Jump to content

DLA / SLA - Retrofit - Kalibrácia svetiel ( Vyriešené )


Spidmax
 Share

Recommended Posts

Posted (edited)

Ahojte, opäť vás idem poprosiť o silu tejto komunity. - Pred nedávnom bol na mojom Superbe urobený retrofit predných svetiel z AFS na porkočilejšie DLA ( Dynamic Light Assist ) - Mám ale jeden veľmi závažný problém a to je funkčnosť funkcie vyrezávania. - Mám pocit že vôbec nefunguje tak ako má. Takže kde je problém? 
 

V prvom rade, retrofit bol robený u profesionálov v Prahe, takže si myslím že k nejakej chybe pri montáži nedošlo - Svetlá svietia a snažia sa dokonca aj vyrezávať, mám ale jeden závažný problém a myslím si že sa jedná o kalibráciu / nastavenie týchto svetlometov. Svetie príšerne vysoko a aj napriek vyrezaniu áut naďalej oslepujú vozidlá. Áno, som si vedomý že tento systém nie je 100%, kedže je to stále iba kamera a softvér ale dajme príklad nefunkčnosti: Stretnem 50 oprotiidúcich áut tak 48 áut na mňa blikne že ich oslepujem a to určite nie je správne, kedže sa jedná o 2% úspešnosť neoslňovania.
 

Viete mi pomôcť? Ako tento problém vyriešiť? Kam dať svetlá nastaviť, keďže sa jednajú o DLA a nie klasické xenóny? Na STK ( starým regloskopom ), či dokonca v autorizovanom servise Škoda urobili nastavenie, ale svietia ešte horšie ako predtým. 

 

Mám podozrenie, že Autorizovaný servis možno svetlá nastavili podľa VIN auta, kedže sa jedná o retrofit tak predpokladali že auto DLA funkciu nebude mať = bez vyrezávania, takže teraz mi autá dokonca blikajú aj pokiaľ sú diaľkové vypnuté ( áno až tak nezmyselne vysoko sú nastavené, že ani nevidím rozdiel po zapnutí diaľkových ). 

Máte nejakú skúsenosť s nastavovaním DLA svetiel, prípadne na koho sa obrátiť?

 

Ďakujem všetkým, snád moje auto bude opäť v noci použiteľné. 

Edited by Spidmax
Zmena názvu, na vyriešené.
Link to comment
Share on other sites

Ak je to tak,ako pises,ze ti blikaju aj pri klasika stretavackach,mas nespravne nastavene svetla manualne.Aj pri SLA/po tvojom DLA/ maju svetla stale nastavovacie skrutky,takze idealne spravit zakladne nastavenie svetiel cez diagnostiku a svetla potom doladit manualne cez tebou spominany regloskop.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
před 1 hodinou, Patrik1971 napsal:

Ak je to tak,ako pises,ze ti blikaju aj pri klasika stretavackach,mas nespravne nastavene svetla manualne.Aj pri SLA/po tvojom DLA/ maju svetla stale nastavovacie skrutky,takze idealne spravit zakladne nastavenie svetiel cez diagnostiku a svetla potom doladit manualne cez tebou spominany regloskop.

 

Základné nastavenia spravené boli cez diagnostiku už v Prahe, zrejme aj v Škode ( ale netuším či robili aj manuálnu úpravu, cez šróby na svetlách ) . - Manuálne som znižoval svetlá aj ja ( podľa oka, aby som vôbec niekam dokázal večer ísť ) , čo pomohlo na 90% pri stretávacích ale pri DLA ( diaľkových svetlách ) oslňujú furt. V rovnakom silnom pomerne. Napadlo ma, že sú zle nastavené aj do strán a tým pádom môžu robiť tento problém pri vyrezavaní, že vyrezávajú nepresne. 

 

Aktuálne skúšam nájsť nejaký profesionálny servis, ktorý dokáže nastavovať MATRIX aj DLA svetlá. Aby sa na to pozreli oni, lebo v Škodovke, to extrémne odflákli. Extrémne dúfam že to pomôže. 

 

Edited by Spidmax
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Samozrejme to stranove nastavenie je velmi dolezite,preto to prazi tam,kam nema.Sranda je,ze na toto netreba ani nejaky speci servis,len niekto musi pri tom rozmyslat.Nejedna sa totiz o ziadne speci svetla.Ak by si bol v okoli TT,vedel by som Ta nasmerovat.

