Přejít na obsah

Nová Scala 1.0TSI 85kW vs 1,5TSI 110kW


lukas_b

Doporučené příspěvky

Ahoj všem, 

nadešel u mě čas na výběr prvního pořádného auta. Jsem spíše méně náročný řidič, autama (technicky) nepolíbený, a tak jsem tady pro radu od lidí co tomu rozumí. Jak titulek napovídá, chtěl bych si pořídit novou (nebo roční Scalu) a největší dilema, které řeším je motor. Konkrétně zda 1.0TSI 85kW nebo 1,5TSI 110kW.

 

Auto plánuju využívat:

  • především (80-90%) po městě (Praze), kratší cesty a to spíš nepravidelně
  • občasně plánuju převést plný kufr věcí
  • vzít rodinu/více lidí na výlet po ČR
  • dlouhé cesty k moři/na sever autem neplánuji
  • závodit s ním také nechci, ale rád bych zase předjel
  • nájezd ročně do 10 000km

 

Naopak bych chtěl spolehlivý motor se kterýn nejsou problémy. Zároveň se rozhoduji o automatu, tak jestli i to má vliv na výběr motoru...

Mně zatím dává asi největší smysl ta 1,0TSI s automatem. Díky za každou radu i vlastní zkušenost!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Neviem ti najlepšie poradiť keďže nemám žiadnu skúsenosť s 1.5TSI, ale za to mám novú 1.0TSI 85kw.

Novú Scalu s týmto motorom som kúpil len pred mesiacom, a zatiaľ som veľmi spokojný. Plánovaný nájazd mám okolo 18k km, a plánujem na nej asi ovela viac než si písal ty. Prešiel som na ňu z iného starého trojvalca (HTP), a rozdiel je cítiť. 1.0 je už vyladený moderný motor ktorého by sa nikto nemal báť len preto, že je to trojvalec. Moji rodičia majú slabšiu a staršiu verziu 1.0TSI vo fábií 3 kombi, a v pohode s ňou vládzu vzdialené dovolenky, prevážať aj obrovské množstvo dreva na prívesnom vozíku, denné dochádzanie do práce a s ničím nemajú žiadný problém.

Moja doterajšia skúsenosť s 1.0TSI je taká, že to vládze všetko čo treba. Spotreba tak akurát, ale očakávam zlepšenie keď sa oteplí. Plné auto naložené a necítil som žiaden rozdiel. Predbiehanie úplne bez problémov.
Jediná vec ktorú by som vytkol škode je servisný interval ktorý na tento motor nastavili. 30k km je veľa na výmenu oleja. Ja plánujem medziintervalovo meniť olej po 15k km mimo škody, keďže si scalu plánujem nechať na dlhú dobu. Ale o tom je tu separátna téma.

O automat som nemal záujem, takže k tomu neviem moc povedať.

Samozrejme, keby mám možnosť si zobrať 1.5TSI za rovnakú cenu, neváhal by som, ale navýšenie o ~1500€ za lepši motor ktorý nepotrebujem mi nedávalo zmysel. Tak isto pre mňa automat za ~2000€ nedával zmysel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/1746-Scala.html?fueltype=2&power_s=85&power_e=85

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/1746-Scala.html?fueltype=2&power_s=110&power_e=110

rozdiel v spotrebe 3 deci

do mesta urcite automat

na kratke cesty nie je vhodne ziadne moderne spalovacie auto, ani benzinove

vymenu oleja pri najazde 10000 rocne by som dal asi rovno raz za rok, hlavne, ked to mas mat od novoty

na druhej strane su tu tvrdenia, ze na firemnych autach sa takmer nemeni olej, jazdia na tom ako s dobytkom a nic im nie je ... 

Editováno: , autor: denial
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

hlavně nedejte na "odborníky", kteří Vám budou tvrdit, že 3-válec se za chvíli rozsype, že to nejede, apod. 3-válce jsou tu s námi přes 20 let a tyhle "pověsti" snad ještě déle. Nic z toho není pravda. Mám zánovní 1.0 tsi (85kW) ve scale drive, naprosto dostatečný vůz. Mám manuál, nechci se v autě nudit a chci aby se děti naučily ještě s manuálem, nicméně automat musí být uživatelsky lepší a do města zvlášť. Starší typy motoru s AT hodně podtáčely, ale aktuální 1.0 (85kw) je prý OK.

Takže za mě nejlepší 1.0 s automatem.

Jen jedna věc mě na tom 3 válci štve a to je projev motoru na 2.a 3. rachlostní stupeň v nízkých rychlostech. Pořád je slyšet to nepříjemné chrčení 3válce a kdo je citlivý na uši, ten musí zesílit rádio. Ale 1.5 zase hučí a je pocitově hlučnější než 1.0, zvláště ve vyšších otáčkách.

Takže tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam 1.0 tsi 81KW a je to OK motor akurat asi keby byvam v prahe tak idem do automatu a to som pritom zastanca manualu. ta nova evo2-ka cize 85 kw ma byt este o chlup lepsia. Mna inak na scale neprijemne prekvapila vysoka spotreba. na predoslej F2 s motor 1.2 tsi a 77kw som jazdil mesto a okresky uspornejsie ako na scale. Pokial vsak beriem celkovu priemernu spotrebu je to podobne kedze scala mas zas ovela lepsiu spotrebu na dialnici kde si doslova plachti a nie je problem pri 120kmh sa dostat pod 5 litrov. Tak isto skoda rapid spaceback s 1.2 litrom a 70kw ma lepsiu spotrebu ako scala a to pomaly aj na dialnici a pritom to je len 5 kvalt. Ty ale budes jazdit v meste cize cakaj dost vysoke spotreby. 1.5ku motor nepoznam ale co mam nacitane ma pomaly lepsiu spotrebu ako 1.0 kedze odpaja 2 valce cize v meste zrejme budes drvivu vacsinu na 2 valcoch tak by ta spotreba zas mohla byt trosku nizsia pri tomto motore lenze do mesta 1.5 nepotrebujes :D Pokojne chod do 1.0 85KW ale pri spotrebe v meste si priprav penazenku.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...