ben06 Vloženo 27. leden 2022 Vloženo 27. leden 2022 Vždycky tady psali že nafťáky že právě samy o sobě moc tepla neprodukují 😀, proto ty příhřevy všude včetně sedáků atd. Specifika TZ sem netahej, udělali z toho hroznou vědu nejen zkrz emise, ale i to teplo. Tečka. 1 Citovat
keras Vloženo 27. leden 2022 Autor Vloženo 27. leden 2022 (editace) Ano, dízl je daleko účinnější než benzín a produkuje méně zbytkového tepla. Jenže csabac si stále myslí, že el. příhřev rychlejc ohřeje motor. Stokrát jsem mu psal, že to s vodou a teplotou motoru nemá nic společného, ale on si tvrdí svoje. Editováno: 27. leden 2022, autor: keras 1 Citovat
ben06 Vloženo 27. leden 2022 Vloženo 27. leden 2022 (editace) Keras> TZ sem nepatří, ale kdysi panovaly chyméry, že je montáž podmíněna jiným chladičem, altíkem, brzdama atd. Teď to úplně zkomplikovali zápisem hmotností v TP a podmiňují právě úpravama s teplotní bilancí, aktivními žaluziemi aj. Jinak clona Heko co mám přes 10 let je jen lehce poškrábaná, zažila toho hodně a nepraskla. Editováno: 27. leden 2022, autor: ben06 1 1 Citovat
keras Vloženo 27. leden 2022 Autor Vloženo 27. leden 2022 (editace) Díky za info Bene. Rád bych viděl tu plnou mřížku, ale asi je to blbost. Tu clonu máš na rapidu? No mě praskla. Sviňa jelení🤣🤣🤣 Editováno: 27. leden 2022, autor: keras Citovat
ben06 Vloženo 27. leden 2022 Vloženo 27. leden 2022 (editace) Po kladné víc jak 10 leté zkušenosti ji mám 3. zimu i na rapidovi. Je pravda, že ty plastové šrouby jsou úlet a viděl jsem, že se už prodávají náhradní. Na O1 jsou plechové packy a drobné šroubky, stále funkční. Editováno: 27. leden 2022, autor: ben06 Citovat
keras Vloženo 27. leden 2022 Autor Vloženo 27. leden 2022 U Proteca jsou kovové packy i kovové šrouby. No spíš šroubky 🤣 Je to jen M3!!! Fušařina je všude🤮 Citovat
keras Vloženo 27. leden 2022 Autor Vloženo 27. leden 2022 (editace) Díky, stále ale nevidím, že je to plné? Možná z části, ale plné nee☹️ Psal jsi že vrchní část je plná, jasně. Ale podle mě je to jen dizajnovks. Studenej vzduch tam vráží úplně stejně. To je takové k hovnu ☹️ Editováno: 27. leden 2022, autor: keras 1 Citovat
csabac Vloženo 28. leden 2022 Vloženo 28. leden 2022 @keras s vodou a teplom nema nic spolocneho, to viem. tak neprekrucaj slova. lenze ten chladiaci system nemusi davat teplo do sustavy na vyhrev a kludne moze pracovat s okruhom motora. ja som to testoval a pisal som na zaklade viacerych odskusani vyhrev zapnuty/vyhrev vypnuty a zaklad. uz pri 105/120 sme vedeli, ze ak sa ti prehrieval motor, dal si kurenie na plno, aby si i tak odvadzal teplo. ak to teplo uzavries, tak do kabiny nepojde a to teplo bude na motore takze, vyrobca by bol totalny idiot, ak da pridavne kurenie a nenaprogramuje to, ze v okamihu, ako zopne pridavne kurenie, vzduch do kabiny necham prihrievat teplovzdusnym elektrickym vyhrevom a nie vodou. Ta voda je bez tak studena, tak co by sa stalo? Pustal by si do velkeho okruhu vodu, ktora by ziadne teplo neprivadzala a nasledne aj teply vzduch cez pridavne teleso. Absolutne nelogicke za mna! A ako strojar, by som isto pri pridavnom kureni naprogramoval auto, ze zavri velky okruh a otvor ho trebars, ked voda bude mat realne cez 70, alebo vypne pridavne kurenie. A to ze diesel ma vacsiu ucinnost a mensie tepelne straty viem. Citovat
