Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Radeji se hloubeji nevyjadruju ale mel jsem dneska to stesti jet pred takovym co mu halogeny nedostacujou a rval tam to co tam nema byt !!!

Pokud to umoznuje provoz, tak si vetsinou takovy kreten uzije bud diskoteku a nebo mlzny opar od ostrikovacu.

Já už je raději neprovokuju, nikdy nevíš, co má za poklad ukrytý v dálkových a jestli ti to neroztaví minimálně sítnici, možná i auto... :)

Je pravda,ze tie projektorove svetla s H7 nie su velmi stastnym riesenim,ale domontoval som si HID xen.sadu svietivost 4300K /svietivost ako original xenon/ a problem je vyrieseny,svieti to perfektne

Radeji se hloubeji nevyjadruju ale mel jsem dneska to stesti jet pred takovym co mu halogeny nedostacujou a rval tam to co tam nema byt !!!

Pokud je xenon v projektorovým světle, který je na podobnou instalaci přizpůsobený už jen tím, že obsahuje fokusační optickou sosustavu pro využití bodovýho dzroje světla, ještě se to dá. Sice zákon požaduje pro xenony automatickou regulaci sklonu podle podélnýho náklonu auta a ostřikovače těchto světel, i bez nich jsou ale xenony v projektorech snesitelný pro protijedoucí řidiče i přes svou nesporně vyšší intenzitu světla ve srovnání se světlomety osazenými klasickými vláknovými žárovkami (halogeny).

Co je prasečina nejhrubšího zrna, jsou v běžným provozu na silnici používaný HID xenony v klasický parabole bez čočky - za to bych každýmu s chutí roztřískal držku bejzbolkou na fašírku a minimálně by se patřilo za to nesilomrdně odebírat papíry od auta = osvědčení o technický způsobilosti k provozu.

Já vím že jsem v tom amatér, pojmu "fokusační optická soustava" sice rozumím, ale asi bych ji nikdy nezformuloval, ale z mého pohledu na věc není projektor, jako projektor a pokud je projektor udělán na žárovku, tak tam výbojka prostě oslňuje a svítí i tam, kam nemá. Vycházím jen z praxe, měl jsem Passata B5,5 s xenony - s xenony měl přední světla s blinkry uprostřed. Bez xenonů měl také projektor, ale s blinkrem na straně, byl to tedy jiný druh světla přizpůsobený pro žárovku (i pro VW by bylo levnější dělat jen jeden typ, kdyby to v projektoru bylo jedno, rozdíl by byl jen v nivelaci a ostřiku). Každopádně, co jsem tím chtěl říct - hlavně taxikáři se vyznačují tím, že mají levné verze těchto Passatů a do optiky pro žárovku dají výbojku - a prostě oslňují. Možná mají špatně nastavený sklon, nevím, ale už z dálky se dá poznat, že to není originál xenon, ale jen výbojka místo žárovky...

Skusali sme to ihned po namontovani,oproti iducich vodicov to neoslepuje,tak som si to nechal,keby som tam nemal projektorove svetlo,urcite by som si to nenechal,ale svietivost je 4300 K svieti to do biela,takze v pohode.Mozem len doporucit.

Hidky do obyc cocky a paraboly nepatri a basta :D automatickou nivelaci a ostrik samozdrejme mas ze ?

Projektor pro H7 a pro xenon má jinou ohniskovou vzdálenost zrcadla a čočky = má jinou dýlku optiky. Rozdíl je v pár mm, ale ještě se to dá. Důvod je ten, že hranici světlo-tma v potkávacím režimu tam dělá plechová clona v cestě světla k čočce, takže i když se tam nacpe HID do "mechaniky" pro H7, stín tam je a dá se to používat aniž by se nějak výrazně ohrožoval protisměr.

Naproti tomu klasická parabola má "fokusaci" udělanou těma žebrama na krycím skle a hranici světlo/stín dělá plechový stínítko umístěný těsně u vlákna uvnitř baňky žárovky H4 - to žádná HID výbojka nemá a proto v běžný parabole svítí všude možně jen ne tam, kam by v potkávacím režimu měla. U světel s "čirou optikou" (FI před face, OI po face) je to ještě horší, protože tam je hranice světla a stínu tvořená "nesvícením" do určitých úhlů speciálně vytvořeným sestavením "výřezů" z několika paraboloidů a elipsoidů a když se tam nacpe xenon s jádrem výbojky umístěným jinam, než má H4 nebo H7 vlákno, svítí to skutečně ÚPLNĚ NĚKAM JINAM...

