Přejít na obsah

Škoda Octavia 1,5 TSI 110 kW DSG e-TEC - zvuky aktivace a deaktivace režimu plachtění


Doporučené příspěvky

Zdarec pánové,

 

najíždím s vozem první stovky kilometrů a přes celkovou spokojenost mám jeden problém. Jde o zvuk, který se objevuje v interiéru vozidla vždy ve spojitosti se zobrazením a zmizením ECO módu na palubním displeji, což se například v městském provozu děje velmi často. Vůz si automaticky přepíná mezi režimy napájení v rámci úspory paliva. Předpokládám, že tento zvuk, popsal bych ho jako velmi krátké slabé písknutí, které nějak proniká do interiéru vozidla, bude mít souvislost s mild-hybrid komponenty. Pokud se nepletu, některé jeho součásti jsou přímo pod oběma předními sedadly. Tento zvuk, nijak intenzivní - zapnuté rádio ho přehluší, nicméně i tak narušuje jinak velmi dobře odhlučněný interiér vozidla.

 

Přikládám odkaz na diskuzní fórum briskoda.net, kde jeden z uživatelů před dvěma týdny popsal něco velmi podobného.

https://www.briskoda.net/forums/topic/512718-faint-intensely-irritating-high-pitched-tone-when-coming-off-eco/

 

Poprosím ty z vás, kdo mají stejnou motorizaci, zda-li jste se setkali s něčím podobným. Díky.
 

Editováno: , autor: StanHill
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nope. Za 4000km ktore mam najazdene, neregistrujem piskanie pri prechode medzi rezimami, avsak pri vypnutom radiu alebo s otvorenym oknom zretelne pocujem ked elektrický motor funguje. Ked su okna zavrete, tak ani to nie (odhlucnene skla). 

Osobne mi to vsak nevadi, od mala som bol v okoli elektromotorov ta je to ich typicky zvuk. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za rychlou reakci pánové. Takže v interiéru při naskočení loga ECO (auto plachtí) a jeho zmizení (opětovné sešlápnutí plynového pedálu) neslyšíte absolutně žádný zvuk? Je to jemný zvuk v mém případě, ale slyšet to je. I spolujezdec to slyší.

 

Reportoval jsem to nicméně dealerovi, ať to prověří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, dělá to, seděl jsem ve třech různých oktávkách s e-TECem a v každé toto dělalo, včetně té mojí. Je to v okamžiku, kdy se zapojí baterie, takže třeba když auto začne plachtit nebo když na to šlápneš při rozjezdu (to ale přehluší spalovací motor).

 

Já osobně to vnímám, ale nevadí mě to (ono na dálnici to slyšet stejně není, jenom při dojezdech do křižovatky atp). Manželka si toho ani nevšimnula, takže asi záleží jak jsi citlivý na ono "písknutí".

 

Jinak ECO režim toto nezpůsobí, ECO režim je režim 2 válců. Toto písknutí se děje při plachtění, a to se zobrazí ikona start-stopu (A v kolečku).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za upřesnění a sdílení zkušeností. Myslel jsem si, že to bude spíš vlastnost než porucha. Máš ponětí, co přesně by to mohlo způsobovat? Nějaký kondenzátor v elektronice měniče a 48V baterie, které jsou oba instalované v interiéru vozu? Zda-li by bylo možné to ze strany automobilky nějak řešit. Musím říct, že to slyším a že mi to vadí. Auto je ale jinak fajn, takže bych se s tím asi časem dokázal smířit. Rád bych to s dealerem sepsal a poslal výrobci k prověření. Je možné, že nebudu první, kdo na to oficiální cestou upozorňuje.

 

OCTAVIA_e-TEC_CZ-1920x1080.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, dnes som sa na to sustredil, vsetky rusive zvuky povypinal a zistil som toto: Nech robim co robim, pri prechode do plachtenia a teda pri vypnuti motoru nepocujem absolutne nic. Skusil som to vela krat, ale toto je bez sprievodneho zvuku. Ale pri naskoceni motora, cize opacna situacia ako popisujes pocujem tiche, kratke “pipnutie”, pocutelne naozaj len ked je uplne ticho a sustredim sa na to. Zvuk sa tvari ze ide od sedadla spolujazdca, akoby od baterie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Píská to... Píšu to i v recenzi u té své... Já to teda neslyším, ale děcka jo:) Nejvíc to slyší ty mladší, ty starší už trochu míň (vysokofrekvenční citlivost ucha s lety klesá), já s přítelkyní vůbec. A ano, děcka s sebou dycky škubnou při vypnutí motoru při plachtění a prý to trochu jinak pískne i při naskočení motoru (dotkneš se plynu). Nemyslím, že by to byla závada...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jsem to s dealerem sepsal jako reklamaci, vytvořil nahrávku a poslal výrobci. Vyjádření od Škoda Auto je následující: Je to stav techniky, víme o tom. Zdrojem zvuku je měnič napětí pod sedadlem řidiče. Zdá se, že některé měniče produkují intenzivnější diskutovaný zvuk, než jiné. Navrhují následující: auto do servisu, provést několik testovacích jízd na základě kterých by výrobce určil, zda-li je zvuk intenzivnější či méně intenzivní. Podle tohoto zjištění pak případně zajistil výměnu měniče za jiný.

