Přejít na obsah

Jak se projevuje spatna lambda sonda?


Leonin

Doporučené příspěvky

pokud máš v háji lambda sondu - máš velký problém.

Za prvé, a to je asi nejhorší, riskuješ poškození katalyzátoru - lambda se dá při troše štěstí odpojit (nasimulovat), ale pak nějak to už nerozchodí katalyzátor a ty to pak nerozchodíš na emisích.

Za druhé, motor se přepíná do nouzového režimu - takže to buď nějede, aby byl chráněnej katalyzátor, nebo to jede, ale v režimech úplně mimo a pak si to dělá, co chce, resp. to žere jako prokoplé (a co na to katalyzátor, je snad jasné)

Jo, a může ti svítit ta kontrolka na palubovce, co značí chyby motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud máš v háji lambda sondu - máš velký problém.

Za prvé, a to je asi nejhorší, riskuješ poškození katalyzátoru - lambda se dá při troše štěstí odpojit (nasimulovat), ale pak nějak to už nerozchodí katalyzátor a ty to pak nerozchodíš na emisích.

Za druhé, motor se přepíná do nouzového režimu - takže to buď nějede, aby byl chráněnej katalyzátor, nebo to jede, ale v režimech úplně mimo a pak si to dělá, co chce, resp. to žere jako prokoplé (a co na to katalyzátor, je snad jasné)

Jo, a může ti svítit ta kontrolka na palubovce, co značí chyby motoru.

Moze alebo musi svietit?Presne tieto priznaky obcas mavam :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jábych nehodnotil vadnou lambdasondu podle toho jak se chová auto. Raději si nech lambdu změřit osciloskopem a hned víš na čem jsi. Sníženej výkon motoru pozná asi málokdo, nějaké poškubávání zastudena může mít tisíc a jeden důvod a počítej že lambda je za asi 2000 Kč. Každopádně je nesmysl ji hned měnit když jsem si to neozkoušel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jábych nehodnotil vadnou lambdasondu podle toho jak se chová auto. Raději si nech lambdu změřit osciloskopem a hned víš na čem jsi. Sníženej výkon motoru pozná asi málokdo, nějaké poškubávání zastudena může mít tisíc a jeden důvod a počítej že lambda je za asi 2000 Kč. Každopádně je nesmysl ji hned měnit když jsem si to neozkoušel.

A kde tieto merania osciloskopom vykonavaju?Je to bezny ukon servisu alebo su na to specializovane servisi?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží na kvalitě servisu, ale měl by to dělat každej servis co dělá motory. Jinak pokud máš nějakej osciloskop kterej ti může vytáhnout data do kompu a zvládá napětí do 1,5 V tak si to můžeš dělat i sám. Důležitý je vědět co tam máš najít a vidět. Ale to je asi do jiný diskuse. Prostě spodní hranice kmitání lambdy by měla být asi 200 mV a horní cca 650 mV. To je aspoň u Škodovek, jiný auta to můžou mít i jinak. Jinak nech si vytisknout graf lambdy ať máš jistotu že to opravdu měřily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
A nejlepší na tom je, že dost fábií už má sondy dvě, takže se musí zjistit, která z nich je ta vadná a cena je tak 2000 až 4000,-, podle typu,,samozřejmě v kopii bude levnější.. :ph34r:

Dnes som to mal na zdvihaku a prezeral cele vyfukove potrubie a nasiel som iba jednu sondu.Tak by ma zaujimalo ,ci je to normalne u tychto starsich rocnikov?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to možné. I když mám dojem, že MPI má už od začátku dvě. Jedna sonda je před a druhá za katalyzátorem.

Jinak nevím jak u ostatních motorizací, ale u HTP jsem viděl v DP něco jako test stárnutí lambda sondy (pomocí VAGu/VASu).

Editováno: , autor: rkonf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to možné. I když mám dojem, že MPI má už od začátku dvě. Jedna sonda je před a druhá za katalyzátorem.

