novivo60@seznam.cz Vloženo 5. Červen 2021 Sdílet Vloženo 5. Červen 2021 Dobrý den. Obracím se zde prostřednictvím tohoto vlákna na všechny odborníky i nadšené opraváře aut o radu, jak přesně postupovat při výměně předních tlumičů na osobním automobilu Škoda Fabia II. gen. r. v. 2007. Někde jsem se dočetl, že je třeba kvůli této samotné operaci stáhnout z kloubového hřídele hlavu ložiska čepu kola, bez toho prý hrozí poškození vnitřního kloubu kloubového hřídele, respektive jeho ložisek. Pokud toto je skutečně pravda, pak to pro mě představuje určitou komplikaci. Při zevrubné prohlídce tam vidím nějakou speciální dvanáctihrannou matici, na jejiž povolení zřejmě bude potřeba nějakou speciální nástrčnou hlavici / oříšek /a pak to vidím na nějaký stahovák na kulové čepy, ten nevím, jakou konkrétní velikost, případně rozsah zdvihu na tuto operaci / demontáž čepů spodního ramene nápravy a čepů řídící tyče /, zakoupit. Prosím o info, zda s tím máte někdo nějakou konkrétní zkušenost, zda by jste mě zde mohli popsat zevrubný postup demontáže a následné montáže, případně prosím o radu, jaký rozměr stahováku na čepy zakoupit, případně kde zakoupit oříšek na dvanáctihrannou matici. Děkuji předem za veškeré rady a tipy k této výměně... Děkuji... S pozdravem Ivo NOVÁK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 5. Červen 2021 Sdílet Vloženo 5. Červen 2021 Ivo všechno co sháníš zde na fóru je. Stáhni si dílenskou příručku, přečti příslušná vlákna a pak se ptej na jednotlivosti. Z tvého dotazu vyplývá, že o tom víš zatím málo a je třeba studovat. Nic extrémně složitého to není, ale jistá zkušenost s ohledem na bezpečí tvoje a tvého automobilu je zapotřebí. Případně řekni nějakému kamarádovi co ví, co dělá a uč se od něho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
novivo60@seznam.cz Vloženo 5. Červen 2021 Autor Sdílet Vloženo 5. Červen 2021 Dobrý den. Děkuji za prvního reagujícího na můj příspěvek. Abych to vzal popořádku. Moc obšírně se zde na fóru touto problematikou zatím nikdo nezabýval. Dílenskou příručku k tomuto konkrétnímu vozu již mám. Zas za úplného amatéra se již nepovažuji. Nedávno jsem dělal kompletní repas tlumičů jak předních, včetně kulových čepů tak zadních tlumičů na podstatně jednodušším autě / Škoda Felicia /, kde nebylo nutné nic dalšího /těhlici /, vůbec sundavat a na kulové čepy spodní nápravy nebyl třeba žádný stahovák. Stahovák pružin již mám doma z repase té Felicie. Jen jsem se chtěl ujistit, zda je opravdu rizikové vyndávat ten tlumič bez toho, aby se stáhla ta těhlice. Rovněž prosím - sháním informace, jakou velikost - rozměr stahováku na kulové čepy, jak spodního ramene, tak řízení zakoupit, případně, kde zakoupit ten speciální oříšek na dvanáctihrannou matici. Samozřejmě nějaké praktické rady, jak se čeho případně vyvarovat, či jaký postup zvolit jsou vždy cenné. Děkuji ... S pozdravem Ivo NOVÁK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 5. Červen 2021 Sdílet Vloženo 5. Červen 2021 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
novivo60@seznam.cz Vloženo 5. Červen 2021 Autor Sdílet Vloženo 5. Červen 2021 Dobrý večer. Děkuji za reakci - videonávod uživateli Alma. Dle rady uživatele Sudetak jsem pečlivě prostudoval část originální dílenské příručky Škoda Fabia II. , týkající se této problematiky a zde se výslovně uvádí, že je třeba stáhnout hlavu ložiska čepu kola z kloubové hřídele jestě před samotným vymontováním samotného tlumiče z těhlice. Tak teď po shlédnutí toho videonávodu nevím, zda je na tom Roomsteru něco jinak... Díky za veškeré Vaše názory... