Přejít na obsah

2.0 TFSI (147 kW)


Martin IV.

Doporučené příspěvky

jj, jasný no.. tak díky za vysvětlení lidi...

--Asi to bude stejnak TDi... ikdyž toho třeba ročně tolik nenajezdim a do práce to budu mít denně cca 60km tam i zpátky..., myslim si, že se ten diesel přeci jen vyplatí... a podle mě i do budoucna lepší volba nafty než benzínu... ;);)

:palec2: pokud by se našel někdo, kdo mi to bude chtít rozmlouvat, nebránim se tomu, každá rada či zkušenost dobrá... díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, jasný no.. tak díky za vysvětlení lidi...

--Asi to bude stejnak TDi... ikdyž toho třeba ročně tolik nenajezdim a do práce to budu mít denně cca 60km tam i zpátky..., myslim si, že se ten diesel přeci jen vyplatí... a podle mě i do budoucna lepší volba nafty než benzínu... ;);)

:palec2: pokud by se našel někdo, kdo mi to bude chtít rozmlouvat, nebránim se tomu, každá rada či zkušenost dobrá... díky

Ahoj,z Tvého dotazu není jasné zda-li máš na mysli koupi ojetého vozu nebo nového.Pokud uvažuješ o koupi ojetého RS s výhledem, že jej budeš mít delší dobu např. 8 let a více, musíš se na celou věc dívat i trochu jinýma očima.Po 6. tém roku stáří vozu se začínají objevovat první známky únavy materiálu i konstrukčních chyb vozidla.U koncernu VW je to u dieslů dosti častá porucha čidla vzduchuvé váhy( v servisu jej vymění, ale je to nepříjemná a bohužel dost pravidelná závada).Asi Tě neutěší,že se na problému usilovně pracuje.Dalším opravdu nákladným problémem je vstřikovací soustava včetně palivového čerpadla.U TDI PD jsou pracovní tlaky vstřiků přes 200 MPa ( benzín 11,5 MPa) a samozřejmě to má veliký vliv na životnost těchto konstrukčně jemných a přesných dílů.Musíš počítat, že u 8 let starého vozu Ti alespoň jeden odejde a cena je přes 20 000,-bez práce.Taky to nejspíš nevydrží čerpadlo v nádrži, to ale stojí jen kolem 8 000,-.Další problém je testování na emisích.Jak víš benzím se testuje na 3000 ot/min a tedy tyto otáčky bezproblémů dosáhne i starší vůz, u diesla se však testuje na maximálních otáčkách a pokud je Tvůj motor nedosáhne vyhodí Tě.Lze této situaci předejít prevencí-čas od času vytočit motor na 2. či 3. převod. stupeň do dlouhého kopce a provést tak dekarbonizaci motoru.Tím se zároveň i převědčíš zda-li motor točí max. ot. či ne. V případě neúspěchu je nutno provést dekarboniaci v servisu a o něco stojí.Turbo vydrží tak do 250 000 km víc ne.To je stejné u benzínu i u dieselu.U obou pohonných verzí bude občas zlobit elektronika, zde si nevybereš.Vyšší váha dieselového motoru také dříve ničí komponebty přední nápravy a jejich opravy také něco stojí.Stručně řečeno se stoupajícím věkem vozidla náklady na motor TDI PD jsou podstatně větší nežli na benzín a peníze ušetřné na naftě necháš v servisu.Do benzínu dáváš peníze v malých částkách u dieslu dlouho nic ale pak je to veliká částka najedou.Jen málokdo si uvědomuje rozdíl mezi komůrkovým TDI v OI( s jednoduššími vstřiky , nižšími pracovnímy tlaky) a novějším TDI PD.Ze ML.Bol. je známa OI 66 kW provozována bývalou firmou Telekom, která naběhala přes 750 000 km.Toto se u TDI PD nepředpokládá.Zde je spočítáno proběh max.400 000 km pokud jsou ujety v prvních 4 letceh a jen max 300 000 km pokud jsou ujety v průběhu 10 let-k vůli únavě materiálu motoru.To to je spíše pro zajímavost z toho tě hlava bolet nemusí.S benzínovým motorem budeš mít větší komfort cestování, zvláště když uvažuješ hlavně o jízdě přes obce , kdy je TDI PD v akcleraci hlučnější.Benzín se Ti také dříve ohřeje.Na druhou stranu OII má mnoho příznivců TDI PD a tak Tě budou považovat za blázna, že sis koupil benzín.Potíže, které jsem Ti napsal vychází ze zkušeností s laboratorními testovacími vozy, které mají naběháno přes 350 000 km v dynamických zátěžových testech z jejihž výsledků se odvozuje průběh poruchovosti s rostoucím stářím vozidla.Se spotřebou souhlasím s informacemi co dříve uvedli kolegové, s oběma motory lze jezdit úsporně i draze.To bys nevěřil jak i TDI PD při zátěžových testech dokážě pěkně baštit.Rozhodnutí je stejně jen na Tobě, v každěm případě ať Ti to jezdí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě, že si nechci vůz zničit...a jediné co bych chtěl ještě udělat je ten chip, výfuk je asi k ničemu. Jinak k té spotřebě, o kolik se tak může při plném využití motoru zvýšit? V současné době jezdím za 10l. A s tou zimou si nejsem tak jistý, že by nárůst výkonu okolo 38 koní udělal takový humbuk...a navíc...současné zimy jsou také o ničem, ale beru to, jezdím také lyžovat. Nevím, jestli pan Janda doporučuje Shell V-power Racing, když jsem mu psal, tak mi říkal, že by ho do svého vozu nenatankoval ani za nic, že se mu zdá jako by jel s 95...a doporučoval mi 100 oktanovy benzín od Omw ..jinak děkuji za příspěvek. Měl jste chiplý vůz od této firmy?

