tomcat007 Vloženo 25. Červen 2010 Sdílet Vloženo 25. Červen 2010 Souhlasím s lancelotem, u O2 ten výkon zabíjí přísnější emisní norma...tedy zásah do motoru...ale tak jak ty píšeš, se zdá, že máš ojedinělej problém s dynamikou. Možná mě poučíte...ale osobně mam motor BGU, ten samej co ty v čem se liší od BSE??? ??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hunterkyjov Vloženo 25. Červen 2010 Sdílet Vloženo 25. Červen 2010 (editace) s moji O2 Combi 1.6FSI 85KW kdyz jedu do kopce podradim za 3 tahnu az k 5000ot to uz je na tachometru 100km a zaradim vejs ty motory tahnou az od 3000ot . Editováno: 25. Červen 2010, autor: Hunterkyjov Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka2106 Vloženo 25. Červen 2010 Sdílet Vloženo 25. Červen 2010 Sumeragi Subaru: já mám MR08 a nepochopil jsem, co myslíš tím "btw" a "FL" Lancelot: K emisním limitům bych měl tuto poznámku, pokud výrobce udává výkon 75 kW, tak už počítá s tím, že auto bude mít při deklarované normě EU IV výkon 75 kW a mělo by teda jet líp než motor 74 kW, i když ten plnil jen EU III, navíc motor BSE má i krouťák vyšší než AKL, a dokonce převodovka je v porovnání s OI zpřevodovaná více do síly než do rychla, takže pořád nějak nechápu, proč to tak mizerně táhne v porovnání s OI 74 kW AKL. Jsou někde dostupné křivky výkonů a krouťáků těchto motorů, ze kterých by plynulo, že motor BSE je na tom do 2500 až 3000 ot. hůř než AKL? Jsem z Olomouce, nenašel by se někdo z okolí, kdo má motor 1,6 MPI 75 kW(BSE), s kým bychom to mohli otestovat jak to komu pocitově jede? To bych fakt chtěl vidět, jak se to někomu rozjede do kopce na volnoběh. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 25. Červen 2010 Sdílet Vloženo 25. Červen 2010 Tak papír snese všechno, že. On ten výkon tam být může, ale je jiný jeho průběh - pocitově to méně táhne, třeba. Do kopce do mírného, se to dopředu hýbat musí do prudkého to musí na té spojce aspoň viset. No prostě nemám problémy s rozjezdy ať už po rovině nebo do kopce, s plynem samozřejmě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sumeragi Subaru Vloženo 25. Červen 2010 Sdílet Vloženo 25. Červen 2010 Jirka: btw znamená mimochodem(by the way) a FL znamená facelift. Správně nastavený motor se musí aspoń to mírného kopečka rozjet i na volnoběh.. je to samozřejmě i o práci se spojkou..ale motor by neměl chcipnout.. průběhy krouťáků jsou tu nekde výš..aspoň teda pro druhý rychl.stupeň na octu 1 bys to možná našel v příslušné sekci. Bohužel jsem z Hořovic..takže spolu to porovnat můžem jen težko..ale třeba se někdo najde.. On sice může být deklarovaný výkon ale výrobce zcela logicky uvádí výkon maximálnía ten je u atmosféráků dosažen kolem 5000rpm a to je už mimo rámec běžně provozovaných otáček.. to samé s krouťákem.. dále pak jde i o převodovku, máš nějaké grafy o tom, že by v O2 byla "kratší" převodovka než v O1? a i kdyby to nákrasně kratší bylo.. je to jiné auto,takže celkový pocit z toho může být takový, že táhne míň,ale osobně si myslím, že tam máš nějaký problémek..ale to by to člověk fakt musel otestovat přímo jeden člověk dvě auta.. Já s tím nemám nejmenší problém, motor mi táhne aspoň pro mě velice dobře, když teda poměřím výkon a hmotnost, i od otáček 1500 ale jak jsem napsal do větší pohody se dostane od 2000-2500-3000 dle zařazeného rychl.stupně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka2106 Vloženo 25. Červen 2010 Sdílet Vloženo 25. Červen 2010 To že je tam