Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Kdopak využívá? 
Můj poznatek je takový, za téměř tři hodiny jízdy, při zapnutí navi, s telefonem vloženým na dobíjecí desce proběhlo dobití z 25% pouze na 40%, což mě vůbec nenadchlo!

Žena měla telefon nabíjet v zadním usb a po 2,5hod.nabit na 100% z 15%, což beru.
Trochu mi tedy pozbývá smysl tohoto dobíjení.

Vaše poznatky?
 

Vloženo (editace)

Navigace je poměrně energeticky náročná, jak rychle se nabije při zhasnutém display?

 

edit: pamatuji si, jak v jedničkové fabii s no name nabíječkou při puštěné navi se telefon Sony Z pomaličku vybíjel, nabíječka ani nepokryla energetický výdej :D

Editováno: , autor: one-z
Vloženo

@one-z telefon spárován s rádiem a display mobilu zhasnut. 
 

@Patrik1971 já to měl jako paket s virtualem. Nabil si někdy doplna? Asi ne, ze? 

 

Co se týká nabíjení, tak jsem vlastně použil poprvé, nemám potřebu dávat na polovic nabitý telefon prebijet, pokud vím, ze bych nevydržel. 

A baterii telefonu, tyto krátké neúplné dobíjení také asi nepomůžou?!

Vloženo

Nikdy.Vacsinou nabijam pri dlhsej ceste,ale pokial pouzivam trebars spotify,ale android auto,fakt to co spotrebujem,iq nabijanie iba dorovna...

Ano,v pakete s niecim zmysluplnym ok,ale ako samostatna polozka za 300 eur fakt nezmysel...to musis uznat 

Vloženo

Dobre vediet, ze je to take slabe. Som nad tym uvazoval jeden cas, ze to dorobit. Ostanem pri kabli. Telefon ja neriesim. Rano napojim, poobede napojim a po 1h cesty je vzdy plny. Akurat cez vikendy hladam nabijacku :D 

Vloženo (editace)

Já to taky měl už s boxem. 

Nahovno

Mám android a zkoušel jsem iq spiralu pod zadní kryt. Nahovno. Zaplní to usbčko v telefonu a dobíjení fakt pomalé. 

Ženská má jabko taky pomalé. 

Není nad kabel. 

Jediné využití je ten zesilovač. 

Kdo bydlí na dědině s blbým signálem tak je to prima. Zesiluje to dobře. Tam kde signál normálně padá tak v boxu je plnej... 

 

Ještě mě napadlo, jestli nemůžou brzdit nabíjení zadní kryty telefonů. Přeci jen je to indukční a se vzdáleností klesá účinnost. 

Editováno: , autor: keras
Vloženo
Před hodinou, Dodi 15 napsal:

@one-z telefon spárován s rádiem a display mobilu zhasnut. 
 

@Patrik1971 já to měl jako paket s virtualem. Nabil si někdy doplna? Asi ne, ze? 

 

Co se týká nabíjení, tak jsem vlastně použil poprvé, nemám potřebu dávat na polovic nabitý telefon prebijet, pokud vím, ze bych nevydržel. 

A baterii telefonu, tyto krátké neúplné dobíjení také asi nepomůžou?!

jo takhle, ty jo, tak to fakt nic moc... Jak píše keras, kryt telefonu máš? V návodu co jsi poslal by měl být telefon bez obalu.

 

Když nabíjím ze zásuvky v předu kabelem, tak mne potěšilo, že to valí stejně rychle jako doma ze zásuvky.

Vloženo

Ten zadny kryt nebude problem si myslim, ale nabijacka. DOma to cez indukciu a gumeny obal nabija fakt rychlo, zrovnatelne s kablom. Podla toho co tu pisete, vzduch/kabel je diametralne odlisne.

Vloženo

Chtělo by sehnat datasheet toho boxu a mrknout kolik vůbec dokáže přenést mA? Třeba to není nabíječka, ale udržovačka😀

Co jsem to měl rozdělené tak je i dost silnej plast mezi cívkou a povrchem. Aspoň se mi to zdálo. 

Vloženo

Uznávám, že telefon jsem měl v pouzdře, ale myslím, že o tom to asi není, když se telefon spojil s nabíječkou. Když jsem to zkoušel s jiným pouzdrem telefonu, tak to ani nevzalo, až po sundání. 