Ahoj, co se týká kvality práce se Cimbu nemusíš obávat, jsou opravdu dobří.To RS co sním jezdím je druhý benzínový motor od nich čipnutý jede to opravdu dobře.Kluci co mají čipnutí diesely si to také pochvalují.Pozor pan Janda neumí úpravu SW pro automatickou převodovku a pak jsou s ní potíže ale s laděním motorů to opravdu umí.Při stejném spůsobu jízdy se Ti spotřeba nijak nezvýší, pokud však budeš jezdit nad 200 počítej se spotřebou do 17 litrů ( dle profilu terénu)-ale i nečipnutý motor žere podobně pak dojdeš ke stejnému závěru jako já, že 55 litrová nádrž je malá.S vysoko oktanovým benzínem je potíž v tom že jsou oblasti kde jej nekoupíš a to je mrzuté.Shell jsem zmiňoval protože s ním mám skutečně dobré skutečnosti a na své info-lince řeknou zda-li benzínky na zvolené trase mají potřebný benzín či ne.Jasně ÖMV, Esso a Agip jsou také dobré ale i ony mají 98 oktanový benzín jen v oblastech kde se kupuje-kolem Jihlavy,Mostu nebo na mnoha místech na Moravě ho nekoupíš a je dobré to vědět předem a počítat s tím (např. kanystr).Zajímavé,že zmiňuješ 100 oktanový benzín u ÖMV-já unich viděl jen 98 oktanů-ty 2 oktany u RS samozřejmě nehrajou žádnou roli-to jen na okraj.Jinak pan Janda je velmi solidní pán, na mém prvním čipnutém voze ( tenkrát Felda 1.6) odešla čipnutá ŘJ, okamžitě mi ji vyměnil bezplatně za novou a omluvil se mi , působí na mě velmi dobrým dojmem.Tu čipnutou Feldu mám jako třetí vůz dodnes je 11 let stará a čipnutá jednotka pracuje bez závad.Čipnuté RS je 2 roky staré a má najeto 130 000 a také nevykazuje žádné potíže.

Jo ještě jsem zapoměl, pokud bys chtěl stavět opravdu nadupanou káru měl bys kontaktovat některý tým soutěžní Octavia VRC oni Ti poradí se zpevněním karoserie, podvozku apod.Možná Ti i nějaké práce udělají ono to jejich hobby je stojí strašný prachy a tak si třeba rádi přividělají.

Jo, díky moc, s tím WRC to asi ne...postaci mi ten cip, takze rikas, ze spotreba se zase tolik nezvýší? Já jenom doufám, aby se nezkrátila životnost motoru. A ještě by mě zajímalo, kdybych chtěl vůz prodat, jak na to reaguje "trh", když ví, že auto je načipované, neklesne cena vozu nebo podobně?...nechci ho prodávat, ale zajímá mě to...

S prodejem načipovaného vozu to může být problém, pokud budoucí majitel nebude stejný fanda ale samozřejmě lze ŘJ vyměnit za originální a načíst do ní data.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to je dobrý, dekarbonizaci provádim celkem často a ani jsem o tom nevěděl :)

můžu se zeptat kde pracuješ? vypadá to, že máš docela zajímavý info.

jen tak pro zajímavost, na jakou spotřebu se v těch laboratorních podmínkách 1.9TDI PD dostala? ja jednou jel Praha- Č.Budějovice za 9.9l/100km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, jasný no.. tak díky za vysvětlení lidi...

--Asi to bude stejnak TDi... ikdyž toho třeba ročně tolik nenajezdim a do práce to budu mít denně cca 60km tam i zpátky..., myslim si, že se ten diesel přeci jen vyplatí... a podle mě i do budoucna lepší volba nafty než benzínu... ;);)

:palec2: pokud by se našel někdo, kdo mi to bude chtít rozmlouvat, nebránim se tomu, každá rada či zkušenost dobrá... díky

