Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Výběr motoru a převodovky 64 členové hlasovali

  1. 1. Jaký motor zvolit ?

    • 2.0 TDI 85kw
      14
    • 1.5 TSI 110kw
      35
  2. 2. Jakou převodovku ?

    • Automatickou (DQ200)
      29
    • Manuální
      20

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den, vybírám mezi těmito 4 možnostmi a rád bych znal Váš názor. Jezdím převážně dlouhé trasy (100 km/den). Žádné dálnice, jen okresky a silnice 1. třídy. Do teď jezdím buď v Octavii 2 1.9 TDI 77kw nebo ve Scale 1.0 TSI 81kw. Jelikož je trh s ojetými auty přestřelený, tak mě nezbývá nic jiného než jít do nového auta. Scala by byla super, ale ve výbavě, co bych chtěl tak už je Octavie 4 což je trochu jiné auto už. Ke každému autu přidám plusy a mínusy.

 

Rád bych si pořídil automat, měl jsem půjčeného Superba s 2.0 TDI 147kw, a to řazení bylo skvělé. Ale to byla převodovka DQ381 a do Octavie 4 se pro slabší motory dává jenom DQ200. Jak je to vůbec s tou převodovkou? Bude komfort aspoň podobně srovnatelný? Vydrží to aspoň nějakou dobu, nebo mě čeká po 100 tisících km oprava převodovky? Převodovku jsem sám vyráběl a vím co je to zač, ale rád bych slyšel Vaše zkušenosti. 

 

 

2.0 TDI 85kw

  • + Nízká spotřeba
  • + Nižší pořizovací cena
  • - Hlučnější
  • - Nižší výkon

 

 

1.5 TSI 110kw

  • + Tichý provoz
  • + Vyšší výkon
  • - Možné cukání motoru (Vypínání válců a po nastartování)

 

Manuál

  • + Levnější
  • + Větší životnost
  • - Méně pohodlné

 

Automat

  • + Pohodlnější
  • + Odolnější vůči chybám řidiče
  • - Dražší

 

 

Další zádrhel je že DSG verze dieselu má nižší krouťák než v manuálu. Dále mě pak zajímá, které auto by mělo vyšší zůstatkovou hodnotu. Vím že 1.6 TDI se na bazarech objevuje často, a není o ní asi takový zájem, ale věřím že s 2.0 TDI 85kw to bude lepší.

 

Jak to vidíte Vy? Budu rád za všechny Vaše postřehy a názory

Automat je otázkou osobních preferencí. S tím, že DQ200 je hendikep oproti DQ381. 

 

A ten motor.... 1.5 má GPF a vypínání válců. 

 

TDI má zase 5 Čidel NOX a O2, které zlobí. 2 EGR okruhy a 2x vstřikování močoviny. Tak si vyber.... :-). 

  • Autor

Takže už se nedá říct že 2.0 TDI 85kw by měla mít  předpoklady k delší životnosti ? Myslím oproti 1.5 TSI 110kw. Protože předpokládám že 1.0 TSI vychází ze stejného konceptu jako 1.5 TSI 110kw, jen má menší obsah, méně válců a jiné turbo. 1.0 TSI 81kw není špatný motor, ale až na to cukání, to auto je schopné cuknout při přidání i při ubrání plynu. Ptal jsem se na to technika ve Škodovce a on říkal že ty motory jsou tak přiškrcený díky Euro 6AP že to jinak nejde. Co jsme měli F3 fl 2019 tak tam to cukání bylo, ale šlo se naučit jezdit tak, aby to nedělalo.

 

Ja som mal Octaviu 3 1.5 tsi Dsg. Pri Octavii 4 som sa rozhododoval medzi 2.0 tdi 85kw a 1.5 tsi. 1.5 tsi s manualom sa mi zdal oproti O3 dost otupeny, tazsie sa zbieralo z nizsich otacok auto som mal pozicane na 3 dni a tento pocit sa nezmenil. Potom som skusal 2.0 tdi 85kw s dsg urobil som na nej cca.1 000km len som si nesiel zvyknut na to prepinanie joystikom. Nakoniec som zobral tdi manual, nakolko chodim len dlhe trasy. Bal som sa nizsieho vykonu ale vobec to nie je az take zle vdaka krutiacemu momentu 300nm a vysiemu objemu aj ked sme v aute 4 + plny kufor, pri O3 sa motor viac namahal pri obdobnom zatazeni (oproti 1.6 tdi je plynulejsi nastup vykonu a vacsie spektrum vyuzitia vykonu). Priemerna spotreba je nizsia o cca. 1,5 litra oproti tsi. Na dialnici motor neposobi rusivo nakolko toci okolo 2000 otacok. Samozrejme su to moje pocity, kazdy to moze vnimat  inak.

  • Autor

A přišlo ti že 2.0 TDI 85kw v automatu je pomalejší než v manuálu kvůli menšímu krouťáku ?

Subjektivne mi to prislo o nieco slabsie najma pri obiehani aut. Ale treba si realne vyskusat  manual aj automat aby si nebol potom sklamany... ja som dlho hladal na vyskusanie manual a dsg a az potom som objednal. Tych 85kw nie je na sk vela na skusanie.

od minulého týždňa máme v rodine 2.0TDI 85kW automat a zajtra si idem teda po 16 mesiacoch pre moju 1.5TSI manuál. Obe autá sú surové z výroby, ale prvé pocity a porovnanie povedzme za týždeň - dva je možné.

 

K prevodovke - tak ako píše kolega je plne na individuálnych preferenciách. Za mňa automat len v najvyššej núdzi a DSG ani keby mi za neho chceli zaplatiť. Vyskúšal som 10t km so Superb 3 a díky, viem že určite nie. Preto mám objednaný manuál.

