Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

před 3 hodinami, Jan R. napsal:

Jednoduše - položit nahoru a zacvakat. Ta na zadek je kratší.

Díky, tak jsem zkoumal jak to tam natlacit, že mě toto ani nenapadlo  😁😁. Guma už je na místě, děkuji za pomoc. 

  • Autor

Taky jsem poprvé tápal, ale napadlo mě toto. Originál je vždy vychytaný.

V 23. 4. 2022 na 15:59, Jan R. napsal:

Jednoduše - položit nahoru a zacvakat. Ta na zadek je kratší.

Přesně tak. Obě byly delší než ten profil, tak jsem zařezával.

A aktuálně mám ještě políčeno na THULE Motion XT XL (800) lesklá černá. Máte někdo zkušenosti?

 

Ještě musím dořešit skladování, když ho nebudu potřebovat, protože se musí skladovat na ležato, aby se nekroutil.

Máme takovýto box, nevím přesně typ, ale podle fotek to vypadá na stejné otvírání a všechno. Skladujeme jí rovnoběžně se stěnou na šířku. Kvůli Covidu byla 2 roky takto na stěně a letos v zimě bez problémů, zkroucená nebyla, fungovala skvěle. Bez hluku nebo výrazně zvýšené spotřeby.

Celkově můžu určitě doporučit, cena je sice vysoká, ale je to v podstatě bez kompromisů :). 

Motion XT XL je podle mě perfektní volba pokud potřebuješ co největší prostor ale zároveň řešíš hluk a spotřebu. Měl jsem půjčený XXL a jízda po dálnici s ním už byla očistec. Hluk nad 120 km/h opravdu velmi výrazný a nárůst spotřeby jakbysmet.

XL verze je sice o něco málo menší, ale výrazně tišší. Určitě neplatí, co píše @JirikHL, že je to bez hluku. Možná s přimhouřenýma očima do nějakých 60 km/h. Na okreskách už se vítr rozhodně ozývá a na dálnici pak docela výrazně. Ale oproti XXL je to pořád v pohodě snesitelné. Dálniční spotřeba cca plus 0.5-1 litr podle povětrnostních podminek s 2.0 TDI 110 kW.

Funkčně není co vytknout. Do boxu nezateče ani při největší průtrži, otevírání a zavírání jde snadno. Jen je třeba dbát na to, aby při plně naloženém boxu byl zavírací/zamykací mechanismus volný, jinak box nezavřeš. Na střeše je naložený box naprosto stabilní i při 140 km/h. Na manipulaci je lehounký a na střechu do dáš/sundáš sám levou zadní.

@BubaqOK bez hluku jsem asi přehnal, ale při 130-140 v O3FL byla hlučnost více než snesitelná a dalo se normálně bavit. Nepřišlo mi, že bych od střechy slyšel nějaké velké hučení. Myslím si ale, že máme menší, ne tu největší.

Jo, to jo, bavit se dá. Ale rozdíl bez/s je prostě jasně zřetelnej.

Naštěstí to není žádný pískání nebo bouchání, ale stabilní hlubší šum.

@JirikHL @Bubaq Díky za postřehy. Já uvažuji o takovémto větším boxu kvůli tomu, že potřebuji aby se nám tam vešel kočárek a nějaký bordýlek kolem, abych nemusel vždy hrát tetris s věcmi v kufru. Pokud mu svislé skladování neškodí, tak ho asi uskladním na chalupě ve stodole.

 

A ještě se vrátím k příčníkům. Je nějaké doporučení kde/kam příčníky na střeše umístit? Např. přední ke středovému sloupku,....a tak?

  • Autor

Také dávám podobně nad sloupky. Zajímavé, že přední se dá o 10 cm dopředu nebo dozadu a už hučí i při 70ti.

V 4. 4. 2022 na 9:18, cosby napsal:

pro škodovky to vyrábí myslím Thule :-)

Nevyrábí - informace od dovozce Thule do ČR.

To je zajímavé, protože mi to vždycky přišlo jako přeznačené Thule. Viz třeba ty nosiče kol na střechu.

  • 10 měsíců později...
V 26. 6. 2021 na 11:03, Jan R. napsal:

Potkal jsem první O4 ( auto škodovky) s držáky na kouli. Taky by to šlo. Pro představu.

 

 

CC3A7255-F1F9-41E4-BE52-66D6B077CEF0.jpeg

Super to vidieť. Riešim teraz podobný problém napíšem to zvlášť. Očividne majitelovi nevadilo že v návode má písané rôzne desné údaje o tom ako používať ťažné pre nosič bajkov. 

