Přejít na obsah

2.0 MPI spotřeba a zkušenosti


pet

Doporučené příspěvky

Emisema snad projdu. Ten katalyzátor už stejně moc nekatalyzuje, tak na emise nebude mít zas takovej vliv. Spíš by byl problém na technickej. Proto bych chtěl navařit trubku do současné skříně katalyzátoru. Jen bude problém s tou druhou sondou, nevím co by to udělalo, kdybych ji nahradil něčím co by dávalo konstantní napětí, při kterém si řídící jednotka myslí, že je vše OK.

Editováno: , autor: Jiry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Nezáleží jen na kódu motoru, AQY má myslím jak 2 tak 3 tak i 4 euro. Záleží tam přesně na měsíci a roku výroby a také na tom, jestli má auto automatickou převodovku nebo ne. Já mím dovoz z německa a měl jsem v techničáku napsáno že plní 2, ale dle DP má mít 4. Takže v techničáku jsem měl údaj 96/69, tedy EURO2, což dle dílenské příručky a všech ostatních dokumentů co jsem sehnal je blbost a má mít 98/69B, tedy EURO4. Psal jsem i do škodovky na oddělení Typové zkoušky, technické předpisy, patenty, licence a ochranné známky ŠKODA AUTO a.s., odkud mi přišlo - Dobrý den, vozidlo TMBBE...... vyrobeno pro SRN v 7/1999 s motorem AQY a z hlediska emisí plnilo směrnici ES 98/69B. Toto stanovisko bylo vloženo do internetové databáze Davoz (Správa informací o vozidlech Ministerstva dopravy). S tímto jsem šel tedy na registr vozidel a po dlouhém hledání se to podařilo v této databázy najít a v techničáku mi údaj tedy opravili na EU4. V techničká je v horní části na zadní straně kód ZTP, pod kterým se dá na registru také dohledat EURO, ale podle toho mi stále vycházelo EU2. Takže to jsou mé zkušenosti.

Já mám Octu s tímto motorem AQY dovezenou ze SRN před několika roky. Je to rok 2001 a v techničáku mi rovnou zapsali 98/69B - tedy EURO4. Na motoru je kromě svíček a rozvodů všechno původní. Motor má 140.000 km. Letos v květnu jsem byl na technické a na emisích byl motor hluboko pod povolenou hranicí. A jede a táhne od spodu jedna báseň. O spotřebě ani psát nebudu, protože to by mi stejně nikdo nevěřil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Sdar borci, vy kteří máte stále ještě dvoulitr benzín, jak vám to fičí ?

Já mám od ledna 2010 najeto celkem 65 000 s tímhle motorem a jsem spokojen. Celkově má najeto 177 000. Motor šlapal až doteď dobře a bez problému (nedávno se mi objevila závada - škubání při akceleraci podmíněný neochotou nastartovat - vyvěsil jsem téma v "Závady, poruchy" části fóra), jezdím na obyčejný N95 jen občas na nějaký lepší a spotřeba je dlouhodobě okolo 7,1 v létě na 205/55 R16 Michelin až po 7,8 v zimě na 195/65 R15 Dunlop.

Nedávno jsem vyzkoušel i vír v nádrži při potřebě opravdu rychlého přesunu přes půlku Německa. Průměrná rychlost byla 157 km/h a pr. spotřeba 12,5l/100. Jinak jezdím vcelku klidně a oceňuju pružnost tohohle motoru, a to i když jsem naložený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Moje zkušenosti po cca 100 000 km (90000 - 200000) s 2.0MPi AQY 2000...

Opravy:

- 1 x měněna lambda sonda

- 1 x měněn snímač teploty a termostat

- 1 x objímka na výfukovém potrubí

- 1 x baterie

- 2 x rozvody + pumpa

- 1 x oprava alternátoru

- 1x ložiska na všech kolech

- 2x brzdy

- 1x komplet tlumiče + pružiny

- 1x oprava klimakompresoru

Klady: - velmi silný tah motoru v nízkých otáčkách (při nenaloženém autě se jezdí v podstatě pořád na 5) - i oproti jiným benzínovým 2.0...

