Přejít na obsah

Spotřeba


mvh

Doporučené příspěvky

Mam 1.4 16V, 205/45 R16, 6000 km. A musim povedat, ze ten motor je na zachadzanie neskutocne citlivy. Ked jazdim svizne po meste, tak mam v pohode 9-10 l/100km, ked idem ako dedusko po okreskach, mam 5.3 l/100 km. Na dialnici je to maximalne citlive na rychlost. Pri tachometrovej 135 km/h je to 7.8 l/100km; 120~6.9; 100~5.8. Testovane na dlhych usekoch - nad 20km s tempomatom. No a este ma vyznamny vplyv tlak v pneu. Raz mi pri tempomatovej 135km/h vyskocila spotreba az na 8.5 l/100km. Potom som dohustil pneu z 2.0 na 2.4 a kleslo to na 7.9. Stresny nosic a bicykle na streche je takisto pre spotrebu peklo. To som mal pri 110 km/h 8.0 l/100 km.

Editováno: , autor: drag84
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No.. řekněme, že su z 1.6 zvyklej na poněkud hrubší "jakobysportovní" zvuk. Byl sem zvyklej na AGR v tatínkově bývalé OI po zprasených rozvodech (zdravím tímto Autoopravnu Březina ve Znojmě), ale ta 1.4TDI je fakt hodně hlučná. Ale zas se s tím dá při rozumném zacházení jezdit docela úsporně. Otázka, jestli cca 70k v ceně navíc tohle vyváží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No neviem ako vy?Ale ja som zo spotrebou spokojny.Mam 1.4 16V ,trasa Bratslava-dialnica-Insbruck-krizom cez alpy,po vedlasich-Vilach-dialnica-Btatislava.cca 1400 km a priemerka 5,8 l.Inak jazdim 6-6,5l.

Ja som celkom spokojny mam uz za sebou 30t km.

Editováno: , autor: romo33
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No.. řekněme, že su z 1.6 zvyklej na poněkud hrubší "jakobysportovní" zvuk. Byl sem zvyklej na AGR v tatínkově bývalé OI po zprasených rozvodech (zdravím tímto Autoopravnu Březina ve Znojmě), ale ta 1.4TDI je fakt hodně hlučná. Ale zas se s tím dá při rozumném zacházení jezdit docela úsporně. Otázka, jestli cca 70k v ceně navíc tohle vyváží.

Tak abych pravdu řekl, 1,4 TDi, po tom co jsem zažil na vlastní kůži, je značně předražený krám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a k tématu. Poslední dobou mně zase stoupla spotřeba - kupodivu ještě před výměnou pneumatik a na referenční trase je cca 7,6l. Zkusil jsem vzít N98, byl jenom vo 0,4Kč dražší, spotřeba pak o decku nižší, ale otázka je jak je to přesně.

Na jaře po výměně kol sem jezdil za 7,2 a na konci léta to skočilo zase na zimních lednoažbřeznových 7,6 - přitom mně přijde, že jezdím furt stejně a paradoxně bylo auto na výměně oleje a prohlídce po 30tis. km. Kola byly měněný 205/45 R16 za 195/55 R15, oboje lehký slitiny, spotřeba po výměně prakticky totožná.

Nestěžuju si, dvě třetiny je dálnica a auto je poslední čtvrtletí v průměru obsazený 4,2 lidma a plným kufrem, takže zaplaťpámbu. Ale je divný, že to skokově stoupne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nebolo to nahodou tak, ze ked si na jar vymenil kola, dohustil si ich a potom si to uz cely rok neriesil? Ak ano, tlak v pneu ti klesol a to sa odrazilo na spotrebe. Ak si aj v lete dofukoval, to bolo cca 30°C. Ked teplota klesla na 4°C, znizil sa tlak v pneu a vyskocila spotreba. To pisem, lebo sa to stalo mne.