kratší převodovka mi potvrdili v servisu podle kódů převodovek. Kdysi jsem zkoušel projet OII krátkou s tímto motorem, myslím, že to byl MR 07, a ta se mi zdála v pohodě, celkem to rychle reagovalo na pohyb plynu, stejně tak jak u mé staré OI mi nedělalo problém plynem najít polohu pro konstantní rychlost - prostě když jsem uvolnil lehce plyn, tak to tak trošku cuklo a to byla ta poloha, kdy auto pak jelo konstantní rachlostí a počítač ukazoval okamžitou spotřebu kolem 6 litrů. U mé nové OII (podotýkám, že mám kombi) tuto polohu plynu nějak nemůžu najít. Reakce na pohyb pedálu jsou pomalé a když lehce uvolním plyn, tak auto už zpomaluje, ještě že mám temopomat, ten tento nedostatek aspoň trochu kompenzuje. Najde se někdo z okolí Olomouce s OII kombi 1,6 MPI 75 kW (motor BSE), s kým bych to mohl porovnat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 25. Červen 2010 Sdílet Vloženo 25. Červen 2010 (editace) To že je jiná převodovka, to je známá věc, psal jsem to už výše. Jinak tam budeš mít asi nějaký problém, nebo se ti zrovna sešly blbě tolerance a máš z toho línou mrdku. Hoď to na diagnostiku, zkontroluj hodnoty dle DP (Dílenské příručky) jestli sedí a taky to projet a kouknout na měřené hodnoty, jestli tam nejsou nějaké nesrovnalosti. Editováno: 25. Červen 2010, autor: Lancelot Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka2106 Vloženo 25. Červen 2010 Sdílet Vloženo 25. Červen 2010 Na diagnostice jsem to už měl kolikrát, ve dvou různých servisech a na nic nepřišli, vždycky řekli, že je to OK. Je někde dostupná dílenská příručka a hodnoty, které to má na diagnostice vykazovat? Nějaký výpis z diagnostiky mi dali, ale vůbec tomu nerozumím, nevím, na které hodnoty se zaměřit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hunterkyjov Vloženo 26. Červen 2010 Sdílet Vloženo 26. Červen 2010 ještě takovej malej dotaz lijes tam natural 95 nebo 98 ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka2106 Vloženo 26. Červen 2010 Sdílet Vloženo 26. Červen 2010 (editace) Do MPI je předepsaný N 95, takže tam leju ten. Editováno: 26. Červen 2010, autor: Jirka2106 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 26. Červen 2010 Sdílet Vloženo 26. Červen 2010 DP mám, ale nejspíš tam nebude ten tvůj kód motoru, ale podívám se. Jinak do 1.6 8V je zbytečné lít nějaký lepší benzín, N95 bohatě stačí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hunterkyjov Vloženo 26. Červen 2010 Sdílet Vloženo 26. Červen 2010 u 1.6FSi je doporucenej n98 a rozdil tam je tizsi chod motoru mensi spotreba a lepe to jede Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 27. Červen 2010 Sdílet Vloženo 27. Červen 2010 To nepopírám, ale ve vlákně o 1.6 8V MPI je to naprosto irelevantní informace. Určitě zlepšení při natankování N98 do MPI tam určitě bude, ale bude to zlepšení minimální a vzhledem k vyšší ceně N98 naprosto neekonomické a rozhodně to nevyřeší problém s nízkým výkonem, protože těch 75kW je deklarováno při použití N95. