Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

 

Ahoj ve spolek. Octavia  1.6 tdi 2017 (85 KW)při jízdě po dálnici mi občas zabrzdí motorem – vypne tah prudce. To tak prudce, že to trhne řízením. Nejdříve to dělalo občas sporadicky. Vždy jen při plynulé jízdě ve vyšší rychlosti nad 90 km/h. Při normálním ježdění po městě nic nezaznamenávám. Později to začalo dělat pravidelně, přesně po ujetí 3. Kilometrů. Při jízdě mi prudce začne auto brzdit motorem a trvá to zhruba pět vteřin. Pak zas jede normálně. Nereaguje na plyn, ale pokud vyšlápnu na sekundu spojku, tak brzdění okamžitě ustane a auto zase jede normálně. Žádnou chybu kontrolky nehlásí. Takže jsem navštívil známého a diagnostika nic nenapovídala. Přehrál tedy nejnovější soft a jel jsem testovat. Bylo po problému, jel jsem dálnici 140 km a vše OK. No a teď to začíná dělat znovu. Opět žádná kontrolka neblikne, žádná chyba hlášena. Napadá prosím někoho příčina? Za každou radu předem děkuji.

Neviem ako veľmi dokáže klapka vo výfuku zabrzdiť motor , ale skôr si mylsim že s tým, motor nema nič do činenia. Ten motor nemá tu silu aby "brzdil motorom". Obzvlášť nie tak aby to trhlo riadenim - ani zrýchľovanie ani prudké brzdenie nema trhať riadením.

rada: Vymeň známeho za skutočný servis.

To je omyl, zvlášť dieselový motor brzdí motorem intenzivně, prostým odříznutím přísunu paliva. Výfuková brzda je další efektivní způsob brzdění, používá se u nákladních vozidel. Vyšší protitlak ve výfuku znamená snížení otáček motoru. Takže buď je přerušena dodávka paliva, nebo se něco děje ve výfuku. Problémy s dráhou pedálu plynu to asi nebudou.

asi nemas zmienenu 1,6... nebrzdi motorom vobec, respektive brzdi , ale musis to mat v 3000 otackach a viac aby si to citil aspon trochu. A ziadne trhanie volantom pri tom nehrozi. Jedin ze je rozbita naprava a trhne to pri prechode z plneho ťahu na plne brzdenie motorom, čo neodpoveda popisu "pri plynulej jazde"

to nieje stary Zetor , ktory zisiel každy kopec len ubratim plynu a brzdy fungovali malo komu 🙂

Upraveno od Wojnar
Necituj bezprostředně poslední příspěvek!!

  • Autor
V 22. 11. 2022 na 22:06, misocko napsal:

Neviem ako veľmi dokáže klapka vo výfuku zabrzdiť motor , ale skôr si mylsim že s tým, motor nema nič do činenia. Ten motor nemá tu silu aby "brzdil motorom". Obzvlášť nie tak aby to trhlo riadenim - ani zrýchľovanie ani prudké brzdenie nema trhať riadením.

rada: Vymeň známeho za skutočný servis.

Věř mi, že poznám kdy zabrzdí auto motorem a kdy brzdou. Naježděno mám víc než dva miliony km( 40 let praxe) Taky věř, že jsem byl i v autorizovaném servisu. Také vím, jaká je kvalita mechaniků, kteří ve většině případů umí pouze vyměnit díl a diagnostikovat a hledat příčinu problému neumí a nebudou.  Nicméně ten můj známý není amatér. Pátrám jen po někom, kdo se setkal s podobnou věcí, než v servisu utratím peníze za výměnu dílů, které ani nemusí být příčinou problému. Evidentně jsi o takové závadě neslyšel, takže nebudu na tebe více reagovat. Pokud ale hledáš nějaké uspokojení tím, že rýpeš do lidí, tak jsi v tom vážně dobrý a zasloužíš respekt, ale jen u stejných lidí.

Takže se jedná a úplnou ztrátu tahu pod plynem?

  • Autor

Ano. Nereaguje po dobu 3 - 5 vteřin vůbec na plyn. Pokud stihnu v ten moment vyšlápnout spojku, plyn okamžitě reaguje a ve je OK. Ale po 2,7 až 3. kilometrech znovu a znovu klidně 30 km. Jenže ne pokaždé. Děje se t o sporadicky. Chtěli jsme to na dálnici monitorovat diagnostikou, ale jak naschvál to nezačalo. Jsou dny, kdy to blbne a dny klidné, což je samozřejmě na draka. Pokud jezdím přes den město a najezdím i 150km, tak nic. Opět až na dálnici, kdy jedu nad 90km/h . Je jedno jaké mám otáčky. Pokud to ale začne zlobit na dálnici, stačí když budu pořád řadit mezi 4. a 5. a problém nenastane. 