Edited by Patrik1971
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Rozumiem, bohužiaľ už neviem čomu mám veriť - Škodovka mi sľúbila presné nastavenie... Tam som to už vzdal že úplne, keďže predpokladám že dajú auto na diagnostiku a dajú svetlá do výrobných nastavení a kapotu ani neotvoria. - STK mi povedalo, že tieto svetlá nedokážu nastaviť, že nemajú na to diagnostiku a korektný regloskop. Že je na to nutný elektrický na inteligentné svetlá. ( o čom som si našiel pár informácií aj na Českých stranách, či výrobcovi svetiel Hella a ich webe ). - Predpokladám, že sú extrémne rozladené, keďže pochádzajú z druhého auta. A je to otravné oslepovať každé 2 auto. 

Edited by Spidmax
Link to comment
Share on other sites

Právě teď, p2p napsal:

A proc to neresis s tema co ti to namontovali... profesional od Prahy..... :)

 

Nemajú k dizpozícii regloskop, čomu rozumiem. Urobili základné nastavenie cez diagnostiku, ale svetlá nedokázali nastaviť ručne, keďže nemajú k tomu regloskop, ktorý stojí na takéto, či matrix svetlá aj 4000-5000€. ( Robia aj Retrofit na Matrix LED ). 

Link to comment
Share on other sites

Iba opakujem este raz....svetla.ktore tam mas so Skodovackym SLA nepotrebuju ziadny speci regloskop,pretoze niesu nicim technicky zlozite,dokonca aj ten Skodovacky akoze Matrix tiez nie,takze iba najst servis,kde maju regloskop na bezne svetla a pekne podla neho to skrutkami vyskovo a stranovo poladit.

p2p@

Presne,profici a nedotiahnuta praca......

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Pawouk changed the title to DLA / SLA - Retrofit - Kalibrácia svetiel

Mam typ kdo to delal, severne od Prahy v jedne vesnici... :)

PS: a uz jenom specialni regloskop na maatrix... no nevim na serizeni linky a smeru staci obycejny regloskop, nebo namalovana cara na nejake stene... 

Link to comment
Share on other sites

Ahojte.Presne ako viaceri pisete.Nastavenie svetiel je uplne rovnake co do principu ci sa jedna o halogeny,xenony,led alebo led Matrix.Matrix modul ako aj bixenony maju pevne spojenu funkciu stretavaciek s dialkovymi.

Dolezite este je,aby sa nastavenie svetiel urobilo pri nastartovanom motore,pretoze sa spysti referencny beh,kedy si servomotorceky najdu referencnu polohu.

 

Co vsak moze prave tento rozdiel sposobovat je kalibracia kamery,ktora objekt zaznamena,ale nespravne vyhodnoti jeho polohu a vyrezava kuzel inde ako treba-nemal si niekedy vymenu celneho skla,alebo dorabanu aj kameru?

 

A este jedna vec moze byt ak su nespravne urobene parametrizacie voci autu,cize servo motorceky sa ovladaju nespravne-naklon a natocenie-ta je vsak menej pravdepodobna,ze by niekto zasiahol do ovladacich pomerov.

 

 

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Ahoj, Díky - zajtra idem do iného servisu než autorizovaného. Tak veľmi dúfam, že tam prevedia nastavenie na 100% správne - Ak nie, tak seriózne netuším aký servis mám navštíviť aby to nastavili na 100% a neodflákli to, keď to bolo odfláknuté v autorizovanom servise.
 

- Prípadne otázka - svetlá by sa mali nastavovať v polohe AUTO? Alebo v klasickom ON režime?

 

- Kamera je tá vyššia a originál od výroby a čelné okno menené nebolo. - Boli menené predné svetlá za B variantu, dorábaný MIB 2,5 a Virtual Cockpit, nič iné.
 

- Po naštartovaní urobí správne nastavenie a a vytvorí aj “ kužel “. - Skorej dávam za chybu proste totálne rozladených svetiel - Už len to že to svietilo tak strašne vysoko, bol pre mňa šok. 

