multipas Vloženo 7. leden 2007 Sdílet Vloženo 7. leden 2007 zdravim ... normalne jeden pekny den som sa motkal okolo auta 1,2,40kw.120t.km kukol som mierku oleja a zhrozene som skonstatoval ze asi po 12t.km od vymeny musim doliat pretoze hladinka sa motala iba na tej oranz. gulicke co je na spodku mierky. olej davam mobil 5w-40 a v historii auta sa mi to stalo po prvy krat co som musel urobit nieco taketo. pritom ked som si ho vymienal tak hladinka bola cca v polke. toto vsetko pri odstavenom, studenom aute. teraz otazka - myslite ze tento jav moze byt sposobeny tym ze motor je uz vybehany, aleto skor ze je zima a castejsie ide na sytic a pod. pritom som pomerne setrny jazdec, beham okolo 100fky a vacsinou dlhsie trate /to myslim tak ze nastartujem a prejdem min.20km/. mato Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zattrix Vloženo 7. leden 2007 Sdílet Vloženo 7. leden 2007 Olej v HTP sa ma kontrolovat vzdy so zahriatym motorom... takze oleja tam pravdepodobne bolo dost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 7. leden 2007 Sdílet Vloženo 7. leden 2007 jako, že je rozstříkanej všude možně ? Nebo sázíš na roztažnost oleje ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
multipas Vloženo 7. leden 2007 Autor Sdílet Vloženo 7. leden 2007 pozor ked je motor teply a olej sa kontroluje hned po vypnuti tak to znamena ze je este v kanalikoch a pod. tym padom ho je vo vani menej. a ja som ho kontroloval ked bol motor dlhodobo odstaveny, takze ho bolo az kryticky malo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zattrix Vloženo 7. leden 2007 Sdílet Vloženo 7. leden 2007 (editace) Roztažnost tam podle mě nehraje takovou roli, spíš jde o to že se dostane olej na tu měrku, za studena steče dole. Už se to tady myslím řešilo, u HTP motorů je to tuším povinné kontrola a výměny oleje vždy s teplým motorem. => Zahřátý necháš pár minut stát, tedy ne studený. Tak je to i v dílence. U ostatních si myslím to taky není na škodu. Editováno: 7. leden 2007, autor: zattrix Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 7. leden 2007 Sdílet Vloženo 7. leden 2007 pokud měřím olej na zahřatém motoru, tak je rozstříkaný všude po stěnách a měrka je zaflákaná až nahoru - prostě vytáhnu měrku, otřu ji a zase ji vrazím zpátky do motoru, abych změřil méně, než při studeným motoru, protože olej je na stěnách a nestačil stéct. Pak zákonitě doleju více oleje, než při studeném motoru. Myslel jsi to takhle ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zattrix Vloženo 7. leden 2007 Sdílet Vloženo 7. leden 2007 Nikoli, zahřátý motor necháš pár minut stát. Vytáhneš měrku, otřeš ji vrzíš zpět a uvidíš, že ukáže víc než když jsi měřil za studena. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 7. leden 2007 Sdílet Vloženo 7. leden 2007 No budiž, ale ještě hroší je když se měří olej v automatické převodovce při zastaveném motoru... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
multipas Vloženo 7. leden 2007 Autor Sdílet Vloženo 7. leden 2007 to je proti fyzike a zakonu gravitacie, ale budis, zajtra pridem rano z prace a kuknem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NiceOne Vloženo 7. leden 2007 Sdílet Vloženo 7. leden 2007 Mereni oleje u telpeho motoru je predepsano pouze pro 1,2 47kW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zattrix Vloženo 7. leden 2007 Sdílet Vloženo 7. leden 2007 Ja mam přesně 1.2 47kw a funguje to jak jsem popsal, že když měřím olej za studena je ho tam podle měřky míň než když, je motor zahřátý. I v DP jsem to tak četl je možné , že u 40kw je to jinak. Řek bych ale, že u 40kw to bude taky tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
multipas Vloženo 7. leden 2007 Autor Sdílet Vloženo 7. leden 2007 v podstate je jedno ako sa pozera, otazka by mohla zniet ci obcas dolievate olej do svojich tatosov. a ked ano tak asi kolko a po kolkych km a ci cez zimu je ubytok vacsi atd atd. daka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zattrix Vloženo 7. leden 2007 Sdílet Vloženo 7. leden 2007 Já jsem měnil olej těď před vánocema(75t km), předtím někdy na začátku léta(60t km), předtím v únoru (45t km). Ani jednou jsem mezitím olej nedoplňoval vždy byl tak cca v půlce rysky s teplým motorem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NiceOne Vloženo 8. leden 2007 Sdílet Vloženo 8. leden 2007 v podstate je jedno ako sa pozera, otazka by mohla zniet ci obcas dolievate olej do svojich tatosov. a ked ano tak asi kolko a po kolkych km a ci cez zimu je ubytok vacsi atd atd. daka Zatim nedolivam. 48000km, olej stale na maximu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pafel Vloženo 8. leden 2007 Sdílet Vloženo 8. leden 2007 48 000 a furt na maximu a nedolíváš. Tak ho aspoň vyměň Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leonin Vloženo 18. leden 2007 Sdílet Vloženo 18. leden 2007 mam v aute olej Castrol txt magnatec 5 w 40 mužu tam dat na doliti castrol txt softec 5w 40? je mezi nimi nejaky rozdil? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 19. leden 2007 Sdílet Vloženo 19. leden 2007 Údajne má být Magnatec něak lepší ale nevěřím tomu ani omylem protože syntetické estery má v sobě každý olej, oba jsou 5w40 tak ho tam klidně nalej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 19. leden 2007 Sdílet Vloženo 19. leden 2007 Údajne má být Magnatec něak lepší ale nevěřím tomu ani omylem protože syntetické estery má v sobě každý olej, oba jsou 5w40 tak ho tam klidně nalej. Slogan Magnatec-u je reklamny zvast Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.