Lidi, děd vševěd, má pravdu, k té čočce se to opravdu dá a vše ostatní je na ránu devítkou mezi oči. Přesto všechno jsem odpůrcem jakýchkoliv podobných dodělávek a dělání z auta to co není. Když to chci tak si to s tím koupím, a když na to nemám, budu mít holt jen světlo s vláknem. Tečka!

.... Přesto všechno jsem odpůrcem jakýchkoliv podobných dodělávek a dělání z auta to co není. Když to chci tak si to s tím koupím, a když na to nemám, budu mít holt jen světlo s vláknem. Tečka!

Problém nastane v momentě, kdy

1) Ty si to koupit chceš a máš na to i připravený love

ALE

2) výrobce auta je taková banda debilů a Škotů, že jednoduše odmítají nevím proč takovou kombinaci typ auta + typ osvětlení jakou bys Ty chtěl vůbec vyrábět, natož prodávat...

Zákony přitom přímo říkají, že na vozidlo lze namontovat zdroj osvětlení pocházející i z jiného typu a značky vozu, pokud už v tom jiném voze prošel homologačním procesem a byl schválen k provozu. Hlavní světlomety koncernu se liší hlavně designem, mechanicky jsou si velmi podobné - pak vyvstává otázka, PROČ U NĚKTERÝCH ZNAČEK A TYPŮ VOZIDEL KONCERN NEUMOŽŇUJE INDIVIDUÁLNÍ OBJEDNÁVKU SVĚTELNÝCH ZDROJŮ VYŠŠÍ KATEGORIE, BYŤ I ZA PŘÍPADNÝ MASTNÝ PŘÍPLATEK??? Bylo by to legální, stačilo by aby výrobce světel dodával příslušnou sadu a vymínil si například její instalaci výhradně pověřeným servisem jako je to třeba u Constructu - cena za sadu a práci by byla jinou věcí.

Pak by vskutku platilo to "...když na xeny nemám, musím dál jezdit jen s heligónama..." - v současné situaci ale platí "...I KDYŽ BYCH TO CHTĚL A MĚL NA TO PENÍZE, ZKURVENÁ OBCHODNÍ POLITIKA KONCERNU MI NEUMOŽNÍ SI TO POŘÍDIT V TOVÁRNÍ = PRO OKOLÍ BEZPEČNÉ VERZI...".

Tak at si koupi jine auto u jine znacky, kde dostane to, co chce. Pokud mu treba Fabie vyhovuje naprosto vsim, jen jediny problem jsou svetla, tak je to stastny clovek. Koupi poradne zarovky a je to. Pokud jsou svetla neprekousnutelny problem, at si koupi jine auto, v dnesni dobe je vyber slusny...

Zdravím pánové

Potřeboval bych poradit. Mám F2 s čočkami a originální žárovky mi už nevyhovují, :huh: můžete mi poradit jaky "lepší" koupit? Jde mi hlavně o to abych v noci lépe viděl. Xenonama to řešit moc nechci, :w00t1: ,(ikdyž by svitila jen v noci,před den bych používal DS.) Proto bych radši zainvestoval do lepších žárovek.

Nevím jestli Osram Night Breaker, Osram Silver nebo Tungsram Mega Light? Nebo snad jiny?.

Dík za každý typ či radu :kol-27:

Upraveno od Pompeus

Z těch co jsi napsal jakékoliv. :) Pokud používáš denní svícení, tak výdrž nemusíš řešit. Ale i tak je fakt, že u Fabie mi Tungsramy odešly hodně rychle a to jsem svítil hlavně denním svícením. Teď mám Silverstary v potkávacích a NightBreakery v dálkových a vyhovuje mi to, ale pokud dáš i do potkávacích NightBreakery Plus, tak to bude ještě lepší. :)

Za mne OSRAM Night Breaker Plus. Mám je v projektorech už 16. měsíc a bez problémů.

Taktéž jezdím s O.Nightbreaker Plus :kol-47:

Je rozdíl mezi světlometem pouze s projektorem s pohyblivou clonkou (FII/R předface) a světlometem s projektorem s clonou pevnou plus se samostanou "dálkovou parabolou" (po faceliftu). U předface svítí jen jedna žárovka a na dálkové světlo se "přepíná" odklopením neprůhledné clony, žárovka (H7 55W) svítí trvale, zatímco u faceliftového světlometu s při přepnutí na dálkové světlo nebo při použití světelné houkačky rozsvítí další žárovka = zdvojnásobí se světelný výkon, stejně jako u světlometu "jedničkové" fábule. Podle toho se i liší "dojem" z efektu ozáření plochy před autem při použití toho kterého režimu svícení a různých typů žárovek...

