Přejít na obsah

rázvor - prečo tak krátky?


jansko

Doporučené příspěvky

Tuto som sa pokúsil o ilustráciu ako by vyzerala Fabia - kombi ak by namiesto 2462mm mala rázvor osí 2540mm. Čiže o 7,8 cm viac.

Predná o 30 mm dopredu a zadná 48 mm dozadu.

Podľa mňa by bolo na zadných sedadlách o čosi viac miesta na nohy, snáď aj lepšie jazdné vlastnosti by boli.

Dizajnovo by to bolo podľa mňa plus, prečo potom škodovky robia tak krátke rázvory? Neverím, že je to technológiou.

PS: Napríklad u Oktavie I kombi ten rázvor nenormálne bije do oka.

verzia 2462mm

01pk5.jpg

verzia 2540mm

02nz9.jpg

tu je vidieť rozdiel

03tujerozdielgs2.jpg

Editováno: , autor: jansko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpověď je jednoduchá: Fabia stojí na koncernové platformě VW a politika VW je prostě taková. Kdyby Fabia měla stejný rozvor a prostor uvnitř jako Golf, prodával by se potom o dost dražší Golf lépe než Fabia? Odpověď je jasná.

Prostě VW nikdy nedovolí, aby měla Fabka nebo Octa stejný rozvor, jako VW auta ve stejné třídě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mello: Mozna ti spatne rozumim, mozna se jedna jen o spatne napsanou myslenku.

All: Fabia ma stejny rozvor jako Polo a Ibiza.

Stejne tak Octavia ma stejny rozvor jako Golf (OI jako G4, OII jako G5).

Proste je to tak dane, rozvor byl zvolen pro tu kterou danou tridu.

Editováno: , autor: Maverick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

[quote (Maverick @ 17.11.2006, 9:01 )

Mello: Mozna ti spatne rozumim, mozna se jedna jen o spatne napsanou myslenku.

All: Fabia ma stejny rozvor jako Polo a Ibiza.

Stejne tak Octavia ma stejny rozvor jako Golf (OI jako G4, OII jako G5).

Proste je to tak dane, rozvor byl zvolen pro tu kterou danou tridu.

čiže je v tom politika trhu??

Zvolený rozvor pre danú triedu.... hm. tak by robila škoda o triedu kvalitnejšie razvory..

Ako si mohli potom dovoliť na Roomsterovi taký dlhý razvor a to použiť diely z napravy fabie?

Editováno: , autor: Gil
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jansko: Ja ti nejak porad nerozumim. Proste je zvoleny rozvor, trida A0 ma nejake hranice (delkove), trida A ma jine atd., atd.

Kdyby Skoda robila o triedu kvalitnejsie rozvory, uz by Fabia nepatrila do tridy A0 ale do A, protoze s rozvorem souvisi dalsi parametry, jako celkova delka apod.

A co potom s Octavii?

Proste je to tak nastaveny, normovany, urceny.

Roomster je vyjimka z pravidla dana koncepci a urcenim vozu. Nova Fabia II bude mit rozvor cirka na urovni Fabie I.

Nevim, co na tom dal resit.

Editováno: , autor: Maverick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prostě VW nikdy nedovolí, aby měla Fabka nebo Octa stejný rozvor, jako VW auta ve stejné třídě.

VW nedovoli? Jakto? Vzdyt uz to dovolil. Ona ma Fabia totiz z trojice Fabia, Ibiza, Polo nejvetsi rozvor. Takze budte radi i za to.

Fabia: 2462

Polo (r.2001): 2407

Polo (r. 2005): 2460

Ibiza (r. 2001): 2443

Ibiza (r. 2005): 2460

Vychazim z katalogu z danych let. Je videt ze Fabia mela v dobe uvedeni na trh pomerne velky rozvor. Patrila urcite na spici mezi vsemi malymi auty

Pro srovnani:

Yaris 2370

Swift 2265

Clio 2472

206 2442

Corsa 2491

Micra 2360

Colt 2415

121 2446

Punto 2460

Saxo 2385

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

snáď ma pochopíte aspoň teraz. Alebo inak balím tému..

škoda oktávia je čo do pomeru dĺžka auta/rázvor divný model, jedna z vecí čo mi ako príp. záujemcovi na nej vadí.

Iné značky aut robia v danej triede cca o 8cm dlšie rázvory.

Čiste som sa nad tým zamyslel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

NiceOne: Fabia mala v dobe uvedenia najväčší rázvor, lebo bola prvým modelom na novej podvozkovej platforme vrámci koncernu. Pripadla je taká trochu nevďačná úloha urobiť testovacieho králika.

Škoda vychytala chyby z praxe (bolo ich nemálo) a Polo s Ibizou už potom nemali problém. Zatiaľ som nepočul o zlých tyčkách či celých stabilizátoroch u Pola ani Ibizi, ani matice na poloosiach sa húfne nemenili...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ale menší rázvor = menší polomer zatáčania a teda lepšia manévrovateľnosť v meste.

A napríklad u niektorých áut je rázvor nesmerodajným údajom. Napríklad také BMW má motor až za nápravou a teda BMW3 má síce podstatne väčší rázvor než napr. OII, ale miesta v interiéri rovnako.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...