Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

FAB III, 1.0-70kw - kombi, r.v. 2020 

koupeno jako roční vozidlo.. najeto nyní 22tis.. kola Dunlop celoroční, 15".. kola foukaná dle štítku

Když jsem kupoval myslel jsem že si polepším, předchozí F1 byla lepší.. tedy porovnávám s F1.. která měla na hrbu 200tis a 17 let života..

 

Při jízdě s f3 cítím vibrace do volantu.. a to i když vyřadím a vezu se z kopce.. takže motor to nedělá, ani převodovka.. pokud jedu rychleji třeba 100km/hod a více zdá se mi jízdně velice nejistá.. jako by plave.. při větru skoro na hranici bezpečnosti.. (fa1 při 140 se nehnula).. o zvlněné kotouče se nejedná.. nemluvím o brždění.. prostě obyčejná jízda..

Poprosil bych o reálné vnímání vaší jízdy.. je to chování normální.. ?? pokud dáte lehce ruce na volant.. cítíte vibrace? pokud relativně rychle měníte směr L/P.. plave to?

 

 

Vloženo (editace)

Mám čerstvou zkušenost se stejným vozem z půjčovny, když jsem musel Rapida nechat v servisu. Byl jsem s F3 combi velmi spokojený a hlavně se spotřebou. Jízdní nepohodlí jsem nepozoroval a to podotýkám, že mám doma ještě i F1 a taky O1 takže můžu srovnávat. Vibrace může dělat nevyvážené nebo nakoplé kolo. Shodit kola a zkontrolovat na vyvažovačce. Tvoje problémy vidím jen v kolech a jejich huštění, u Rapida na letních 16" se taky už neřídím štítkem. Tlak v pneu měříš jak? Různé měřáky mají i velké odchylky.

Editováno: , autor: ben06
Vloženo

Nepises kedy si tie kolesa naposledy vyvazoval.  A s akou presnostou, inac staci jedna lepsia diera na ceste a budes mat bouli na plasti. Tak ze vyvazit kolesa na presno, pozriet disky ci niesu deformovane a plaste ci nemaju nejaku deformaciu. 

Vloženo

Nejrychlejší zkouška - dát zadní na předek.

Obecně celoroční pneu nic moc a Dunlopy mám špatnou zkušenost. Na Nexenech nic takového nepozoruji.

Vloženo

Tlak v pneu měřím cíleně vždy na jedné konkrétní čerpačce, párkrát kontrolováno s ručním manometrem, jinak tlaky respektuji.. nepřehušťuji.. sice bych měl menší spotřebu, gumy by nepřenášely rázy a na "zadek" by dostávaly díly podvozku..

.. kola převážený letos leden.. a bez zlepšení.. ,ale nejsem pneuservis, takže jaká přesnost tam je.. netuším, ale čekám, že taková jaká má být.. ještě mi nikdo nikdy neřekl, že mi to vyvážil s přesností ..takovou a takovou.. ale ok, přehodit zadek a předek můžu.. dík za tip..

 

jinak souhlas Dunlop nic moc.. celkem výrazně kloužou.. na mokru a o sněhu se vůbec nevyjadřuji ...

 

Vloženo

Nemyslel jsem nějak přehušťovat, měl jsem právě taky úplně max tlaky a auto bylo nestabilní a pneu hlučné. Po snížení na střední hodnoty při kontrole geo v AS se to hned projevilo. Přehození není úplně optimální, každá pneu má cosi na své pozici najeto, ale na zkoušku ano. 

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

.. stále nejisté chování.. ještě dotaz.. mám disky Škoda Cygnus 6x15 5x100 ET38

https://alu-kola.heureka.cz/skoda-cygnus-6x15-5x100-et38/#specifikace/

a když jsem je sundaval, tak si zpětně uvědomuji, že na nich nebyly vystřeďovací/centrovací kroužky.. ale je to originál z výroby, tak snad by tam být nemuseli, ne? resp. kdo máte stejná kola, nevíte jestli je tam máte, či nikoliv.. díky,Pavel

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

zdravím, vyřešil jsem to přezutím na Michelin crossclimate2 - auto ztichlo, dost se uklidnilo, takže asi nakonec gumy..  no jo, byla to drahá výměna, ale jsem klidnější.. ale i tak si myslím, že by to mělo mít jiný chování.. po zkušenostech z dřívějších fábií.. stejně tak mi přijde, že při vyšší rychlosti , by mělo řízení tvrdnout.. a to se tady neděje..

  • o 1 měsíc později...
Vloženo
V 12. 9. 2022 na 10:57, fabián navždy napsal:

zdravím, vyřešil jsem to přezutím na Michelin crossclimate2 - auto ztichlo, dost se uklidnilo, takže asi nakonec gumy..  no jo, byla to drahá výměna, ale jsem klidnější.. ale i tak si myslím, že by to mělo mít jiný chování.. po zkušenostech z dřívějších fábií.. stejně tak mi přijde, že při vyšší rychlosti , by mělo řízení tvrdnout.. a to se tady neděje..

Mám podobnou zkušenost (F3 combi 70kw, 2020, roční vůz, celoroční Dunlop patnáctky)

Karoserie začíná lehce vibrovat od 90 do 110km/h, jde to cítit hlavně přes sedačku a od podlahy. 

 

Kola vyvážená ( 1 prý potřebovalo 30g, což prý není málo mi bylo řečeno) a geometrii jsem také udělal. Nic výrazně zatím nepomohlo. 

 

Zkusím ještě nechat převážit někde jinde ve velkém pneuservisu. Auto má najeto 15k, tak uvidím co druhé vyvážení.

Nějakou dobu stálo, než jsem ho koupil, tak pneumatiky jsou na prvním místě v řešení. Poloosy, klouby a čepy to snad u nového auta nebudou. Stabilizační tyčky jsou na F3 prý každé 2 roky na vyměnu, ale nevím jestli by zrovna vibrace šli od nich....

 

Ve světě motorů psali, že F3 mají hodně měkce naladěný podvozek a přímo doporučovali příplatek za sportovní, který to z velké části řeší.  Bohužel takové auto sehnat ojeté je nereálné dneska, byť to byl příplatek pár tisícikorun. Do budoucna plánuji 17ctky, které tohle zčásti vyřeší, byť komfort bude trochu horší.

 

 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...