Edited by Spidmax
Link to comment
Share on other sites

Ak nepomoze servis tak pls v rovnej podzemnej garazi si vezmi meter a urob nasledovne ako kontrolu-postav sa auto oproti 10m vzdialenej stene-meraj cca od pozicie sosovky vo svetle po stenu.Zmeraj si vysku stredu sosovky od vozovky-cca 75cm(tu pozor na spravnu hodnotu-dostanes hodnotu X)nasledne si na protiľahlej stene naznac vysku ktora bude tvoja vyska X-10cm.Tym dosiahnes spravnu vysku resp sklon svetlometov.Stranovo nastavit je to uz komplikovanejsie(musel by si mat presne stenu kolmo voci autu a nejak preniest na 10m stenu poziciu stredu auta).

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

No, nejako to poriešiť budem musieť, ale skúšať to manuálne nastavovať podľa “ oka “ je proste prúser pokiaľ sú to svetlá na vyrezávanie. Najmä pri mojej šikovnosti je to smrteľná kombinácia 😂.
 

Práve preto sa spolieham na nejakých profíkov, ale nesmú to byť profíci iba typu “ diagnostika - reset do základnej polohy, 20min cigareta “ a auto hotové. 
 

Som ochotný zaplatiť slušné peniaze hocikomu, kto by to dokázal dostať do stavu aby to bolo 100%tne funkčné. - V lete to nejako nevadí, kedže je neustále svetlo, ale keď príde zima a 90% jázd bude v noci, to len začne byť prúser pre okoloidúcich vodičov.  

Edited by Spidmax
Link to comment
Share on other sites

Ver tomu ze na tej 10m stene a pri dodrzani tohto postupu sa "pomylis"radovo o centimeter hore dolu,co znamena o 1m dosvitu menej alebo viac.takto daných ludi vies aspon skontrolovat..

Prepinac nechaj v polohe AUTO

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Tak, bol som s autom v Bratislave na nastavení - Zistili dva problémy a to sú... Svetlá boli nastavené nízko ( to bude zrejme z mojej iniciatívy ) keďže som to manuálne nastavoval iba okom. 

 

Následne ďalšia závada bolo to, že svietili do ľavej strany, čiže to by mohlo vysvetľovať prečo som oslepoval oproti idúce vozidlá aj napriek tomu, že auto sa snažilo vyrezať dopravu, tak svietili stále moc do ľava. 

 

Prikladám fotky z regloskopu, ktoré mi v servise boli dané. 

 

Pôjdem na večernú jazdu a uvidíme, ako to bude reagovať, fungovať. ( ak to bude rovnaké, tak už neviem kde môže byť problém )

 

 - Ešte sa ozvem. 👌

 

IMG_20210707_123716.jpg

IMG_20210707_123637.jpg

Edited by Spidmax
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Dufam ze ten naklon ti uz na regloskope nakoniec naladili na -1%,ked mali k dispozicii techniku.Inak je to s rakou presnostou ako by si to robil na stene podla postupu hore.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Na papieroch z nastavenia je na ľavom xenóne nastavené -1,1% a pravom -1%... Tak dúfam že to bude fajn, problém je, že je teraz dlho svetlo a nemám extrémne veľa príležitostí na vyskúšanie. Každopádne hneď ako budem môcť, tak dám vedieť ako to dopadlo.

 

Každopádne som nervózny a strach tam je, že to bude naďalej robiť. Tympádom už by som nevedel, čoho sa uchytiť a ako to riešiť. 

 

Zatiaľ veľké díky. 

👍

Edited by Spidmax
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak, mám za sebou dve nočné jazdy, obidve cca 30-40min dlhé na okreskách a najmä na dlhých rovinkách, s ktorými kamera má častejší problém, kvôli slabším svetlám oprotiidúcim autám a tympádom zvykne neskôr vytvoriť tunel. 

 

Každopádne, ak by som mal spočítať autá tak som stretol tak 70 áut a bliklo mi iba jedno, aj to za horizontom. - Takže zrejme svetlá boli úspešné nastavené a funguje všetko ako má. 😍 Vrátane dlhých rovných ciest. 

 

Otázka po mimo, pri výmene výbojok v svetlách, je nutné opäť svetlá nastaviť na regloskope? Alebo nie je šanca, že sa náhodou rozštelujú? 

 

Ďakujem všetkým za pomoc. 