Jak je to se zesílením signálu, u mě se neprojevilo, alespoň jsem nezpozoroval, když jsem náhodou koukl, tak jedna či dvě čárky signálu fuč.

Vím, že krátkodobé dobíjení baterie telefonu asi není dobré, ale jak je to nyní u nových telefonů?

 

@Patrik1971 určitě máš pravdu, pokud to nebude součástí paketu jako "zdarma", tak škoda peněz.

 

 

Vloženo (editace)

Pleteš se. Nejlepší provoz pro li-ion baterky je průběžné dobíjení. 

Ne z 0 na 100

Třeba z 30-50% do necelých 100%

Některé mobily umí na konci zpomalit nabíjení takže těch 100% nedosahují i když tam 100% svítí. 

Ale kdo by to hlídal, že jo. 

 

Uvádí se, že liion vydrží cca 500 cyklů z 0 na 100. 

Z 30 na 90 (tzv. poloviční, neúplné cykly) jich vydrží x krát tolik. A dělá jim to dobře. 

Dříve se uvádělo, že je lepší dobíjet menším proudem delší čas... Dnes už to více méně tolik neplatí, snesou i větší proud a kratší čas... 

 

Takže jak se ptáš, krátké dobíjení telefonu vůbec nevadí. Naopak! 

Editováno: , autor: keras
Vloženo

Jo jasný, ptal ses, sorry 😀

Jojo přenáší se malý proud.

Třeba by šlo upravit, ale kdo by se s tím dělal. Možná se jistí kvůli zahřívání. V autě kolikrát hic jak hrom. 

Já už to psal jinde jak jsem bojoval s bezdrátem. Sice mi smartlink+ (wireless) funguje, ale nepoužívám. Kablík je jistota co do stability i co do dobíjení. 

S navi jezdím minimálně tak občasné pichnutí kabelu není problém. 

Jak píšou kluci. Za takový prachy co za to chtěj, absolutní zbytečnost. 

 

Vloženo

Já jsem od bezdrátového nabíjení v autě neměl téměř žádné očekávání a i tak jsem zklamaný protože kromě toho že to téměř ne nabíjí tak jsem nenašel možnost to vypnout. Abych tam mohl vozit telefon a pořád se nezapinalo nabíjení když nechci nebo ho mám na kabelu 😁

Vloženo (editace)

Problém je v tom, že každým způsobem se mobil nabíjí jiným proudem (rychlost nabíjení), a ten největší nabíjecí proud je stanoven výrobcem, ten lze dosáhnout jen kabelem. USB-C v dnešních škodovkách, si troufám říct dají i 40-60 nebo snad i 100W?

Názorný příklad, takový iphone 13 se skrze lightning to USB nabíjí 20W, jenže když si ho člověk dá do PhoneBoxu nabíjí se ani ne polovičním výkonem: 7,5W(qi nabíjení nemá takovou účinnost přenosu energie, vznikají zde ztráty). Když si do toho započtu vlastní spotřebu telefonu tzn. nějakou navigaci, do pozadí spotify, a mobilní data tak na samotné dobíjení nezbyde moc. U starších telefonů se mohlo stát, že při horší kondici baterie a vyšším nárokům dnešních aplikací se telefon pomaličku vybíjel i při nabíjení, jak USB kabelem tak i třeba bezdrátovým.

 

Osobně mobily nabíjím raději menším proudem, nejsem úplně fandou rychlonabíjením o 40 a více Wattech. Nechci mít po jednom roce rychlonabíjení 90% kapacity baterie, 90% co bych měl u pomalu nabíjeném mobilu po 3 letech používání. Ale chápu frustraci lidí, kteří očekávají, že se jím bezdrátem mobil nabije během pul hodinky při jízdě autem.

 

EDIT: ano @keras , nabíjet nějakého samsunga v roce 2012 50 Watty by mělo katastrofální následky, dnes je tomu jinak, technologie se mění, ale nejsem toho zastáncem.

Editováno: , autor: self
Vloženo
před 33 minutami, self napsal:

USB-C v dnešních škodovkách, si troufám říct dají i 40-60 nebo snad i 100W?

Tak s tímto tvrzením bych byl docela opatrný... Přijde mi, že dávají sotva 15W (vzadu), ty přední snad i méně (Octavia 4). A to jsem zkoušel i s originálním Samsung kabelem.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...