Přejít na obsah

Závada na obvodu spínacího kabelu startéru - Seat Ibiza 3


VW_Atom

Doporučené příspěvky

No teď nevím co je DP?? Ale takhle ze spínačky jde normálně proud do toho kabelu, ale nedojde ke startéru, jenže jsem si myslel že když si natáhnu kabel ze spínačky (protože tak dlouhý multimetr nemá kabel) a zkusím napíchnout multimetr na konektor a ten testovací kabel, tak jsem myslel že když ho propípnu a nějakou hodnotu ukáže takže je průchozí díky tomu že se udělá něco jako smyčka která je v místě multimetru rozpojená, těch 144 bylo ohmů jenže jsem neviděl jestli kiloohmu nebo megaohmu jelikož jsem byl rád že jsem ho někam umístil ten multimetr

 

No popravdě v elektrice se nerad hrabu ale jako nějaký základy mám ale bohužel jsem samouk

 

Rád bych teď změřil znova jestli jde do cívky proud po výměně spínačky jenže teď aktuálně jsem sám a nemám tak dlouhý ruce abych měl otočený klíček a přitom v motoru měřil proud

 

S tím slabým proudem je to tak že jsem myslel jestli ještě není někde jinde ještě jelikož byli skoro všechny relé vypálený

 

No a schémata jsou nějaký tady na fóru v tomhle vlákně ale jako úplně přesný nejsou protože jsem je sháněl a nesehnal přímo na Ibizu ale měl by být napojený ze spínačky napřímo

Editováno: , autor: VW_Atom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DP -dílenská příručka, kde je schéma zapojení,  Cívka elektromagnetu na startéru bere docela dost proudu. Multimetr je fajn ale některé věci s ním změřit nedokážeš. Pokud by jsi to měřil, tak na tom kabelu (odpojenám) by jsi měl naměřit max odhadem 1 ohm. Pokud to nemáš dodrbané ještě někde jinde. (startér atd) tak máš někde :

Chybí ti kostra motoru - to by ale ani nedobíjelo

Máš někde přechodový odpor Baterka-pojistka-spínačka-cívka. Tohle multimetrem nepoznáš -to se projeví při zátěži úbytkem napětí.

Máš ten drát někde přerušený - uhnitý. (to pohledem najít je šance tak 50/50

 

Takže jestli cheš tak si vem žárovku z blinkru , klidně i H4/H7  ale minimálně alespoň těch 21W. Vem si dva dráty a udělej si žárovkovou zátěžovou zkoušečku. Jeden konec dáš přímo na mínus baterky a druhý odpojíš od cívky (+) a na ten drát ho připojíš. Potom zkušíš starovat. (bez zapojené cívky) Svit žárovky ti napoví co je špatně. Musí svítit naplno. Ještě rada na konec. Sice tě 12V nezabije, ale umí to krásně hořet když něco dodrbeš. Tak to chce pečlivost.

Editováno: , autor: Alma
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za schéma ale ze spínačky jde proud ven takže je obvod v tomto pořádku, ale je to teda napřímo napojený ze spínačky do cívky startéru, tak jak jsme si všichni mysleli. No ale zkoušel jsem proměřit těsně před průchodku vypichem až na konec konektor a je průchozí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ti startér při přímém připojení startovacího kontaktu na + baterie jenom vysune pastorek a netočí se, jak píšeš, tak zatím děláš zbytečnou práci. Dokud se nebude spolehlivě točit, tak nemá cenu hledat případné přerušení kabelu od spínací skříňky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jestli cívka cvaká při přímém plus tak to je samozřejmě pravda co píše Dula.  V tom případě vypadá ovladání startéru v pořádku. Jsou tady tři stránky všech možných teorií kdo se v tom má vyznat. Potom nerozumím proč se měnila spínačka.

 

 

Editováno: , autor: Alma
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No takhle je nový startér protože ten se dopalil, vyměnilo se relé 53 a 100, protože ty taky shořeli (při spojení baterii necvakali a byli viditelně spálený a smrděli tím ale teď tam jsou nový, a spínačka pokus omyl říkal jsem si už tamta byla taková trochu ochozela tak když už to mám tak složitě rozebráný tak mě 200 Kč nezabije

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při točením klíčku nedělá vůbec nic, a po přivedení mým drátem má snahu vysunout a točit ale jak říkám nemám žádnou svorku abych to tam chytil tak to tam držím v tý dírce drát takže tam ten kontakt nic moc ale jako má tendenci se vysunout jako kdyby neseděli zuby nějak tak to znělo

No na novým startéru jsem napočítal 10 zubů a na tom starým to samý

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V motorový části je svazek v pořádku měřil jsem to před průchodku do kabiny a koncem svorky a podle multimetru je spojený, ani nikde pohledově není uhnilý, a v kabině většinou ty kabely nedostávají tak nafrak jako venku, tak asi malá pravděpodobnost někde za palubkou ve svazku. Bohužel jsem rád že se tam dostanu alespoň rukou, jinak by musela asi palubka ven a ty relé držáky všecko a to se mi dvakrát nechce rozdělávat celý interiér už stačí že jsem musel dát pryč volant abych rozdělal spínačku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...