Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj, máme fabii 1.4 mpi 44kw asz a máme následující problém, motoru kolísají otáčky na voloběh, po nastartování motor někdy hned chípne nebo spadnou otáčky strašně dolů, při vyšlápnutí spojky při jízdě občas taky chcípně, mechanik vyčistil škrtící klapku, skontroloval sání a prý těsní dobře. Byl vyměněn filtr benzínový,vzduchový,olejový+olej, vyměnila se 2. lambda za katem protože byla uplně mrtvá. Motor při jízdě občas zacuká v nižších otáčkách ale jinak jede dobře. Nevíte někdo co by to mohlo způsobovat?díky moc 

vag píše tohle: 

17549 - Zjisteni zatizeni Nesmysla hodnota 
P1141 - 35-00 - - 
16825 - System odvzdusneni palivove nadrze Chybny prutok 
P0441 - 35-10 - - - Sporadicky 
17909 - Rele palivoveho cerpadla (J17) Zkrat ke kostre 
P1501 - 35-00 - -

Vloženo

Mě to právě zas tak jasný není, mechanik říkal že to sání dokonale těsní tak proč ta chyba netěsnost sání  :kol-32:  pak že by to dělalo to relé ale zas kdyby bylo vadný motor by neměl jít nastartovat

Vloženo

zadnou chybu od sani nevidim .... vidim jenom sporadickou od aktivniho uhli, ale to je zpusobeny tim ze tankujes urcite nekdy vice jak do prvniho cvaknuti pistole,.. to bych neresil,... 

 

resil bych hlavne to relatko,.. jak je psano, zkrat na kostru, fungovat muze, prave nejak nozouve a nebo muze byt nejaky kontakt uklepany a obcas vynechava ;)

 

 pak to zatizeni to muze souviset s tim rele,.. protoze tam vznika zkrat na kostru ;)

 

 podle VISu si vyhledej chybi co ti to da za moznosti chyb a odstraneni pricin,.. podle toho bych se ridil,.. pokud ne, tak to dej do servisu, tam si poradi.

Vloženo

u te chyby 17549 - vis právě píše netěsnost v sání a tu chybu to po smazání vyhodi tak za půl minuty zas, to relé tu chybu znova nappíše +- za 2-3 dny 

Vloženo

těsnění se neměnilo, mechanik čistil škrtící klapku, po té chybě kontroloval sání a prý říkal že to těsní , zítra se nato podívám, myslíš že má cenu zkusit odpojit čidlo a vyzkoušet jak se motor bude chovat?

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Dobrý, jak to dopadlo, vypadá to že mám podobný problém. Mám pocit že to chcípne jen když je to zahřátý, dělá to jenom sem tam, když stojím na křižovatce.

Vloženo

Tipoval bych že to bude dělat palivové čerpadlo už jsem se s tím setkal, když se ohřálo přestalo dávat...

 

Jinak chyba 17549 je u motorů s jednou lambdou způsobena pravděpodobně právě vadnou sondou...

Vloženo

Ahoj díky za tip. Udělal to několikrát po sobě vždy po cestě z práce, 4 dny za sebou. Teď je klid. Jdu do servisu v pondělí ještě něco řešit, tak to s klukama nakousnu a uvidím co poradí.

  • o 2 týdny později...
  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Ked tak čítam tento problem mam aj ja ked zastanem a vyradim rychlost na križovatke casto zbadam ked sa idem pohnut ze motor uz nebezi, chyba tam bola prilis bohata zmes prvy valec brzdovy spinac nezmyselny signal a na B+ prinizke napatie.

Skrtiacu mam cistenu pred pol rokom aj nove tesnenie a tesnenia vstrekov, ale mam podozrenie na dve mozne zavady presakuje asi palivo pri prvom valci bud spod sviecky alebo tesnenia pod hlavou a zda sa my na pocutie ze vyfuk netesni niekde za motorom musim lepsie pozriet ci to tak je.