Ahoj,z Tvého dotazu není jasné zda-li máš na mysli koupi ojetého vozu nebo nového.Pokud uvažuješ o koupi ojetého RS s výhledem, že jej budeš mít delší dobu např. 8 let a více, musíš se na celou věc dívat i trochu jinýma očima.Po 6. tém roku stáří vozu se začínají objevovat první známky únavy materiálu i konstrukčních chyb vozidla.U koncernu VW je to u dieslů dosti častá porucha čidla vzduchuvé váhy( v servisu jej vymění, ale je to nepříjemná a bohužel dost pravidelná závada).Asi Tě neutěší,že se na problému usilovně pracuje.Dalším opravdu nákladným problémem je vstřikovací soustava včetně palivového čerpadla.U TDI PD jsou pracovní tlaky vstřiků přes 200 MPa ( benzín 11,5 MPa) a samozřejmě to má veliký vliv na životnost těchto konstrukčně jemných a přesných dílů.Musíš počítat, že u 8 let starého vozu Ti alespoň jeden odejde a cena je přes 20 000,-bez práce.Taky to nejspíš nevydrží čerpadlo v nádrži, to ale stojí jen kolem 8 000,-.Další problém je testování na emisích.Jak víš benzím se testuje na 3000 ot/min a tedy tyto otáčky bezproblémů dosáhne i starší vůz, u diesla se však testuje na maximálních otáčkách a pokud je Tvůj motor nedosáhne vyhodí Tě.Lze této situaci předejít prevencí-čas od času vytočit motor na 2. či 3. převod. stupeň do dlouhého kopce a provést tak dekarbonizaci motoru.Tím se zároveň i převědčíš zda-li motor točí max. ot. či ne. V případě neúspěchu je nutno provést dekarboniaci v servisu a o něco stojí.Turbo vydrží tak do 250 000 km víc ne.To je stejné u benzínu i u dieselu.U obou pohonných verzí bude občas zlobit elektronika, zde si nevybereš.Vyšší váha dieselového motoru také dříve ničí komponebty přední nápravy a jejich opravy také něco stojí.Stručně řečeno se stoupajícím věkem vozidla náklady na motor TDI PD jsou podstatně větší nežli na benzín a peníze ušetřné na naftě necháš v servisu.Do benzínu dáváš peníze v malých částkách u dieslu dlouho nic ale pak je to veliká částka najedou.Jen málokdo si uvědomuje rozdíl mezi komůrkovým TDI v OI( s jednoduššími vstřiky , nižšími pracovnímy tlaky) a novějším TDI PD.Ze ML.Bol. je známa OI 66 kW provozována bývalou firmou Telekom, která naběhala přes 750 000 km.Toto se u TDI PD nepředpokládá.Zde je spočítáno proběh max.400 000 km pokud jsou ujety v prvních 4 letceh a jen max 300 000 km pokud jsou ujety v průběhu 10 let-k vůli únavě materiálu motoru.To to je spíše pro zajímavost z toho tě hlava bolet nemusí.S benzínovým motorem budeš mít větší komfort cestování, zvláště když uvažuješ hlavně o jízdě přes obce , kdy je TDI PD v akcleraci hlučnější.Benzín se Ti také dříve ohřeje.Na druhou stranu OII má mnoho příznivců TDI PD a tak Tě budou považovat za blázna, že sis koupil benzín.Potíže, které jsem Ti napsal vychází ze zkušeností s laboratorními testovacími vozy, které mají naběháno přes 350 000 km v dynamických zátěžových testech z jejihž výsledků se odvozuje průběh poruchovosti s rostoucím stářím vozidla.Se spotřebou souhlasím s informacemi co dříve uvedli kolegové, s oběma motory lze jezdit úsporně i draze.To bys nevěřil jak i TDI PD při zátěžových testech dokážě pěkně baštit.Rozhodnutí je stejně jen na Tobě, v každěm případě ať Ti to jezdí.

...tak hele....ve tvém textu....spíš dlouhém...jsem našel spoustu nesrovanlostí. Pro začátek začněme největším bludem a to je "komůrkové TDI u OI"....můžeš mi to, prosím, vysvětlit? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to je dobrý, dekarbonizaci provádim celkem často a ani jsem o tom nevěděl :)

můžu se zeptat kde pracuješ? vypadá to, že máš docela zajímavý info.

jen tak pro zajímavost, na jakou spotřebu se v těch laboratorních podmínkách 1.9TDI PD dostala? ja jednou jel Praha- Č.Budějovice za 9.9l/100km

Hele Luku,nesnažíš se náhodou trumfnout toho blázna co uělal Praha - Budějovice s Audinou za 50 minut? lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to je dobrý, dekarbonizaci provádim celkem často a ani jsem o tom nevěděl :)

můžu se zeptat kde pracuješ? vypadá to, že máš docela zajímavý info.

jen tak pro zajímavost, na jakou spotřebu se v těch laboratorních podmínkách 1.9TDI PD dostala? ja jednou jel Praha- Č.Budějovice za 9.9l/100km

Hele Luku,nesnažíš se náhodou trumfnout toho blázna co uělal Praha - Budějovice s Audinou za 50 minut? lol

Nebylo to nahodou bawo ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ROSTA18: fíha... mazec... vypadá to, že v tom asi chodíš, zajímáš se o to a rozumíš tomu.. právě proto, tyhle věci řešim na fórech (víc hlav víc ví a diskuze je nejlepší způsob pro rozhodování).. každopádně Ti moc děkuju, určitě jsi mi opět vsadil brouka do hlavy..., za čož jsem rád.. -_- něco na tom co jsi napsal určitě bude..

Jinak, opravdu uvažuju o koupi jeté... tak 2 roky staré, najeto mívaj kolem 20-40 tis. a jak jsi psal, skutečně to auto chci koupit a jezdit s ním pár let, takže auto pro budoucnost.., určitě neplánuju do 5ti let kupovat něco jiného..

