kinimod5 Vloženo 16. Listopad 2023 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2023 (editace) Zdravim, mam motorizaci 1.4 16v 59 kW a uplne stale nevim, jak funguje maly a velky chladici okruh. Jde o to, ze auto se zahriva pomerne rychle na 90, nicmene z tahleho kopce brzdenim motorem (ne na neutral) teplota klesne od 5-10 stupnu a pak na rovince, nebo do kopce se postupne do par stovek metru vraci na 90. Nedela to jen v zime, ale i pri +10 stupnich. Z logickyho hlediska mi osobne to prijde v poradku, ale jsou 2 tabory lidi. Vadny termostat vs. vlastnost nekterych aut. Take me zajima, jestli obe hadice do chladice musi byt studene, nez motor dosahne provozni teploty. Vypozoroval jsem, ze uz cirka pri 60-70 stupnich zacina byt vlazna vrchni hadice a ta spodni je az do dosazeni 90 stupnu stale studena. Po jizde je ta vrchni horka a ta spodni trochu mene horka. Nicmene jsem si taktez vsiml, ze po brzdeni motorem z tahleho kopce je ta spodni hadice vlazna, coz me osobne taky dava smysl. Naporem vzduchu se voda ochladi. Po par minutach ani ne na neutralu, je zase tepla. Ma cenu to resit, kdyz auto topi normalne na muj vkus rekl bych, zahreje se na provozku i pri par stupnich nad nulou do 5 km? Je mozny, ze tento motor je specificky v tom, ze je umisteno jinde cidlo chladici kapaliny, nez u vetsiny aut?? Vsichni vime, ze u koncernu stale ukazovani rucicky na 90, neni realita. Diky vsem za nazory.. Editováno: 16. Listopad 2023, autor: kinimod5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.