Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravim kolegy, milovníky a uživatele Superbu,

 

Už dlouho si lámu hlavu, jestli se mi od koupi nezvedla nějak spotřeba. Protože si myslim, že jsem měl dřív nižší.

 

...poslední dobou jezdím kolem 5.5 - 6l/100km, všude po forech čtu, jak umí jet za 4.0 - 4.5 a tak podobně. Já nikdy nešel pod 5.

 

Superb III, po FL, r.v 2022 5tý měsíc, uvedeno do provozu 11tý měsíc (auto je liftback, nikoliv kombi). Koupeno ze Škodovky s nájezdem 31tis. Je teda fakt, že je na 18kách pneu.

 

Z Brna do Bratislavy 5.5l/100km, místy jsem jel 150km/h, většinou ale 130-140 - bylo celkem vedro, venku kolem 33°C, klima zapnutá na 19°C, třetí stupeň větrání (by taky mohlo hrát roli)

Z Bratislavy do Brna 5.2l/100km, opět, místy 150km/h, většinou 130-140. K večeru už bylo o něco chladněji, takže klima jen na 20°C, druhý větrací stupeň

 

Když jedu "kratší trasu" Brno - Tišnov, cca 30km po rychlostní silnici, na rychlostce cca 100-110km/h, ve městě klasika 50max, občas popojíždění v menších kolonách. A vyjedu ihned se zaplou klimou, tak spotřeba třeba 6.5l/100km a ani když už jedu plynule po okreskách, tak to nestáhnu pod 6.

 

Z ČR do Chorvatska do Drveníku za 5.1l, (přes Maďarsko) přes noc, nikdo nikde, 0vý provoz, 5.1l/100km (ujeto cca 1100km). Právě tehdy jsem pojal podezření, cca 3/10 sešupů, fakt strmý kopce dolů, mi auto jelo krásně samo dolů, ještě k tomu brutálně zrychlovalo a musel jsem dost brzdit. A cca 7/10 sešupů jsem měl problém udržet na tachometru 130km/h a musel jsem tomu šlapat jako kráva, místy, že okamžitá byla 10l/100km.

 

Bohužel, už si nepamatuji, jestli jsem při těch kopcích, kdy to jelo samo a i zrychlovalo, zda jsem měl zaplou nebo vyplou klimu.

 

Tady po běžných kopcích v ČR jsem zkoušel, bez zařazené rychlosti, s vyřazenou rychlostí. S vyřazenou to většinou zrychluje. Se zařazenou to většinou zrychluje na 4ku, do cca těch 100km/h. Nad 100km/h to se zařazenou rychlostí většinou zpomaluje.

 

Nějaké rady? Resp. je to v normě? Nebo někde bude něco špatně? A když, tak co? Mám to ještě 3roky v záruce, tak to když tak musím nějak prokázat. V servise mi samozřejně řeknou, že je všechno v poho.

 

Děkuji předem za odpovědi.

Upraveno od Urby147

spotreba 5.5-6l podle me odpovida popisovanemu pouziti (tzn Brno+ dalnice). za 5l muzes jezdit kdyz pojedes delsi trasu plynule ( jak jsi psal cestu do Chorvatska) a zadne kolony a obcas 150 :D

Umi jet za 4 nejaku trasu, ale to je eco jazda, ktore nema s normalnym jazdenim nic spolocne a dlhodobo je takato spotreba neudrzatelna.

Dosiahnes ak sa vyhnes mestam/dedinam, dialniciam a jazda na okreske bude maximalne plynula v rozmedzi 75-90 km/h, s eco akceleraciou a eco brzdenim....

 

Inak popisovane trasy su z hladiska spotreby v poriadku.

  • Autor

Dobře a co to "plachtění" z kopce? Vim, že automaty umí velice dobře plachtit, popř. si vyřadit a taky celkem zdatně udržují rychlost.

 

Nechápu, proč to někdy strašně přibržďuje a někdy vůbec? Říkám, zatím jsem nevypozoroval jestli to dělá s klimou nebo bez. I manuál rekuperuje, aby si dobil tu menší baterku? Nebo dokázal by mi toto někdo osvětlit, prosím? ...přijde mi to prostě divné.

Tie spotreby vyzerajú byť viacmenej poriadku. Samozrejme môžeš spraviť to, že skontroluješ tlaky v pneumatikách, prípadne geometriu a ak náhodou vezieš sebou v aute veľa harabúrd (netvrdím, že je to tvoj prípad), tak ich vyložíš.
Čo sa týka spotrieb, určite tam ešte je nejaká rezerva, ak budeš jazdiť viac plynule bez zbytočných akcelerácií napr. na 150, resp. bez zbytočných brzdení, potom ti tá spotreba ešte pôjde dole o nejaké desatinky, ale pri diaľničnom tempe nečakaj 4-litrovú spotrebu, to sa nedá. 
Spotreby okolo 4 litrov a menej sú väčšinou pri dlhších jazdách po okreskách kedy efektívne využívaš kinetickú energiu vozidla (=čo najmenej brzdíš).

 

Čo sa týka klimatizácie, odporúčam zapnúť režim AUTO a iba nastaviť požadovanú teplotu, automatika sa postará o zvyšok, nastavovať to manuálne mi pripadá byť kontraproduktívne, obzvlášť keď vidím tú teplotu 19°C keď je vonku 33°C. Ale možno si ľadový medveď... :)

Jazda z kopca so zaradenou rýchlosťou alebo bez nej: musíš si to odskúšať sám. Všeobecne nové autá v dnešnej dobe majú oveľa menšie vnútorné odpory, takže aj so zaradenou rýchlosťou dokážu z kopca akcelerovať. Ak ideš dole kopcom a vieš, že na konci budeš musieť aj tak zbrzdiť (napr. kvôli ostrej zákrute, obci, križovatke, atď.), tak je lepšie mať zaradenú rýchlosť (hoci aj štvorku alebo trojku ak nie sú otáčky v červenom), lebo tým šetríš brzdy a zároveň ideš s nulovou spotrebou. Keď sa jedná o klesanie napr. na diaľnici a nevadí ti, že naberieš trochu viac rýchlosti, je lepšie vyradiť do neutrálu. Okamžitá spotreba síce nie je nulová, ale plachtením dokážeš nabrať toľko konetickej energie, že na spotrebe na konci ušetríš viac, ako so zaradenou rýchlosťou.


Čo sa týka "rekuperácie", tá si žije svojim vlastným životom, ale malo by to byť tak, že dobíja akumulátor pri brzdení. Či sa to deje aj pri plachtení, resp. brzdení motorom, to je vec, ktorá ak ťa zaujíma, musíš si to sám vypozorovať, t. j. musíš pripojiť nejaký merač napätia a sledovať to.

  • Autor

Ok, takže ohledně spotřeby je to asi vyřešený, takže ti dobráci, co tvrdí, že jedou po dálnici 140 a mají spotřebuju 4.0, tak buď kecaj, nebo jedou z kopce.

 

To s vyřazenou/nevyřazenou rychlostí taky chápu, ale moje otázka je - Proč se zařazenou rychlostí z kopce dolů, to auto někdy zrychluje a někdy naopak mi přijde, že brzdí motorem jako kráva?

 

...protože jak sám říkáš, nové auta by měli mít nízké vnitřní odpory + o Superbu je všeobecně známo (liftbacku), že mají "na průměrné auto" relativně dobrou aerodynamiku + se umí kineticky dobře rozhýbat, takže jedou skoro samy.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.