---o tom "servisování" TDi jsem četl i jinde a tak na tom, že náklady na tohle budou u dieselu vyšší není pochyb.., asi máš pravdu, že peníze, které bych ušetřil na spotřebě pak dám do servisu... kol100

:skoda:

tak už jsem si pomalu říkal, že budu řešit barvu, že motorově jsem přesvědčen a ono zas nic.. :):) , každopádně jsou to zatím příjemné problémy.. díky moc lidi

Editováno: , autor: jvees69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ROSTA18: fíha... mazec... vypadá to, že v tom asi chodíš, zajímáš se o to a rozumíš tomu.. právě proto, tyhle věci řešim na fórech (víc hlav víc ví a diskuze je nejlepší způsob pro rozhodování).. každopádně Ti moc děkuju, určitě jsi mi opět vsadil brouka do hlavy..., za čož jsem rád.. -_- něco na tom co jsi napsal určitě bude..

Jinak, opravdu uvažuju o koupi jeté... tak 2 roky staré, najeto mívaj kolem 20-40 tis. a jak jsi psal, skutečně to auto chci koupit a jezdit s ním pár let, takže auto pro budoucnost.., určitě neplánuju do 5ti let kupovat něco jiného..

---o tom "servisování" TDi jsem četl i jinde a tak na tom, že náklady na tohle budou u dieselu vyšší není pochyb.., asi máš pravdu, že peníze, které bych ušetřil na spotřebě pak dám do servisu... kol100

:skoda:

tak už jsem si pomalu říkal, že budu řešit barvu, že motorově jsem přesvědčen a ono zas nic.. :):) , každopádně jsou to zatím příjemné problémy.. díky moc lidi

Nebál bych se toho....můžeš trefit na kraxnu v benzínu nebo taky v dieselu. Když se poptáš po dílech jako váha nebo turbo třeba na fóru, tak ty ceny jsou úplně jinde. Navíc jak říkám...v tom příspěvku je spousta bludů...na oko napsané pěkně, ale pro zasvěcené spousta kravin, mezi nimiž kraluje komůrkáč v OI. Samozřejmě komůrkový (nepřímý) vstřik v OI nikdy nebyl!!!! A je tam spousta takových věcí...tak se tím nenech zbytečně zastrašit. Vypadá to učeně....ale dobrá třetina jsou bláboly....klidně se s pisatelem pustím do diskuse a proberem to....no problem!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-- musim říct, že taková debata, zastánce TDi vs. zastánce benzínu by mohla být hodně zajímavá --

Je jasné, že kdo má TDi, nedá na něj dopustit stejně tak jako ten, kdo má benzín.. Ale pro mě je to fakt těžký rozhodování..., měl jsem auto jak na naftu, tak mám na benzín, ale tyhle RS patří úplně do jiných sfér... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak já mám RS TDI a rozhodně nejsem zaslepen a vidím jak výhody nafty tak i výhody benzínu (narozdíl od TFSIčkárů :p ).

Abych řekl pravdu, tak pokud chce člověk jezdit rally, tj neustále na hranici adheze pneu, tak je lepší TFSI, u kterého lze lépe dávkovat výkon, který je samozřejmě vyšší a jeho náběh jemnější, takže ve spojení s velkým rozsahem použitelných otáček lze z automobilu vytěžit prakticky maximum možného, co nabízí podvozek v kombinaci s karoserií (převisy apod). Navíc k tomu všemu člověk dostane jako bonus pěkný zvukový projev motoru, ale zase pokud bude opravdu jezdit stále s plynem na podlaze, tak spotřeba bude podstatně vyšší, než jakou uvádí výrobce a pod hranici 10l/100km se asi nedostane. Samozřejmě běžný člověk takhle nejezdí a není problém se pohybovat někde kolem 8l/100km. Pokud ale jezdím "rozumně", tak i TDI mi nabídne více než dostatečný výkon a nemám problém ani s užším rozsahem otáček, protože 6ti stupňová převodovka mi vždy umožní zvolit ten "pravý převod". Budu-li chtít, není problém být v daný okamžik prakticky nejrychlejším účastníkem silničního provozu, jelikož většina "běžných" automobilů disponuje nižším výkonem nebo obsahuje klidnějšího řidiče. Pro běžný provoz tedy motor plně dostačuje a ani jeho zvukový projev není zdaleka nejhorší, jaký si kdo dokáže představit, dost tvrdý je pouze v režimu "čištění filtru", což ale nastává zřídka, jinak je na PD poměrně slušný a vyrovná se i mnoha konkurenčním nafťákům disponujícím Common-rail, ovšem srovnávat ho s benzínem, nebo dokonce TFSI je samozřejmě nemyslitelné. Já osobně ale jezdím s muzikou, takže nemám šanci slyšet cokoliv jiného, tím spíše ne motor. Při rozumné jízdě mírně nad limity dosahuje spotřeba hodnoty cca 6l/100km, takže rozdíl TDI vs TFSI je asi 2l/100, pokud ale motoru začnu šlapat na krk, tak spotřeba neporoste tak razantně jako u TFSI a i při hodně dynamické jízdě na hranici možností běžného provozu zůstane někde mezi 7-9l/100km, kdežto TFSI se usadí na hodnotě 11-13l/100km - rozdíl je tedy už 4l/100km a při okruhové jízdě budou spotřeby cca 20l/100km vs 30l/100km. Co se týče poruchovosti, tak zatím nemám žádné zkušenosti, oba dva motory šlapou bez jakýchkoliv problémů. Životnost je velmi diskutabilní, ale v případě soukromého automobilu by měly obě dvě motorizace vydržet prakticky po celou dobu užívání. Můžou se oběvit drobné vady např. turba nebo váhy vzduchu, ale to jsou "jen" tisícovkové položky, které patří k běžným provozním nákladům. Rozhodně bych se nebál toho, že během pěti let se to "rozsype" celý. V případě nákupu jetýho auta je vždy tak trochu tabu, co s ním bylo děláno a u turbomotorů je to vždy tak trochu sázka naslepo, ale riziko problémů je relativně malé, ikdyž u dieslu větší než u benzinu.

