslel jsem, že to nedá, ráno 0°C ... na první dobrou!

Ach jo, kam ty automobilky spějou ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele já řešil to samé resp .podobné u předfaceliftu a nemá to smysl, jen do toho budeš cpát peníze, už jsem si myslel že to mám vyřešené, ale jak začala zima, je to tady zpět.....prostě vydržím než se to ohřeje na 50St a pak je okamžitě klid, Je to jen na volnoběh, ale jen v momentě když se začnou snižovat otáčky z počátečních 1 000 na 750, Při počátečním volnoběhu na těchto vyšších otáčkách to taky nedělá taky, vstřiky se jevili i v servisu jako jediné možné řešení a nakonec je mechanici na dvou místech zcela vyloučili, jednou autorizák, jednou specializovaný servis na vstřiky......u mě si myslim že je to buď chyba SW nebo prostě vlastnost, která aso nějak souvisí s teplotou :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chci se zeptat, četl jsem tvou reakci zde: https://forum.skodahome.cz/topic/147001-cuk%C3%A1n%C3%AD-motoru-na-volnob%C4%9Bh-za-studena-16tdi-cr-77kw/page/2/?tab=comments#comment-2433657

... a vypadalo to, že je situace vyřešena, nebo-li výměna ŘJ žhavení. Ani to tedy nepomohlo?

 

Teď jsem do Ní začal lít kvalitní naftu bez biosložek od EO + aditivum, tak uvidím. Jsem domluven s předchozím majitelem (Carnext) ať se řídím radami servisu a situaci sleduji.

Reklamační technik (Carnext) mi řekl, že bude potřebovat od servisu, že je oficiálně závada na motoru, což si nejsem schopen představit, jak to ten servis vyprodukuje, když třeba nic nenajde ... vyměněj vstřiky za desítky tisíc a bude to dělat dál ..

Editováno: , autor: horecky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono to tou řj bylo chvíli dobrý, v létě úplně v pohodě, ale jak začalo být chladno, je to zpátky, asi už ne tolik, takže to trochu pomohlo...ale dobrý to prostě není...ale jak píšu, jde o 5 minut  a už jsem vyměnil a zkusil postupně všechno...zas to mám ale teď vyměněný a ověřený že nikde ní problém, že vstřiky jdou OK, nikde to nekouří atd, tak mám klid...možná ještě zkusím někdy vyměnit čidlo teploty paliva, to není drahý a uvidím jestli to k něčemu bude nebo ne...ale to spíš už jen tak z nudy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nj. i když vyměníš všechno tak to nemusí nic řešit.

Mohla vzniknout malá nerovnováha v uložení kliky co se projevuje než se zahřeje a roztáhne, nebo problém setrvačníků, vůbec to nemusí mít na svědomí elektronika. Jak píše pida. Dokud to neháže kontrolky, je to zbytečné a házení peněz oknem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jestli to pomůže, ale u mého CR 2 Tdi DPF mi hodně pomohlo odstavení EGR.To jsem udělal první zimu hned po koupi vozu a to je již 4 roky, a zatím je klid. Jediné co mi dělá paseku je, když si zapnu webasto na předehřev a rozmrazení vozu před jízdou, a po nastartování mi motor škube cca 3 s a pak je klid. O tomto problému vím a zatím jsem nevyřešil a proto již na frajeřinky kašlu, nastartuju a nechám přdehřev rozběhnout při nastartovaném motoru a fičím se škrabkou na čištění oken.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za reakce,

ještě bych chtěl dodat, že krom tohoto problému mi při zařazení jakéhokoliv rychlostního stupně a při otáčkách kolem cca 1500 motor cvaká (opět když je studený, i déle než dvě minuty, ale do cca 5-ti min, to je ok). Zprvu mi táta říkal, že to tydle motory dělaj, ale mě se to nezdá.

No a krom toho výkon studeného motoru je slabý, prostě cuká.

A opět u své staré 1,9TDi se prostě neděje ať je studená jak chce ... : (

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejdřív zkus nalít origo aditivum do nafty, nedávno jsem dělal a pomohlo. Nutné dodržet návod (ml/l ), nejlíp do skoro prázdné nádrže u pumpy nalít a hned dotankovat do plné. Potom BEZ DOTANKOVANI vyjet nádrž do rezervy. Myslím že je to G001790M3, v pondělí bych věděl přesně, ale víc typů nejspíš nedělaj

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nalil jsem VIF pro naftu na zimu a rovnou načepoval naftu bez bio u EuroOil. Takže teď to budu zkoumat.

