Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dobrý deň,

chcel by som sa opýtať. Dostal som autokameru, ktorá je napájaná zo zapaľovača. Avšak mám v aute len jeden zapaľovač pri ručnej brzde, je dosť nepraktické ťahať kábel až tam a navyše pri vypnutí motora je kamera stále aktívna, nevypína sa spolu s ním. Ja by som chcel napojiť autokameru tak, aby sa zapla a vypla spolu s motorom. Na internete som našiel návod ako to zapojiť cez poistkovú skrinku. Tak by som sa chcel opýtať, je reálne a bezpečné takéto riešenie? Použiť takýto kábel, ktorý zapojím do poistky a pomocou tohoto pridaného zapaľovača by som napájal kameru? Ak áno, do ktorej poistky by to bolo najvhodnejšie zapojiť? Jedná sa o vozidlo Škoda Fábia II 1.2 TSi 63 kw rok výroby 12/2012.

Vopred ďakujem za odpoveď

S pozdravom
 

Vloženo

Měl bys mít v 1. pozici MINI pojistek - vlevo nahoře, volné místo. Je tam přivedeno napětí po zapnutí klíčku. Tak tam zastrč ten zmiňovaný káblík MINIpojistky a v něm tu pozici pro původní pojistku (jak je v návodu), můžeš nechat volnou. Pro kameru tam dej pojistku 3 - 5 A. A nezapoměň na kostru - mínus. V oblasti pojistek, je to samý plast. Ale uprostřed u tunelu jsou kostřící body, a nebo pod levým deklem palubky, se dá nějaký šroubek najít.

Vloženo (editace)

Tyto šrouby nejsou ukostřeny, drží jenom ta pojistová pouzdra v přístrojové desce. Musíš najít jiné a pro jistotu  ještě proměřit jejich spojení s kostrou.

Editováno: , autor: Dula
Vloženo (editace)

Už se tady toto téma probíralo, jako montáž zásuvky. A já jsem tam dal taky své přispěvky. Prohlédni si celé vlákno.

 

Editováno: , autor: jipol57
Vloženo

To vlákno som pozeral aj ten tvoj spôsob ako si to vyriešil, len na ten si veľmi netrúfam, treba tam toho dosť rozobrať. Ja som sa chcel hlavne opýtať, či je to, čo som našiel s tým "káblom" reálne. Ty si to ukostril teda vľavo pod tým krytom? Ďakujem. :)

Vloženo

Pod tím krytem je taková plechová konzole, co drží palubku. Vyvrtal jsem do ní dírku 4mm a dal jsem tam očko pod šroubek s matičkou. Je pevně přišroubovaná ke karoserii - kostra spolehlivá. A jak je vidět na tom obrázku, tak jsem dlouhé kábliky smotal a dál káblík skrytě vedl pod krytem sloupku a stropním čalouněním, doprostřed ke kameře. K navigačce jen kousek nahoru.

Od té doby mám už jinou kameru a navigaci, ale ty první adaptéry a zapojení pořád spolehlivě fungují.

Vloženo

Nevím a nechce se mně tam teď dívat. Ale pozor, aby to nebyl vrut, který se šroubuje do plastu, pro přichycení celé palubky ke konzole. To by nebyl dobrý kostřící bod, protože plastový spoj se může uvolňovat. To už by bylo lepší kostřit na těch hlavních šroubech, asi M8.

Hlavně to musí být šroub, co spojuje kovové části. Já jsem to raději řešil vyvrtáním vlastní dírky do plechu.

Vloženo

Išiel som to teda skúsiť namontovať, ale narazil som na vážny problém - ako dám dole ten kryt vľavo? Skúšal som to všelijako vypáčiť, ale bojím sa, že to zlomím. Máte na to, prosím, nejaký osvedčený trik?

Vloženo

Když to nejde silou, tak to musí jít ještě větší silou.

Pořádně zaber a vytrhni. Na tom mém starším obrázku, jsou vidět obdélníčkové díry ve kterých to drží, A vpavo nahoře mně zůstal v dírce ten pružný plíšek. Jestli ti to taky tak zůstane, tak ho potom vydloubni a nasaď na ten dekl.

Můžeš tam zarazit nějaký nůž, nebo něco a zapáčit. Ale lepší je to dělat v létě, když jsou plasty pružnější. Teď hrozí ulomení. Snad k tomu nedojde.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Dnes som sa do toho pustil znova a dopadlo to takto.. Bočný kryt sa mi podarilo dať dole, nebolo to síce ľahké, ale násilie zabralo. Na tej konzole som našiel úvadzanú skrutku. Pri pokuse ju uvoľniť mi vypadol nadstavec na šrobovák a stratil sa niekde v priestore dole. Ďalšie pokusy o tú skrutku som už nerobil. Nakoniec som to ukostrenie vyriešil dočasne pripojením priamo na tú konzolu - upravil som koncovku a vodivo prepojil koncovku káblu s konzolou, postupne, keď sa oteplí to chcem priletovať. Myslíte si, že je to dobrý nápad? Skúšal som a takto to funguje, čiže predpokladám, že zapojené je všetko správne. Zajtra ráno idem do práce, otestujem to reálne v praxi, snáď bude všetko fungovať spoľahlivo. Ďakujem Vám za rady a pomoc.

  • o 3 roky později...
Vloženo (editace)

Ahoj všem,

Omlouvám se, že zakládám nové téma, ale potřebuji si nechat poradit. 

Potřebuji na Fabii 2 přidat jednu zapalovačovou zásuvku, která bude spínaná klíčkem ve druhé poloze (Nyní ji mám na pojistce od čerpadla a zásuvka sepne, vypne a běží až po startu motoru.) 

Jenže nikde nemůžu dohledat, které pojistky jsou pod napětím až s klíčkem a zároveň se nevypnou před startem. Měřâk bohužel nevlastním, takže jsem vázán jen na internet. 

Zapojení je přes "pojistkovou zlodějku" 

Zkoušel sem to připojit na různé pojistky, kde jsem si říkal, že je nesmysl aby napětí bylo pořád (předni stěrače) ale spletl jsem se.. 

Díky všem za radu a krásný zbytek týdne. 

 

Editováno: , autor: dontyxx
Vloženo

Děkuji pánové. 

Na velkou pojistku nelze? Zlodějku už mám na větší a kabel protažený, každopádně jestli jiná možnost není, tak pořídím malou. 

Díky Vám! 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...