Takže můj názor je takový, že ani jedna volba není špatná. Pokud chceš vyloženě raketu na sportovní "vyblbnutí", tak jediná možnost je TFSI, stejně tak jako v případě velmi malého nájezdu, pokud chceš ale auto na "normální" každodení ježdění s dostatečným potenciálem a solidními provozními náklady, tak TDI stojí minimálně za zvážení, protože budeš-li trávit na cestách více času, rozhodně poznáš rozdíl ve spotřebě, ať už četností návštěv čerpací stanice nebo sílou průvanu v peněžence ;) Kdybych nebyl rozhodnutý pro konkrétní motor a váhal nad oběma, tak bych v případě nákupu jetýho auta dal přednost výhodnosti aktuální nabídky, nemá cenu jít do TDI, když bys měl možnost koupit TFSI ve stejném stavu výrazně levněji, ale kdyby byl ten TDI za stejný prachy jako TFSI, tak bych se nebránil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s tebou, ale když už budu brát auto za zhruba 500 - 700 papíru, tak myslím že ta spotřeba o ty 3 litry je tabu... Nejpodstatnější bude ta nabídka. Jaký motor a za kolik...(teda aspon podle mě)

No tak já mám RS TDI a rozhodně nejsem zaslepen a vidím jak výhody nafty tak i výhody benzínu (narozdíl od TFSIčkárů :p ).

Abych řekl pravdu, tak pokud chce člověk jezdit rally, tj neustále na hranici adheze pneu, tak je lepší TFSI, u kterého lze lépe dávkovat výkon, který je samozřejmě vyšší a jeho náběh jemnější, takže ve spojení s velkým rozsahem použitelných otáček lze z automobilu vytěžit prakticky maximum možného, co nabízí podvozek v kombinaci s karoserií (převisy apod). Navíc k tomu všemu člověk dostane jako bonus pěkný zvukový projev motoru, ale zase pokud bude opravdu jezdit stále s plynem na podlaze, tak spotřeba bude podstatně vyšší, než jakou uvádí výrobce a pod hranici 10l/100km se asi nedostane. Samozřejmě běžný člověk takhle nejezdí a není problém se pohybovat někde kolem 8l/100km. Pokud ale jezdím "rozumně", tak i TDI mi nabídne více než dostatečný výkon a nemám problém ani s užším rozsahem otáček, protože 6ti stupňová převodovka mi vždy umožní zvolit ten "pravý převod". Budu-li chtít, není problém být v daný okamžik prakticky nejrychlejším účastníkem silničního provozu, jelikož většina "běžných" automobilů disponuje nižším výkonem nebo obsahuje klidnějšího řidiče. Pro běžný provoz tedy motor plně dostačuje a ani jeho zvukový projev není zdaleka nejhorší, jaký si kdo dokáže představit, dost tvrdý je pouze v režimu "čištění filtru", což ale nastává zřídka, jinak je na PD poměrně slušný a vyrovná se i mnoha konkurenčním nafťákům disponujícím Common-rail, ovšem srovnávat ho s benzínem, nebo dokonce TFSI je samozřejmě nemyslitelné. Já osobně ale jezdím s muzikou, takže nemám šanci slyšet cokoliv jiného, tím spíše ne motor. Při rozumné jízdě mírně nad limity dosahuje spotřeba hodnoty cca 6l/100km, takže rozdíl TDI vs TFSI je asi 2l/100, pokud ale motoru začnu šlapat na krk, tak spotřeba neporoste tak razantně jako u TFSI a i při hodně dynamické jízdě na hranici možností běžného provozu zůstane někde mezi 7-9l/100km, kdežto TFSI se usadí na hodnotě 11-13l/100km - rozdíl je tedy už 4l/100km a při okruhové jízdě budou spotřeby cca 20l/100km vs 30l/100km. Co se týče poruchovosti, tak zatím nemám žádné zkušenosti, oba dva motory šlapou bez jakýchkoliv problémů. Životnost je velmi diskutabilní, ale v případě soukromého automobilu by měly obě dvě motorizace vydržet prakticky po celou dobu užívání. Můžou se oběvit drobné vady např. turba nebo váhy vzduchu, ale to jsou "jen" tisícovkové položky, které patří k běžným provozním nákladům. Rozhodně bych se nebál toho, že během pěti let se to "rozsype" celý. V případě nákupu jetýho auta je vždy tak trochu tabu, co s ním bylo děláno a u turbomotorů je to vždy tak trochu sázka naslepo, ale riziko problémů je relativně malé, ikdyž u dieslu větší než u benzinu.

