Přejít na obsah

Nová Scala 1.0TSI 85kW vs 1,5TSI 110kW


lukas_b

Doporučené příspěvky

Ahoj všem, 

nadešel u mě čas na výběr prvního pořádného auta. Jsem spíše méně náročný řidič, autama (technicky) nepolíbený, a tak jsem tady pro radu od lidí co tomu rozumí. Jak titulek napovídá, chtěl bych si pořídit novou (nebo roční Scalu) a největší dilema, které řeším je motor. Konkrétně zda 1.0TSI 85kW nebo 1,5TSI 110kW.

 

Auto plánuju využívat:

  • především (80-90%) po městě (Praze), kratší cesty a to spíš nepravidelně
  • občasně plánuju převést plný kufr věcí
  • vzít rodinu/více lidí na výlet po ČR
  • dlouhé cesty k moři/na sever autem neplánuji
  • závodit s ním také nechci, ale rád bych zase předjel
  • nájezd ročně do 10 000km

 

Naopak bych chtěl spolehlivý motor se kterýn nejsou problémy. Zároveň se rozhoduji o automatu, tak jestli i to má vliv na výběr motoru...

Mně zatím dává asi největší smysl ta 1,0TSI s automatem. Díky za každou radu i vlastní zkušenost!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Neviem ti najlepšie poradiť keďže nemám žiadnu skúsenosť s 1.5TSI, ale za to mám novú 1.0TSI 85kw.

Novú Scalu s týmto motorom som kúpil len pred mesiacom, a zatiaľ som veľmi spokojný. Plánovaný nájazd mám okolo 18k km, a plánujem na nej asi ovela viac než si písal ty. Prešiel som na ňu z iného starého trojvalca (HTP), a rozdiel je cítiť. 1.0 je už vyladený moderný motor ktorého by sa nikto nemal báť len preto, že je to trojvalec. Moji rodičia majú slabšiu a staršiu verziu 1.0TSI vo fábií 3 kombi, a v pohode s ňou vládzu vzdialené dovolenky, prevážať aj obrovské množstvo dreva na prívesnom vozíku, denné dochádzanie do práce a s ničím nemajú žiadný problém.

Moja doterajšia skúsenosť s 1.0TSI je taká, že to vládze všetko čo treba. Spotreba tak akurát, ale očakávam zlepšenie keď sa oteplí. Plné auto naložené a necítil som žiaden rozdiel. Predbiehanie úplne bez problémov.
Jediná vec ktorú by som vytkol škode je servisný interval ktorý na tento motor nastavili. 30k km je veľa na výmenu oleja. Ja plánujem medziintervalovo meniť olej po 15k km mimo škody, keďže si scalu plánujem nechať na dlhú dobu. Ale o tom je tu separátna téma.

O automat som nemal záujem, takže k tomu neviem moc povedať.

Samozrejme, keby mám možnosť si zobrať 1.5TSI za rovnakú cenu, neváhal by som, ale navýšenie o ~1500€ za lepši motor ktorý nepotrebujem mi nedávalo zmysel. Tak isto pre mňa automat za ~2000€ nedával zmysel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/1746-Scala.html?fueltype=2&power_s=85&power_e=85

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/1746-Scala.html?fueltype=2&power_s=110&power_e=110

rozdiel v spotrebe 3 deci

do mesta urcite automat

na kratke cesty nie je vhodne ziadne moderne spalovacie auto, ani benzinove

vymenu oleja pri najazde 10000 rocne by som dal asi rovno raz za rok, hlavne, ked to mas mat od novoty

na druhej strane su tu tvrdenia, ze na firemnych autach sa takmer nemeni olej, jazdia na tom ako s dobytkom a nic im nie je ... 

Editováno: , autor: denial
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...