Vloženo

Zkus jeste vymenit cidlo teploty - stoji par korun,........... muze ti to taky jeste prisavat nekde falesny vzduch,........ skrtici klapku mas spravne nastavenou ? .... co svicky ? menil si ? co zapalovaci lista ? ... palivovy filrt si menil kdy naposledy ? ;) je tu hodne aspektu, ale muze to byt jen blbost ;)

Prokoukni to a dej vedet  :kol-47:  :kol-31:

Vloženo

Po nastartování se zakucká a chcípne. Jedno jestli zatepla nebo zastudena. Ale po přidání plynu se to umravní a jezdí normálně.

Nové svíčky, nová baterka, nový olej, jiný benzín. Dělá mi to už několik měsíců. Spotřeba 7 litrů.

Hydroštely byly všechny měněny před 20000 km - nedržely olej a cvakaly.

Když odpojuji jednotlivě vstřiky, tak to nechcípne a pomale to není na chodu poznat.

Vypadá to na vypadnutí aspoň dvou válců naráz.

Žlutá kontrolka motoru se rozsvítila pouze jednou a pak zhasla. Při denním ježdění to startuje jen s malým zakolísáním. Po vícedenní odstávce je vždy problém. A pokud byla baterka slabá, tak jsem nesměl rozsvítit světla, hned po nastartování. Ale dobíjí na 14,5V.

 

NĚJAKÁ INSPIRACE?

Vloženo

Vlnovcem to nebude ;) ten uz je daleko ;) zkus vymenit jeste to cidlo teploty co je v termostatu ;)

 

Je to vsechno sporny, pokud se ti rozsvitila kontrolka, tak chyba bude ulozena, tak zkus diagnostiku a uvidis co napise ;)

Vloženo

Já měl před lety vlnovec jak cedník. Jezdilo to normálně, jen to smrdělo dovnitř a bolela z toho hlava. Po ucpání výfuku to vpředu syčelo a motor běžel dál.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Tak se přidávám s podobným problémem. Poslední cca 3 měsíce mi auto za jízdy když vyřadím rychlost samo chcípne. Stane se to jen občas nic pravidelného nebo opakovatelného. Ale nejčastěji to dělá když dobržďuji motorem před křižovatkou (cca 2-6s noha z plynu) a jakmile promáčknu spojku, když chci vyřadit na neutrál motor chcípne. Nebo při jízdě z kopce (brzdění motorem a pak hned spojka a chcípne to).

Škrticí klapka je čistá a seřízená, vzduch. filtr nový.

Ještě zkusím nechat vyměnit ten palivový filtr. Jinak mě už nic nenapadá.

Jo a děje se to jak za studena tak i za tepla.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

@MarkusDelRey: To máš návod pro diesely. My máme benzínový motor. Chod motoru je jinak "pravidelný", takže vstřiky to nebudou. V pátek jsem si nechal znovu vyčistit škrtící klapku (u jiného servisu než minule) a zatím mi to nechcíplo ani jednou. Tak uvidíme.