Editováno: , autor: Blacky
Pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je blbost. Jednak protoze sem behem roku kola nekolikrat foukal, TPM by velkej pokles tlaku behem poslednich dvou tydnu zahlasilo. Za druhy vyraznej pokles tlaku zpusobujici zvysenou spotrebu v takovy mire tezko dosahnes zmenou teploty. Guma jednoduse uchazi, to je normalni, proto se dofukuje. Nektera vic, nektera min.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V lete som mal spotrebu cca 7.7 l/100km na trase Bratislava-Brno (tempomat na 135 km/h)

Potom sa ochladilo a stuplo mi to na 8.5 l/100km na tej iste trase a pri tej istej rychlosti.

Dofukal som pneu z 2.0 na 2.4 a vratil som sa na 7.8 l/100km.

Editováno: , autor: Blacky
Pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus zagooglit a precti si neco o jevu zavislem a o jevech nezavislych. Ochladit se mohlo, ostatne je rozdil mezi studenejma a zahratejma pneumatikama. Mohls foukat, ale proboha - pokles tlaku o 0,4 bar kvuli pitome studene fronte a nasledne zvyseni spotreby skoro o litr? 0,4 baru pokles na 2 bary neni zas takovej pokles. vpredu je normalni tlak u R tusim 2.1..

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja sa s tebou hadat nebudem. Vidim, ze si jeden z najmudrejsich na foru. Ja som len ubohy strojny inzinier... Ten narast spotreby mi bol divny. A nebolo to iba raz, ale 2x. Potom som fukal a vratilo sa to do normalu. Overene viakrat... Ale vravim, hadat sa s tebou nepotrebujem. Ty vies lepsie.

A trosku matematiky: 2.0 z 2.4 je 83%, cize pokles o takmer 20%.

A OK, tu sa pise(vid link dole), ze spotreba moze narast o 5%... mne to narastlo o 9%... Takze co ja viem... mohol fukat 2x za sebou vietor v protismere, ale kazdopadne mi moj nazor nevyvratis.

http://www.spravnytlakpneu.sk/index.php?pa...l=up&act=10

Editováno: , autor: Blacky
Pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I strojní inženýr si může přečíst Vergilia v originále. U nás stejně školní systém o ničem nevypovídá. Já sem to zmiňoval hlavně kvůli tomu, že su vcelku převědčenej o nezávislosti jednotlivých jevů - pokles teploty a s tím související mírný pokles tlaku sice spotřebu zvýšit může, ale na růst skoro o litr bude potřebovat i některé další pomocníky, případně všechny dohromady v menší míře - protivítr, vyšší rychlost, častější akcelerace, větší zatížení a samozřejmě přirozené ucházení vzduchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj roomík má motor 1,4TDi 51kw.Při každodenním provozu do práce na vzdálenost 30km tj 60km denně se mi drží spotřeba na 4,8l/100km.Tato spotřeba je i s použitím klimatizace.V sočasné době najeto cca15000km, tedy před výměnou oleje. Dovolená ve čtyřech dvě děti a dva dospělí, plný kufr po plato a čtyři kola na střeše s průměrem 6,0l/100km. Musím ale poznamenat že tankuji naftu s lepší aditivací.Většinou verva diesel. Motor je i tišší.Nepoužívám Power diesel-předražený a bez valného výsledku,většinou horší jak standartní nafta.Nedělám reklamu,ale dělím se o zkušenosti. Měl jsem možnost jet se stejným motorem ve Fabii I na standartní naftu a nevěřil jsem že je to stejná motorizace. Hlučný s mizernou dynamikou. Podle skušeností jiných se hlučnost a spotřeba usazuje cca při 25000km. Momentálně moje spotřeba odpovídá tabulkám výrobce.

o verva diesel jsem si neco precet a chystam se tez otestovat

zkousel jsi uz i "normalni" naftu,jaky byl rozdil ve spotrbe?

Editováno: , autor: Michal2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...