Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

zdravim ...

normalne jeden pekny den som sa motkal okolo auta 1,2,40kw.120t.km kukol som mierku oleja a zhrozene som skonstatoval ze asi po 12t.km od vymeny musim doliat pretoze hladinka sa motala iba na tej oranz. gulicke co je na spodku mierky. olej davam mobil 5w-40 a v historii auta sa mi to stalo po prvy krat co som musel urobit nieco taketo. pritom ked som si ho vymienal tak hladinka bola cca v polke.

toto vsetko pri odstavenom, studenom aute.

teraz otazka - myslite ze tento jav moze byt sposobeny tym ze motor je uz vybehany, aleto skor ze je zima a castejsie ide na sytic a pod.

pritom som pomerne setrny jazdec, beham okolo 100fky a vacsinou dlhsie trate /to myslim tak ze nastartujem a prejdem min.20km/.

mato

Vloženo

pozor ked je motor teply a olej sa kontroluje hned po vypnuti tak to znamena ze je este v kanalikoch a pod. tym padom ho je vo vani menej. a ja som ho kontroloval ked bol motor dlhodobo odstaveny, takze ho bolo az kryticky malo.

Vloženo (editace)

Roztažnost tam podle mě nehraje takovou roli, spíš jde o to že se dostane olej na tu měrku, za studena steče dole. Už se to tady myslím řešilo, u HTP motorů je to tuším povinné kontrola a výměny oleje vždy s teplým motorem. => Zahřátý necháš pár minut stát, tedy ne studený. Tak je to i v dílence.

U ostatních si myslím to taky není na škodu.

Editováno: , autor: zattrix
Vloženo

pokud měřím olej na zahřatém motoru, tak je rozstříkaný všude po stěnách a měrka je zaflákaná až nahoru - prostě vytáhnu měrku, otřu ji a zase ji vrazím zpátky do motoru, abych změřil méně, než při studeným motoru, protože olej je na stěnách a nestačil stéct. Pak zákonitě doleju více oleje, než při studeném motoru. Myslel jsi to takhle ?

Vloženo

Ja mam přesně 1.2 47kw a funguje to jak jsem popsal, že když měřím olej za studena je ho tam podle měřky míň než když, je motor zahřátý. I v DP jsem to tak četl je možné , že u 40kw je to jinak. Řek bych ale, že u 40kw to bude taky tak.

Vloženo

v podstate je jedno ako sa pozera, otazka by mohla zniet ci obcas dolievate olej do svojich tatosov. a ked ano tak asi kolko a po kolkych km a ci cez zimu je ubytok vacsi atd atd.

daka

Vloženo

Já jsem měnil olej těď před vánocema(75t km), předtím někdy na začátku léta(60t km), předtím v únoru (45t km). Ani jednou jsem mezitím olej nedoplňoval vždy byl tak cca v půlce rysky s teplým motorem.

Vloženo
v podstate je jedno ako sa pozera, otazka by mohla zniet ci obcas dolievate olej do svojich tatosov. a ked ano tak asi kolko a po kolkych km a ci cez zimu je ubytok vacsi atd atd.

daka

Zatim nedolivam. 48000km, olej stale na maximu.

  • o 2 týdny později...
Vloženo
Údajne má být Magnatec něak lepší ale nevěřím tomu ani omylem protože syntetické estery má v sobě každý olej, oba jsou 5w40 tak ho tam klidně nalej.

Slogan Magnatec-u je reklamny zvast

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...