Přejít na obsah

Špinění předních disků prachem z brzdových destiček


cz_luky

Doporučené příspěvky

Zdravím,

najde se někdo, komu stejně jako mě vadí až přílišné špinění předních disků prachem od brzdových destiček? Ujedu 200km a přední disky mám špinavé jak kdybych je protáh komínem.

Nemáte někdo zkušenost s destičkami ATE Ceramic na Scale? Já je dřív používal na Alfě Romeo 159, která byla o nějakých 600kg těžší, ale ty destičky ani zdaleka neprášili tolik jako tyhle z prvovýroby na Scale.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak na 100% se tomu vyhnout nedá, to je jasný, ale pokud se z hlediska prašnosti chovají podobně jako na bývalý Alfě, tak by mi to ke spokojenosti stačilo. Tam mi destičky prášili znatelně méně a hlavně ten prach s těch "keramických" ATE je o dost světlejší, takže to aspoň není tolik vidět.

Co mě ale dále zajímalo, jestli má někdo zkušenost na Scale/Fabii/Kamiqu s použitím desek ATE Ceramic s původními kotouči, jestli pak kromě prášení ty brzdy nezačnou ještě pískat, hučet, dělat rýhy do kotouče a jestli taky vůbec budou brzdit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jen že z výroby tam jsou hodně nekvalitní kotouče a k tomu příslušné měkké destičky - proto to tak práší. Když dáš tvrdé destičky tak ti dřív odejde kotouč. Bohužel to je čistě subjektivní věc a věc stylu jízdy. A na konci je to věc peněženky. Mě by to za to nestálo.

Editováno: , autor: thejohndoe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No co dodat, auto na oko hezký, ale šetřilo se kde se dalo.

Takže dokud to brzdí, budu pravidelně umývat kola a až to brzdit přestane, tak přijde na řadu kompletní výměna kotoučů a destiček, což při kvalitě použitých materiálů asi nebude úplně tak dlouho trvat. A to ty přední kotouče vypadaj, že to ještě celkem dávaj, ale zadní kotouče jsou vyrobený snad z lisovaný kukuřice, po pár tisících kilometrů vypadaj, že maj nalítáno tak půl milionu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je to problém, seď na gauči, nebo denně jezdi na WAP. Jak prosté, Watsone. Ještě že už se mlčí k povinnosti jakéhosi "zachytávače prachu z brzd" a la DPF. Nikdo ti tu neporadí. Já mám po výměně desky i kotouče ATE, práší trochu míň než origo (což byl rok 2007). Ale každý má jiný styl a pohled na věc, co už je přílišné špinění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neporadim, jake desticky/kotouce pro mensi spineni. Taky mi to vadi. Auto vydrzi ciste, ale staci i 100 km a disky, zvlast predni, jsou zasedle...

 

Trochu pomuze mit disky s dobre nanesenou keramikou. Prach pak tolik neulpiva a hlavne staci splachnout a disky jsou ciste. Bez keramiky je nutne je kontektne umyt, aby byly ciste.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je asi na všech modelech podobné... Já mám taky přední kola od prachu fest po chvíli. Navíc se mi zdá, že je takový do bronzova, takže to pak vypadá fakt divně ty kola :). Co už no.. Neřeším, Jednou za týden -14 dní to vezmu wapkou a když je možnost tak je umyju pořádně u našich... Mám rád auto čisté, ale zase nechci být jeho otrok :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nemám problém kola umýt wapkou klidně každej den, mám jí doma, ale přesně jak píše JirikHL, mám rád auto čisté, ale nebudu jeho otrok. Možná má každý jiný pohled na věc, ale na můj vkus ty brzdy špiní opravdu hodně a vážně stačí najet 100km a kola jsou fakt špinavý, takže prakticky není reálná šance kamkoliv přijet s čistýma kolama i kdybych je myl denně. 

Kromě toho jak se tu psalo, tak ten prach je jenom známka toho, že jsou destičky měkké a jejich životnost tak nebude nijak závratná, takže na výměnu časem dojde stejně, ale otázkou zůstává, jestli tvrdší ATE Ceramic ty kotouče po pár kilometrech doslova nešežerou nebo naopak jestli to s tvrdšíma destičkama bude brzdit alespoň stejně jako s původníma a bez pískání.

Čili téma jsem založil proto, abych se dozvěděl, zda je zvolit variantu nové desky a staré kotouče, nové desky a nové kotouče, případně ani jedno, protože to bude blbě brzdit. To že desky ATE Ceramit špiní o něco méně a mají světlejší prach mám ověřeno, proto se ptám přímo na ně, pokud někdo má ověřenou jinou alternativu za přijatelnou cenu, nechám se inspirovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná jsou destičky měkké a proto špiní, taky mi dost špinějí, ale potom jsou kotouče ještě měkčí. Fabie 2018 s 40 tkm, desky "jak nové" a kotouče s hranou jak blázen a má Scala 2021 s 15 tkm vypadá na stejnou písničku. Na začátku mi u Scaly brzdy pískaly, teď už ne, pak při provozu delší dobu dopředu, tak pak při couvání vydaly vždy ránu, už to taky skoro nedělají, vůle už nejspíš utěsnil brzdový prach. Brzdy přeposilované na městskou rychlost, v tu chvíli slibují, že jsou účinné, ale když je potřeba brzdit, tak po dvou zabržděních vadnou. Píšu to spíš jako fakt, auto stálo pár korun, tak tomu odpovídají i přední brzdy. (Zadní jsou ještě horší, ale to je OT zde)

 

btw mám 70 kW, jaký průměr mají přední brzdy? Stránky s ND pro auta mi ukazují 276 mm a 256 mm, ale to stejné se mi zobrazuje pro 1,5 110 kW? Scala má tedy pro všechny motorizace stejné brzdy? Jakého průměru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Tvrdé" styky brzd asi nikdo nechce. Proč nejsou kotouče třeba nerezové, aby nerezly? Proč nejsou destičky třeba z keramiky? Protože by se ti to vyleštilo do skleněného povrchu a příště bys skončil v žitě. Korodující brzdy a otěr je přirozená a hlavně chtěná vlastnost (teď vynechávám závodní použití, kde jsou ale naopak studené brzdy neúčinné).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Kolegovi jsem kdysi dával ty ATE Ceramic a nove kotouče na Golfa.... Je fakt že to tak nešpinilo, ale taky je fakt že to ani nebrzdilo....  Začalo to dobře brzdit až se pořádně brzdy ohřály, ale jak vychladli tak zase na hovno... Vydržel t o asi 3000 km a pak jsme dali klasické desky a auto brzdilo perfektně ...... Takže jebat špínu hlavně že to brzdí... :-D :-D 

  • Líbí se mi 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...