the_miracle Vloženo Sobota v 16:52 Sdílet Vloženo Sobota v 16:52 (editace) Měl bych dotaz. SuperB 2, r.v. 2014, klasika CR 103 kW, DSG, najeto cca 240000 km. Ježděno převážně na prémiovou naftu (Shell), ale docela dost krátké trasy (10-20 km), cca 1x týdně 2x50 km. Poslední dobou dost kouřil při regeneraci DPF (cca rok). Kontrolka nesvítila, ale diagnostika již hlásila zaplnění přes 70g. Navíc se zdálo, že přibývá olej, ale ne nijak zásadně. Filtr byl demontován a vyčištěn, vyměněn olej. Nyní najeto cca 200 km od tohoto servisu a regenerace jsou pořád časté a stále kouří. Pocitově auto jede normálně. Filtr byl čištěn firmou, která se tím zabývá, ale samozřejmě kvalitu neposoudím. Zkoušeli jsme dnes servisní regeneraci a sledovat hodnoty. Ze začátku to trochu bylo cítit, ale moc to nekouřilo. Asi po dvou minutách to začalo hodně kouřit a smrdět. To trvalo asi další dvě minutý (jde vidět na videu ve fotogalerii níže). Zbylý čas to už nekouřilo, klasika zvýšené otáčky, sahara. Tady je několik fotek dělaných v průběhu regenerace. Prosím koukněte jestli se vám ty hodnoty zdají OK. Díky. https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/album/suberb-dpf Jo jinak při té klasické automaticky spuštěné regeneraci to čoudí, ale jen když se přidá plyn. Na ten zvýšený volnběh ne. Díky. Editováno: Sobota v 16:53, autor: the_miracle Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
the_miracle Vloženo Úterý v 07:21 Autor Sdílet Vloženo Úterý v 07:21 Doplním, že jsem pro zajímavost udělal servisní regeneraci na Passatu B7 se stejným motorem, stejného stáří, nájezdem o cca 20000 km menším a hodnoty jsou obdobné. Viz zde: https://www.rajce.idnes.cz/the-miracle/album/passat-b7-dpf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LosDavos Vloženo Úterý v 08:41 Sdílet Vloženo Úterý v 08:41 Vyhozené peníze za čištění. Kup si originál nový nebo to auto prodej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
denial Vloženo Úterý v 09:03 Sdílet Vloženo Úterý v 09:03 mas aj fotky toho filtra pred a po zvnutra ? ja som tiez najprv pocul, ze ziadne cistenie dpf nie je mozne (=vyhozene penize) a potom vaculik nahral video, kde to sam odporuca Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo Úterý v 09:43 Sdílet Vloženo Úterý v 09:43 Ono vyčistit se dá jen něco,druhá složka se pokud vím vyčistit nedá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
the_miracle Vloženo před 11 hodinami Autor Sdílet Vloženo před 11 hodinami Díky, ale fakt, co člověk to názor. Půlka tvrdí, že čištění je daleko lepší cesta, než nová druhovýroba, druhá část zase, že čištění je na prd a i ta nejlevnější druhovýroba je lepší, byť samozřejmě vydrží kratší dobu, než nový originál. Přitom tu druhovýrobu dělá i za mě renomovaný výrobce, jako je Boshal nebo Walker, nemusí se se vždy jednat např. o polské JMJ. Jinak originál je cca 46000,- :-/. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
denial Vloženo před 10 hodinami Sdílet Vloženo před 10 hodinami mas na to cistenie pisomnu zaruku ? aku dlhu ? uz si to tam reklamoval a co ti povedali ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LosDavos Vloženo před 9 hodinami Sdílet Vloženo před 9 hodinami Diskutujeme zde o problematice DPF filtru v motorových jednotkách, kde se první potíže s nespalitelným popílkem v keramické vložce začínají objevovat přibližně při nájezdu 380 000 km. Pokud měl dotyčný problémy s DPF už při 240 000 km a vyloučilo se spalování nadměrného množství oleje nebo závada