Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Řešil někdo u Scaly mrtvý úhel na levém a případně pravém zrcátku? Já měl dříve Fábii rv 2006 a ta měla na levém zrcátku úplně nalevo takový pruh pro mrtvý úhel. Scala to nemá a celkem mi to dost chybí. Lepil si tam někdo ty externí dokoupitelné? Je i nějaká lepší možnost? Třeba výměna skla v originálním servise s tím "lomem"? Díky moc za info. 

image.thumb.png.bedb767a23f0f9b919cab9670c2ab35c.png

Pakliže to má auto ve výbavě, tak se řeší anténama pod zadním nárazníkem, special sklem v zrcátku atd atd Není to zas tak snadný, Asférický sklíčko seženeš možná nějaký někde z aliku. I když nevím nevím...

  • Autor

Já to právě nemám ve výbavě (je to škoda, bylo by to fajn, ale já Scalu koupil od Škodovky jako 4 roky jetou bazarovku). Řeším, jak vyřešit ten mrtvý úhel. Třeba výměnou jen toho skla (pokud by to bylo jako u Fabie, ten proužek nalevo, ale díval jsem se, že jen to sklo na Scalu stojí x-tisíc a neviděl jsem zatím s tím proužkem), nebo pak nějakým tím externím přídavným (lepícím) od-bůh-ví-kde. Ale do toho bych šel, jen pokud by na to byly dobrý recenze.

Upraveno od hippiesak

Na scalu to origo nevyrábajú. jedine ak niekde nájdeš neoriginál. Tiež som toto nepochopil a dlhšie si zvykal po kúpe. Aspoň keby na vodičovej strane je, bolo by fajn.

  • Autor
před 2 minutami, csabac napsal:

Na scalu to origo nevyrábajú. jedine ak niekde nájdeš neoriginál. Tiež som toto nepochopil a dlhšie si zvykal po kúpe. Aspoň keby na vodičovej strane je, bolo by fajn.

OK, škoda, ale díky za info. Aspoň jsem se ubezpečil, že jsem dobře hledal. Po těch 15 letech ve Fábii, který toto měla, se mi špatně zvyká na jízdu bez tohoto prvku. No, budu si muset dávat více bacha.

@hippiesak příspěvek přímo nad sebou se necituje, viz pravidla fóra! Jak to vypadá?

  • Autor

@Ondra16V Aha, OK, díky... 

Upraveno od hippiesak

  • 3 měsíce později...

Ahojte, povodne som hodil komentar do sekcie F3 kedze tam sa side assist podrobne rozoberal ale nejaky "dobrak" mi ho bez vysvetlenia zmazal a kedze v scale uz tema na toto je aj ked autor skor myslel mrtvy uhol v sklicku tak nebudem zakladat novu a rovno to tu ozivim a snad chlapci z F3 sekcie pomozu aj nam scalistom.

 

Planujem si dat totiz dorobit side assist na scalu a zislo by sa mi nejake info hlavne od @wirer a @ondra86cz kedze obaja to uspesne dorobili. Side assist na scalu sa samozrejme da dorobit u niekoho kto robi prestavby atd len bohuzial na slovensku aby s tym nemali robotu kupia celu sadu od kufatecu (850EUR) a tu len domontuju, robota prakticky ziadna, je to tak povediac plug-play este aj kodovaci dongle tam je a ceny za montaz pytaju take ze to ani nejdem komentovat.

 

 

Material na dorabku side assist pre scalu/kamiq: CENA KOMPLET DO 400 EUR

 

radary: 2Q0907685B + 2Q0907686B cena spolu MAX 200 EUR (bazar)
drziaky: 657907455 + 657907456 cena spolu 20 EUR (skodovka)
indikatory do spatnych zrkadiel: 655949145 + 655949146 cena spolu 68 EUR (skodovka)
kabelaz komplet: cena do max 80 EUR (bazar)
kryty spatnych zrkadiel: 654072530A cena 24 EUR (skodovka)

 

Ohladom radarov by ma zaujimalo:

Wirer pri F3 spominal ze kupil jednotky zo skodaparts ale ze tie boli prazdne? Je vlastne jedno odkial otazka vsak je ci nepoznate niekoho na slovensku, pripadne aj v CZ, kto by tam dokazal ten dataset nahrat a spravit parametrizaciu resp teda spravit celu dorabku ked mu dodam svoj material? Mne jedine napadol FERDA. Totiz podla toho, co zas pisal ondra to chapem tak, ze aj ked kupim radary z dakeho vrakaca, cize nebudu prazdne, tak ci tak tam tie data bude treba nejak upravit lebo mozu byt napr z VW modelu a nie skoda.

 

BTW: pozeral som v ETKE ze radary na F3 koncia pismenom "A" a to pouzil wirer (co pouzil ondra neviem) kazdopadne na scalu/kamiq to ukazuje uz "B" verziu. Tieto B-ckove sa nastastie daju tiez zohnat ale ktovie ci by nepasovali aj tie "A" kedze predavajuci ich vzdy oznacia tak nejak vseobecne ze na skoda/VW. Bckove som inak videl montovat na seat aronu....

