Přejít na obsah

Závada na obvodu spínacího kabelu startéru - Seat Ibiza 3


VW_Atom

Doporučené příspěvky

Čau, jsem tu nový sice jsou tyto fóra spíše pro škodovky, ale nejde mi se přihlásit do VW club. Tak jsem to dal do kategorie Fabia 1.

 

Auto - Seat Ibiza 3 1.4 16v 55kw

 

Ale zpátky k problémů potřeboval bych poradit už nevím co dál s tím autem, otočím do první polohy všechny kontrolky naběhnou normálně a v poloze start se nic neděje, proměřil jsem stálý napětí do startéru vše v pořádku včetně kostření motoru a karoserie ale nejde spínací proud svorka 50. Prošel jsem všechny pojistky každou jednotlivě a nic jsem nenašel i hlavní metalický v motoru, jedině relé byly dvě spálený 53 a odlehčovací relé proudu, po výměně začali fungovat při poloze start cvakne 53 a při otočení mezi polohy cvakne i odlehčovací relé, samotný startér je nový úplně jelikož byl v háji také. Ani při otočení na start nepohasne stropní světlo, baterku jsem zkoušel dát novou z jiného auta o které vím že stoprocentně funguje, kabely jsou v pořádku pohledově takže to nevypadá že by se tam ohřívala havěť na motoru

 

 

Diagnostika nic nenapovídala bohužel

 

Díky 👍

Editováno: , autor: VW_Atom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím co je ibiza 3,ale počítám že nějaký starší kousek. Zkusil bych navtahnout kabel od plus svorky na spinany kontakt na startéru. Předtím než budeš přikládat na starter tak si hlavně vyrad, ať tě to nepřejede. Tím případně zjistíš jestli je problém v kabeláži v autě resp od spínacky ke startéru resp závadu startéru. V případě že nastartuje tak už bádat od spínacky až ke startéru, kde se ztrácí proud, jinak řečeno kde se už neobjeví, v okamžiku startování. K tomu jsou ale lepší 2 lidi. Samozřejmě zkontrolovat i to zda je na startéru minus od kostry v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 minutami, lucky.jack napsal:

Nevím co je ibiza 3,ale počítám že nějaký starší kousek. Zkusil bych navtahnout kabel od plus svorky na spinany kontakt na startéru. Předtím než budeš přikládat na starter tak si hlavně vyrad, ať tě to nepřejede. Tím případně zjistíš jestli je problém v kabeláži v autě resp od spínacky ke startéru resp závadu startéru. V případě že nastartuje tak už bádat od spínacky až ke startéru, kde se ztrácí proud, jinak řečeno kde se už neobjeví, v okamžiku startování. K tomu jsou ale lepší 2 lidi. Samozřejmě zkontrolovat i to zda je na startéru minus od kostry v pořádku.


No Ibiza 3 je z roku 2004 ale startér ten byl rozebráný a měl špatný stator, tak se koupil úplně nový kousek ale do spínací svorky právě nejde proud ale relé cvakne normálně. Tak nevím kde by se mohl ztrácet proud a všechny pojistky jsem zkontroloval multimetrem a nikde sem nic nenašel bohužel

 

Ale z logického uvážení by měl jít ze spínačky proud do ovládání relé startéru ne??, a když cvakne tak by spínačka měla být v cajku. Je možnost že se ztrácí proud před vstupem do relé ten přerušovaný obvod relé

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Schémata jsem nesehnal nikde na netu, psal jsem do autorizovaného servisu zda by mě neposlali schémata obvodu. Prý nemůžou s interních důvodu, ale s tím relé to taky nemůžu říct s jistotou. Takže myslíš že je to přímo ze spínačky do startéru ?? Já jsem myslel že to vždy prochází přes relé nebo tak něco

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Schémata ti nepošlou, to chápu. To je jediné přes známosti... 

Chápal by tu pojistku, ale relé nevím k čemu by tam bylo. Zkus popatrat na netu. Já jsem taky našel komplet el. Schémata na tchanovu ibizu z 93 roku 😂

Myslím že to bylo z nejakyho fóra. 

Editováno: , autor: lucky.jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok díky, a kdyby to byla spínací skříňka ta se mění jen ten spinák, a ne celý s tím klíčkem ?? A musí se to případně znovu nakódovat na imobilizér??

 

A to jsem myslel že mě už nic nepřekvapí na autech, za tu dobu co to dělám 😄

 

Kdyžtak se ozvu kdybych něco vypátral

Editováno: , autor: VW_Atom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Změř napětí na kontaktu 50b spínací skříňky při poloze klíčku startování. Pravděpodobně tam napětí nebude. Tento kontakt je přímo spojen se startérem bez nějakého relátka. Na nezávislém kontaktu 50 je při startování také napětí, ale toto vede do řídicí jednotky, kde možná slyšíš cvakat to relátko. To ale s startérem nemá nic společného, jenom odpojuje při startování spotřebiče s velkou zátěží pro akumulátor. Vložka spínací skříňky se dá vyměnit a není třeba nic kódovat. 

Spínač zapalování spínací skříňky - dlouhý - 40.14.653 | E-shop LKQ CZ s.r.o. (autokelly.cz)

Výměna spínací skříňky Škoda Fabia | Fabiaauto.cz - Škoda Fabia

Skříňka.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen přidám zkušenost s litrem Ibiza 1999, on taky někdy nestartoval (a myslím cvakal) a majitelka že je to baterkou. Já jsem rozsvítil kromě palubky i hlavní světla a říkal jsem že asi ne, pak jsme baterii buď vyměnili anebo jen dobili a on začal startovat. A ona mě teď ještě připomněla, že jsem měnil taky nějakou pojistku, a to si pamatuji byla nějaká sdruzena pojistka asi pro 3 nebo 4 věci (mám pocit nějaká žárovka +teplota chladící kapaliny +...) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...