na vstřikovačích, je zřejmé, že došlo k poškození samočisticí funkce samotného filtru. V takovém případě vyčištění filtru nepřinese prakticky žádný efekt. Navíc je patrné, že auto značně kouří, což poukazuje na vážnější problém (popraskaná vložka?). Druhovýroba DPF filtrů není efektivní, to je obecně známý fakt. Pokud je motor ve správné kondici a vstřikovače fungují bezchybně, instalace zcela nového originálního filtru problém s kouřením vyřeší. Cena 46 tisíc korun za originální filtr je ve skutečnosti přiměřená, protože pokud se vyvarujete chyb, jako je natankování benzínu do nádrže nebo mechanické poškození filtru, máte jistotu, že váš vůz nepřispívá k emisím karcinogenních látek, čímž chráníte nejen sebe, ale i své okolí. Navíc je velmi pravděpodobné, že originální filtr vydrží po celou zbývající životnost vozidla. Alternativou by mohla být druhovýroba za přibližně 20 tisíc korun plus náklady na práci. Ovšem za dva roky bude dotyčný s největší pravděpodobností řešit problém s emisemi znovu. Tyto filtry jednoduše neplní svou funkci a zároveň ohrožují zdraví řidiče i jeho okolí. Z mého pohledu nedává ani ekonomický smysl investovat do levné náhražky z kordieritu, pokud tedy není cílem vůz co nejdříve prodat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koudy_123 Vloženo před 3 hodinami Sdílet Vloženo před 3 hodinami MYslím, že to kouří, protože se nespálí všechna nafta vstříknutá do výfukové fáze. Je otázka proč. Pokud se DPF vypálí, tak bych asi jezdil a neřešil. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy01 Vloženo před 1 hodinou Sdílet Vloženo před 1 hodinou Rozhodně si nemyslím, že u koncernu nemá význam dělat vyčištění. Můj mechanik to doporučuje. Ale není to čištění plamenem, nebo zahradní hadicí. Je otázka, kdy už je příliš pozdě na nějaké čištění, tipuju to tak do 150tkm. Od té chvíle e lepší střádat na nový filtr, už se najednou nějak nedají najít informace k šekové knížce pro starší vozidla, nebo o Škoda Economy dílech (výměnný způsob). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LosDavos Vloženo před 1 hodinou Sdílet Vloženo před 1 hodinou Škoda Economy byla krátkou slabostí automobilky – období, kdy nabízela skutečně funkční a kvalitní díly (například originální DPF za 18 tisíc korun) v reakci na lynčování po aféře Dieselgate. Bohužel, po tomto krátkém „večírku“ vystřízlivěli a uvědomili si, že si tím podkopávají prodeje nových vozů. Program proto přirozeně ukončili. Ten kdo si v té době vyměnil preventivně například DPF filtr při 200K km+, tak trochu vyhrál v loterii. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
the_miracle Vloženo před 59 minut Autor Sdílet Vloženo před 59 minut Díky, ale rád bych pochopil, co tedy vše může být špatně. Na dieselpower foru mi bylo nejprve řečeno, že pokud auto kouří, bude špatný katalyzátor, který je součástí tělesa filtru. Že se to projevuje tím, že s vstup DPF dostatečně neohřeje. Pak mi bylo předloženo toto video: které to dle mého názoru potvrzuje. Náš filtr ale evidentně dobré teploty má (přes 600 st.). Navíc obdobné teploty má i druhý vůz, který žádné problémy zatím nemá a filtr čištěn nebyl. Takže pořád tápu v tom, co je vlastně špatně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
denial Vloženo před 37 minut Sdílet Vloženo před 37 minut kedze tvoj filter zvnutra nikto nevidel (okrem tych, co ti ho cistili - a mozno ti nieco zatajili) tak sa k tomu nemoze nikto vyjadrit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.