Přejít na obsah

Vytlumení kapoty motoru


keras

Doporučené příspěvky

Černý tapec (dekl) zespoda na haubně je dá se říct o ničem. Slaboučké. 

Jen dizajnovka aby tam nebyla díra. 

O nějakém tlumení nebo tepelné izolaci nemůže být vůbec řeč. 

Jelikož je mezi ním a plechem několik cm volného prostoru napadlo mě mezi to dát třeba tvrzenou nehořlavou vatu. 

Nezkoušel to někdo něčím vytlumit? 

Čedičová vata by se dala nastrkat i do prázdných kapes v haubně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ díky 👍

Nakonec jsem do otvorů v meziprostoru haubny nastrkal žlutou čedičovou vatu a mezi plato a plech jsem jí dal také. 

Z vlhkosti strach nemám, nemá se tam jak dostat, není to jak dveře kudy protéká voda...

Padlo tam cca 2x0,5m vaty 15cm silné. 

Nacpáno z více cucků jen rukou a prstama kam to šlo. S citem aby to nezdeformovalo plech. 

Dobré je, že to člověk dostane i tam kam se nedá nic přilepit (meziprostor) jak dával tuareq. 

Pod plato utrženo a ostříháno z té samé vaty taky výplň. Plato a ty štefty vatu drží dobře. 

Je to obyč. rotaflex nebo tak

něco co mi zbylo ze stavby. 

Nehořlavé. 

 

Je to nebe a dudy! 

Už jen poklepání nebo zabouchnutí na haubnu je nádhernej zvuk. Oproti tomu dutýmu sudu před tím!!! 😀

 

Ještě jsem s tím nejel, tak uvidím při jízdě. 

 

Kéž by šli takhle udělat i dveře. Ale bohužel, tam to nepůjde takhle lehce. Navíc voda☹️

 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco podobného jsem měl na soukromé felicii, 2cm čedičové vaty s alobalem na vnější straně, k tomu polepenou mezistěnu od motoru a zabalený výměník topení - 5cm,

když jsem někde stál s nastartovaným motorem, ten nebyl skoro slyšet, takže jste mě dobře navedli co udělám, až dorazí objednaná scala.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl jsem to nafotit, ale vlastně není co. 

Sundá se dekl a do těch otvorů se nacpe s citem vata kam až co jde. 

Všude kolem dokola jsou v haubně otvory tak na 1 až 2 prsty... Tak to pěkně naplnit. 

Pak plát pod dekl, vejde se tam tak 3-5cm nadýchané vaty a kraje sestřihnout aby se to vešlo. 

 

Spadla mi brada z toho tlumení na poklep celé haubny👍

Váha zanedbatelná, oproti bitumenové folii. 

Měl jsem takhle kdysi i supa, ale to byl benzín. 

 

Zabalený výměník topení? 

Kvůli hluku nebo teplu? 

To asi na Scale nemá cenu ne? 

Ahoj

 

Edit : Petulko ok, vyfotím 😉

Haubna=kapota motoru 😀

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

🤣🤣🤣 Prý protihluková izolace. 

 

Jak jsem psal, to co tam je, ten černej dekl, je úplně o ničem. 

Ani na teplo, ani na hluk. 

Je to jen tenkej tvrzenej hadr, nebo co to je...

 

Tady jsem udělal fotku. 

To co je žluté, je ta vata. 

Ještě nemám začištěno kolem deklu. 

Ty otvory by šly ještě přelepit nějakou černou samolepkou třeba, ale na to už asi prdím. 

 

Nejvíc toho padlo do otvorů pod tím černým deklem.

Ano, dal jsem plát vcelku i pod ten celý dekl.

Kdy byla díra, šla tam vata. Po koukách vyplněno vše co jde. 

Práce tak na hoďku. 

Je to faaakt velkej rozdíl. 

Celá ta haubna je vlastně jeden velkej rezonátor. Po tomhle zákroku je to jak betonovej kryt 😀

 

 

IMG_20220122_183724.jpg

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Vytlumení kapoty motoru

Do toho meziprostoru haubny se kuna nedostane, jsou tam malé otvory. 

Jedině pod ten celý dekl haubny. To by sežrala prvně dekl. 

Ale jak píšu, myš si toho nevšimne. 

Asi je to kouše i když přímo skelná vata to není, no. 

Pověš tam dva stromky z hajzlu a punčochu s vlasama😉

 

Tu mezistěnu nevím jak by ses tam vůbec dostal. Místo tam absolutně není. Něco z výroby už tam je. Taková nadýchaná vata/filc, dokonce pár cm silné. 

Řekl bych, že je to docela dobrá izolace. 

(oproti tomu deklu na haubně) 

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale kuna se tam taky dostane😂. Mám vyzkoušeno čerstvě u Rapida po pobytu v lázních. Nesežrala nic, vytrhla plastové příchytky a ty mě vypadly do motoru. Už jsem je nehledal a spodní kryt se mi sundávat nechtělo, dokoupeno za pár korun. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně mezistěny, na domácí O2 2.0TDI mi kuna překousla hadičky od ventilového bloku k EGR a turbu, musel jsem sundávat i hadice sání k turbu

za motorem, nějakou praxi už mám, zkusím, až bude doma.

 těm potvorám chutná i ten černý tapec zespodu na haubně, tlumící hmotu na plastovém deklu motoru vykousaly taky,

na firemních O2 a O3 nepomáhají ani různé spreje, synovi vlezly do motoru i v Nyiregyhaze u hotelu v centru města.

Jednou se mi dostaly myši do garáže, a měly hnízdo i v té čedičové vatě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tymi mysami som i ja zazil hniezdo pod kapotou nexie. Ale naj zazitok bol, ked za jazdy v BA mi zacal pri stieraci plantat daky 5cm “kablik”. Lenze kablik sa pohol a za jazdy pri 60ke mi vysla mys od motora a kablik bol chvost a mierila po stieraci az kym som ju stieracom nevypoklonkoval. Na nexii rodicom zjedli cely odhlucnovaci material medzi motorom a kabinkou, ostali len cvoky. Podla mna to zalezi od pouziteho materialu. Lebo ostatne auta co su u nas su ok. 

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nálevka naštěstí stojí pár kaček... 

Ale jo, jsou to všežravci. 

Také jsem s tím bojoval. 

 

Proto jsem volil tu vatu se kterou mám dobré zkušenosti. 

Na půdě s ní mám obalenou trubku od krbu s horkým vzduchem a myši si toho nevšimnou. 

 

Dnes jsem tady kousek po vsi se scalu popojel a tlumení haubny vypadá moc dobře. 

Levnej upgrade a funguje suprově. 

Motor je o poznání tišší. Hlavně navenek. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...