 

 

Upraveno od Malta
bezdůvodná citace předchozího příspěvku

Když to "reaguje" na spojku, tak bych hledal někde okolo tempomatu. Ten se vyšlápnutím spojky vypíná ......

Libore, Prepač

Nesnazil som sa do nikoho rypať. Taktiež neviem ake maš skusenosti - takže ani nemozem vedieť ci niesi uplný amater, a len si si pomylil brzdenie motorom s niecim inym. O kvalite mechanikov... No bojim sa isť vymeniť kolesa do servisu lebo ani momenťak použiť nevedia.

Čo sa týka brzdenia motorom pri ustalenej jazde, bez toho aby Ti zavrelo klapku vo vyfuku, Ti to určite nemože zabrzdiť tak aby To to trhlo volantom. Takže ak je to skutočne zabrzdenie motorom, tak jedine ze sa Ti zavrie klapka. Každopadne daj potom vedieť, dosť ma zaujima ako sa to nakoniec porieši. Ešte raz sorry, ak som urazil.

 

  • 1 měsíc později...

Nejaký progres v danom probleme? Fakt ma zaujima čim to bolo

  • 3 měsíce později...

stále ma trápi táto tema kde som bol označený za debila a pritom zadavateľ temy ...

  • 3 měsíce později...
  • Autor

trable ukončeny až nyní, tak se pokusím nějak popsat situaci. Ty situace, kdy auto zlobilo se opakovali pouze za deště. Ani diagnostika s online spojením s fabrikou nic nenapověděla. Byly preventivně vyměněny některé díly, bohužel zbytečně. Ale alespoň to napovídalo, kudy cesta nevede. Později začala zůstávat viset brzda. Po vyčištění a odvzdušnění pokračovalo. Vadné ABS - hliníková kostka. Vyměněno - závada zmizela. Znovu ale připomínám, že brzdil motor, proto to vždy trhlo řízením. Rád jsem se alespoň podělil o zkušenost. Třeba to v  budoucnu někomu pomůže. S úctou a respektem se loučím a přeji všem hezčí léto.

 

 

  • 3 týdny později...

vymenili súčasť brdového sýstému aby to prestalo (ABS, hlinikova kocka)

ale podľa Teba brzdil motor...

(pripomeniem že 1,6TDi nedokáže brzdením trhnúť riadením)

  • 2 měsíce později...

Přítelkyni na Octavia 3, 1,4 benzín se děje to samé - jen za deště - za velkého deště - si auto občas samo přibrzdí na 1-5s. Za velkého deště cca každých 10 km. Tady to teda evidentně dělají brzdy - i když si to brzdí, tak na plyn auto reaguje. Při brzdění to ale nikam netáhne, takže brzdí buď 2, nebo všechny 4 kola. Zároveň brzdy pomalu odbržďují, což se začlo dít +- najednou s touto závadou.

 

Diagnostika nic, dokonce když to samo brzdí, tak ani žádná kontrolka neblikne.

 

Když to dělalo, tak jsem po jízdě kontroloval ABS hliníkovou kostku a byla úplně suchá, konektory čistý, takže tam nikde nezatéká. Nezdá se mi, že by to vyřešila výměna dílu, který není ve styku s vodou za deště. 

 

Je to po výměně ABS kostky pořád v pořádku?

  • Autor
V 23. 8. 2023 na 23:23, misocko napsal:

vymenili súčasť brdového sýstému aby to prestalo (ABS, hlinikova kocka)

ale podľa Teba brzdil motor...

(pripomeniem že 1,6TDi nedokáže brzdením trhnúť riadením)

Né podle mne, ale nebrzdily to brzdy. Mysli si co chceš, uznávám tvé vítězství.

  • Autor
Před hodinou, Marek 153 napsal:

Přítelkyni na Octavia 3, 1,4 benzín se děje to samé - jen za deště - za velkého deště - si auto občas samo přibrzdí na 1-5s. Za velkého deště cca každých 10 km. Tady to teda evidentně dělají brzdy - i když si to brzdí, tak na plyn auto reaguje. Při brzdění to ale nikam netáhne, takže brzdí buď 2, nebo všechny 4 kola. Zároveň brzdy pomalu odbržďují, což se začlo dít +- najednou s touto závadou.

