Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Tak moje poslední zkušenost: Pardubice - Holandsko, naprosta většina po dálnici. Dva dospělí, dvě děti, plný kufr, zapnutá klima (pršelo, aby se nemlžila okna), průměrná rychlost 108 (je to možný?) průmerná spotřeba 7,5, čekal jsem že to bude horší, protože aktuální se pohybovala kolem 8-9... Motorizace je 1.4 63kW, pneu 205/45 R16. Zatím má natočeno do 5000, úplně čerstvé. Jen ten kravál kolem 130 kdyby nebyl, tak by to bylo fajn. Ale když se drží otáčky kolem 4500, tak je najednou klid...

Jo a jedná se o Roomstera, ten předchozí příspěvek. A jen tak mimochodem, i když to sem vůbec nepatří, dnes kolem jedné v noci jsme potkali na dálnici dva Yeti, s F-kovými RZ, jeden s přívěsem. Viděl jsem zezadu ta c-čková světla a dole odrazky, říkám si že je octa Scout, ale bylo to takové divné:-)

Editováno: , autor: Blacky
  • o 4 týdny později...
Vloženo

Zkoušel jsem jízdu na spotřebu:

Praha Zličín - Rozvadovská spojka - Radlická - Jižní spojka - Praha - Černý Most

na okruhu tachometrových 80km/h na tempomat, jinak tachometrových 55km/h

normálně tak za 5-5,5l/100km

post-5841-1244812291_thumb.jpg

Vloženo

Dnes v neděli Praha - Vídeň - Bratislava - Vídeň - Praha, 776km, průměrná rychlost 80km/h (dálnice 120, mimo město 80 - 100), spotřeba dle PP 6,5 l/100km - já myslim, že dobrý :)

Vloženo

Zdravím všechny. Díval jsem se na WWW stránky Spotřeby.cz a vypadají docela dobře, líbí se mi víc než ty německé Spritmonitor.de a hlavně je to v češtině :palec2:lol . Mrkněte taky, já jsem se tam už zaregistroval a už tam mám i svého Roomika, ale zatím jsem ještě netankoval, tak tam nic nemám. Jinak ikona jde vložit do podpisu jako u těch německých stránek.

Vloženo (editace)

Mrknul jsem na to a vypadá taky dobře, hlavně, že je v češtině :palec2: . Jinak taky to moc neřeším, mám Maxi-DOT a spotřebu vidím. lol

Editováno: , autor: Blacky
Pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!
Vloženo

Tak mé cesty Vrchlabí MB, Vrchlabí HK (120 Km/h obce 55Km/h) + výlety po okolí do 20 Km a má spotřeba u 1,4 16 V combi v obsazení 2x dospělí + dítě (prázdný kufr)+občas klima 6,1 - 6,2 L/100 km :-)

Vloženo (editace)

MOJA TRASA- Kosice SR--- Haduszoboszlo MR 2+1 dieta plny kufor cca 220km daialnica 110km+110 ostatne cesty tam 6.9l / dazd/ pred vjazdom na dialnicu to bolo 5.5l potom to slo hore az na 6.9 cesta spet to iste spotreba ale 6.5l /jasno/ klima vypnuta problem ziaden

Editováno: , autor: barnak
Vloženo (editace)

ahojte vsetci som si vsimol ze ked mate maxidot ale aj nemaxidot tak ukazujete aktualnu spotrebu ale mozte ukazat aj dlhodobu by ma zaujmala dakujem

post-33799-1246561666_thumb.jpg post-33799-1246561687_thumb.jpg

Editováno: , autor: muchapuk
Vloženo (editace)

Stále se snažím jezdit na spotřebu.Nějak mě to začalo bavit ,až mě mrzí,že si té mojí 1,6 neužiju v pořádných otáčkách....Momentálně mám celkový průměr okolo 6,6 lit. Ovšem na takovou spotřebu je třeba jezdit na dálnici do rychlosti 120 km/h.(taky si mě všichni prohlížejí). Při 130 už je to kolem 7 litrů.

Editováno: , autor: stanmar
Vloženo

nemá cenu to dusit - mně přijde, že rozumné držení motoru v otáčkách na spotřebu moc nemá vliv, možná dokonce pozitivní... asi nejlepší, co sem doteď objevil je rychlejší akcelerace a dál už jenom velmi mírné lechtání plynu. pokud člověk sundá nohu úplně, převody jsou akorát na to, aby auto dost brzdily. no a i když má nohu na plynu bez nějakého zrychlování, stejně to papá. nevim jestli to není nějaká blbost, ale čím vejš noha a čím rychlejší dosáhnutí požadované rychlosti, tím nižší spotřeba. dost by se hodila šestka..