 

Zdravim, má niekto prosím skúsenosti s nosičom na ťažné na 4 bajky na octáviu 4 alebo staršiu?  Mám pocit že to auto nezvládne. 

 

V manuály od auta sa uvádza aj taký parameter ako vzdialenosť nosiča od gule (smerom dozadu od auta). Pri O4 je to 70cm. Tiež sa uvádza že ak má auto zvyslé zaťaženie 80 pre príves tak pre nosič je to len 75kg.

 

Paradoxom je že samotná škoda ponúka v príslušenstve https://eshop.skoda-auto.sk/sk_SK/nosic-bicyklov-na-tazne-zariadenie-/p/000071105P nosič ktorý je vraj kompatibilný s O4 ale jeho dlžka prekračuje vzdialenosť od gule minimálne o 13cm v porovnaní s normou v manuály.

Tiež sa pri tom nosiči spomína, že je dôležité neprekračovať vertikálne zaťaženie uvedené v techničáku. To je 80 ale podla manuálu je to len 75 pri nosičoch na bajk. Takže výrobca v príslušenstve uvádza iný údaj ako je pre auto určené alebo sa sekol v manuály a môže to byť 80kg aj pre nosič na ťažné?

 

Zamýšlam sa preto nad tým či môžem na ťažné u O4 teda nasadiť nosič na 4 bajky - ak bude mať menšie, alebo rovnaké rozmery ako ten pre 3 bajky v originálnom príslušenstve a bajky na neho nahodiť tak aby spolu s nosičom som neprekročil 80kg (ale mal by som podliezť aj 75. 

Posledný parameter o ktorom som doteraz ani netušil že ťažisko všetkého čo sa naloží na ťažné nesmie byť ďalej ako 30 cm od gule inak klesá nosnosť ťažného :-(

Jediný nosič ktorý som na trhu našiel je tento: Buzz Buffalo 4. Ale výrobca aj tak chce zvyslé zaťaženie 80kg - a tu je problém kedže v techničáku je síce 80 ale pre nosiče je to len 75. 

Nemáte s tým niekto skúsenosti , nevozíte na oktávií 4 bajky vzadu? Neprasklo to niekomu - a v ktorej časti? Nechcem si zničiť nové auto resp. vyhodiť prachy za nosič ktorý nebudem môcť použiť. (viem že je možné dať bajky na strechu ale kvôli tomu som neplatil cez 900€ za ťažné :-(  ) 

 

vďaka 

 

  • 4 týdny později...

Chlapi mám dotaz, nevíte zda jdou použít příčníky z Karoqa na Octavii 4 Scout?

Pricniky samotne snad ano, pokial staci dlzka. Ale patky urcite nie.

Karoq ma standardne hagusy kym O4 ma integrovany hagusy.

  • 6 měsíců později...

Rád bych se s vámi poradil ohledně profilu příčníků na integrované hagusy u OCT4 combi.

Mohu si vybrat mezi klasickým obdélníkovým profilem (v řezu) a nebo aerodynamickým oválným průřezem. Podle mne:

 

(+) obdélníkový profil: o tisícovku nižší cena, menší rozměry průřezu (4x2,5cm) - lépe se přenáší, lépe se uvazují třeba gumicuky.

(+) oválný profil: nižší hlučnost a nižší odpor vzduchu, vyšší nosnost o 10kg

 

Co myslíte, které koupit? máte někdo zkušenost s oběma? Je třeba ten rozdíl v hlučnosti zásadní?    ... dosud jsem měl ty obdélníkové typy, při jízdě to zpívalo dost. Děkuji.

Upraveno od Wdog

  • 2 týdny později...

Urcite aero, tie osobne nepocujem vobec, obdlznikove som mal na starom aute a tie hucali viac ako s truhlou.

  • 4 týdny později...

Zdravim, chystam se kupovat stresni box na O4 liftback, volba asi padne na Thule Force, ale resim velikost - nemate nekdo zkusenost, jestli v pohode vejde XL (dlouhy 210 cm)? Aby sel bez problemu otevrit kufr a soucasne nebranil vyhledu dopredu?

  • 3 týdny později...

Zcela bez problémů. Mám Thule Motion XT XL (délka 215 mm) a je to úplně ok. Musím se hodně naklonit dopředu, abych ho vůbec z místa řidiče viděl.

  • 1 rok později...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.