Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Fabia 1.2HTP 40kW (2003) - Hned po nastartování ve volnoběhu zacuká, zabublá a motor tiše zhasne. Nedělá to pokaždé !

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý večer, je možné, že to tady už několikrát zaznělo ve formě dotazu, ale dle mého každý dotaz je něčím specifickým, a ne každý je tak jasný jako když někdo napíše "Vytéká mi na vozovku voda do ostřikovačů, nevíte kde je problém ?".
Můj problém se objevil před měsícem (Škoda Fabia 1.2 HTP 40kW (r.v. 2003). Nastartoval jsem, a po pár sekundách po nastartování místo aby se ustálili otáčky volnoběhu na oněch "standardních" cca. 1000 otáček (podotýkám že studený motor), tak motor jen zabublal, auto se lehce zatřáslo, a motor tiše zhasnul. Vypnul jsem tedy zapalování, po chvilce zase nastartoval a motor opět asi 3 sekundy šel, a zase to samé, jak se dostal na 1000 otáček, tak se s zastavil. Stalo se mi to za těch cca. 30 dní ještě asi 3x a jediné, kdy dokážu nastartovat a po chvilce normálně odjet a týden o tomto problému ani nevědět je to, když už před zapalováním lehounce šlápnu na plyn (jako by funkce sytiče u starého auta), nechám ho chvilku "vrnět" na cca. 2500otáčkách (řekněme... 30 sekund), a pak pustím pedál plynu, a motor jede a jak jsem již psal, klidně více jak týden to neudělá. A je jedno jestli s ním 4 dny nejezdím, mrzne, nemrzne a nebo s ním jezdím celý den (třeba 8 startů za den, a jeden z nich prostě "blbne"). Byl jsem na výměně svíček a všech tří cívek. Říkal jsem si "možná škrtící klapka" tak jsem si v servisu nechal poradit, že u těhle starých aut není radno měnit nebo jakkoliv klapku odpojovat a znovu adaptovat, jen jí prostě "prostříknout" něčím z věnší, aby osička na které se klapka pohybuje byla čistá. Při diagnostice to háže dvě chyby. Jedna je nejspíše vadná lambda sona (ta za výfukem, tedy kyslíková), a druhá je "příliš bohatá směs na 1. válci".
Standardně ve volnoběhu není slyšet žádných rušivých zvuků jako klapání, cvakání nebo cokoliv jiného ani při zcela studeném motoru, jen se motor trochu klepe (což u 19 let starého Škoda tříválce, není zase tak vzácný jev).

Setkal jste se s tím někdo že takto zlobí volnoběh, zhasíná při startu a pak třeba 10 dní uplně v pohodě a zase se to opakuje ?
Je možné že to je tou Lambda sondou, nebo je zanesený prostor pod škrtící klapkou ?

Ještě chci podotknout, že auto nemá EGR ventil který podobné chyby s volnoběhem a stabilitou nízkých otáček často způsobuje.

Děkuji moc za případné reakce, a pokud existuje totožný problém který tady již byl na fóru zodpovězen, tak se omlouvám, ale nenašel jsem jej, a nebo ne s tímto specifikem :)

Richard

Klidně to může být tou lambdou, motor po pár sekundách po startu přejde na lambda regulaci a pokud mu hlásí falešně bohatou směs, tak sníží dávku paliva a otáčková regulace už to nemusí stihnout uregulovat a motor zhasne.

  • 3 týdny později...
  • Autor
V 27. 2. 2022 na 6:40, Petr L. napsal:

Klidně to může být tou lambdou, motor po pár sekundách po startu přejde na lambda regulaci a pokud mu hlásí falešně bohatou směs, tak sníží dávku paliva a otáčková regulace už to nemusí stihnout uregulovat a motor zhasne.

Děkuji. Tak lambda sondy jsem vyměnil. Pro jistotu obě dvě jak nad, tak i pod katalizátorem, také jsem vyměnil svíčky, koupil zánovní ale funkční zapalovací cívky a pročistil všechny konektory, pro jistotu nová baterie 54Ah... Asi 12 dní to jezdilo, pak jeden špatný odpolední start (asi napotřetí naskočil motor, ale musel jsem ještě chvilku točit ve volnoběhu aby se to udrželo bez plynu na těch 800 ot./m), rozsvítila se asi po 30 sekundách oranžová kontrolka "kuře je pečené" a zase špatné starty.
Co je však zvláštní je to, že pokud je -10°C tak to startuje na první dobrou a vše OK, jak je ale ráno zima a odpoledne tepleji (ve stánu +6°C a na sluníčku klidně +18°C) tak to zlobí a nejde to nastartovat, a třeba až na popáté se to o podaří.

 

Jsem z toho bezradný.

Těch 5000 Kč za baterku, lambda sondy, cívky a svíčky vem čert, ale kdyby to fungovalo :/

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.