Seehirt Vloženo 6. Říjen 2024 Vloženo 6. Říjen 2024 (editace) Zážehový motor1.5 TSI evo2 znamená ještě vyšší účinnost a nižší emise pro globální motor koncernu Volkswagen. Kompaktní čtyřválec je neustále vyvíjen. Výsledkem jsou výrazné výhody ve spotřebě paliva a velmi dynamická odezva. Stojí za zmínku zejména deaktivace válců ACTplus, čištění výfukových plynů na bázi motoru a moderní spalovací proces TSI-Evo. Nová high-tech jednotka kombinuje vysokou účinnost a vysoký výkon Další optimalizované základní motory pro mnoho modelů koncernu Volkswagen se 110 kW (150 k) Nová jednotka je určena i pro paliva s obnovitelnými složkami Kompaktní motory TSI jsou instalovány v továrnách po celém světě Vyšší účinnost a nižší emise: Volkswagen dále vyvinul svůj nejprodávanější benzinový motor 1,5 TSI a nyní přináší nejnovější generaci TSI evo2 do prvních modelů v Evropě. Umožňuje spotřebu a úsporu CO 2 . Kompaktní, ultramoderní čtyřválec bude zpočátku k dispozici s výkonem 110 kW (150 k), další varianty 1.5 TSI evo2 budou následovat. První modely dodávané s novým motorem jsou T-Roc a T-Roc Cabriolet. TSI evo2 se do konce roku postupně začne používat i v dalších modelech. „Motor 1.5 TSI je základním pilířem nabídky motorů Volkswagen, protože pohání mnoho modelů po celém světě od T-Cross po Passat Variant.na. Kompaktní čtyřválec jsme neustále vyvíjeli. Výsledkem jsou výrazné výhody ve spotřebě paliva a velmi dynamická odezva,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, divize „Technický vývoj“. „V poslední fázi rozšíření stojí za zmínku zejména deaktivace válců ACTplus, čištění výfukových plynů na bázi motoru a moderní spalovací proces TSI-Evo.“ Přehled inovací EA 211 evo2. V posledním evolučním stupni 1.5 TSI vývojáři přesunuli třícestný katalyzátor a filtr benzinových částic do blízkosti motoru v jednom modulu (MAR = čištění výfukových plynů v blízkosti motoru), což dále zlepšilo účinek výfukových plynů čištění plynu. Jako další příspěvek k udržitelnosti to umožňuje snížené používání drahých kovů při výrobě a zároveň vytváří základ pro budoucí emisní normy. Klíčovou technologickou součástí pro snížení spotřeby paliva u 1,5 l evo2 je dále vyvinutá deaktivace válců ACTplus – společný vývoj v závodech Wolfsburg a Salzgitter. Nový vývoj se zaměřoval na zlepšení zapínání a vypínání dvou válců, aby byl zajištěn hladký chod motoru. Byl optimalizován spalovací proces ve dvouválcovém provozu a rozšířena škála aplikací pro aktivní deaktivaci válců. U ACTplus nedochází k odpalování druhého a třetího válce při nízkém a středním zatížení a otáčkách. Přepínání není téměř znatelné. Účinnost se zvyšuje v aktivních válcích, zatímco prostřední válce běží téměř beze ztrát - znovu se aktivují, když znovu zrychlíte. Kromě turbodmychadla na výfukové plyny VTG (proměnná geometrie turbíny) nabízí 1.5 TSI další high-tech komponenty: vysokotlaké vstřikování vytváří tlak až 350 barů, plazmově potažené vložky válců snižují tření a písty s litým chlazením kanály umožňují další optimalizaci spalování pro zvýšení účinnosti. Koncept odolný vůči budoucnosti. Motory TSI evo2 jsou navrženy pro provoz s palivy, která obsahují regenerativně vyrobené komponenty – to také zajišťuje jejich budoucí životaschopnost. Jsou také vhodné pro různé úrovně hybridizace; Díky plug-in koncepci je možný systémový výkon až 200 kW (272 k). Světový motor – nejmodernější již deset let Kompaktní motory TSI z rodiny EA 211 (EA = vývojová zakázka) jsou od roku 2012 světovými bestsellery: Volkswagen jich ročně vyrobí přes čtyři miliony na jedenácti místech na třech kontinentech. I když v roce 2012 debutovaly – tehdy ve třech variantách zdvihového objemu – přinesly s sebou mnoho špičkových funkcí. Přísná lehká konstrukce snížila jejich hmotnost oproti předchůdcům až o 21 kilogramů. Spalovací proces TSI-evo. Spalovací proces TSI evo, známý již z 1,5 l TSI evo1, pokračuje i v generaci TSI evo2. Kromě optimalizace chlazení spalovacího prostoru je rozhodující opět symbióza Millerova cyklu (brzké uzavírání sacích ventilů s vysokou kompresí) a technologie přeplňování VTG (proměnná geometrie turbíny). Tento další krok umožnila zejména schopnost vyvíjet a optimalizovat příslušné softwarové komponenty motoru interně ve VW. https://www.volkswagen-newsroom.com/de/pressemitteilungen/15-tsi-evo2-noch-mehr-effizienz-und-geringere-emissionen-fuer-den-weltmotor-von-volkswagen-8064 Martin Vaculík a motor 1.5 TSI Evo II rozebraný na prvočástice! Editováno: 6. Říjen 2024, autor: Seehirt Citovat
coldric Vloženo 9. Říjen 2024 Vloženo 9. Říjen 2024 Zdravím a chtěl bych se zeptat. Chci koupit Karoq a asi bych uvítal, kdyby už měl motor 1.5 TSI Evo2. Vybírám ze skladových vozů (vozy ihned k odběru) a tak by mě zajímalo jak poznám, že v autě tento motor je a že nejde o nějakou starší "skladovku" s motorem Evo1? Předem díky. Citovat
dafro Vloženo 10. Říjen 2024 Vloženo 10. Říjen 2024 (editace) Buď v klidu. Po FL budou všechny Evo2. Ale poznáš třeba tak, že nemá klasický plastový kryt motoru 😉 Editováno: 10. Říjen 2024, autor: dafro 1 Citovat
Seehirt Vloženo 11. Říjen 2024 Autor Vloženo 11. Říjen 2024 Podrobný srovnávací test mezi 1,5 TSI Evo1 a Evo2 v Octavii je k vidění na You Tube: Nová octavia v testu Martina Vaculíka: Motor překvapil, výrobní úspory jej rozzuřily https://m.youtube.com/watch?v=O6rqFBCmRtg Citovat
JiVi Vloženo 14. Říjen 2024 Vloženo 14. Říjen 2024 jako to bylo prvni, co me na Karoqu v lednu zarazilo .. kde mam ty zaluzie pred chladicem? Vyrobce opet setril .. a bum, je to pravda Citovat
Whois Vloženo 12. Prosinec 2024 Vloženo 12. Prosinec 2024 Dobrý den, od kdy se tedy do Karaqu montuje motor 1,5 TSI EA 211evo2 ? Díky Citovat
Mirdako Vloženo 13. Prosinec 2024 Vloženo 13. Prosinec 2024 Tuším, že od srpna nebo září 2022. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.