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 5. Červen 2021 Sdílet Vloženo 5. Červen 2021 (editace) Poradí ti zkušenější co se tím živí, nejspíš to jde i na prasáka jak je v tom videu, když vidím jak tam rve tu brzdovou hadičku ... Neznám Fabii 2, ale já jsem demontoval z auta celou tlumičovou jednotku, tedy stahovák na čep řízení (označení nevím, ale běžný typ na čepy), spodní čep jsem nestahoval, ale povolil jsem tři šrouby na rameni. Musel jsem třírameným stahovákem vytlačit poloosu a co se týče matice poloosy je to myslím 32 dvanáctihran běžně k dostání. Dělal jsem to víc jak před desti lety, takže vše bez záruky ... P.S. pro inspiraci https://www.autokelly.cz/Product/GV-ST1516B/8469634 https://www.autokelly.cz/Product/GV-ST703A6/8469491 https://prislusenstvi-ke-gola-sadam.heureka.cz/gola-orech-dvanactihran-32mm-1-2_3/ Editováno: 5. Červen 2021, autor: Sudetak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 5. Červen 2021 Sdílet Vloženo 5. Červen 2021 Teoreticky ked odmontujes klb u prevodovky 6skrutiek, odrezes tycku stabilizatora, tak na prasaka by to malo ist vybrat. Akurat dostane zahul prachovka capu riadenia a spodneho capu. Teda ak si to dobre pametam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
novivo60@seznam.cz Vloženo 6. Červen 2021 Autor Sdílet Vloženo 6. Červen 2021 Dobrý den. Obracím se zde ještě s prosbou o info na uživatele Sudetak, ale samozřejmě budu rád když se k problematice vyjádříte kdokoli, kdo s tím máte nějakou praktickou zkušenost. Chtěl bych jít cestou nejmenšího odporu a tak jsem se chtěl ještě zeptat, pokud bych chtěl nakonec tu hlavu ložiska z čepu kola stáhnout z kloubového hřídele, zda se bez vhodného stahováku neobejdu. Pokud ne, chtěl bych / mám přístup k třískovému obrábění /, vyrobit místo toho tříramenného stahováku jenom přírubu s vnitřním vylehčením do které bych udělal dvě díly v rozteči na závity na šrouby kol a středem bych vyrobil díru s nějakým jemným závitem / st. 1.25 - 1.5. mm /. Namontoval bych to rovnou na čelo brzdového kotouče na kolové závity a přes šroub bych to vytlačil. Mohlo by to takto fungovat...? Děkuji předem za veškeré Vaše názory. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 6. Červen 2021 Sdílet Vloženo 6. Červen 2021 Když budeš mít štěstí půjde poloosa vytlačit lehce a nic není potřeba. Tvůj popsaný postup bez stahováku bude samozřejmě fungovat, já jsem ho při prvním kole též neměl a použil jsem vyříznutý střed starého plechového disku, který jsem podložil a díky šroubům poloosu vytlačil. Origo stahovák používá tři díry pro šrouby. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
novivo60@seznam.cz Vloženo 6. Červen 2021 Autor Sdílet Vloženo 6. Červen 2021 Velmi Vám děkuji za Vaše rady, snad to nějak bez úhony vyměním.... S pozdravem Ivo NOVÁK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 6. Červen 2021 Sdílet Vloženo 6. Červen 2021 Tak si mě donutil jít se podívat do bedny s nářadím a ten ořech dvanáctihran je 30 takže raději si to ověř. P.S. Neměj obavy, postupuj krok po kroku a zjistíš, že to není až taková záhada, druhá strana pak jde jednoduše :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinak34 Vloženo 8. Červen 2021 Sdílet Vloženo 8. Červen 2021 (editace) Teď jsem měnil vnější manžety poloos na Roomsterovi a ořech na poloosu je č. 36 (12 hran). Já osobně bych postupoval jak je uvedeno ve videonávodu. Tedy bez vydělávání poloosy a čepu řízení. Editováno: 8. Červen 2021, autor: Martinak34 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Domio Vloženo 2. Květen 2022 Sdílet Vloženo 2. Květen 2022 Prosím vás jaký to je tisícihran ? Na těhlici co drží tlumič. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 4. Květen 2022 Sdílet Vloženo 4. Květen 2022 Na F3 som mal tisichran M14, ale nezarucim ze bude to iste aj na F2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Domio Vloženo 7. Květen 2022 Sdílet Vloženo 7. Květen 2022 Je to také M14 :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.