Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte, opäť vás idem poprosiť o silu tejto komunity. - Pred nedávnom bol na mojom Superbe urobený retrofit predných svetiel z AFS na porkočilejšie DLA ( Dynamic Light Assist ) - Mám ale jeden veľmi závažný problém a to je funkčnosť funkcie vyrezávania. - Mám pocit že vôbec nefunguje tak ako má. Takže kde je problém? 
 

V prvom rade, retrofit bol robený u profesionálov v Prahe, takže si myslím že k nejakej chybe pri montáži nedošlo - Svetlá svietia a snažia sa dokonca aj vyrezávať, mám ale jeden závažný problém a myslím si že sa jedná o kalibráciu / nastavenie týchto svetlometov. Svetie príšerne vysoko a aj napriek vyrezaniu áut naďalej oslepujú vozidlá. Áno, som si vedomý že tento systém nie je 100%, kedže je to stále iba kamera a softvér ale dajme príklad nefunkčnosti: Stretnem 50 oprotiidúcich áut tak 48 áut na mňa blikne že ich oslepujem a to určite nie je správne, kedže sa jedná o 2% úspešnosť neoslňovania.
 

Viete mi pomôcť? Ako tento problém vyriešiť? Kam dať svetlá nastaviť, keďže sa jednajú o DLA a nie klasické xenóny? Na STK ( starým regloskopom ), či dokonca v autorizovanom servise Škoda urobili nastavenie, ale svietia ešte horšie ako predtým. 

 

Mám podozrenie, že Autorizovaný servis možno svetlá nastavili podľa VIN auta, kedže sa jedná o retrofit tak predpokladali že auto DLA funkciu nebude mať = bez vyrezávania, takže teraz mi autá dokonca blikajú aj pokiaľ sú diaľkové vypnuté ( áno až tak nezmyselne vysoko sú nastavené, že ani nevidím rozdiel po zapnutí diaľkových ). 

Máte nejakú skúsenosť s nastavovaním DLA svetiel, prípadne na koho sa obrátiť?

 

Ďakujem všetkým, snád moje auto bude opäť v noci použiteľné. 

Upraveno od Spidmax
Zmena názvu, na vyriešené.

Ak je to tak,ako pises,ze ti blikaju aj pri klasika stretavackach,mas nespravne nastavene svetla manualne.Aj pri SLA/po tvojom DLA/ maju svetla stale nastavovacie skrutky,takze idealne spravit zakladne nastavenie svetiel cez diagnostiku a svetla potom doladit manualne cez tebou spominany regloskop.

  • Autor
před 1 hodinou, Patrik1971 napsal:

Ak je to tak,ako pises,ze ti blikaju aj pri klasika stretavackach,mas nespravne nastavene svetla manualne.Aj pri SLA/po tvojom DLA/ maju svetla stale nastavovacie skrutky,takze idealne spravit zakladne nastavenie svetiel cez diagnostiku a svetla potom doladit manualne cez tebou spominany regloskop.

 

Základné nastavenia spravené boli cez diagnostiku už v Prahe, zrejme aj v Škode ( ale netuším či robili aj manuálnu úpravu, cez šróby na svetlách ) . - Manuálne som znižoval svetlá aj ja ( podľa oka, aby som vôbec niekam dokázal večer ísť ) , čo pomohlo na 90% pri stretávacích ale pri DLA ( diaľkových svetlách ) oslňujú furt. V rovnakom silnom pomerne. Napadlo ma, že sú zle nastavené aj do strán a tým pádom môžu robiť tento problém pri vyrezavaní, že vyrezávajú nepresne. 

 

Aktuálne skúšam nájsť nejaký profesionálny servis, ktorý dokáže nastavovať MATRIX aj DLA svetlá. Aby sa na to pozreli oni, lebo v Škodovke, to extrémne odflákli. Extrémne dúfam že to pomôže. 

 

Upraveno od Spidmax

Samozrejme to stranove nastavenie je velmi dolezite,preto to prazi tam,kam nema.Sranda je,ze na toto netreba ani nejaky speci servis,len niekto musi pri tom rozmyslat.Nejedna sa totiz o ziadne speci svetla.Ak by si bol v okoli TT,vedel by som Ta nasmerovat.

