Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Měl bych dotaz. SuperB 2, r.v. 2014, klasika CR 103 kW, DSG, najeto cca 240000 km. Ježděno převážně na prémiovou naftu (Shell), ale docela dost krátké trasy (10-20 km), cca 1x týdně 2x50 km. Poslední dobou dost kouřil při regeneraci DPF (cca rok). Kontrolka nesvítila, ale diagnostika již hlásila zaplnění přes 70g. Navíc se zdálo, že přibývá olej, ale ne nijak zásadně. Filtr byl demontován a vyčištěn, vyměněn olej. Nyní najeto cca 200 km od tohoto servisu a regenerace jsou pořád časté a stále kouří. Pocitově auto jede normálně. Filtr byl čištěn firmou, která se tím zabývá, ale samozřejmě kvalitu neposoudím. Zkoušeli jsme dnes servisní regeneraci a sledovat hodnoty. 

Ze začátku to trochu bylo cítit, ale moc to nekouřilo. Asi po dvou minutách to začalo hodně kouřit a smrdět. To trvalo asi další dvě minutý (jde vidět na videu ve fotogalerii níže). Zbylý čas to už nekouřilo, klasika zvýšené otáčky, sahara. Tady je několik fotek dělaných v průběhu regenerace. Prosím koukněte jestli se vám ty hodnoty zdají OK. Díky.

 

https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/album/suberb-dpf

 

Jo jinak při té klasické automaticky spuštěné regeneraci to čoudí, ale jen když se přidá plyn. Na ten zvýšený volnběh ne.

 

Díky.

Upraveno od the_miracle

Vyhozené peníze za čištění. Kup si originál nový nebo to auto prodej.

mas aj fotky toho filtra pred a po zvnutra ?

ja som tiez najprv pocul, ze ziadne cistenie dpf nie je mozne (=vyhozene penize)

a potom vaculik nahral video, kde to sam odporuca

 

Ono vyčistit se dá jen něco,druhá složka se pokud vím vyčistit nedá.

  • Autor

Díky, ale fakt, co člověk to názor. Půlka tvrdí, že čištění je daleko lepší cesta, než nová druhovýroba, druhá část zase, že čištění je na prd a i ta nejlevnější druhovýroba je lepší, byť samozřejmě vydrží kratší dobu, než nový originál.

Přitom tu druhovýrobu dělá i za mě renomovaný výrobce, jako je Boshal nebo Walker, nemusí se se vždy jednat např. o polské JMJ. Jinak originál je cca 46000,- :-/.

 

 

mas na to cistenie pisomnu zaruku ?

aku dlhu ?

uz si to tam reklamoval a co ti povedali ?

 

Diskutujeme zde o problematice DPF filtru v motorových jednotkách, kde se první potíže s nespalitelným popílkem v keramické vložce začínají objevovat přibližně při nájezdu 380 000 km.

Pokud měl dotyčný problémy s DPF už při 240 000 km a vyloučilo se spalování nadměrného množství oleje nebo závada na vstřikovačích, je zřejmé, že došlo k poškození samočisticí funkce samotného filtru. V takovém případě vyčištění filtru nepřinese prakticky žádný efekt. Navíc je patrné, že auto značně kouří, což poukazuje na vážnější problém (popraskaná vložka?).

 

Druhovýroba DPF filtrů není efektivní, to je obecně známý fakt. Pokud je motor ve správné kondici a vstřikovače fungují bezchybně, instalace zcela nového originálního filtru problém s kouřením vyřeší.

 

Cena 46 tisíc korun za originální filtr je ve skutečnosti přiměřená, protože pokud se vyvarujete chyb, jako je natankování benzínu do nádrže nebo mechanické poškození filtru, máte jistotu, že váš vůz nepřispívá k emisím karcinogenních látek, čímž chráníte nejen sebe, ale i své okolí. Navíc je velmi pravděpodobné, že originální filtr vydrží po celou zbývající životnost vozidla.

 

Alternativou by mohla být druhovýroba za přibližně 20 tisíc korun plus náklady na práci. Ovšem za dva roky bude dotyčný s největší pravděpodobností řešit problém s emisemi znovu. Tyto filtry jednoduše neplní svou funkci a zároveň ohrožují zdraví řidiče i jeho okolí. Z mého pohledu nedává ani ekonomický smysl investovat do levné náhražky z kordieritu, pokud tedy není cílem vůz co nejdříve prodat.

MYslím, že to kouří, protože se nespálí všechna nafta vstříknutá do výfukové fáze. Je otázka proč.

Pokud se DPF vypálí, tak bych asi jezdil a neřešil.

Rozhodně si nemyslím, že u koncernu nemá význam dělat vyčištění. Můj mechanik to doporučuje. Ale není to čištění plamenem, nebo zahradní hadicí. Je otázka, kdy už je příliš pozdě na nějaké čištění, tipuju to tak do 150tkm. Od té chvíle e lepší střádat na nový filtr, už se najednou nějak nedají najít informace k šekové knížce pro starší vozidla, nebo o Škoda Economy dílech (výměnný způsob).

Škoda Economy byla krátkou slabostí automobilky – období, kdy nabízela skutečně funkční a kvalitní díly (například originální DPF za 18 tisíc korun) v reakci na lynčování po aféře Dieselgate. Bohužel, po tomto krátkém „večírku“ vystřízlivěli a uvědomili si, že si tím podkopávají prodeje nových vozů. Program proto přirozeně ukončili.

Ten kdo si v té době vyměnil preventivně například DPF filtr při 200K km+, tak trochu vyhrál v loterii.

  • Autor

Díky, ale rád bych pochopil, co tedy vše může být špatně. Na dieselpower foru mi bylo nejprve řečeno, že pokud auto kouří, bude špatný katalyzátor, který je součástí tělesa filtru. Že se to projevuje tím, že s vstup DPF dostatečně neohřeje. Pak mi bylo předloženo toto video: 

 

které to dle mého názoru potvrzuje. Náš filtr ale evidentně dobré teploty má (přes 600 st.). Navíc obdobné teploty má i druhý vůz, který žádné problémy zatím nemá a filtr čištěn nebyl. Takže pořád tápu v tom, co je vlastně špatně.

kedze tvoj filter zvnutra nikto nevidel (okrem tych, co ti ho cistili - a mozno ti nieco zatajili)

tak sa k tomu nemoze nikto vyjadrit

 

No tak kouri to proto, ze se nespali vsechna nafta vstriknuta do dpf. Otazka je proc se nespali. Je horsi katalizator, je horsi vstrik? Vstrikne se  vice nafty nez se v dpf dokaze spalit? Je spatny vstrikovac? Myslim, ze  tohle by rekl jen odbornik praktik na danou problematiku. My se tady muzeme jen dohadovat.

  • Autor

Ještě jsme v procesu sledování přirozené regenerace během jízdy. Máme DPF monitor v mobilu a sleduje se stav. Z obrázků vyplývá, že jsem se v úvodním příspěvku spletl. Evidentně nedochází k regeneraci každých 50 km jak jsem uváděl, protože pokud je ta horní linka s procenty ukazatelem, kdy se bude regenerovat, tak při 68 % k regeneraci je najeto 203 km a to při relativně krátkých trasách. Dám sem info, jaké budou hodnoty, až se ta regenerace přirozeně spustí. Každopádně díky všem za příspěvky!

 

Whats-App-Image-2025-01-29-at-05-57-17.j
Whats-App-Image-2025-01-31-at-06-11-36.j

Upraveno od the_miracle

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.