Vloženo

No obecně co tak pozoruju, tak rychlosti kolem 120km/h mají stejnou a nebo mírně vyšší spotřebu než 140km/h. Ale přisuzuju to hlavně kopcovitý trati a křivkám výkonu a momentu - rozjetýmu autu se líp jede z vyšší rychlosti do kopce, navíc, kolem 140ky by to mělo mít největší kroutící moment. Může to být ale taky nesmysl, docela by mě zajímalo, jak to je.

Vloženo (editace)

Tak pridám aktuálnu skúsenosť - cez celé Rakúsko a Slovinsko dole do Chorvátska a naspäť:

Cesta tam spotreba 6,7 pri priemernej rýchlosti 96 km/h, klíma vypnutá, zamračené, teplota max 22.

Cesta späť spotreba 7,6 pri priemernej rýchlosti 94 km/h, klíma stále zapnutá, teplota nad 26.

Rozdiel v spotrebe pripisujem zapnutej klíme, no hlavne opačnému profilu terénu, kedy sa cestou tam šlo "z kopca" a cestou naspäť "do kopca".

Doma výpočtom vyšla kompletná spotreba za celú cestu 7,21 l/100km, čo sa mi nezdá až taká katastrofa... V aute 2 dospelé osoby, plný kufor, na diaľnici tempomat 140 km/h kde to len šlo. Problém robili len tiahle stúpania, kedy bolo nutné motor vytáčať takmer až do obmedzovača - proste platí zlaté pravidlo, že naložené HTP nemá rado diaľnice v členitom teréne. Pre zaujímavosť, minulý rok sme boli Focusom 1,6 74kw, šli sme tú istú trasu a spotreba výpočtom vyšla 8,62 l/100km. Ušetrených 1,41 l/100km v prospech HTP svedčí o tom, že s HTP na diaľnici to nebude až také hrozné a reči "odborníkov" o tom, že na diaľnici žerie 10 litrov, sú naozaj len kecy :p

Editováno: , autor: Igor
Vloženo

Mě žere 10 litrů, ale když mám nohu na podlaze:-) Já mám dlouhodobou spotřebu 6.8l po nasazení 17tek a změně poměru tras:-) teď nějak tak 1/3 město 1/3 mimo 1/3 dálnice

Vloženo

ona ta spotreba roste hlavne pri vetsim zatizeni. ja sem tam jel s HTP 47kW loni ve ctyrech, kufr natriskanej a pod 7,4 sem se nedostal - a to sem treba v dlouhych klesanich hezky vyradil a jel pet minut za 0,6...

Vloženo

tak s epridam taky se spotrebou, 1,2htp, cesta do italie (1400km - spotreba 5,3l/100km, cesta zpet (uz trpsku spechem pres rakousko) stejna vzdalenost 5,7l/100km :-)

na zacatku cesty melo auto najeto 1800km...

Vloženo

hmmm tak to je hoooodne slusny. to je na klidek. Ja sem se v patek dostal na trase UL-PHa a zpet na 6,5, pri kliiiiidouuunnkee jizde. 110-120 na dalnici, kolem 100 na zbytku po meste jak to slo, bylo to vecer, takze i Praha byla prazdna, ze sem z Novyho Smichova, prez Vltavu kolem tanciciho domu, magistrala an a D8 projel naprosto plynule. :palec2:

Vloženo (editace)

k tomu obsazeni.. ja to zapomel dodat.. jen dva lidi, plnej kufr + prostor za sedadly (nikoli na sedadlech, takze cca 60kg to dalo urcite (kufr + za sedadlama) :-D

ono po te italii, tam je to rovny (placka), tam se jede nadherne, kor kdyz se nejaky 3hodky v kuse nehejbe s nohou na plynu,tak to krasne drzi :)

je to 51kw verze (rv cerven 2009), po italske dalnici (prvnich 250km to byla jizda 100km/h) pak uz se jelo po vedlejskach (tak ta 90tka se dodrzovala), kde se to taky dalo, jen jak pak navazovaly mesta za mestem, to byl uz opruz...ale pak se to zase dalo :-)

a cesta zpet stejna, jen pres to rakousko se jelo az do vidne (366km podle ceduli) temer porad 120km/h (kdyz se zrovna nestoupalo do kopecka), spotreba me tedy hoodne prekvapila :-)

prvnich 1800km auta melo spotrebu (cca 40% mesto, zbytek mimo mesto) spotrebu 6,3l/100m

Editováno: , autor: Mikroflex
Vloženo (editace)

Že by ta nízká spotřeba byla také dosažena tím, že máš již inovované HTP?

A jak byla příjemná jízda? Podle mě má FII pohodlnější přední sedadla, takže delší cesta by mohla být pohodlná celkem...

Editováno: , autor: Pandora

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...