csabac Vloženo 28. leden 2022 Vloženo 28. leden 2022 @keras čítaj pozorne a cháp technicky: "hornú časť tej vrchnej chladiacej mriežky zaslepenú." jasne som napísal horná časť a upresnil, že sa jedná ho vrchnú mriežku, nie spodnú v nárazníku. to nie je designovka. načo by platil výrobca za plast naviac, keď to zbadá, tak 5% ľudí? pre ťažné máš úplne otvorené, aby pri záťaži mal motor dostatok vzduchu na dochladzovanie. ak by dostával rovnaké množstvo vzduchu pri polovične zaslepenej, tak by asi výrobca nemusel dávať na ťažné inú mriežku. Citovat
touareg3 Vloženo 28. leden 2022 Vloženo 28. leden 2022 (editace) Tá prvá maska na obrázku predsa nie je zo Scaly, to je RAPID, alebo Octavia. Tá druhá je možno zo Scaly Maska na mojej Scale nie je samozrejme celkom plná, ale má odspodu prázdne rebrovanie cca 2 cm od spodu. Takže cca 80% masky je plná. Editováno: 28. leden 2022, autor: touareg3 1 Citovat
csabac Vloženo 28. leden 2022 Vloženo 28. leden 2022 (editace) zobral som prvu na nete, co som nasiel, aby bolo zrejme, ako je zaslepena z casti. ma ju aj scala mám ist snad von vifotit auto, ze tam taku mam? Editováno: 28. leden 2022, autor: csabac Citovat
csabac Vloženo 28. leden 2022 Vloženo 28. leden 2022 (editace) opravujem sa 2/3 su zaslepene vid scala maska ŠKODA Scala 657 657853653A - poškrábaná, lehce poškozená | AUTOVIA.SK tí čo nemajú prípravu na ťažné majú takúto pri TDI, benzín neviem, nakolko som to nepozeral. s ťažným a prípravou je úplne otvorená Editováno: 28. leden 2022, autor: csabac Citovat
ben06 Vloženo 28. leden 2022 Vloženo 28. leden 2022 Tak bych to drama uzavřel. Jestli je 80% masky plné tak se s clonou v zimním období zásadně nic negativního nestane. Pozitiva nechť si každý pro sebe vybere sám. 1 Citovat
keras Vloženo 28. leden 2022 Autor Vloženo 28. leden 2022 (editace) Csabac. Nic nepřekrucuju. Jen si vzpomeň jak si tvrdil, že s el. příhřevem se Ti rychlejc ohřeje motor... Jenže to je pí*ovina😀 Psal jsem ti stokrát, že když je el. spirála zapnutá stejně se z primárního okruhu radiátor v kabině zahřívá. Tvoje měření je špatné. Ale je to furt dokola, prď na to. Každý si stejně bude tvrdit svoje. Dyť je to jedno😀 Editováno: 28. leden 2022, autor: keras 1 1 Citovat
csabac Vloženo 28. leden 2022 Vloženo 28. leden 2022 @keras Ja som nepisal elektrickym vyhrevem priamo. ja som pisal, ak mam zapnuty el. prihrev, zohreje sa mi skor, ako ked idem za rovnakych teplotnych podmienok bez pridavneho vyhrevu. a to tvrdenie plati, mam to odskusane! Preco to moze byt, som vysvetlil tou vodu, ze neubera na kurenie teplo z vody. Citovat
15degren Vloženo 28. leden 2022 Vloženo 28. leden 2022 (editace) Přijde mi že se tu každý bavíte o jiné věci. Jeden se tu baví o spirále na ohřev vody pro motor, které mají některé motorizaci (některé verze řetězových TSI a starší CRka první generace), které se pomalu ohřívají a spíná při teplotě pod 5 stupňů a druhý se tu baví o elektrickém přídavném kabinovém topení, kterým je vybavena většina jednotek VW climatronic.... V každém případě druhá varianta nemá na ohřev motoru absolutně žádný vliv, protože je to čistě elektrické