Upraveno od Patrik1971

  • Autor

Rozumiem, bohužiaľ už neviem čomu mám veriť - Škodovka mi sľúbila presné nastavenie... Tam som to už vzdal že úplne, keďže predpokladám že dajú auto na diagnostiku a dajú svetlá do výrobných nastavení a kapotu ani neotvoria. - STK mi povedalo, že tieto svetlá nedokážu nastaviť, že nemajú na to diagnostiku a korektný regloskop. Že je na to nutný elektrický na inteligentné svetlá. ( o čom som si našiel pár informácií aj na Českých stranách, či výrobcovi svetiel Hella a ich webe ). - Predpokladám, že sú extrémne rozladené, keďže pochádzajú z druhého auta. A je to otravné oslepovať každé 2 auto. 

Upraveno od Spidmax

A proc to neresis s tema co ti to namontovali... profesional od Prahy..... :)

  • Autor
Právě teď, p2p napsal:

A proc to neresis s tema co ti to namontovali... profesional od Prahy..... :)

 

Nemajú k dizpozícii regloskop, čomu rozumiem. Urobili základné nastavenie cez diagnostiku, ale svetlá nedokázali nastaviť ručne, keďže nemajú k tomu regloskop, ktorý stojí na takéto, či matrix svetlá aj 4000-5000€. ( Robia aj Retrofit na Matrix LED ). 

Iba opakujem este raz....svetla.ktore tam mas so Skodovackym SLA nepotrebuju ziadny speci regloskop,pretoze niesu nicim technicky zlozite,dokonca aj ten Skodovacky akoze Matrix tiez nie,takze iba najst servis,kde maju regloskop na bezne svetla a pekne podla neho to skrutkami vyskovo a stranovo poladit.

p2p@

Presne,profici a nedotiahnuta praca......

Mam typ kdo to delal, severne od Prahy v jedne vesnici... :)

PS: a uz jenom specialni regloskop na maatrix... no nevim na serizeni linky a smeru staci obycejny regloskop, nebo namalovana cara na nejake stene... 

Ahojte.Presne ako viaceri pisete.Nastavenie svetiel je uplne rovnake co do principu ci sa jedna o halogeny,xenony,led alebo led Matrix.Matrix modul ako aj bixenony maju pevne spojenu funkciu stretavaciek s dialkovymi.

Dolezite este je,aby sa nastavenie svetiel urobilo pri nastartovanom motore,pretoze sa spysti referencny beh,kedy si servomotorceky najdu referencnu polohu.

 

Co vsak moze prave tento rozdiel sposobovat je kalibracia kamery,ktora objekt zaznamena,ale nespravne vyhodnoti jeho polohu a vyrezava kuzel inde ako treba-nemal si niekedy vymenu celneho skla,alebo dorabanu aj kameru?

 

A este jedna vec moze byt ak su nespravne urobene parametrizacie voci autu,cize servo motorceky sa ovladaju nespravne-naklon a natocenie-ta je vsak menej pravdepodobna,ze by niekto zasiahol do ovladacich pomerov.

 

 

 

 

  • Autor

Ahoj, Díky - zajtra idem do iného servisu než autorizovaného. Tak veľmi dúfam, že tam prevedia nastavenie na 100% správne - Ak nie, tak seriózne netuším aký servis mám navštíviť aby to nastavili na 100% a neodflákli to, keď to bolo odfláknuté v autorizovanom servise.
 

- Prípadne otázka - svetlá by sa mali nastavovať v polohe AUTO? Alebo v klasickom ON režime?

 

- Kamera je tá vyššia a originál od výroby a čelné okno menené nebolo. - Boli menené predné svetlá za B variantu, dorábaný MIB 2,5 a Virtual Cockpit, nič iné.
 

- Po naštartovaní urobí správne nastavenie a a vytvorí aj “ kužel “. - Skorej dávam za chybu proste totálne rozladených svetiel - Už len to že to svietilo tak strašne vysoko, bol pre mňa šok. 

Upraveno od Spidmax

Ak nepomoze servis tak pls v rovnej podzemnej garazi si vezmi meter a urob nasledovne ako kontrolu-postav sa auto oproti 10m vzdialenej stene-meraj cca od pozicie sosovky vo svetle po stenu.Zmeraj si vysku stredu sosovky od vozovky-cca 75cm(tu pozor na spravnu hodnotu-dostanes hodnotu X)nasledne si na protiľahlej stene naznac vysku ktora bude tvoja vyska X-10cm.Tym dosiahnes spravnu vysku resp sklon svetlometov.Stranovo nastavit je to uz komplikovanejsie(musel by si mat presne stenu kolmo voci autu a nejak preniest na 10m stenu poziciu stredu auta).