Jestli to dobře chápu.

Tak moje Fabia (po faceliftu r.v.2012) má jednu žárovku (H7) slouží jen jako potkávací a při dálkových se přepne na jinou žárovku? :kol-32:

Já myslel že žárovky H7 slouží jaki potkávací i jako dálkové

Upraveno od žralok
Citace předchozího příspěvku !

Neprepne , sviti v tu chvili obe ;) jak v cocce tak v parabole

Doporucuji zarovky Osram silverstar nebo night breaker plus 90% . Xsenonu ne doporucuju do cocek - muzes dostat pokutu i straceni registraci . Sliverstar sviti 1,5 roku (H4).

Upraveno od TOMUS

Neprepne , sviti v tu chvili obe ;) jak v cocce tak v parabole

Přesně, po faceliftu svítí na dálkový obě žárovky v každým světle - projektor jako tlumený/potkávací a normální parabola jako dálkový.

U mě zvítězily Silvestary +50%, ty OSRAM Night Breaker mi nevyhovují-super dálkové, ale potkávací na mokru nic nevidím, mluvím o H4, V Rumíku s clonkou mám stále orig jednovlákno.

Tungsram megalight +50% jsou velmi dobré, nevypadá to po vyzkoušení dvou sad ve dvou autech ani na krátkou životnost.

Přesně, po faceliftu svítí na dálkový obě žárovky v každým světle - projektor jako tlumený/potkávací a normální parabola jako dálkový.

Tak jsem se pořádně kouknu na ty světla a opravdu tam jsou 2žárovky :w00t1:

Já měl za to že žárovky H7 jsou dvouvlaknová a svítí jak potkávací,tak dálkově, nebo je to tu jinak? (jsou ve fabii doufám H7 :lol::'> )

A mohl bych poprosit Ekkara nebo LukašeCMR, mohly by jste vaše OSRAM Night Breaker Plus v noci vyfotit? Jak svítí? Snad toho nechci moc :rolleyes:

Díky :kol-47:

Dvouvlákno je H4, to si pleteš. Má v jedný baňce 2 vlákna stejně jako klasická dvouvláknovka používaná snad od druhý světový války a patici se 3 kontaktama.

Jednovlákno je H1, H3, H7...

V jedničkových fábulích je H7 v potkávací části světla, v dálkový je buď H1 nebo H3 (liší se paticí, nikdy jsem to neměnil tak nevím která to je přesně - ale nejspíš H1).

V projektorech jak v F1, tak v F2/Room je H7 bez ohledu na to, jestli to je projektor přepínatelnej nebo ne (před/po faceliftu), po faceliftu F2 konstruktéři přidali druhou parabolu pro dálkový světlo se žárovkou stejnýho typu jako je to u F1.

Odlinosti v typování spočívají v tom, že H7 má vlákno orientovaný podél osy baňky, H1 a H3 mají vlákno s jinou orientací. Přitom H1 má patici podobnou H7 (2 pevný kontaktní jazyky Fast-On), zatímco H3 má jako jeden pól použitej cca 10cm dlouhej káblík = používá se do jiných patic. Obrázky jsou na netu, stačí zadat do Ujce Googla "žárovka H1" (stejně tak H3, H4, H7...).

Upraveno od Ekkar_z_Bastlírny

V projektorech jak v F1, tak v F2/Room je H7 bez ohledu na to, jestli to je projektor přepínatelnej nebo ne (před/po faceliftu), po faceliftu F2 konstruktéři přidali druhou parabolu pro dálkový světlo se žárovkou stejnýho typu jako je to u F1.

Tady je chybka - FI projektor nemela, pouze v xenon verzi a v dalkovych byla H3, u xenonu H7.

Tedy kombinace byly: H7 + H3 nebo D2S + H7

Já u té F1 vycházím z toho, že známý co za mnou furt jezdí s nějakýma problémama s elektronikou, má v F1 projektorový světla - a má je bez ostřiku a bez automatickýho náklonu - a má v nich H7. A nevypadá to na nějakej bastl, prej to tak má už od nova.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.