Přejít na obsah

Relativně častá regenerace DPF po vyčištění, občas navíc kouří


the_miracle

Doporučené příspěvky

Měl bych dotaz. SuperB 2, r.v. 2014, klasika CR 103 kW, DSG, najeto cca 240000 km. Ježděno převážně na prémiovou naftu (Shell), ale docela dost krátké trasy (10-20 km), cca 1x týdně 2x50 km. Poslední dobou dost kouřil při regeneraci DPF (cca rok). Kontrolka nesvítila, ale diagnostika již hlásila zaplnění přes 70g. Navíc se zdálo, že přibývá olej, ale ne nijak zásadně. Filtr byl demontován a vyčištěn, vyměněn olej. Nyní najeto cca 200 km od tohoto servisu a regenerace jsou pořád časté a stále kouří. Pocitově auto jede normálně. Filtr byl čištěn firmou, která se tím zabývá, ale samozřejmě kvalitu neposoudím. Zkoušeli jsme dnes servisní regeneraci a sledovat hodnoty. 

Ze začátku to trochu bylo cítit, ale moc to nekouřilo. Asi po dvou minutách to začalo hodně kouřit a smrdět. To trvalo asi další dvě minutý (jde vidět na videu ve fotogalerii níže). Zbylý čas to už nekouřilo, klasika zvýšené otáčky, sahara. Tady je několik fotek dělaných v průběhu regenerace. Prosím koukněte jestli se vám ty hodnoty zdají OK. Díky.

 

https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/album/suberb-dpf

 

Jo jinak při té klasické automaticky spuštěné regeneraci to čoudí, ale jen když se přidá plyn. Na ten zvýšený volnběh ne.

 

Díky.

Editováno: , autor: the_miracle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, ale fakt, co člověk to názor. Půlka tvrdí, že čištění je daleko lepší cesta, než nová druhovýroba, druhá část zase, že čištění je na prd a i ta nejlevnější druhovýroba je lepší, byť samozřejmě vydrží kratší dobu, než nový originál.

Přitom tu druhovýrobu dělá i za mě renomovaný výrobce, jako je Boshal nebo Walker, nemusí se se vždy jednat např. o polské JMJ. Jinak originál je cca 46000,- :-/.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diskutujeme zde o problematice DPF filtru v motorových jednotkách, kde se první potíže s nespalitelným popílkem v keramické vložce začínají objevovat přibližně při nájezdu 380 000 km.

Pokud měl dotyčný problémy s DPF už při 240 000 km a vyloučilo se spalování nadměrného množství oleje nebo závada na vstřikovačích, je zřejmé, že došlo k poškození samočisticí funkce samotného filtru. V takovém případě vyčištění filtru nepřinese prakticky žádný efekt. Navíc je patrné, že auto značně kouří, což poukazuje na vážnější problém (popraskaná vložka?).

 

Druhovýroba DPF filtrů není efektivní, to je obecně známý fakt. Pokud je motor ve správné kondici a vstřikovače fungují bezchybně, instalace zcela nového originálního filtru problém s kouřením vyřeší.

 

Cena 46 tisíc korun za originální filtr je ve skutečnosti přiměřená, protože pokud se vyvarujete chyb, jako je natankování benzínu do nádrže nebo mechanické poškození filtru, máte jistotu, že váš vůz nepřispívá k emisím karcinogenních látek, čímž chráníte nejen sebe, ale i své okolí. Navíc je velmi pravděpodobné, že originální filtr vydrží po celou zbývající životnost vozidla.

 

Alternativou by mohla být druhovýroba za přibližně 20 tisíc korun plus náklady na práci. Ovšem za dva roky bude dotyčný s největší pravděpodobností řešit problém s emisemi znovu. Tyto filtry jednoduše neplní svou funkci a zároveň ohrožují zdraví řidiče i jeho okolí. Z mého pohledu nedává ani ekonomický smysl investovat do levné náhražky z kordieritu, pokud tedy není cílem vůz co nejdříve prodat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodně si nemyslím, že u koncernu nemá význam dělat vyčištění. Můj mechanik to doporučuje. Ale není to čištění plamenem, nebo zahradní hadicí. Je otázka, kdy už je příliš pozdě na nějaké čištění, tipuju to tak do 150tkm. Od té chvíle e lepší střádat na nový filtr, už se najednou nějak nedají najít informace k šekové knížce pro starší vozidla, nebo o Škoda Economy dílech (výměnný způsob).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda Economy byla krátkou slabostí automobilky – období, kdy nabízela skutečně funkční a kvalitní díly (například originální DPF za 18 tisíc korun) v reakci na lynčování po aféře Dieselgate. Bohužel, po tomto krátkém „večírku“ vystřízlivěli a uvědomili si, že si tím podkopávají prodeje nových vozů. Program proto přirozeně ukončili.

Ten kdo si v té době vyměnil preventivně například DPF filtr při 200K km+, tak trochu vyhrál v loterii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, ale rád bych pochopil, co tedy vše může být špatně. Na dieselpower foru mi bylo nejprve řečeno, že pokud auto kouří, bude špatný katalyzátor, který je součástí tělesa filtru. Že se to projevuje tím, že s vstup DPF dostatečně neohřeje. Pak mi bylo předloženo toto video: 

 

které to dle mého názoru potvrzuje. Náš filtr ale evidentně dobré teploty má (přes 600 st.). Navíc obdobné teploty má i druhý vůz, který žádné problémy zatím nemá a filtr čištěn nebyl. Takže pořád tápu v tom, co je vlastně špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...