 

  • Autor

No, nejako to poriešiť budem musieť, ale skúšať to manuálne nastavovať podľa “ oka “ je proste prúser pokiaľ sú to svetlá na vyrezávanie. Najmä pri mojej šikovnosti je to smrteľná kombinácia 😂.
 

Práve preto sa spolieham na nejakých profíkov, ale nesmú to byť profíci iba typu “ diagnostika - reset do základnej polohy, 20min cigareta “ a auto hotové. 
 

Som ochotný zaplatiť slušné peniaze hocikomu, kto by to dokázal dostať do stavu aby to bolo 100%tne funkčné. - V lete to nejako nevadí, kedže je neustále svetlo, ale keď príde zima a 90% jázd bude v noci, to len začne byť prúser pre okoloidúcich vodičov.  

Upraveno od Spidmax

Ver tomu ze na tej 10m stene a pri dodrzani tohto postupu sa "pomylis"radovo o centimeter hore dolu,co znamena o 1m dosvitu menej alebo viac.takto daných ludi vies aspon skontrolovat..

Prepinac nechaj v polohe AUTO

  • Autor

Tak, bol som s autom v Bratislave na nastavení - Zistili dva problémy a to sú... Svetlá boli nastavené nízko ( to bude zrejme z mojej iniciatívy ) keďže som to manuálne nastavoval iba okom. 

 

Následne ďalšia závada bolo to, že svietili do ľavej strany, čiže to by mohlo vysvetľovať prečo som oslepoval oproti idúce vozidlá aj napriek tomu, že auto sa snažilo vyrezať dopravu, tak svietili stále moc do ľava. 

 

Prikladám fotky z regloskopu, ktoré mi v servise boli dané. 

 

Pôjdem na večernú jazdu a uvidíme, ako to bude reagovať, fungovať. ( ak to bude rovnaké, tak už neviem kde môže byť problém )

 

 - Ešte sa ozvem. 👌

 

IMG_20210707_123716.jpg

IMG_20210707_123637.jpg

Upraveno od Spidmax

ja myslim, ze mas vyreseno, ... jsme zvedav na report a doufam, ze muzeme gratulovat :)

Dufam ze ten naklon ti uz na regloskope nakoniec naladili na -1%,ked mali k dispozicii techniku.Inak je to s rakou presnostou ako by si to robil na stene podla postupu hore.

  • Autor

Na papieroch z nastavenia je na ľavom xenóne nastavené -1,1% a pravom -1%... Tak dúfam že to bude fajn, problém je, že je teraz dlho svetlo a nemám extrémne veľa príležitostí na vyskúšanie. Každopádne hneď ako budem môcť, tak dám vedieť ako to dopadlo.

 

Každopádne som nervózny a strach tam je, že to bude naďalej robiť. Tympádom už by som nevedel, čoho sa uchytiť a ako to riešiť. 

 

Zatiaľ veľké díky. 

👍

Upraveno od Spidmax

  • 2 týdny později...
  • Autor

Tak, mám za sebou dve nočné jazdy, obidve cca 30-40min dlhé na okreskách a najmä na dlhých rovinkách, s ktorými kamera má častejší problém, kvôli slabším svetlám oprotiidúcim autám a tympádom zvykne neskôr vytvoriť tunel. 

 

Každopádne, ak by som mal spočítať autá tak som stretol tak 70 áut a bliklo mi iba jedno, aj to za horizontom. - Takže zrejme svetlá boli úspešné nastavené a funguje všetko ako má. 😍 Vrátane dlhých rovných ciest. 

 

Otázka po mimo, pri výmene výbojok v svetlách, je nutné opäť svetlá nastaviť na regloskope? Alebo nie je šanca, že sa náhodou rozštelujú? 

 

Ďakujem všetkým za pomoc. 

Za normalnych okolnosti pri spravnej demontazi a montazi vybojok by nemalo dojst k rozladeniu,pozor ale na aby si pri montazi nevyvijal vacsiu silu a netlacil na modul priliz,tak moze dojst k jemnemu posunu,ale nic tragicke,treba robit vsetko s citom.

  • 1 rok později...

Tyhle dodattecne vydaje, bych hodil na hlavu tomu kdo to predelaval... A argument, ze nema regloskop pri cene kolik stoji retrofit  upravy je blost...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.