Přejít na obsah

Zimní clona před chladič - ohřev motoru a kabiny


keras

Doporučené příspěvky

Také mluvím o oleji, samozřejmě. 

 

Je to celé nějaké zmatené Scalo2021. 

Pokud bys měl za 2-3km vodu na 90°C, tak mi neříkej, že za 30km se olej ani nedostane přes 84°C.

Jen cituji Tvé hodnoty...

 

Tady je něco hodně mimo🤣

Chápu, že olej a voda (primární a sekund. oběh) je rozdíl, ale ty teploty a kilometry mi moc nesedí. 

 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Voda na 90° za 2-3 km určitě nebude, ale ručička 90° už ukazovat může. V dnešních autech už je teplota vody udávána pouze orientačně a neodpovídá tomu, co se zobrazuje na budíku. V momentě, kdy ručička ukáže 90°, reálně má voda minimálně o 20-30° méně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, tak je to jen zkreslený sdělovač informace, která neodpovídá skutečnosti a nikoliv nějak "kalibrovaný" měřící přístroj. Na foru se toto řešilo 1000x. Myslel jsem že měříte třeba diagnostikou, když už hážete taková čísla. 

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na obhajobu Scaly2021.

Záleží jak a kde s autem jede. 

Jestli jede z kopce a brzdí motorem tak je to jasné. Scala2021 psal, že cestu z práce má do kopce. Tak evidentně tu ráno musí mít z kopce😉😀

Pak jsou lehce mezi auty takovéhle rozdíly. 

 

S clonou se auťák ohřeje rychleji. To je samozřejmost. 

V prvním postu je měření. 

 

Jsem zvědavej jak se bude auto chovat se zabedněným spodkem. 

Tam je taky pěknej fukar do motoru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale samozřejmě, taky nebydlím na sterilní rovině a za cca 35 let už vím jak se které auto rychle ohřeje na "provozní" teplotu, ale za ty 2-3 km není u tsi dle sdělovače na palubní desce na skutečné provozní teplotě ani zdaleka. Ten je nastaven jinak. I teplota oleje něco napoví a pokud není 80° plus tak motor je stále "studený".

Vracím se ke cloně. Jezdil jsem s O1 i při -25°C to už bylo i na topení znát a clona to eliminovala. Ano, ale to už je asi 5 let. A s ní ani motor tak rychle za specifických podmínek nevychladá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Clona je podle mě zbytečná. Pokud jezdím krátký trasy se studeným motorem tak nejedu rychle aby ledový vzduch tolik chladil motor. A v dnešních motorech je elektrická vodní pumpa která taky pomáhá k rychlejšímu zahřátí motoru. Kolik už bylo letošní zimu ledových dnů? Pak zase zase trochu oteplí budu potřebovat jet dál a půjdu to sundávat? Jó to jsme měli Wartburg 1000 kde vrtule šla stále ale za maskou byly ručně ovládané žaluzie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za zahřátí je zodpovědný prioritně termostat. Elektrická pumpa dochlazuje motor a jeho příslušenství. Ledový vzduch je přímoúměrný tvým krátkým trasám a následkům z toho vyplývajícím. Clony nasazuji a sundávám se zimíma gumama. Doba Warťálů a UAZů je pryč.

Taky jsem viděl motor po 300 km jízdě na D1 v solance s i bez clony. 

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ben06 samozřejmě jezdit se zimní clonou po dálnici je hovadina, protože právě turbo spoléhá na proud vzduchu z vrchní masky skrz ní proudí na turbo vzduch, kterou hraje velkou roli při jeho ochlazování pod zátěží, nehledě na to jaká je okolní teplota.

Zimní clona je vhodná jen pro auta provozována v zimně na krátkých trasách, jak začneš motor zatěžovat předjížděním a jízdou po dálnici, je třeba dát clonu dolů, jinak zásadně snižuješ životnost turba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak třeba u rapida je už horní polovina masky stejně úplně zaslepená. Spodek bych si nezadělávalal a při dálniční rychosti jde spodem vzduchu dost a turbo je stejně vzadu. A při sledování teploty oleje nevidím žádné přehřívání třeba jako v létě. Jiné to už bude u modelů s lamelama, které si to korigují samy, samozřejmě.

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkná diskuse o kousku plastu 😀

JJ sůl, kamínky. 

Spodek možná nechám i přes léto, uvidím. 

 

Karle "Pokud jezdím krátký trasy se studeným motorem tak nejedu rychle aby ledový vzduch tolik chladil motor"... 

Docela sranda🤣🤣🤣

 

"Věřím jen své statistice kterou si sfalšuji sám..." 

 

Má měření jednoznačně ukazují, že clona význam má. 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to je pravda, u O1 mi to fakt dole už chladič taky žere. U kapot se jednu dobu u některých modelů dodělávalo tady na fóru těsnění s přepážkou chladiče a nevábné fotky motorů tam byly taky. Je fakt, že pořádná zima tady nebyla x let jako v minulosti a čerpám ze zkušeností za posledních 12 let i u O1.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo bene, je to sranda. 

Aspoň to tu nespí 😀

 

Edit:

Jasně. Máme nové sociální přískoky a člověk to šperkuje a vymejšlí pí*oviny. 

Už mám novou masku, haubnu, plasty... tak mě to zas baví😀

Stejně to zevšední. 

Ale čím se má člověk bavit?🤣

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keras> přesně tak, o výrobě deklu na spodek jsem taky dříve uvažoval, ale už jezdím málo tak jsem to vypustil. Myslím že se u F2 podle fotek prodávala spodní Heko se děma otvory, asi aby to úplně neudusili 😀

A ten ledový vzduch taky pobavil 🤣

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V hospodě jsem udělal pokec o "vylepšení" tak mužem plkat tam... 

 

Heko je celkem dobré, silnej a přesnej plast. 

Ale sere mě ta jeho křehkost🤮🤮🤮

Je to jak sklo a ještě když je ten plast ledovej tak je clona křehká tuplem. 

A ty plastový šrouby a úchyty. Na blití🤮🤮🤮

 

Však jo Karle, v pohodě, jen jsem se té formulaci musel smát. 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona je to jen fyzika. 

Vezměte si, že motor je 5ti boká plná krabice bez přední stěny. Dole mám kryt. 

A když jedete kilem a venku je pod nulou tak se to hooodně přes ten chladič, kudy tam fučí, ochlazuje. 

Kor dízl kterej má méně zbytkového tepla...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ben06  Scala TDI bez prípravy na ťažné ma tiež hornú časť tej vrchnej chladiacej mriežky zaslepenú.

Pre  verziu s ťažným nie je z časti zaslpená, čo som našiel, keď som hľadal diely, čo by som potreboval meniť vrámci prípravy, ak by som chcel.

 

Ak sa nemýlim Keras má TDI.

 

Bez tak to TDI produkuje dosť tepla a tým, že spodok je sériovo s ochranou motora si nemyslím, že potrebuje ešte prikurovať a zakrývať to auto. Ale to je každého vec.

Čo sa výhrevu kabíny týka detto, keďže TDI má prídavné kúrenie a ohrev vody je tiež celkom rýchli. 

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...