 

Diagnostika nic, dokonce když to samo brzdí, tak ani žádná kontrolka neblikne.

 

Když to dělalo, tak jsem po jízdě kontroloval ABS hliníkovou kostku a byla úplně suchá, konektory čistý, takže tam nikde nezatéká. Nezdá se mi, že by to vyřešila výměna dílu, který není ve styku s vodou za deště. 

 

Je to po výměně ABS kostky pořád v pořádku?

Auto už je OK!! Ale ten problém nespouštěla dešťová voda, ale provoz stěrače. Takže pokud jsem vypnul stěrače, nedělalo to. A šlo to ověřit i tak, že jsem na dálnici nestále ostřikoval sklo a tudíž se spouštěl stěrač a pak při takové jízdě delší než 3km to začalo. Ten interval jsem měl pravidelně po 2,7  až 3 kilometrech. Diagnostika na nic nepřišla.

 

Takže jste to vyřešil tím, že nebudete používat stěrače za deště ?

  • Autor

Bohužel jsem se přesvědčil, že ty tam jsou doby, kdy jsem se mohl na nějakém fóru dočkat rady. Dočkal jsem se bohužel jako všude většinou hloupých otázek. Takže tímto opouštím diskusi i fórum. Nic ve zlém, mějte se krásně, mějte se rádi.

před 7 hodinami, Marek 153 napsal:

Přítelkyni na Octavia 3, 1,4 benzín se děje to samé - jen za deště - za velkého deště - si auto občas samo přibrzdí na 1-5s. Za velkého deště cca každých 10 km. Tady to teda evidentně dělají brzdy - i když si to brzdí, tak na plyn auto reaguje. Při brzdění to ale nikam netáhne, takže brzdí buď 2, nebo všechny 4 kola. Zároveň brzdy pomalu odbržďují, což se začlo dít +- najednou s touto závadou.

 

Diagnostika nic, dokonce když to samo brzdí, tak ani žádná kontrolka neblikne.

 

Když to dělalo, tak jsem po jízdě kontroloval ABS hliníkovou kostku a byla úplně suchá, konektory čistý, takže tam nikde nezatéká. Nezdá se mi, že by to vyřešila výměna dílu, který není ve styku s vodou za deště. 

 

Je to po výměně ABS kostky pořád v pořádku?

Nebude to funkcia RBS, ktorá je súčasťou ABS systému? Tá má práve na starosti krátkodobé pribrzdenie kolies za dažďa, aby sa mohli kotúče vysušiť od vody.

Právě o této funkci brzd sem se chtěl též zmínit. V dnešní době "zkušených" kodérů, kteří zkouší na autě

všechny skryté funkce je možné, že se v tom někdo vrtal. Nepíšeš zda máš auto od novoty či je po někom.

V tomto případě bych zkusil opravdu zkušeného člověka přes kódování, aby tuto možnost vyloučil. Trochu

by tomu napovídalo, že ve výpisu z diagnostiky není žádná chyba - je to fičura navíc. Navrhuji Ferdu je to profík.

 

Já mám stejný problém jako @Marek 153 a auto mám od nového... nikdo se v tom nevrtal.

Všechno zatím nasvědčuje tomu, že to je ona automatická funkce na sušení/stírání kotoučů za deště, akorát funguje najednou intenzivněji než by měla. Nám se to brždění objevilo samo, není to po žádném servisu, nebo nějaké jiné příležitosti. Auto máme už asi 5 let a začlo to až teď.

 

Dnes jsem to zkoušel uměle vyvolat tím stíráním a možná to jednou lehce přibrzdilo (ani zdaleka né tak hodně, jako předtím) - včera jsem totiž na radu mechanika nechal ABS/ESP jednotku zapracovat opakovaným bržděním smykem na štěrku. Ještě to budu pár dní zkoušet, ale je možné, že v té jednotce je nějaký přituhlý ventilek a potřebuje se rozchodit a zas to bude ok? No uvidím a dám vědět.

V opačnom prípade, malo by to ísť vypnúť cez diagnostiku a tak laborovať či sa tým problém odstráni.

Dá se snad nastavit úroveň intenzity přibrždění resp. doba brždění pro oschnutí brzd.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.