Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den, koupil jsem si bazarové auto, které začalo hodně spotřebovávat olej, a nyní začalo spotřebovávat i chladicí kapaliny. Komprese motoru je v pořádku. Chtěl bych se zeptat, jaká by mohla být příčina?

 

Jedna se o auto Škoda octavia 1,2 tsi 77kw 2014

Kolik oleje je hodně? Koukněte se pod auto, jestli není povolený filtr nebo to neteče jinudy. Mám stejný motor i ročník, spotřebo oleje cca 0,5L na 10 tisíc km.

Spotřeba vody může být jiná závada nesouvisející s olejem. Koukněte na vodní pumpu, nejspíš to někde teče a čeká vás výměna. Dělal jsem před rokem, asi 120 tisíc nájezd. Není to za pár korun a v bazaru se závada neprojeví pokud jste neměl důkladného mechanika.

V každém případě bych to odvez do servisu!

  • Autor

Dobrý den, děkuji za odpověď. Spotřebu mám cca 1 l oleje na 1300 km.

To je dost, vypadá to že se generálce motoru nevyhnete. Nešlo by v bazaru uplatnit záruku na skryté vady? 

  • Autor

V bazaru mi bylo řečeno, že to nemohou zjistit, pokud s autem nebudou jezdit. Docela špatný přístup, zvlášť s ohledem na to, že bazar je Škoda Plus. Kupoval jsem od společnosti Direct Auto.

A to je nejaky argument? Proste prodali auto s chybou, o ktere (mozna) nevedeli, to nemeni nic na tom, ze to auto tu skrytou vadu melo...

  • Autor

Přesně tak, to samé jsem si říkal. Každopádně reklamace byla zamítnuta, takže teď pravděpodobně nechám auto prověřit v nějakém jiném servisu a budu to řešit dál. Když jsem kontaktoval Škodovku, řekli, že nemají žádnou právní zodpovědnost za to, co prodávají v Directu, i když jsou pod Škoda Plus...

Pokud tam ta závada prokazatelně byla už při koupi, tak by to měl prodejce řešit. Auto určitě nezačne žrát litr oleje z ničeho nic po pár jízdách.

Záleží teda, po jaké době se tenhle problém projevil. Záruka na skryté vady by měla být daná zákonem do určité doby od koupi (minimálně rok).

Zkusil bych v jiném AS získat potvrzení o nalezeném problému a odhadované době vzniku a s tím pak šel za prodávajícím.

Jako tohle je vysoká spotřeba. I když výrobce resp manuál bude tvrdit, že je to v normě. Může být v háji odlučovač oleje, přes který to žere olej. Ale taky zapečený kroužky, gufera na ventilech atd atd. Tohle je problém zjistit bez většího zkoumání, resp rozborky motoru.

Právo na odstoupení v rámci skryté vady je jasně právně vyloženo, a jestliže tento případ spadá do tabulek výkladu práva, tak by neměli dělat cavyky. Ale bude to boj. 

Jako další varianta je, prodat to do áček(či jinam) apod. Tam to řešit nebudou. Je to sviňárna, ale takhle tam končí mraky aut.

Budou zapečené pístní kroužky. Právě modelové ročníky 2013–2014 tím občas trpěly, při přejíždění oleje atd. než došlo k úpravě výroby.

Odlučovač u těchto jednotek je velmi jednoduchý. Jediný scénář, kdy přes něj mizí olej, nastává v případě praskliny nebo netěsnosti plastového modulu na bloku motoru. V takovém případě začne olej prosakovat, což by se projevilo silným znečištěním celého motorového prostoru, obzvlášť při tak vysoké spotřebě.

Ještě by takové množství mohlo mizet teoreticky přes turbo, ale u těch to motorů prakticky neodchází a pokud ano tak to nastává ve velmi vysokých nájezdech.

Upraveno od LosDavos

  • 4 týdny později...

@KS24 Dobrý den, máte nějakou aktualizaci ohledně závady? U mého auta byl olej a všechny filtry měněny před +-3 tis km, včera se mi rozsvítila kontrolka oleje a při kontrole měrka úplně suchá, dokoupen 1L na dálnici a s tím se dojelo až domů cca 70 km. Moc to nechápu, jelikož nikde kde stojím tak podemnou není flek, olej prostě záhadně zmizel :D Dnes tedy odvezu do servisu, tak jsem na to zvědavá.. :(

 

  • Autor

Auto jsem dal do servisu, kde mi místo 5W-30 dali olej 5W-40. Po 1000 km je to zatím v pořádku.