Takže můj názor je takový, že ani jedna volba není špatná. Pokud chceš vyloženě raketu na sportovní "vyblbnutí", tak jediná možnost je TFSI, stejně tak jako v případě velmi malého nájezdu, pokud chceš ale auto na "normální" každodení ježdění s dostatečným potenciálem a solidními provozními náklady, tak TDI stojí minimálně za zvážení, protože budeš-li trávit na cestách více času, rozhodně poznáš rozdíl ve spotřebě, ať už četností návštěv čerpací stanice nebo sílou průvanu v peněžence ;) Kdybych nebyl rozhodnutý pro konkrétní motor a váhal nad oběma, tak bych v případě nákupu jetýho auta dal přednost výhodnosti aktuální nabídky, nemá cenu jít do TDI, když bys měl možnost koupit TFSI ve stejném stavu výrazně levněji, ale kdyby byl ten TDI za stejný prachy jako TFSI, tak bych se nebránil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s tebou, ale když už budu brát uto za zhruba 500 - 700 papíru, tak myslím že ta spotřeba o ty 3 litry je tabu... Nejpodstatnější bude ta nabídka. Jaký motor a za kolik...(teda aspon podle mě)

Kdyby to bylo takový tabu,tak nebude jezdit 80% Tdíček.A taky jsou to všechno auta za 500 - 700 papírů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík moc..

Je to fakt, dát přednost motoru dleaktuální nabídky to bude asi nejlepší řešení..., přeci jen si při koupi jetého auta nemůžu zas tolik vybírat, navíc TDíček je fakt pomálu..., no a když mám požadavek i na barvu, nebude t ojednoduchá koupě..., chci žlutou.. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s tebou, ale když už budu brát uto za zhruba 500 - 700 papíru, tak myslím že ta spotřeba o ty 3 litry je tabu... Nejpodstatnější bude ta nabídka. Jaký motor a za kolik...(teda aspon podle mě)

Kdyby to bylo takový tabu,tak nebude jezdit 80% Tdíček.A taky jsou to všechno auta za 500 - 700 papírů.

jj, ta úvaha mi taky neni moc jasná. to třeba, když už si budu kupovat auto za 1.5milionu, tak mi taky asi nebude jedno, jestli bude žrát 5 nebo 45 na sto

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s tebou, ale když už budu brát uto za zhruba 500 - 700 papíru, tak myslím že ta spotřeba o ty 3 litry je tabu... Nejpodstatnější bude ta nabídka. Jaký motor a za kolik...(teda aspon podle mě)

Kdyby to bylo takový tabu,tak nebude jezdit 80% Tdíček.A taky jsou to všechno auta za 500 - 700 papírů.

To záleží na úhlu pohledu, když vezmu, že třeba já dojíždím každý den 50km do školy tam a zpátky, tak to je 100km denně, vezmu-li u TDI spotřebu 6l, tak to mám cca 180Kč, u TFSI 8l a je to 240Kč, rozdíl je tedy 60Kč, za týden je to 300Kč a za měsíc 1200Kč, v průběhu roku stoupne tato částka na 12 000Kč, které ušetřím jaksi jen tak pro nic za nic. Je pravda, že to není žádná závratná částka, ale na druhou stranu za to můžu jet třeba na dovolenou, koupit si lyže, snowboard atd.

V případě, že mi benzín oproti naftě nenabídne nic navíc, co bych využil, tak je škoda jen tak pro nic za nic vyhazovat na každém kilometru koruny z okna, ale pakliže ten potenciál benzínu využiji, tak samozřejmě není o čem mluvit a je to jasná volba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak já mám RS TDI a rozhodně nejsem zaslepen a vidím jak výhody nafty tak i výhody benzínu (narozdíl od TFSIčkárů :p ).

Abych řekl pravdu, tak pokud chce člověk jezdit rally, tj neustále na hranici adheze pneu, tak je lepší TFSI, u kterého lze lépe dávkovat výkon, který je samozřejmě vyšší a jeho náběh jemnější, takže ve spojení s velkým rozsahem použitelných otáček lze z automobilu vytěžit prakticky maximum možného, co nabízí podvozek v kombinaci s karoserií (převisy apod). Navíc k tomu všemu člověk dostane jako bonus pěkný zvukový projev motoru, ale zase pokud bude opravdu jezdit stále s plynem na podlaze, tak spotřeba bude podstatně vyšší, než jakou uvádí výrobce a pod hranici 10l/100km se asi nedostane. Samozřejmě běžný člověk takhle nejezdí a není problém se pohybovat někde kolem 8l/100km. Pokud ale jezdím "rozumně", tak i TDI mi nabídne více než dostatečný výkon a nemám problém ani s užším rozsahem otáček, protože 6ti stupňová převodovka mi vždy umožní zvolit ten "pravý převod". Budu-li chtít, není problém být v daný okamžik prakticky nejrychlejším účastníkem silničního provozu, jelikož většina "běžných" automobilů disponuje nižším výkonem nebo obsahuje klidnějšího řidiče. Pro běžný provoz tedy motor plně dostačuje a ani jeho zvukový projev není zdaleka nejhorší, jaký si kdo dokáže představit, dost tvrdý je pouze v režimu "čištění filtru", což ale nastává zřídka, jinak je na PD poměrně slušný a vyrovná se i mnoha konkurenčním nafťákům disponujícím Common-rail, ovšem srovnávat ho s benzínem, nebo dokonce TFSI je samozřejmě nemyslitelné. Já osobně ale jezdím s muzikou, takže nemám šanci slyšet cokoliv jiného, tím spíše ne motor. Při rozumné jízdě mírně nad limity dosahuje spotřeba hodnoty cca 6l/100km, takže rozdíl TDI vs TFSI je asi 2l/100, pokud ale motoru začnu šlapat na krk, tak spotřeba neporoste tak razantně jako u TFSI a i při hodně dynamické jízdě na hranici možností běžného provozu zůstane někde mezi 7-9l/100km, kdežto TFSI se usadí na hodnotě 11-13l/100km - rozdíl je tedy už 4l/100km a při okruhové jízdě budou spotřeby cca 20l/100km vs 30l/100km. Co se týče poruchovosti, tak zatím nemám žádné zkušenosti, oba dva motory šlapou bez jakýchkoliv problémů. Životnost je velmi diskutabilní, ale v případě soukromého automobilu by měly obě dvě motorizace vydržet prakticky po celou dobu užívání. Můžou se oběvit drobné vady např. turba nebo váhy vzduchu, ale to jsou "jen" tisícovkové položky, které patří k běžným provozním nákladům. Rozhodně bych se nebál toho, že během pěti let se to "rozsype" celý. V případě nákupu jetýho auta je vždy tak trochu tabu, co s ním bylo děláno a u turbomotorů je to vždy tak trochu sázka naslepo, ale riziko problémů je relativně malé, ikdyž u dieslu větší než u benzinu.

