Přejít na obsah

Fabia 1.2HTP 40kW (2003) - Hned po nastartování ve volnoběhu zacuká, zabublá a motor tiše zhasne. Nedělá to pokaždé !


adzi

Doporučené příspěvky

Dobrý večer, je možné, že to tady už několikrát zaznělo ve formě dotazu, ale dle mého každý dotaz je něčím specifickým, a ne každý je tak jasný jako když někdo napíše "Vytéká mi na vozovku voda do ostřikovačů, nevíte kde je problém ?".
Můj problém se objevil před měsícem (Škoda Fabia 1.2 HTP 40kW (r.v. 2003). Nastartoval jsem, a po pár sekundách po nastartování místo aby se ustálili otáčky volnoběhu na oněch "standardních" cca. 1000 otáček (podotýkám že studený motor), tak motor jen zabublal, auto se lehce zatřáslo, a motor tiše zhasnul. Vypnul jsem tedy zapalování, po chvilce zase nastartoval a motor opět asi 3 sekundy šel, a zase to samé, jak se dostal na 1000 otáček, tak se s zastavil. Stalo se mi to za těch cca. 30 dní ještě asi 3x a jediné, kdy dokážu nastartovat a po chvilce normálně odjet a týden o tomto problému ani nevědět je to, když už před zapalováním lehounce šlápnu na plyn (jako by funkce sytiče u starého auta), nechám ho chvilku "vrnět" na cca. 2500otáčkách (řekněme... 30 sekund), a pak pustím pedál plynu, a motor jede a jak jsem již psal, klidně více jak týden to neudělá. A je jedno jestli s ním 4 dny nejezdím, mrzne, nemrzne a nebo s ním jezdím celý den (třeba 8 startů za den, a jeden z nich prostě "blbne"). Byl jsem na výměně svíček a všech tří cívek. Říkal jsem si "možná škrtící klapka" tak jsem si v servisu nechal poradit, že u těhle starých aut není radno měnit nebo jakkoliv klapku odpojovat a znovu adaptovat, jen jí prostě "prostříknout" něčím z věnší, aby osička na které se klapka pohybuje byla čistá. Při diagnostice to háže dvě chyby. Jedna je nejspíše vadná lambda sona (ta za výfukem, tedy kyslíková), a druhá je "příliš bohatá směs na 1. válci".
Standardně ve volnoběhu není slyšet žádných rušivých zvuků jako klapání, cvakání nebo cokoliv jiného ani při zcela studeném motoru, jen se motor trochu klepe (což u 19 let starého Škoda tříválce, není zase tak vzácný jev).

Setkal jste se s tím někdo že takto zlobí volnoběh, zhasíná při startu a pak třeba 10 dní uplně v pohodě a zase se to opakuje ?
Je možné že to je tou Lambda sondou, nebo je zanesený prostor pod škrtící klapkou ?

Ještě chci podotknout, že auto nemá EGR ventil který podobné chyby s volnoběhem a stabilitou nízkých otáček často způsobuje.

Děkuji moc za případné reakce, a pokud existuje totožný problém který tady již byl na fóru zodpovězen, tak se omlouvám, ale nenašel jsem jej, a nebo ne s tímto specifikem :)

Richard

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 27. 2. 2022 na 6:40, Petr L. napsal:

Klidně to může být tou lambdou, motor po pár sekundách po startu přejde na lambda regulaci a pokud mu hlásí falešně bohatou směs, tak sníží dávku paliva a otáčková regulace už to nemusí stihnout uregulovat a motor zhasne.

Děkuji. Tak lambda sondy jsem vyměnil. Pro jistotu obě dvě jak nad, tak i pod katalizátorem, také jsem vyměnil svíčky, koupil zánovní ale funkční zapalovací cívky a pročistil všechny konektory, pro jistotu nová baterie 54Ah... Asi 12 dní to jezdilo, pak jeden špatný odpolední start (asi napotřetí naskočil motor, ale musel jsem ještě chvilku točit ve volnoběhu aby se to udrželo bez plynu na těch 800 ot./m), rozsvítila se asi po 30 sekundách oranžová kontrolka "kuře je pečené" a zase špatné starty.
Co je však zvláštní je to, že pokud je -10°C tak to startuje na první dobrou a vše OK, jak je ale ráno zima a odpoledne tepleji (ve stánu +6°C a na sluníčku klidně +18°C) tak to zlobí a nejde to nastartovat, a třeba až na popáté se to o podaří.

 

Jsem z toho bezradný.

Těch 5000 Kč za baterku, lambda sondy, cívky a svíčky vem čert, ale kdyby to fungovalo :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...