Jinak nevím jak u ostatních motorizací, ale u HTP jsem viděl v DP něco jako test stárnutí lambda sondy (pomocí VAGu/VASu).

Ja mam 16v 100konovy,preto sa mi nezda ze to ma iba jednu lambdu :unsure: Nie ze by som sa stazoval,staci mi vymenit iba 1 :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vím, že máš 16V. :t Koukal jsem na to - kód motoru bys měl mít AUB, viď? Ten má 2 sondy.

Edit: všechny 1.4 16V ve Fabii mají 2 sondy. Je to asi v rámci normy EU4.

Tak to je pruser marisko,ja som to cele presiel a nasiel iba jednu za katom lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A mám ješte horší zprávy... Máš i dva katalyzátory! lol

Mrkni do přílohy, tá druhá sonda je dost schovaná. :ph34r:

Rychlo to zmaz a nikokmu to uz nikdy neukazuj ,doprdele :D:smich::smich:

..nie je schovaná, len su ju prehliadol... pod autom ju nenájdeš... teda nie obe.... jedna je pod plastovým krytom.... takže ak ju chceš skontrolovať, musíš dať dole plastový kryt na podvozku a druhá lamda sonda je na výfukovom potrubí... otvor kryt motora a uvidíš

ju na úrovni nádržky na chlad. kvapalinu na zadnej strane motora....

... sporadické rozsietenie lamda sondy je normálne pri nakondezovanej vlhkosti, obzvlášť pri chladných dňoch.... na keramickú časť sa dostane vlhkosť, ale malo by to zhasnúť.... ak nie, tak je niekde problém..... častým javom svietenia labda sond ale nie je konkrétne poškodenie lamdy.... oveľa častejšie je bordel v kabeláži.... napríklad ak nefunguje ostrekovanie zadného okna.... mne takto vymenili 4 lamda sondy... už ma v servise nenávideli a nakoniec bola chyba niekde úplne inde.... spadla hadička na ostrek zadného skla a kvapalina tiekla do kabeláže pod nádržku ostrekovača do zväzku od RJ.... po jej vyčistení a vysušení...(už to tam doslova oxidovalo a hnilo) sa závada už nevyskytla....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A mám ješte horší zprávy... Máš i dva katalyzátory! lol

Mrkni do přílohy, tá druhá sonda je dost schovaná. :ph34r:

Rychlo to zmaz a nikokmu to uz nikdy neukazuj ,doprdele :D:smich::smich:

..nie je schovaná, len su ju prehliadol... pod autom ju nenájdeš... teda nie obe.... jedna je pod plastovým krytom.... takže ak ju chceš skontrolovať, musíš dať dole plastový kryt na podvozku a druhá lamda sonda je na výfukovom potrubí... otvor kryt motora a uvidíš

ju na úrovni nádržky na chlad. kvapalinu na zadnej strane motora....

... sporadické rozsietenie lamda sondy je normálne pri nakondezovanej vlhkosti, obzvlášť pri chladných dňoch.... na keramickú časť sa dostane vlhkosť, ale malo by to zhasnúť.... ak nie, tak je niekde problém..... častým javom svietenia labda sond ale nie je konkrétne poškodenie lamdy.... oveľa častejšie je bordel v kabeláži.... napríklad ak nefunguje ostrekovanie zadného okna.... mne takto vymenili 4 lamda sondy... už ma v servise nenávideli a nakoniec bola chyba niekde úplne inde.... spadla hadička na ostrek zadného skla a kvapalina tiekla do kabeláže pod nádržku ostrekovača do zväzku od RJ.... po jej vyčistení a vysušení...(už to tam doslova oxidovalo a hnilo) sa závada už nevyskytla....

Tak presne tento jav mne skoro odpalil kabelovy zvazok RJ .Uvolnila sa spojka na hadicke ostrekovaca ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...