b.jozka Vloženo 5. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 5. Červenec 2022 Ahoj, snad jsem příspěvek umístil správně... Mám nové parkovací místo, na kterém stojím čumákem směrem do kopce (odhaduju tak sklon cca 10°). Když zařadím rychlost (zkoušel jsem 1, 2, 3) a pustím ruční brzdu, auto se cukavě rozjede nazpátek směrem z kopce. To asi nebude v pořádku, že? Teď mi nevadí používat ruční brzdu, ale v zimě by mi mohla zamrznout a abych nemusel za zadní kolo dávat pokaždé cihlu, plánuju objednat se do servisu (scala je stále v záruce, najeto 30 tisíc km). Máte někdo podobnou zkušenost, prosím Vás? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vojta.MM Vloženo 5. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 5. Červenec 2022 No od toho tam ta ruční brzda je.😉 Zamrznutí bych se tolik nebál. Tisíce lidí parkují ve svahu s ručkou a ráno či večer normálně vyjedou. Bez ručky jen rovina, nebo skoro rovina.Jinak hrozí velmi drahá oprava motoru. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radek253 Vloženo 5. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 5. Červenec 2022 Nevím, jestli má Scala1.6 dvojhmotový setrvák, pokud ano, tak ho ničíš(vymačkáváš). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodi 15 Vloženo 6. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 (editace) Postavit auto na kvalt bez ruční brzdy je cesta do pekel a přežitek minule doby. Každý strůjcem svého štěstí. Možná se něco o tom píše i v návodu. Nechapu co se čeká od servisu? Seznámeni s vozem? 🤣 Editováno: 6. Červenec 2022, autor: Dodi 15 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 6. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 Pokud nejsi ochoten používat ruční, tedy parkovací brzdu k tomu, k čemu se používat má, tak doporučuji chodit pěšky. Co nejvíc nesnáším, je nastupovat do vyhoupaného auta. Mně se to děje pravidelně jen před servisem. Nic nemůže zamrznout, pokud se brzda používá tak, aby se sušila. Výměna špatného lanovodu je levnější, než ničit motor houpáním. Pokud správně počítám, parkuješ je svahu se sklonem asi 20%. Proč? Nějaký socka styl stát někde na nájezdu do garáže, nebo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 6. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 At tak nebo onak, otázka autora je až alarmující. Už jen tím, ze zmiňuje nejen 1.r.s., ale i druhý a třetí Každopádně ruční brzda je v tomto případě nutnost, dokonce by to mělo byt ještě v pořadí: zastavit, stát na brzdě, dostatečně zatáhnout ruční brzdu, uvolnit brzdový pedál a až pak spojka a zařazení 1.r.s. Pořád se mi nechce věřit, že se na tohle může někdo vůbec ptát. 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Osasco Vloženo 6. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 Také nechápu, proč stále existuje tolik lidí, kteří odmítají používat ruční brzdu. Když např. za někoho řídím půjčené auto, dojedu do cíle, tak je často majitel auta překvapen, že zabrzdím ruční brzdou... Já ji používám ve Scale vždy. V moderním autě jsem nikdy neměl problém se zamrznutím ruční brzdy (proč by byla v lanovodu voda?), přmrznutí destiček také není problém, zato jsem se již setkal s tím, že byla zatuhnutá od nepoužívání. Scala 1,6 TDI nemá dvouhmotu, proto také tak duní v nízkých otáčkách, ale zkoušet rozjíždět auto ve svahu na 3. rychlostní stupeň fakt nebudu, navic se autorovi motor točí po zpátku, proto také bylo doporučováno řadit zpátečku, pokud by se auto rozjíždělo dozadu. Jinak návod pro Scalu to uvádí zcela jasně: Činnosti při parkování vozu provádějte v uvedeném pořadí. › Zastavte vůz a držte sešlápnutý brzdový pedál. › Zajistěte vůz parkovací brzdou. › U vozu s automatickou převodovkou nastavte voli- cí páku do polohy P. › Vypněte motor. › U vozu s manuální převodovkou zařaďte 1. rychlost- ní stupeň nebo zpětný chod. › Uvolněte brzdový pedál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 6. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 před 3 hodinami, Maverick napsal: Už jen tím, ze zmiňuje nejen 1.r.s., ale i druhý a třetí To bych i chápal, na vyšší r.s. je síla potřebná k rozhýbání stojícího auta menší. Ono to asi moc nedává logiku (pohyb o 5 cm při I a V), ale to na kole taky moc ne. Když chci jet rychle, zabírá (naopak) velké kolo proti malému vzadu. Ono je to jak se sudokopytníkama :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
b.jozka Vloženo 6. Červenec 2022 Autor Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 Děkuji, pánové. Nejsem zkušený řidič a scala je mé první moderní auto. Takže přiznávám na rovinu, že se některé věci učím za pochodu. I proto jsem vděčný za tohle fórum ;-) Z příspěvků výše jsem pochopil, že mám parkovat ve svahu (mám tam oficiální parkovací místo, s tím nic neudělám) s ruční brzdou a případně zařazenou zpátečkou. Zamrznutí ruční brzdy se bát nemusím. To, co jsem popisoval, není závada. Ještě jednou díky, pomohli jste mi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vojta.MM Vloženo 6. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2022 Nene. Opravdu se nejedná o závadu. Ruční brzda je u nutnost. Bez ručky jedině rovina. V opačném případě se drahé opravě člověk nevyhne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.