- v podstatě žádné fatální poruchy

- odost lepší jízdní vlastnosti než s motorizacemi TDi

- na 2.0 relativně nízká kombinovaná spotřeba

- bezproblémů tahá přívěs a příliš nesnižuje dynamiku a příliš nezvyšuje spotřebu

- když se jí naloží, nabídne pěkné svezení (ovšem si za něj nechá pěkně zaplatit)

- nízká spotřeba při PLYNULÉ MIMOMĚSTSKÉ jízdě

Zápory: - žere nepravidelně olej, někdy 5000 km nic a někdy 1l na 2000 km. Průměr je cca 1,5l na 5000 km

- spotřeba závislá na stylu jízdy

- hlučnost motoru nad 4000 ot./min

- neochota šplhat do vysokých otáček

- nesmyslně se rozsvicující se kontrolka CHECK - sama po čase zhasne, na jízdu nemá vliv

- je nutné se s motorem sžít - naprosto odlišné chování od většiny benzínových motorů

- spotřeba ve městě

Spotřeba:

...při klidné a plynulé jízdě mimo město se 4 lidmi na palubě a s klouzající se rychlostí mezi 100 - 120 km/h se dá bez potíží jezdit za 6,4l na 100 km

...agresivní jízda si řekne o cca 13l na 100km

...jízda po dálnici, lehtání okolo 150 km/h spapká okolo 8l na 100km

...město - ve městě se na palubák pro jistotu nedívám... dvěmi slovy: žere neskutečně... Při hustém městském provozu ala Praha bere běžně okolo 13l na 100km, při běžném městském provozu okolo 10l na 100km

...moje kombinovaná spotřeba je 7,2l na 100km - jezdím z 80% mimo město z toho cca 50% jízd je po dálnici. Shruba polovina jízd je ve dvou lidech a druhá jsou 2 dospělí lidé + malé dítě + plný kufr

Verdikt:

Vhodné pro klidné řidiče, kteří upředňostňují pohodlnou a plynulou jízdu - ideální motor pro rodinné auto. Vhodné na delší trasy - díky dobrému odstupňování převodovky a silnému kroutícímu momentu v nízkých otáčkách není potřeba v podstatě sahat na řadící páku. Na pětku je možno jezdit od 60kmh, při rozumném předjíždění není potřeba podřazovat. Nedoporučuji pro "závodníky", jízdu brzda-plyn a pro provoz na krátké městské trasy. Maximálka je 210 po rovině, z prudkého kopce i 230.

Porovnání s jinými auty:

- v podstatě ty samé trasy jsem jezdil s těmito vozy: Honda Stream 2.0 V-TEC, Škoda Octavia 1.9TDi 66kw, Honda Accord 2.2 CTDi, Škoda Octavia 1.6 FSi

Honda Stream: - průměrná spotřeba cca 10l

- neporovnatelný tah ve vysokých otáčkách

- vydržela 520 000 km!!! - původní motor - pravděpodobně vyšší životnost

- na motoru nikdy žádné poruchy

- tichý motor

- srovnatelná dynamika s 2.0 MPi v rychlostech do 120kmh, pak citelně lepší

Škoda Octavia 1.9TDi 66kw: - velmi nízká spotřeba i při velmi nešetrném zacházení

- neoslňující tah v kopcích a při předjíždění

- špatné jízdní vlastnosti díky těžkému motoru

- velmi velká poruchovost motoru od cca 250 000 km

Honda Accord 2.2 CTDi - brutální zátah motoru - s 2.0 MPi se nedá srovnat

- nízká kombinovaná spotřeba

- velmi dobrý podvozek

Škoda Octavia 1.6 FSi: - žere taky olej

- hlučná

- motor líný, musí se držet v otáčkách

- kombinovaná spotřeba o cca 0,5l nižší než u 2.0 MPi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím všetkých klubákov.

Tému som prečítal celú a nedá mi, aby som neprispel do témy aj ja ohľadom motora AQY.

Octaviu r.v. 2000, SLX vlastní moja kamarátka a pri kúpe, svietil CHECK, VCDS písal závadu chybný snímač polohy vačkového hriadeľa, ten sa vymenil, kúpeny origo bosch, cena cca 60 eur, auto jazdilo výborne asi 4 mesiace, minulý týžden začalo svietiť zlovestné svetielko CHECK znovu a diagnostika písala chybu 16556 - rada valcov 1. system odmerovania paliva príliš bohatý.

Po naštudovaní rôznych fór, skôr bezúspešných záveroch som vymenil neúspešne čidlo teploty, originál VW, cena 24 eur, následne vyčistená klapka, readiness, základné nastavenie v Škoda autorizáku, samozrejme nepomohlo, o dva dni svietilo zas, prišla ďalšia rada od kamaráta ktorý poradil, vymeň regulátor tlaku paliva...