Takže můj názor je takový, že ani jedna volba není špatná. Pokud chceš vyloženě raketu na sportovní "vyblbnutí", tak jediná možnost je TFSI, stejně tak jako v případě velmi malého nájezdu, pokud chceš ale auto na "normální" každodení ježdění s dostatečným potenciálem a solidními provozními náklady, tak TDI stojí minimálně za zvážení, protože budeš-li trávit na cestách více času, rozhodně poznáš rozdíl ve spotřebě, ať už četností návštěv čerpací stanice nebo sílou průvanu v peněžence ;) Kdybych nebyl rozhodnutý pro konkrétní motor a váhal nad oběma, tak bych v případě nákupu jetýho auta dal přednost výhodnosti aktuální nabídky, nemá cenu jít do TDI, když bys měl možnost koupit TFSI ve stejném stavu výrazně levněji, ale kdyby byl ten TDI za stejný prachy jako TFSI, tak bych se nebránil.

:palec2::palec2::palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne že bych to čekal, ale... jo. Po bombastickym nadpise "jak dostat..." asi skončíš jen u chipu. No je to tvoje věc. To co tu psal Rosta 1,8 o životnosti má z části pravdu, ale je to napsaný tak, že pokud přidáš jen jednoho koně, tak se ti rozpadne převodovka, nevydrží kastle, při prvním brždění utavíš brzdy atd... no.. ehm. Silné a upravené auto v rodině máme, to tu snad každý ví. Prošlo si několika stádii a mužu k tomu říct jen jediný. Jeho maximální výkon stejně využiješ jen málokdy. Takže výdrž motoru bude záležet spíš na tom, jak se k němu budeš chovat a ne, že ti hned kiksne. Slova o časté generálce atd mi příjdou dost nadsazená. Pa to auto znáš, takže do zatáček asi víš jak jet a nejet, a pochybuju, že by sis dával děnně dve RZty, takže pokud tam dáš sportovní podvozek za x peněz,tak nic nezkazíš, ale zase pochybuju, že by si ho nějak využil. Převodovka... no, tedka tu byli anglání a jeden z nich má v OII RS 280koní a zatim drží. Ona je sice dělaná na 350nm, ale má určitou rezervu a stejně s ní nebudeš zacházet jako závoďák, takže tady by taky neměl být problém, protože pochybuju, že bys tam dostal nějakej extrémní výkon, kterej by jí roztrhl. Řeči o kontaktování WRC týmu kvůli rádám s tuhostí mi příjdou dost úsměvně u auta, který stejně bude jezdit tak max po okreskách, spíš po dálnicích. Nic proti rosťo, určitě máš přehled, ale dost některý věci přeháníš a vyháníš do extrému. Nechi tě tu napadat, to určitě ne. Tak to ai tak neber. Jen s tebou prostě v dost věcech nesouhlasim. A to že výfuk nic nepřidá je taky úsměvný... no nic, tot vše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne že bych to čekal, ale... jo. Po bombastickym nadpise "jak dostat..." asi skončíš jen u chipu. No je to tvoje věc. To co tu psal Rosta 1,8 o životnosti má z části pravdu, ale je to napsaný tak, že pokud přidáš jen jednoho koně, tak se ti rozpadne převodovka, nevydrží kastle, při prvním brždění utavíš brzdy atd... no.. ehm. Silné a upravené auto v rodině máme, to tu snad každý ví. Prošlo si několika stádii a mužu k tomu říct jen jediný. Jeho maximální výkon stejně využiješ jen málokdy. Takže výdrž motoru bude záležet spíš na tom, jak se k němu budeš chovat a ne, že ti hned kiksne. Slova o časté generálce atd mi příjdou dost nadsazená. Pa to auto znáš, takže do zatáček asi víš jak jet a nejet, a pochybuju, že by sis dával děnně dve RZty, takže pokud tam dáš sportovní podvozek za x peněz,tak nic nezkazíš, ale zase pochybuju, že by si ho nějak využil. Převodovka... no, tedka tu byli anglání a jeden z nich má v OII RS 280koní a zatim drží. Ona je sice dělaná na 350nm, ale má určitou rezervu a stejně s ní nebudeš zacházet jako závoďák, takže tady by taky neměl být problém, protože pochybuju, že bys tam dostal nějakej extrémní výkon, kterej by jí roztrhl. Řeči o kontaktování WRC týmu kvůli rádám s tuhostí mi příjdou dost úsměvně u auta, který stejně bude jezdit tak max po okreskách, spíš po dálnicích. Nic proti rosťo, určitě máš přehled, ale dost některý věci přeháníš a vyháníš do extrému. Nechi tě tu napadat, to určitě ne. Tak to ai tak neber. Jen s tebou prostě v dost věcech nesouhlasim. A to že výfuk nic nepřidá je taky úsměvný... no nic, tot vše.