Naopak užívateľ onej druhej O4 s automatom je presvedčený že automat je jediná správna voľba.

 

K motorom

prekvapivo 2.0TDI 85kW vonku robí randál ako šijací stroj - po tom čo som 20 rokov jazdil diesle a každým novým autom boli lepšie a tichšie tak tento motor je veľmi negatívne prekvapenie. Šoféroval som asi 30km takže ťažko hovoriť o porovnaní hluku vnútri - ale nebola to žiadna katastrofa. To by som celkom neriešil.

1.5TSI uvidím zajtra.

Momentálne jazdím inú značku 1.6 benzín 200k - vonku je ten motor takmer nepočuteľný. Vnútri vzhľadom na sprevodovanie a potrebu podradiť pri predbiehaní (pretože 200k má pri 6600 ot/min) je hluku dosť.

filter pevných častíc mám aj na terajšom motore 1.6 - jediný problém ktorý má (uvidíme ako to beží u škodovky) je, že vypaluje filter prakticky po každom poriadnom pridaní resp. pri jazde nad 100kmh. Vypaľovanie beží po ubratí plynu a nevýhodou je, že neustále žerie benzín, pretože na vypálenie potrebuje zvýšiť teplotu filtra a to u benzínu beží tak, že dávkuje chudobnú zmes. Takže brzdím, ale motor ťahá a spotrebováva v tomto okamihu 2L/100km, zatiaľ čo u diesla alebo benzínu bez filtra je vtedy spotreba nula. Keďže jazdím ťažkou nohou, veľa predbiehaní a rýchlo po diaľnici, s nulou bez plynu sa prakticky nevidíme.

 

Keby som kupoval auto pre seba, volím naftu 2.0TDI 85kW/115k + chip u BSR na 185k a manuál prevodovka.

Argument je spotreba a dojazd auta na nádrž.

 

Životnosť motora

toto je asi tiež veľmi individuálne. Keď porovnám moje doterajšie autá môžem povedať jednoznačne, že benzín, ktorý má teraz najazdené 210 000km má v porovaní s naftou ktorú som jazdil predtým na motore nabehané otáčky porovnatelné s 300 000km diesla.

Otázka je koľko je dnes životnosť piestnych krúžkov, ložisiek kľukovky atď. Motor za výmenu 30000km nespotrebuje ani kvapku oleja. Takže zatiaľ je to OK.

 

Olej - u nafty je aj 30000km (podľa hlásenia na palubke) výmena v poriadku, u benzínu s priamym vstrekom podľa múdrych hláv, ktoré rozobrali niekoľko motorov TSI je jasný záver, že po 15000km olej nechráni proti korozii motora. Keď je u teba 1 rok menej ako 15000km tak je to jedno.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 2 roky později...

Zdravím, chystám se nakonfigurovat si novou O4 combi a jelikož nechci automat, zvolil jsem verzi O4 130 let Premium s motorem 1.5 TSI 110kW, protože manuální převodovku nabízí. Chtěl bych se, prosím, zeptat nějakého majitele této motorizace, jak je spokojen. Vím, že pár let nazpět byly s 1.5 TSI nějaké problémy a samozřejmě chápu, že se sem tam může objevit kus, který je náchylnější k poruchám. Samozřejmě se ptám i známých, kteří jsou mechanici nebo vlastní autoservisy a zatím mám informace, že je to dobrá volba, že už je tato motorizace ok. Sám mám s motorem TSI dobrou zkušenost, v roce 2015 jsem si kupoval novou F3 combi 1.2 TSI 81kW (verze Style) a za těch 10 let po ca 150 tis. km byl jediný problém výměna čerpadla, motor v pohodě. Děkuji předem.

Měl jsem ve služebním autě cca 3 roky (100 tis. km) a motor mohu doporučit, ať už z hlediska projevu nebo spotřeby. Ty problémy byly spojeny s cukáním při studena, kvůli tuším menšímu vstřiku paliva kvůli emisím. Občas si motor bral malinko více oleje (cca 1 litr se doléval mezi výměnami), ale to závisí na stylu jízdy a dle Škody je toto prostě normální. Oproti naftě 2.0 TDI 110kw 7DSG, kam jsem se opětovně vrátil, tam samozřejmě chybí krouťák, takže pokud je auto naložené, je to občas poznat a člověk musí často podřazovat. Tím se dostávám k za mě jediné věci, která je individuální, ale mě osobně na tomto motoru štvala a to je řazení. Motor začne reagovat cca od 2500 ot/min (do té doby to je trápení auta) a člověk se nesmí bát ho točit a točit, stejně jako každý jiný benzín. Za mě je to auto ideální do města a občasné delší trasy. Spotřeba i při dynamické jízdě cca 6,3-6,8l/100.

Ve faceliftu už by měla být 1.5tsi EVO 2.

Já mám před facelift. 

Najeto mám 52000km. Motor je bez problémů a spolehlivý.Na běžné ježdění naprosto dostačující. Spotřeba ve městě je větší. Horko těžko se dostanu pod 8l/100km. Na dálky to umí být úsporný motor, kdy není problém jezdit okolo 5l/100km.

Mám manuál a kdychych si teď měl kupovat jiné auto určitě bych vzal automat. 

Někdy mám problém zařadit 1.

Jak psal kolega výše , někdy je potřeba podřazovat. 

Díky pánové, dneska jsem si byl projet O4 combi 1.5 TSI 110kW v manuálu a byla to velmi příjemná jízda. Takže jsme rozhodnuti. :) edit: objednáno, záloha zaplacena, verze 130 let premium, šedá graphite metalíza, přidány nějaké pakety navíc, tak snad nám bude dobře sloužit.

Upraveno od Saablic

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.