Listopad 26, 20204 r A co tam jako na tom snímku má být vidět? Nějaký únik chladící kapaliny, jak jsi to nazval? Já tam vidím jen levou část snímku tmavší než pravou a jakési žluté odrazy a jinak nic tam není poznat. Nevím jestli je to kvalitou snímku, nebo čím, prostě z toho nic nevydedukuju. Možná nějaká nápověda, nebo další snímek. A co jiného jsi vypozoroval, úbytek chl. kapaliny, nebo ještě něco dalšího? Upraveno Listopad 26, 20204 r od DušanV
Listopad 26, 20204 r Autor Uprostred je ruzova louzicka🙂 je to nad termostatem, tak nevim, co se tam mohlo polamat...
Listopad 26, 20204 r Jo tak už to vidím, když jsi nasměroval. Sám nevím, ale jak říkáš nad termostatem, tak jsem si vzpomněl (mám stejný motor, ale ve Fábce), když jsem na internetu pátral po nějakých typických závadách těchto motorů, že někde se zmiňovalo vadné těsnění pod tou plastovou společnou jednotkou vodního čerpadla s těmi 2 termostaty. Minimálně dvakrát nezávisle na sobě jsem o tom četl. Nic víc tě k tomu neporadím, prostě nevím.
Listopad 27, 20204 r Autor Vypada to asi na pumpu, je to kolem docakane... Najeto 90xxxkm... Upraveno Listopad 27, 20204 r od kutilferda
Listopad 27, 20204 r Tady Ti posílám snímek z rozborky motoru 1.0 Mpi a dle toho těsnění mezi hlavou válců a víkem hlavy válců si nemyslím, že by tam měla téci voda, To by to těsnění muselo vypadat úplně jinak. Taky proč, tam již nejsou takové teploty potřebné na chlazení, tam proudí pod tím víkem jen motorový olej o nějaké teplotě třeba 100-110 stupňů, prostě není racionální důvod, aby se to nějak navíc chladilo kapalinou. Aspoň u takovýchto motorů jsem ještě o tom neslyšel, ale mýlit se můžu, sám jsem to rozdělané neměl. Kdyby to tak bylo, tak to by mě hodně překvapilo, že VW AG má takové dosti složité a sofistikované řešení chlazení motoru. PS: Vidím, že jsi již změnil fotku a formu dotazu, takže tenhle předešlý text je již pravděpodobně irelevantní, no nevadí. Jo a ještě Ti tady dávám snímek té vodní pumpy s tím mnou zmiňovaným profilovým těsněním, které by popř. mohlo být vadné. Upraveno Listopad 27, 20204 r od DušanV
Listopad 27, 20204 r před 32 minutami, kutilferda napsal: Vypada to asi na pumpu, je to kolem docakane... Najeto 90xxxkm... Hm tak to by mohlo být, pokud to není to profilové těsnění celé té jednotky pumpy s těmi termostaty, tak tedy klidně gufero, nebo co tam je, kolem té hřídelky samotného čerpadla. Jenom nevím jestli se dá tohle sehnat jako samostatný náhradní díl. Zatím jsem viděl v nabídce jen cellé čerpadlo s těsněním za cca 1300,- Kč viz: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/04c121600lcer-vodni-cerpadlo-1-0mpi-graf-32404.html Jo a tady je nabídka toho samotného profilového těsněné té celé jednotky: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/04e121119l-tesneni-skoda-28313.html
Listopad 27, 20204 r Autor Diky ti za pohotove reakce a nasmerovani, ctu to az ted... Tak jsem to rozdelal a je to slabe misto, zřejmě tam stoji voda, hlinik oxiduje a tím zvedne těsnění a protika to...tak ksem oxidaci skrabnul, potrel vazelinou a premyslel o puvodni gume. Ale byla skladem ve skodovce, za169 penez zakoupena a snad to bude ok. A co se týče puvodniho foto krytu hlavy, tak asi tam ta voda vazne neni 🙂 Upraveno Listopad 27, 20204 r od kutilferda
Prosinec 1, 20204 r @kutilferdaJenom na doplnění a čistě se zajímavosti, když jsi měnil to těsnění u té vodní pumpy, jak jsi to měl s vypouštěním a doplňováním chladící kapaliny u toho 1.0 Mpi? Doplňoval/napouštěl jsi tu chladící kapalinu tradičně pouhým naléváním přes nádržku, anebo jsi na to použil nějaký servisní tlakový systém. Mě se jedná hlavně o to odvzdušnění systému při jeho plnění. V dílenské příručce se píše jen o plnění spec. plničkou. Chci si postupem času doma vyměnit taktéž chladící kapalinu a sháním zkušenosti, jak funguje případné odvzdušnění systému při běžném nalévání kapaliny přes plnící nádržku?
Prosinec 1, 20204 r Autor Vypusteno spodem u chladice, napusteno do nádržky, po par km zahřátí se to samo srovnalo a dolito. Tak nejak jsem tam nic na odvzdusneni nenasel...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.