Link to comment
Share on other sites

  • Spidmax changed the title to DLA / SLA - Retrofit - Kalibrácia svetiel ( Vyriešené )

Za normalnych okolnosti pri spravnej demontazi a montazi vybojok by nemalo dojst k rozladeniu,pozor ale na aby si pri montazi nevyvijal vacsiu silu a netlacil na modul priliz,tak moze dojst k jemnemu posunu,ale nic tragicke,treba robit vsetko s citom.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By Mixerko
      Ahojte,
       
      Pri 130.000 km mi na Superbe 2016 minuly rok zacali buchat/trhat zadne kolesa pri prechode zakrutou (iba ked som sa pohynal z miesta). Siel som do servisu a vymenili mi olej v Haldexe. Po dalsich 10.000km sa tento problem zopakoval. Precistili mi tam filter na haldex pumpe a povedali ze to sposobovali piliny ktore sa v haldexe nahromadili. Problem samozrejme prestal po naliati noveho oleja do Haldexu. Po dalsich 5.000km sa problem objavil znova, cize dalsia navsteva servisu. Skontrolovali elektroniku (uhol natocenia volantu atd....) vsetko OK, ale zistili ze mi v zadnej rozvodovke chybalo asi 3dl oleja. Nikde nebol naznak ze mi ten olej niekde vyteka vonka. Olej z haldexu bol zase spinavy a teraz naposledy prisli v servise s teoriou, ze pravdepodobne presakuje olej z rozvodovky do haldexu a ten olej znehodnocuje a preto sa ozyva to buchanie. 
      Je tam nejake tesnenie/miesto, kde to moze prepustat a miesat tie oleje dokopy?
      Mna este napadlo, ze ci to nesposoboval ten chybajuci olej v zadnej rozvodovke. Co si myslite? 
      Stretol sa niekto s niecim podobnym?
       
      Dik,
      Miso
    • By shabor
      zdravím, Vlastním Superb 3, vyrobený v 2017. Pravidelně servírováván v autorizovaných servisech škody. Při poslední návštěvě byl měněný olej + filtr, filtr klimatizace, měnili mi také olej v převodovce a atd (v termínech výměn, jak je předepsané Škodou. Tři dny na to, praskl řemen a je motor v .....
      Auto má cca najeto 150.000 km, servis mi tvrdí, že to nemůže být jejich chyba. Podle mně, to není normální, aby jen tak praskl řemen?  podělal to servis a nebo je to vada z výroby, ovšem jak se domoci něčeho - hlavně né koupi motoru za 300.000 Kč? poradíte co s tím??
    • By 5icz
      Netusi nekdo, proc vsechny benzinove motory na Superbu 3 maji dva vyfuky (vlevo i vpravo). Vzdyt to musi dost zhorsovat aerodynamiku i hmotnost. Na Superbu 2 si 1.8 TSI vystacil s jednim a oktavka ma s 1.5TSI jeden vyfuk, se superbem ma 2.
      https://www.auto.cz/galerie/testy/63951/skoda-superb-combi-style-1-5-tsi-act-leta-na-jeho-pozici-nic-nemeni?foto=28
    • By Jaroslav Gryč
      Dobrý den, mám na vás velkou prosbu. Jsem po těžkém úrazu na vozíku a budu kupovat novou Škodu Superb combi DSG. Pro můj malý nájezd cca.15000km/rok (60% kratší trasy)mi byl doporučen benzínový motor 2,0l 140kw tsi. Nemáte prosím někdo zkušenost s tímto motorem? Jízdní projev, reálnou spotřebu, servis, atd. Nemám možnost si motor nikde vyzkoušet, tak by mi pomohly případné vaše rady, nebo doporučení jiného motoru.
      Moc všem děkuju. Jarda G.    
    • By bahySuperb3
      Dobrý den, 
       
         chtěl jsem se zeptat na výhřev sedaček u superba 3, Výbava Ambition, rok 2017.......mám jen přední sedadla s výhřevem ale když je zapmu hřeje mi to jen zadek a bedra....to nemá hřát na celá záda? nebo je to rozlišeno dle výbavy nebo poslední možnost mám něco špatně. Přikládám fotku s vyznačením, kde mi to hřeje. Děkuju

×
×
  • Create New...