Keď som to objednával v bosch predajni, pozerali na mna ako na zjavenie, že to nikto už dlhú dobu nekupoval, vraj sa to nekazí...

Čuduj sa svete, auto po výmene regulátora, ktorý stojí origo 109 eur v originály!!!, (zohnal som ho za 50 eur v bosch predajni) auto ide bez problémov a kontrolka sa už nerozsvietila. Takže odporúčam pri tejto závade skontrolovať!

Inak výborný a pružný motor, ale to všetci vieme :-), takže by som sa len opakoval, spotreba v meste cca 9 litrov, teraz v zimnom období, spotreba oleja cca 1 liter na 3000 km.

V súčasnosti najazdené 232 000 km, auto po prvom majiteľovi, zachovalé, ale zrejme ide o prvú sériu, pri tej spotrebe oleja...

Inak vraj často odchádzajú prietokomery vzduchu, tak to len na okraj.

S pozdravom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj,

chceme si koupit do rodiny tuto octavii 2.0 s automatem jako druhé vozidlo pro mou ženu.

Má někdo tuto motorizaci spřeženou s automatem? Nevíte co je to za automat? Že by TIptronic? Vím, že je 4-stupňový. Jaká je jeho spolehlivost? Spotřeba bude asi o cca 1,5 l/100km větší než u manuálu, s tím počítám.

Díky! :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 5 měsíců později...

Mám také 2.0 a motor AQY, táhne dobře hezky od spoda, na pětku z 50km/h na 100km/h celkem bez problému, jen teď se rozsvítila kontrolka CHECK, je mi jasný že to je cokoli a je to skoro neřešitelný, ale mě rapidně stoupla spotřeba, jezdím s lehoučkou nohou na pětku 80km/h po rovince a okamžitá spotřeba 10.9l kombinovanou i s městem 13.2l a faaakt s lehkou nohou, když tomu dám za uši tak za mnou není vidět jak s toho valí černej kouř, motor necuká a má klidný chod, nevím kde začít řešit, asi u lambdy že? Mám s ní najeto 95000 a neměnil jsem ani výfuk ani lambdu no prostě celou dobu dostávala jen benzín a každejch 15000km výměna oleje, BEZ ÚBYTKU!! Jinak s autem naprostá spokojenost, dá se s tím krásně jet i když na obsah 2.0 ten krouťák mohl být vyšší.

Jinak já tam mám baterii 74Ah a chytá i v ziměna škrtnutí, a to mi nefungujou dveřní spínače takže nefunguje ani sig. zapnutých světel, takže se kolikrát stalo že svítili přes noc parkovačky, ráno jsem přišel venku -3 a auto chytlo na škrtnutí.

Editováno: , autor: toknitram
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 rok později...

Pánové podělím se ze zkušeností. Jsem majitelem tohoto krasavce od loňského listopadu. Typ AZJ. Dovoz z Belgie, garážované. Při koupi měl najeto necelých 200 tisíc. Udržované auto bez vad a téměř nový původní lak. Jako, ale super. Bez větších závad, doposud výměna váhy vzdudchu. Zlaté kuře svítio každou chvíli, postupem času a zkoušením se závada kuřete odstranila výměnou lambda sondy. Je klid. Teď mě nejspíše čeká výměna ložisek zadních a samo zimní gumy koupit. jinak není problém při jízdě mimo město jet za pruměr 6,3l, ve městě kolem 10l. Čili průměr i dle počítače něco lehce přes 8l/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Jsem majitelem Octavie rv. 99 motor AQY a spotřeba je podle naložení auta a trasy ale průměr na zimních pneu 6,4l (ve městě jezdím minimálně, spíš vůbec).

Na letních sem jezdil jen chvilku ale při jízdě podle předpisů nebyl problém 50km trasa za 5,6l !!! (Pro srovnání máme doma i TDI 66kw - stejným stylem 4,5l)

Dravá jízda si žádá průměrně 8l. 

Čistě město podle plynulosti 9-13l. (Auto do města to fakt neni.)

Olej jak kdy, dolévám kolem 4dcl na 1000km - zapečené kroužky na 3tím válci.

 

Teď po výměně váhy vzduchu auto jede jakoby dostalo turbo, tak sem zvědavý jak se to projeví na spotřebě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...