těleso, kterým neprochází voda :-), prostě přímotop, na který fouká studený vzduch z vodního výměníku, ze kterého se teplo/chlad odebírá tak jako tak. Osobně si myslím že csabac má auto kde má oboje tyto zařízení a proto se mu zdá že se při sepnutém topení ohřívá motor rychleji, protože kupodivu ta spirála ve vodě pro ohřev motoru je aktivací vázána na zapnuté topení a teplotou pod 5 stupňů... A to pak je opravdu rozdíl zásadní, motor s přídavným ohřevem vody se při správné funkci ohřeje mnohem mnohem rychleji na 70 stupňů. Editováno: 28. leden 2022, autor: 15degren 1 Citovat
csabac Vloženo 28. leden 2022 Vloženo 28. leden 2022 TO isto nemam. Bolo to myslene tak, ze ked voda nemusi prechadzat radiatorom na vyhrev interieru-nie su straty tepla z motora. Proste motor pracuje s malym okruhom, kabinu vyhrieva PTC. To ale musi mat auto naprogramovane v logike RJ, ze ide PTC, neotvaraj velky okruh do istej teploty. Proste je zbytocne aby kurilo vodou i PTC. Ako to ma, zial my nezistime. Ja som len uviedol, ze rozdiel u mna je, ak je zapnute a nie je zapnute. Pre mna tema uzavreta, nic nevyriesime, kedze nemame info od vyrobcu. Citovat
keras Vloženo 28. leden 2022 Autor Vloženo 28. leden 2022 15dehren tak tak, pěkně popsáno. Už Ti dnes nemohu dát kladné hodnocení😉 Už jsem je vypatlal... Taky jsem si to tak myslel, že csabac má nakonec spirály ve vodě. To by přesně odpovídalo. To je pak jasné jak facka. Akorát jsem netušil, že tsi by mohlo mít spirály ve vodě. Ale to musí napsat on. Vždy jsme se jen bavili o přímotopu na větráku. Citovat
keras Vloženo 28. leden 2022 Autor Vloženo 28. leden 2022 (editace) No csabac byl jsi rychlejší😀 Takže máš jen přímotop v kabině na větráku. 👍🤟 Tak to už si udělejte obrázek sami😀 Já si myslím, že radiátorem proudí teplá voda furt. Nebo je tam snad duomix nebo ventil, který se zavírá a otvírá? Pokud běží přímotop, protéká taky určitě i teplá (zezačátku studená) voda radiátorem... Je to prča co? Jen se chci dobrat pravdy, ne se hádat. Abys mě špatně nepochopil. Už několik lidí Ti napsalo, že přímotop v kabině rychlejc motor neohřeje. Tak nevím no😀 Editováno: 28. leden 2022, autor: keras Citovat
keras Vloženo 28. leden 2022 Autor Vloženo 28. leden 2022 Scabacu, v pohodě, piš sem, je to téma nejen na clonu, ale i na ohřev kabiny...😉 Hele ty skoky jsem nesledoval. Dělal jsem jen měření teploty oleje (ne vody) s PTC a bez. Naprosto stejné. Ty skoky jak by se nemohli s PTC dělat??? Cykluje to termostat a jestli voda protéká radiátorem nebo ne je úplně jedno. Citovat
csabac Vloženo 28. leden 2022 Vloženo 28. leden 2022 Tie skoky mam od rychleho otvorenia termostatu. Bez PTC ich nemam, preto som usudzoval, ze ma program, ze pri nejakej teplote otvori termostat, uvolni teplotu do radiatora a potom nasledne zase zavrie a ohrieva dalej cez PTC. Ako samozrejme termostat zatvara, otvara aj bez ptc, no tipujem, ze tam viac prepusta a nie su preto tie skoky. Laicke porovnanie: bez PTC pusta teplu vodu do radiatora, tym nie je to, ze ho zavre a drzi do vyssej teploty Ale to je teoria, to by chcelo vidiet realne na diagnostike, ze kedy otvara a odskusat to vzavislosti na tom PTC Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.