Proleju to 2x a pak dám vědět. Ale asi budu průběžně informovat.

Nejezdím tolik, takže to bude určitě po Novým roce.

Každopádně přeju pěkný Vánoce a Nový rok !

Zdar.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Tak opět po skoro 2 měsících za slušných mrazů -10 C°.

Každý den jezdím do práce jen cca 6 km a ranní start je v pohodě. První 2 sekundy slyším minimální zaklepání a pak jednou za cca 1 minutu lehké pohození motoru. Pak už to je OK.

Stále čepuju naftu EuroOil Optimal Diesel+ a ještě dávám zimní aditivum.

Myslím si a doufám, že je problém vyřešen ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 11. 2. 2021 na 22:44, horecky napsal:

Tak opět po skoro 2 měsících za slušných mrazů -10 C°.

Každý den jezdím do práce jen cca 6 km a ranní start je v pohodě. První 2 sekundy slyším minimální zaklepání a pak jednou za cca 1 minutu lehké pohození motoru. Pak už to je OK.

Stále čepuju naftu EuroOil Optimal Diesel+ a ještě dávám zimní aditivum.

Myslím si a doufám, že je problém vyřešen ...

A to se vyplatí ten diesel na 6km do práce? Já měl O3 77kw která ještě nebyla taková citlivka na naftu a když jsem začal jezdit většinou jen do práce 10 km tak jsem ji vyměnil za benzín. To co usetris na naftě vrazíš do aditiv (a to je to nejmenší)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Zdravím páni mám podobný problém 1.6 OIII 81KW DSG ale s menším rozdielom robí mi to za studena a niekedy aj za tepla ak zastavím na semafóre. Všimol som si ak sa trochu pohnem dopredu a znova zastavím tak prestane to trasenie. Myslím si či to nebude náhodou dvojhmota ale skúste mi poradiť aj vy. V servise som s tým zatiaľ nebol. Výmena rozvodov oleja v motore aj v prevodovke pred 11tkm. Momentálne nabehane 177tkm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Teď jsme se vrátili z Chorvatska a bral jsem naftu tam a v Rakousku pak od Shell a stále to je ok. Jinak v ČR beru už jen od EO, když to jde tak tu jejich opti diesel+ a problém je snad pryč. Sem tam slyším po ránu chvilku "ševelení", ale to slyším i u jiných aut. Když se člověk soustředí tak slyší ledacos. Aditivum přes léto nedávám, přejdu na něj až v zimě.

U staré O1 1,9 tdi (2003) jsem to 10 let vůbec neřešil. Mj. teď s ní jezdí bratránek ženy, byl s ní už podruhé v Litvě a nemůže si motor vynachválit. Jen ji bude muset odrezit, prahy, zakitovat, 5 dveře, přelakovat atd. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Po delší době mohu říct, že tyto motory (81kW 2015+) mají nejkvalitnější vlastnosti ze všech 1.6 verzí.

Má to jedno ale zásadní ALE.

Nejhůře snáší krátké trasy a dlouhé servisní intervaly.

Pokud koupíte z flotilovky kde se běžně přesáhne i přes 30K km na olej, tak ten motor je ve 120K km na odpis, protože olej v tom to motoru velmi rychle degraduje kvůli vysokým pracovním teplotám.

Zároveň z konstrukce pokud se s nim nejezdí dálky, tak dochází velmi rychle k opotřebení.

 

Běžně tyto motory jsou velmi přesné a kultivované, pokud narazíte na motor který je hlučný odspoda (Klepavý zvuk atd) tak se motor provozoval ve špatných podmínkách.

Pokud chrochtavý zvuk do 2K otáček přetrvá i po ohřátí motoru, tak je s motorem ámen...

 

Tj. kdo má ten to motor v dobrém stavu tak doporučuji poctivě měnit olejovou náplň a nepřetahovat 15K km.

Motor je třeba velmi šetřit za studena víc než je obvykle nutné.

 

Jak se začne jednou špatně projevovat bez jasné příčny je lepší se toho zbavit... bohužel.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...