 

Zvažuju, jestli se do toho pustit či to nechat být a smířit se s tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

To je samozřejmě otázka. Nevím, jak bude možné intenzitu zvuku objektivně posoudit. Nicméně podle vyjádření výrobce nejsem první, kdo na něco takového upozorňuje, takže s tím zřejmě už mají zkušenosti. Měnič je pod sedadlem řidiče, chráněn plastovým krytem. K jeho výměně není nutné sundávat sedadlo. Případná výměna by tedy měla být relativně jednoduchá akce.

Editováno: , autor: StanHill
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda Auto souhlasila v mém případě s výměnou měniče za jiný nový, a to i přes to, že podle oficiálního vyjádření jde o stav techniky ("Z doložené zvukové nahrávky se jedná o standardní projev mild-hybridního systému vozidla, nejedná se o závadu ve smyslu záruky vozidla."). Po výměně měniče je zvuk stále patrný, ale subjektivně o 20-30% méně "hlasitý".

 

Je možné, že dodavatel měničů časem přijde s nějakým jiným technickým řešením, které již bude bez zvukového projevu.

 

Do té doby budou všechny vozy Škoda s e-tec pohonem více či méně pískat.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím, ten motor je fajn. Kombinace s DSG je fajn. I ten e-tec funguje dobře. Včera jsem jel 60 km za 3.7 L/100 km. Posledních 1000 km s průměrem 5.0 L/100 km.

 

Kdyby Škoda měnič instalovala kamkoliv mimo kabinu vozidla, tak je to ideál a člověk o e-tecu skutečně neví. Umístění do kabiny pod sedadlo řidiče není nejlepší řešení, ale zřejmě to nejlevnější (náklady na krytí elektroniky atd.)

 

Určitě je to o subjektivním vnímání zvuků o vysoké frekvenci. Frekvenční rozsah ucha se s postupujícím věkem snižuje. Nicméně jsem to dal poslechnout i lidem nad 60 let a slyší to také.

 

Octavia se zážehovým motorem a automatickou převodovkou už jde od roku 2023 objednat jen s technologií e-tec, takže takových vozů bude výhledově více.

Editováno: , autor: StanHill
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • StanHill změnil název na Škoda Octavia 1,5 TSI 110 kW DSG e-TEC - zvuky aktivace a deaktivace režimu plachtění
  • o 1 rok později...

Zdravim, shanim nejake info pred koupi vozu a zajimalo by mne zda-li jde i nejak ten rezim plachteni vypnout aby se nevypinal hned motor pokud bych chtel. Start stop vypnout jde a toto jsem se nikde nedocetl at hledam jak hledam. Dekuji za info.

Editováno: , autor: Gandi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

To jeste nikdo kdo ma 2024 1.5tsi facelift dsg mhev nikdo nezkousel jak se ten individual rezim chova a co vse tam jde nastavit? A jde tam v tom individual vyradit nastavenim rezim plachteni? A jake jsou vlastne podminky toho plachteni, musi byt zahraty motor? Jaka je minimalni rychlost jizdy kdy jde do plachteni? Dela to az po uplnem uvolneni plynu a pokud ano za jak dlouho? Kdybych treba ubral a hned pridal? Uvital bych nejake informace od novych majitelu kdo uz trosku experimentoval s nastavenim. Zajima mne i zivotnost te 48v baterie, nebo zda li po odpojeni te 48v baterie pripadne jeji vymene je potreba servis s diagnostikou a nejaka aktivace nebo jde normalne odpojit a pripojit aby bezela a nemusel by byt potreba servis. Nevi nekdo nejake podrobnejsi technicke informace? Nikde o tom nemuzu nic najit je to spise otazka na nejakeho technika ktery tomu rozumi, vi jak to funguje a idealne pracuje v servise. Co pri delsim stani? Odpoji se ta 48V od palubni site auta aby se nevybijela? Predpokladam ze vse okolo obstarava 12V baterie vcetne dalkoveho otevirani, ale v pripade vybiti kdyby auto stalo vice jak mesic aby neznicilo drahou 48V baterii dobijenim te 12V. Dekuji za pipadne zkusenosti a rady, urcite se budou hodit vice lidem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...