  • o 9 měsíců později...
Vloženo (editace)
  1. ahoj, taky problém ohledně otáček... asi před dvěma týdny mi při studeném startu kolísali otáčky resp. jako kdyby si to samo si přidávalo plyn, cca od 1000 do 1700 otáček (odhadem)... teď v sobotu jsem sundal kryt motoru... zjistil jsem na dvou hadičkách že jsou popraskaný... všechny co vedou ke klapce, a udělal jsem výměnu... ale.. napadalo mě čidlo termostatu...tak jsem ho vyměnil za starší co jsem měl schované (používané asi 3 měsíce v autě, než odešel termostat)... ten den jsou auto nastartoval... v pondělí ráno... už jsem nenastartoval... točilo, točilo a nic. Vrátil jsem zpět čidlo termostatu...smazal chyby v ŘJ motoru přes VAG... nastartoval jsem po dlouhéé době... chudák startér... ale teď to píše jen jednu chybu -  17549 - Zjisteni zatizeni Nesmyslna hodnota  ... před tím jsem se divil co to z toho vylezlo: Adresa 01: Motor
       Řídící jednotka: 047 906 033 D
       Díl: 1,4l SIMOS3PB   00HSSJ31
       Kódování: 00021
       Dílna #: WSC 13765
       TMBPH16Y1Y3059496     SKZ7Z0Y0518173
    4 závad nalezeno.
    17549 - Zjištění zátěže - nesmyslná hodnota
                P1141 - 35-00 - -
    16556 - Řada válců 1 - systém dávkování paliva -
                P0172 - 35-10 - FUEL TRIM SYSTEM TOO RICH - Sporadická
    16500 -čidlo teploty chladící kapaliny - nesmyslný signál 
                P0116 - 35-10 - Sporadická
    17978 - Řídicí jednotka motoru zablokována/Engine Start Blocked by Immobilizer
                P1570 - 35-10 - Sporadická

 

  1. Věděl by někdo co se stalo? Že by to bylo jen tím čidlem??? 

A to jsem zapoměl: při tomhle se mi občas (cca jednou za týden) rozblikala a rozhoukala palubka s mazáním...a chcípnul motor... teď uvidím zda to udělá zase... zatím klid... 

Editováno: , autor: Honzikada
  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Dobrý den,

 

před asi měsícem a půl jsem koupil Fabii I 1.4 MPI 50kW. Po pár najetých kilometrech jsem si všiml, že auto má při rozjezdu tendenci chcípat, tzn. musím pořád přidávat plyn, aby to nechcíplo. Toto byl první příznak.

 

Další projev je, že volnoběh zaškytává, nebo jak to nazvat. Prostě auto co chvíli tak nepříjemně škubne. No a pak to co je nejhorší, tak to je to, že když zastavuju, stojím na spojce a pustím plyn, tak jak otáčky klesají z třeba 2500 ot./min, tak spadnou prvně klasicky na 1000 a pak se občas stane, že místo aby spadly na 900, tak spadnou třeba na 600, auto pohasne (občas se na chvíli rozsvítí kontrolka servořízení) a zase vyskočí na 900.

 

No a dnes se mi dokonce stalo, že jsem se rozjížděl, tak za studena padaly otáčky zase extrémně pomalu (to bylo poprvé). Měl jsem 1, začal jsem přeřazovat, ale otáčky u toho nespadly tak jak je zvykem, ale pomaličku z těch 2500 klesaly jako bych pomaličku pouštěl plyn. Pak jsem zařadil dva a při puštění spojky to bylo zase v pořádku.

 

Dnes jsem byl na parkovišti a měl jsem danou ručku, vyřazenou rychlost. Přidal jsem na 2000, pustil rychle plyn a otáčky se na chvíli sekly na 1000 a najednou spadly na 500, zhasla palubovka a zase rožla a otáčky skočily na 900. Toto se stalo 1 z asi 10 pokusů, ale za jízdy se to prostě občas stává.

 

Předchozí majitel vozu tvrdí, že s tím nic není, ale já to měl na diagnostice a očividně je.

 

Vím že škrtící klapka je čistá a že byly měněny lambda sondy (těžko říci za jaké, ale jelikož to ten předchozí majitel dělal na kšeft, tak asi šetřil kde se dalo). Pokud je potřeba zjistit jaké, můžu se to pokusit zjistit.

 

Přikládám log z diagnostiky motoru, zbytek byl čistý. Po vymazání se vždy po startu tyto chyby objeví.

 

Mockrát děkuji za jakoukoliv pomoc. Jsem celkem bezradný a předchozí majitel mě má na háku, i když to bylo jasně už před prodejem.

Log-fabie.txt

Editováno: , autor: SaberCZ

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...