Přejít na obsah

Drnčení palivového potrubí- Klepání z motorového prostoru při volnoběhu.


Roman.dj1

Doporučené příspěvky

Zdravím majitele Karoqů...:) Nesetkali jste se u svého Karoqa s drnčením palivového potrubí...? Je to vždy slyšet v garáži, když je ticho, otáčky kolem těch 850 ot/min...? Stejný problém se řeší i zde u Škoda Scala: https://forum.skodahome.cz/topic/149025-klepání-z-motorového-prostoru-při-volnoběhu/page/2/#comments

 

Já bohužel musím říct, že servis "závadu" potvrdil, ale bohužel neodstranil...Škodovka prý nemá v papírech napsáno co s tím dělat... Zatím neznámá chyba. Jedná se o klepání palivového potrubí a vše rezonuje na stejné frekvenci jako palivový filtr (ta malá řerná krabička), pokud se na ní přiloží ruka, tak je to cítit, jak to rezonuje, přepouští.. nebo jak to napsat...:)) Z minuloti vím, že se podobná závada objevila i na Fabii I a byla na to dokonce i svolávací akce... A opatření bylo obalení palivových trubiček, hadiček takovým tím šedým pěnovým molitanem v místě jak potrubí vede vedle motoru do podvozku. Prý i samotný dodavatel potřubí říká, že hadičky nesmí být natvrdo spojené, opřené s karoserií, právě kvůli rezonanci...

Tak, teď co s tím...:) Asi se do opravy pustím sám...:)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, Houska #2 napsal:

.....tak zítra se na to v garáži zaměřím....zatím mě to nějak nepřišlo, tak to asi nebude nějak výrazný kravál!:-)

Asi záleží na autě, ale on to bohuže je docela takový nepříjemný zvuk. Pokud to zrovna nedělá, tak ani nevím že běží motor, neslyším nic. Ale jak si to zrovna vzpomene, což je skoro pořád, tak je to slyšet i přes běžící ventilátor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem to klepání zatím jednou zaslechl. Bylo to kdy jsem stál na místě s ohřátým běžícím motorem delší dobu namístě.

A zarazilo co to najednou klepe. Po přidání plynu to mizelo.

Vypozoroval jsem to náhodou jen jednou.

Druhý den se to již neozvalo.

Asi na to bude mít vliv počasí, režim v jakém momentálně motor pracuje a jeho zahřátí.

Taky by si to mohli opravit když to ví co jim to dělá.

Ale mám to zatím 5 týdnů a najeto jen 1800 km. A zatím krátké cesty do práce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím Vás diskutujúcich, mám presne rovnaký problém, po naštartovaní rapčí niekde odspodu ako traktor, drnčí niekde odspodu, nevedeli mi s tým v Škodovke pomôcť. Ešte v roku 2020 niekedy pred letom mi povedali, že je to výrobná vada, že budú pravdepodobne zvolávať do servisov ohľadom tohto problému. Teraz som išiel dať opraviť tlačidlo štart stop, lebo nereagovalo na prvý raz, niekdy až na tretí pokus, tak povedali, že to je normálne to drnčanie, nevedia s tým nič urobiť. Zaujímavé, že to robí iba pri štarte, kým sa otáčky nedostanú na 900, mám pocit, kým sa nevypne sitič.    

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Našel jsem polské forum, kde problém zmiňují (a řeší se to i v rámci koncernu) tady a tady. I zde se objevují rady obalit tlumič pulzací - zkusil jsem to a obalil provizorně několika vrstvami potahového koberce. Zdálo se mi, že se klepání se zmenšilo, ale další den došlo k situaci, že to klepalo stejně jako dříve - relativně nahlas. Takže izolace půjde zase pryč, navíc je to o hubu a nerad bych se dočkal nějakého samovznícení...

Taktéž jsem zkusil odizolovat ventil na potrubí co je pod krytem motoru, ale i zde beze změny. Zkusím si ještě půjčit stejnou motorizaci a udělat srovnávací nahrávky. Pokud to bude dělat taky, fakt bude asi nutné se smířit s tím, že je to vlastnost :(

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
  • o 10 měsíců později...
  • o 1 rok později...
  • o 4 týdny později...

Já bohužel ne. V létě, při vyšších teplotách je to lepší a v zimě to je slyšet více. Ale řešení bohužel žádné... :( Já jsem na nic kloudného, 100% nepřišel a od Škodovky řešení žádné. Ale nedělají to všechny Karoqy 100%. Otec má také Karoqa a tam je ticho, jak u předchozího, tak u nového (srpen 2024). Možná rozdílný výrobce čerpadla, atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

moja skúsenosť je, že servis si to vypočul, prijímací technik ochotne prijal auto a tri dni hľadali...(inak počas tejto doby som mal Kamiq 1.0 Tsi trojvalec...a tam bolo počuť klepanie, šklbanie na voľnobeh ... 🙂 ešte že tam je štart/stop - treba si vyskúšať. Za jazdy celkom fajn motor, na Kamiqa aj celkom živý s fajn spotrebou). Ale späť - od palivového potrubia to zrejme nie je  ... tam nezistili nič ale hluk spôsobuje nejaký "neznámy" komponent. Hľadali aj v piestore motora stieračov, kontrolovali všetko uchytené na firewall-e. Ja mám síce pocit že sa to šíri práve tým potrubím, keďže na podlahe spolujazdca to počujem najviac, ale zasa vzadu pri nádrži vôbec (ani vonku a ani vo vnútri) nič nepočujem a u problematických áut to údajne počuli priamo tam. Medzitým sa na servisnej prehliadke objavil iný Karoq tiež 1.5Tsi a to isté...možno trochu menej ale typ hluku presne. Tak po troch dňoch v servise mám jazdiť a ak by sa to zhoršilo mám sa ozvať...poprípade či na niečo nespravil zvolávačku výrobca.

 

Hľadal som aj na rôznych zahraničných fórach, niekde tvrdia že sa na voľnobeh odpájajú dva valce a to robí ten hluk, inde že je to palivom, alebo ventilom odvetrania nádrže... iný pleskot a ten zvyčajne popiskuje. Ďalej som sa utvrdil v to, že sa nejedná iba o Karoq ale aj iné koncernové autá ako škoda tak aj VW. Dosť smutné... Ak náhodou niekto niečo objaví dajte vedieť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...