 

Ohladom kabelaze by ma zaujimalo:

Predavaju ju napr tiez na skodaparts ale aj na sbazari a ono to zas vyzera byt ako nejaka univerzal sada? Viem ze wirer si robil kabelaz sam, neviem ako ondra ale vedel by sa niekto vyjadrit, ci sa daju ocakavat nejaka problemy a budu nutne velke prisposobenia alebo sa v ramci VW group pouzivaju rovnake konektory, vodice, atd?

 

Druha vec je ze poliak co si to cele sam dorabal na Seat arona doma na kolene, objednaval kabelaz od kufatecu (cca 140 EUR) a tam tiez spominal nieco v zmysle ze je akoby univerzalna dokonca vodice boli potiahnute bielou buzirkou...Co ma vsak prekvapilo je ze spomenul ze dokupoval este canbus getaway extension adapter ale to mi skor prislo ze to potrebne nie je a dokupil to len na nejake ulahcenie prace aby nemusel nieco rozoberat? Vedel by sa k tomuto niekto vyjadrit, ci to je potrebne?

 

Asistent zmeny jazdného pruhu súprava popruhov mŕtvy uhol Audi, VW, Škoda Dodatočné vybavenie vozidla, obchod s náhradnými dielmi, originálne diely Audi Seat Škoda Obchod s autodielmi VW (vagsystems.com)

Canbus Gateway Extension Adapter Cable Harness for Volkswagen MQB Golf 7 MK7 Tiguan MK2 Touran - AliExpress

 

Ďakujem

 

image.thumb.png.374575878a0ca7e7473c19020f452b73.pngimage.thumb.png.dd9be70224ba4f0d1e03d80ad22f1f7f.pngimage.thumb.png.86d64017120781860603fac4bd769910.pngimage.thumb.png.55a34c87b12b245fdcf557656f0509a1.pngimage.thumb.png.ea4c83292824a3dfad0f7242947b4724.png
 

 

 

Upraveno od fsociety19x
korekcie chyb

@fsociety19x toho dobráka si laskavě nech pro sebe. Ptáš se na Scalu, tak ses neměl ptát v sekci Fabie.

Mozem to dorobit, navyse ak to bude vopred dohodnute, mozno by som aj zohnal cloveka co tam dataset nahra priamo cez ODIS priamo na Scalu. Ale to musim preverit

 

Kable si viem pozhanat, najdrahsie su na tom konektory a niekedy piny. Aj obycajna tesniaca gumicka alebo zaslepka stoji 1€/ks...

Ake kvalitne a presne kabelaze robia netusim, nekupujem ich. Radsej taham vsetko priamo na mieste a nemam problem a dlzkou

 

Canbus adapter sa niekedy zide, ak teda myslime to iste na pripojenie ku GW jednotke. Ale je to zbytocne, ked staci pripojit 2 CAN kabliky cez jednoduchy 2pinovy konektor a vyrobit si vlastny rozbocovac. Netreba cely zvazok

Napisem ti sukromnu spravu nech to tu zbytocne nezahlcujem

  • 2 měsíce později...

no montaz prebehla ale side assist nefunguje. ak vylucime ze by bola montaz spravena zle (coz teda predpokladame ze je OK) tak hlavny dovod je asi ten ze jednotky pre side assist su prazdne a treba do nich nahrat dataset+parametrizacia. toto sa vsak cez ODIS nepodarilo cize je to na mrtvom bode. som v kontakte s jednym typkom z BA ktory tvrdi ze by to mal rozchodit ale akosi sa s nim nedari dohodnut ze kedy by som mohol prist takze cele zle...

fsociety19x  vím o někom na moravě, kdo to dokáže, když by jsi potřeboval napiš.

 

  • 8 měsíců později...

Zdravím,

mám indikaci mrtvého úhlu v autě a do včera plně a bez problémů funkční, ale při včerejší noční jízdě se mi stala věc, kterou jsem ještě nezažil: při jízdě v levém pruhu na dálnici z Rudné na Beroun se v několikasekundových intervalech asi 3x po sobě rozsvítila kontrolka v zrcátku u řidiče - v místě, kde je dálnice rozdělena poměrně vysokými betonovými díly - že by to byl důvod? Potom něco podobného ještě asi 2x, opět v levém pruhu, tentokrát za Valíkem kolem Plzně, kde jsou mezi proudy pro změnu jakási ocelová lana. Může to být příčina? Má někdo podobnou zkušenost? Díky.

Ahoj, mně před týdnem asi - poprvé po téměř pěti letech (tedy nikdy jsem si toho nevšiml) se mi při jedný cestě celý mrtvý úhel zbláznil a pořád to problikávalo jen tak... Druhý den už zase všechno v pořádku.

  • 8 měsíců později...

