Přejít na obsah

Fotografické úlovky z ulic


Byrto

Doporučené příspěvky

První stojedenáctky, jež vznikly ke konci druhé světové války, byly nevzhledné osmituny s malou životností a provozní spolehlivostí. Po osvobození závodu Sovětskou armádou zahájili konstruktéři podstatnou rekonstrukci vozidla pro nosnost 10 tun. Tak začala slavná éra typu Tatra 111. Vyráběl se až do roku 1962 v úctyhodném množství asi 45 000 kusů. Ani jednu z velkých staveb socialismu v Československu si nelze představit bez vozidel T 111. Pro své vynikající vlastnosti byly exportovány do mnoha zemí, zejména do Sovětského svazu. Na podvozku se rozvinula výroba autojeřábů, autobagrů, cisteren atd. Poprvé byl pro pohon použit vzduchem chlazený vznětový motor o velkém výkonu 180 k.

post-5139-1211216209_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...