Co se týče chladničky, problém byla vadná vodní pumpa. 

  • 4 měsíce později...

Zdravím, mám vysokou spotřebu oleje u motoru 1.2TSI 77kw EA211. Konec výfuku je černý, ale suchý. Motor není nikde poblitý a jízdní projev to má normální, žere to 1L na 1000 km, od výměny jsme najezdil 2000 a 2x jsem dolíval. Auto má ověřených necelých 200 000km Nemáte někdo podobnou zkušenost? Připadně jaká byla přičina? Díky😄

@meklerren dost možná odlučovač oleje, 1,2 na to trpěly. Ale bez záruky 🙂 

  • 3 týdny později...

Zdravím,

potýkám se s problémem velkého žraní oleje. Auto jsem kupoval s nájezdem 120tkm. Hned doma jsem vymenil olej a nastavil hladinu na MAX. Po ujetí cca 3tkm se mi rozsvítila nízká hladina a doléval jsem doplna. Po cca 2700km opět hladina a doléval jsem cca 600ml. Po ujetí 150km - opět hladina. Auto nehulí ani neprotéká. Přiklánim se k turbu/pístním kroužkům. Nemáte někdo zkušenost popřípadě na kolik takové "srandy" vyjdou? Děkuji za odpověď

 

Jedná se o 1.2 tsi 77kw r.v. 2013

Upraveno od marthy999

ak to konkretne auto nie je tvoj zivotny sen, okamzite predat

 

@denial o tom jsem také přemýšlel, ale jelikož jsem ho v květnu kupoval od pána, tak je to pořád skrytá závada a mohu to vymáhat či se pletu?

Po koupi auta a ujeti 3tkm jsi doleval tedy cca litr oleje (na merce od MAX do MIN to byva litr). Koukni do navodu k autu, kde pisou maximalni spotrebu oleje na 1000km. Norma byva max. 0,5l/1000km. Takze po nakupu vozu jsi byl v norme. Rad bych se pletl, ale nejsem si jist, jestli to vyresis skrytou vadou. Ale zkusit se dohodnout s byvalym majitelem rozhodne zkus,  po dobrem, zda-li by ti opravu vozu alespon z casti financne kompenzoval. Nebo auto prodat dalsimu nestastnikovi. To uz je na tobe.

 

Pokud je auto v opravdu dobrem stavu a stoji za opravu, sel bych timto smerem.

Upraveno od Alda_cz

normálna spotreba to nie je rozhodne , dobré nežerú na interval 15 nič ... ale zase nie je to ani nejak extra drahá generálka na tom , urobiť komplet hlavu , rozvod ktorý aj tak treba , vpredu pozreť či netečie odlučovač a nové piesty 

@Alda_cz V normě mi to úplně nepřijde no, ale taky mě napadlo jestli s tim nema neco spolecneho i chil ktery jsem nechaval delat, ale nebylo to od zadneho Franty z horni dolni ale u certifikovane firmy. Tak me napadlo jestli zpatky neprehrat puvodni soft. Kazdopadne v pondeli se mi na to mrkne mechanik a uvidí se no.. Pánovi jsem psal email ve vší slušnosti tak uvidím jak se k tomu postaví..

@suri. no právě té generálky se obávám, protože si teď nemůžu zrovna dovolit vypláznout víc jak 25k:D ale holt nic jiného nejspíš nezbyde

Souhlasím se @suri.

Má pravdu, motor je jednoduchý a generálka není nákladná, jestli je auto v dobrém stavu tak bych generálku určitě nechal udělat. Popřípadě nechat vyměnit rovnou motor, jsou už běžně firmy, které odeberou jednotku a dodají repasovanou. 1.2 TSI motory jsou povedené, úsporné, bez výrobních vad a velmi jednoduché. 

Repasované motory začínají od 30 tisíc.

Tovární repas za 60K... včetně hlavy atd. to máš komplet novou jednotku s parametry nového vozu... Nepřijde mi to moc peněz když si člověk uvědomí kolik může vysázet na stůl servisu u TDI, za ty prachy nekoupíš ani DPF nebo sadu vstřikovačů.

Upraveno od LosDavos

Netrpěly ty 1.2 na odlučovač oleje na oddechu z klikové skříně? Někde jsem o tom něco slyšel, že to pak tahá olej do sání. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.