Po dlhej dobe hlasim ze side assist je dorobeny a ak by chcel niekto riesit dorabku tak snad mu tato slohovka pomoze.

problem bol nakoniec v zlej montazi ale skusim to tu zhrnut od zakladov.

montaz u wirera, auto hadzalo niekolko chyb, nasledne sa v noci slo do kosic za clovekom ktory mal nahrat dataset na scalu do radarov. tento clovek vsak dany dataset nemal a nedokazal tam ani nahrat ziadny iny.

nasledne som kontaktoval xy ludi a odpovede boli ze bud to nevedia alebo sa pozru ci to maju ale vacsinou slo o vyhybave odpovede a sluby. nakoniec som dataset poriesil vdaka dozbecovi ktory mi dal kontakt na cloveka z moravy, ktory tam dany dataset nahodil+spravil spravne kodovanie 3C. Bolo by to vraj ovela jednoduchsie keby radary neboli nahodene na auto....

Dataset teda nahraty cize chyba zmizla, ostalo vsak xy chyb v roznych jednotkach ale hlavne v samotnom 3C...chyby boli ohladom komunikacie SWA/RCTA.

Nasledne som stravil tyzdne casu analyzov chyb, mal som spisany nekonecne dlhy word s odkazmi na rozne fora kde sa taketo veci riesili ale nikam som sa nedostal. Dalsia vec bola ze na scale bolo treba riesit aj kodovanie ABS a k tejto info co presne treba dokodovat sa nedalo dopatrat.pozhanal som teda z netu aj z tohto fora rozne logy aut kamiq/scala a hodiny porovnaval vsetky jednotky v aute ktore mohli mat suvis. ABSka nakoniec vysla byte 47+51 bolo nutne zmenit-51ka je zrkadlom 47 kedze scala ma 58 byte dlhu ABS 2Q0. Toto nastavenie sa vsak netyka SWA ale len brzdenia pre RCTA cize nakoniec bolo v aute este viac chyb.

Nasledne pri dorabke tazneho ked som mal dole zadny naraznik som skontroloval vsetky vodice v radaroch a zapojenie vyzeralo OK, az teda na paskou prilepene kable o plech auta pod plastom kufra, zle nacvaknuty naraznik v drziaku od svetiel atd...zostavalo teda preverit zapojenie v predu tj CANy. Do tohto som sa moc nemal kedze som vedel ze tam bude zly pristup.

Rozuzlenie prislo pri dorabke Virtual cockpitu. Po tom ako mi ferda na dialku dorobil "kodovaciu" cast VC sa ma spytal ci ma poriesit aj side assist, spravil komplet kodovanie (vlastne to co som ja uz aj tak mal) a ked uvidel chyby tak mi rovno napisal ze podla neho su CANy zle zapojene a ze su v BCM namiesto Gateway. Bolo teda jasne ze sa k obom jednotkam budem musiet dostat.

BCM je nakoniec lahko dostupna ma 3 konektory a wirerove zapojenie CANov slo do konektora najblizsie k vodicovi (Cckovy). podla schemy to malo ist na pozicie 40 a 41. wirer to vsak z nejakeho mne dnes nepochopitelneho dovodu zapojil na pozicie 47+46 zrejme kvoli tomu ze do 41+40 ziadne CANy nesli? tieto CANy vsak sluzia na nieco uplne ine. Dalsia vec je ale to ze rozne auta maju rozne GW a napr na mojej scale uz nie je GW ako na dakej F3 a podobne ze GW a BCM je jedna jednotka ale ide o 2 rozdielne jednotky a teda do BCM sa to ani nemalo zapajat. Spatne opat neviem povedat preco to zapojil do BCM, ci preto ze ku GW je tazsi pristup tak si to chcel ulahcit...Stacilo teda tieto vodice odstranit a zapojij CANy z radarov do GW pozicie 7+17. Kupil som na to GW extension z ALI a velmi rychlo prerobil. Nasledne som nakodoval ABS, A5,10 a side assist konecne funguje.

Nech to neznie len ako kritika vsetko ostatne bolo zapojene OK a zaroven vdaka tejto prerabke som sa rozhodol si robit dalsie prerabky sam a vela krat som cerpal info prave z clankov od wirera len ak sa niekto chysta robit nieco podobne treba si uvedomit ze sam wirer v clankoch pise vety typu "nie je to uplne podla schemy ale fungovat to bude" cize na toto si treba davat pozor a treba si radsej vsetko dostudovat sam...

prikladam nejake fotky, popisky atd

IMG_20251018_190404019.jpg

IMG_20250828_173952583_HDR.jpg

IMG_20250828_173754613_HDR.jpg

IMG_20251017_213325965_HDR.jpg

IMG_20251017_213919163_HDR.jpg

IMG_20251017_213414892_HDR.jpg

IMG_20250930_141159387_HDR.jpg

IMG_20250930_142812185_HDR.jpg

chybovy log 3c.png

IMG_20251017_215046287_HDR.jpg

IMG_20251017_214437708_HDR.jpg

zhrnutie_co_prekodovat[1].txt schema_zapojenia[1].pptx

Upraveno od fsociety19x

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Výškové práce po celé ČR – rychle, bezpečně, bez lešení! Nátěry, čištění, opravy, kácení stromů a další služby.

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.