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matrix.nine Vloženo 27. Červen 2010 Sdílet Vloženo 27. Červen 2010 Pro FSI, TFSI je doporuceny N98 protoze ma vyssi oktanove cislo, ma vetsi odolnost proti samozapalum a lepe se spaluje, proto ma motor i jiny zvuk, aby ho mohl motor pouzit musi mit i jiny kompresni pomer tusim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haski Vloženo 28. Červen 2010 Sdílet Vloženo 28. Červen 2010 Ja tu ještě připomenu také můj poznatek, který jsem psal výše (nevim, možná to dělá jen mé auto, nikdo jiny mi to tu nepotvrdil), ale více lidi potvrdilo zvýšenou akceleraci na 2.stupeň při 2500ot. Pokud se zaměříte na rychlost 35kmh při sešlápnutém polovičním plynu, auto jako by ožilo a jede lépe. Čili do 35kmh jede auto s lehkým plynem velice neochotně. Potvrzuje mi to následná akcelerace při stejném polovičním plynu, která nastane při: 1.rychlost 4500ot 2.rychlost 2500ot 3.rychlost 1700ot 1.rychlost ani 3.rychlost při 2500otáčkách tento efekt neudělá. Při plně sešlápnutém plynu tyto jevy ale poznat nejdou v žádných otáčkách. Trochu ještě k tématu 74kW a 75kW. Mám tu nevýhodu, že jsem v 74kW verzi nejel (vím ale, že měla lankový plyn), ale poznatek u 75kW verze je, že elektronický plyn reaguje citlivě jinak než třeba moje Felicie nebo Fabie. Navíc reaguje jinak při rychlosti do 35kmh a jinak nad touto rychlostí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom Muaddib Vloženo 29. Červen 2010 Sdílet Vloženo 29. Červen 2010 (editace) Já tam za kombinovaným nic nemám... taky "prázdná konzole" --- koukám, ž už je to hodně neaktuální reply Editováno: 29. Červen 2010, autor: Tom Muaddib Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sumeragi Subaru Vloženo 29. Červen 2010 Sdílet Vloženo 29. Červen 2010 Haski: na předchozí straně jsou grafy průběhů motoru.. tam je zřejmé, že ten motor má holt takovou charakteristiku.. Spíš jsem se ale chtěl zeptat na tohle.. dělal si už někdo z vás chip tohoto motoru? zde je link: http://www.autochip.eu/cz/chiptuning-tabulky/skoda/skoda-octavia-2-16-102hp/ je to za 5000 tak bych se chtěl zeptat, zda je tam těch deset koníků znát a případně zda klesla spotřeba.. osobně si myslím že se to zřejmě neoplatí.. ale třeba má někdo jinou zkušenost dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krysarr Vloženo 29. Červen 2010 Sdílet Vloženo 29. Červen 2010 K tomu porovnani AKL a 75kW... Mam soukromou 12 let starou 74kW AKL, a sluzebni 75kW OII vyrobenou v prosinci 2008, nevim, co to ma za kod motoru. A porovnani? AKL s euro 2 je vyrazne zivejsi. Je to opravdu priskrcenim kvuli emisim. OII je k tomu tezsi, nema jednu lambdu jako AKL, atd atd. Kdyz sednu do svoji, budiz, ted uz lehce poladeny, prijdu si, ze jezdim necim neskutecne rychlym. A tak do sluzebaka leju Carreru, Vpower a podobne, abych mel aspon trosku lepsi pocit. Ale o tom priskrceni u 75kW vsech verzi uz toho bylo napsano docela dost. AKL byl u 1,6MPi motoru nejlepsi varianta. U 10 let novejsiho sluzebaku je rozdil hlavne v odhlucneni, nesrovnatelne lepsich brzdach, vyrazne lepsim osvetleni a presnejsim razeni, jinak u me v porovnani vitezi 12 let stara OI s 230.000 km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
plutonium-Michal Vloženo 29. Červen 2010 Sdílet Vloženo 29. Červen 2010 Haski: na předchozí straně jsou grafy průběhů motoru.. tam je zřejmé, že ten motor má holt takovou charakteristiku.. Spíš jsem se ale chtěl zeptat na tohle.. dělal si už někdo z vás chip tohoto motoru? zde je link: http://www.autochip.eu/cz/chiptuning-tabulky/skoda/skoda-octavia-2-16-102hp/ je to za 5000 tak bych se chtěl zeptat, zda je tam těch deset koníků znát a případně zda klesla spotřeba.. osobně si myslím že se to zřejmě neoplatí.. ale třeba má někdo jinou zkušenost dík chip mám něco přes měsíc a zaznamenal jsem poznatek že jde líp do otáček už asi od 1600, jinak mám chip na 82kw Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haski Vloženo 30. Červen 2010 Sdílet Vloženo 30. Červen 2010 (editace) Haski: na předchozí straně jsou grafy průběhů motoru.. tam je zřejmé, že ten motor má holt takovou charakteristiku.. ... Na grafy jsem reagoval v zápětí na té samé stránce. Jen jsem konstatoval jednu věc. Nevím jak je to u OI, ale mě 2.rychlost akceleruje při stejném polovičním plynu okolo 2500ot (to tu řeklo víc lidí). 