Přejít na obsah

TEPLOTA CHLADÍCÍ KAPALINY


kinimod5

Doporučené příspěvky

Zdravim,

mam motorizaci 1.4 16v 59 kW a uplne stale nevim, jak funguje maly a velky chladici okruh. Jde o to, ze auto se zahriva pomerne rychle na 90, nicmene z tahleho kopce brzdenim motorem (ne na neutral) teplota klesne od 5-10 stupnu a pak na rovince, nebo do kopce se postupne do par stovek metru vraci na 90. Nedela to jen v zime, ale i pri +10 stupnich. Z logickyho hlediska mi osobne to prijde v poradku, ale jsou 2 tabory lidi. Vadny termostat vs. vlastnost nekterych aut.  

 

Take me zajima, jestli obe hadice do chladice musi byt studene, nez motor dosahne provozni teploty. Vypozoroval jsem, ze uz cirka pri 60-70 stupnich zacina byt vlazna vrchni hadice a ta spodni je az do dosazeni 90 stupnu stale studena. Po jizde je ta vrchni horka a ta spodni trochu mene horka. Nicmene jsem si taktez vsiml, ze po brzdeni motorem z tahleho kopce je ta spodni hadice vlazna, coz me osobne taky dava smysl. Naporem vzduchu se voda ochladi. Po par minutach ani ne na neutralu, je zase tepla.

 

Ma cenu to resit, kdyz auto topi normalne na muj vkus rekl bych, zahreje se na provozku i pri par stupnich nad nulou do 5 km? Je mozny, ze tento motor je specificky v tom, ze je umisteno jinde cidlo chladici kapaliny, nez u vetsiny aut?? Vsichni vime, ze u koncernu stale ukazovani rucicky na 90, neni realita. Diky vsem za nazory..

Editováno: , autor: kinimod5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...