Máš pravdu, plně s tebou souhlasím, docela mě to odradilo, ale taky si myslím, že převodovka to zvládne, když to bude asi na 350Nm, chci si ji určitě vylepšit, ale chipem to začíná skoro vždycky..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s tebou, ale když už budu brát auto za zhruba 500 - 700 papíru, tak myslím že ta spotřeba o ty 3 litry je tabu... Nejpodstatnější bude ta nabídka. Jaký motor a za kolik...(teda aspon podle mě)
No tak já mám RS TDI a rozhodně nejsem zaslepen a vidím jak výhody nafty tak i výhody benzínu (narozdíl od TFSIčkárů :p ).

Abych řekl pravdu, tak pokud chce člověk jezdit rally, tj neustále na hranici adheze pneu, tak je lepší TFSI, u kterého lze lépe dávkovat výkon, který je samozřejmě vyšší a jeho náběh jemnější, takže ve spojení s velkým rozsahem použitelných otáček lze z automobilu vytěžit prakticky maximum možného, co nabízí podvozek v kombinaci s karoserií (převisy apod). Navíc k tomu všemu člověk dostane jako bonus pěkný zvukový projev motoru, ale zase pokud bude opravdu jezdit stále s plynem na podlaze, tak spotřeba bude podstatně vyšší, než jakou uvádí výrobce a pod hranici 10l/100km se asi nedostane. Samozřejmě běžný člověk takhle nejezdí a není problém se pohybovat někde kolem 8l/100km. Pokud ale jezdím "rozumně", tak i TDI mi nabídne více než dostatečný výkon a nemám problém ani s užším rozsahem otáček, protože 6ti stupňová převodovka mi vždy umožní zvolit ten "pravý převod". Budu-li chtít, není problém být v daný okamžik prakticky nejrychlejším účastníkem silničního provozu, jelikož většina "běžných" automobilů disponuje nižším výkonem nebo obsahuje klidnějšího řidiče. Pro běžný provoz tedy motor plně dostačuje a ani jeho zvukový projev není zdaleka nejhorší, jaký si kdo dokáže představit, dost tvrdý je pouze v režimu "čištění filtru", což ale nastává zřídka, jinak je na PD poměrně slušný a vyrovná se i mnoha konkurenčním nafťákům disponujícím Common-rail, ovšem srovnávat ho s benzínem, nebo dokonce TFSI je samozřejmě nemyslitelné. Já osobně ale jezdím s muzikou, takže nemám šanci slyšet cokoliv jiného, tím spíše ne motor. Při rozumné jízdě mírně nad limity dosahuje spotřeba hodnoty cca 6l/100km, takže rozdíl TDI vs TFSI je asi 2l/100, pokud ale motoru začnu šlapat na krk, tak spotřeba neporoste tak razantně jako u TFSI a i při hodně dynamické jízdě na hranici možností běžného provozu zůstane někde mezi 7-9l/100km, kdežto TFSI se usadí na hodnotě 11-13l/100km - rozdíl je tedy už 4l/100km a při okruhové jízdě budou spotřeby cca 20l/100km vs 30l/100km. Co se týče poruchovosti, tak zatím nemám žádné zkušenosti, oba dva motory šlapou bez jakýchkoliv problémů. Životnost je velmi diskutabilní, ale v případě soukromého automobilu by měly obě dvě motorizace vydržet prakticky po celou dobu užívání. Můžou se oběvit drobné vady např. turba nebo váhy vzduchu, ale to jsou "jen" tisícovkové položky, které patří k běžným provozním nákladům. Rozhodně bych se nebál toho, že během pěti let se to "rozsype" celý. V případě nákupu jetýho auta je vždy tak trochu tabu, co s ním bylo děláno a u turbomotorů je to vždy tak trochu sázka naslepo, ale riziko problémů je relativně malé, ikdyž u dieslu větší než u benzinu.

Takže můj názor je takový, že ani jedna volba není špatná. Pokud chceš vyloženě raketu na sportovní "vyblbnutí", tak jediná možnost je TFSI, stejně tak jako v případě velmi malého nájezdu, pokud chceš ale auto na "normální" každodení ježdění s dostatečným potenciálem a solidními provozními náklady, tak TDI stojí minimálně za zvážení, protože budeš-li trávit na cestách více času, rozhodně poznáš rozdíl ve spotřebě, ať už četností návštěv čerpací stanice nebo sílou průvanu v peněžence ;) Kdybych nebyl rozhodnutý pro konkrétní motor a váhal nad oběma, tak bych v případě nákupu jetýho auta dal přednost výhodnosti aktuální nabídky, nemá cenu jít do TDI, když bys měl možnost koupit TFSI ve stejném stavu výrazně levněji, ale kdyby byl ten TDI za stejný prachy jako TFSI, tak bych se nebránil.

:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...