1. ani 3.rychlost v těchto otáčkách při stejném polovičním plynu nic podobného neudělá. Při plně sešláplém plynu tento jev není poznat u žádné rychlosti a z toho usuzuji, že do 35kmh reaguje plyn na sešlápnutí jinak než nad touto rychlostí. Co se týče čipu, dlouho sleduji firmu PowerTec. Mají i brzdu, na které se dá "před" i "po" vyzkoušet výkon motoru. Mají velice důvěryhodné reference zákazníků jako video a grafy provedených chipů. Tak trochu si myslím, že by za to zvěřejnění v referencích měli těm zákazníkům i platit :-), je to velice přesvědčivé. Editováno: 30. Červen 2010, autor: Haski Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomcat007 Vloženo 30. Červen 2010 Sdílet Vloženo 30. Červen 2010 pánové jakej je rozdíl mezi 1.6 MPi kód motoru BSE a BGU???jak se tu řeší víš??? jeden tu píše že má v OII BSE ale já mam OII a kód BGU ??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haski Vloženo 30. Červen 2010 Sdílet Vloženo 30. Červen 2010 Nevím jestli jsou rozdíly někde napsané. Sám teď nevím, co přesně mám (zjistím to) a jediné, co jsem pochytil: BGU má EGR ventil a BSE už ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomcat007 Vloženo 30. Červen 2010 Sdílet Vloženo 30. Červen 2010 To by už rozdíl byl zajímavý je, že mam drobek literatury ale o tomhle sem se nikde nedočetl...a navíc v rozsířeném vydání OII kde je popis všech motorů se u 1.6 75kW píše pouze kód BGU...mno zajímavé velice Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 30. Červen 2010 Sdílet Vloženo 30. Červen 2010 Tak pokud je to pravda s tím EGR tak mám BSE, protože EGR tam nemám. Musím se podívat jak to vlastně je. Ale dnes jsem jezdil s OII celý den a dost mě sralo jak to při přidání plynu v nízkých rychlostech na první tři stupně reaguje trhaně - tedy, že to jako by cukne, akcelerace - pausa - akcelerace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Haski Vloženo 1. Červenec 2010 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2010 (editace) To by už rozdíl byl zajímavý je, že mam drobek literatury ale o tomhle sem se nikde nedočetl...a navíc v rozsířeném vydání OII kde je popis všech motorů se u 1.6 75kW píše pouze kód BGU...mno zajímavé velice Takže mám BSE (v malém techničáku mam BSE) a nemám EGR ventil. Dílenská Příručka popisuje kod BGU a tam se o EGR ventilu mluví. Dále jsem tady někde četl, že od roku výroby myslím 09/2005 se začala dávat podvolantová jednotka, která už obsahuje tempomat a není tedy potřeba ji měnit v připadě dodělání, navíc se tam musel dávat propojovací kabílek. Ja jsem jen koupil páčku a naprogramoval jednotku. Takže těch věcí může být i víc. Ale dnes jsem jezdil s OII celý den a dost mě sralo jak to při přidání plynu v nízkých rychlostech na první tři stupně reaguje trhaně - tedy, že to jako by cukne, akcelerace - pausa - akcelerace. Jestli myslím to co ty, tak mi to taky někdy udělá. Jako by auto hrká a poposkakuje, musím sešlápnout spojku a znova pustit. Editováno: 1. Červenec 2010, autor: Haski Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.