Publikováno Leden 27Led 27 Dobrý den, koupil jsem si bazarové auto, které začalo hodně spotřebovávat olej, a nyní začalo spotřebovávat i chladicí kapaliny. Komprese motoru je v pořádku. Chtěl bych se zeptat, jaká by mohla být příčina? Jedna se o auto Škoda octavia 1,2 tsi 77kw 2014
Leden 28Led 28 Kolik oleje je hodně? Koukněte se pod auto, jestli není povolený filtr nebo to neteče jinudy. Mám stejný motor i ročník, spotřebo oleje cca 0,5L na 10 tisíc km. Spotřeba vody může být jiná závada nesouvisející s olejem. Koukněte na vodní pumpu, nejspíš to někde teče a čeká vás výměna. Dělal jsem před rokem, asi 120 tisíc nájezd. Není to za pár korun a v bazaru se závada neprojeví pokud jste neměl důkladného mechanika. V každém případě bych to odvez do servisu!
Leden 29Led 29 To je dost, vypadá to že se generálce motoru nevyhnete. Nešlo by v bazaru uplatnit záruku na skryté vady?
Leden 29Led 29 Autor V bazaru mi bylo řečeno, že to nemohou zjistit, pokud s autem nebudou jezdit. Docela špatný přístup, zvlášť s ohledem na to, že bazar je Škoda Plus. Kupoval jsem od společnosti Direct Auto.
Leden 29Led 29 A to je nejaky argument? Proste prodali auto s chybou, o ktere (mozna) nevedeli, to nemeni nic na tom, ze to auto tu skrytou vadu melo...
Leden 29Led 29 Autor Přesně tak, to samé jsem si říkal. Každopádně reklamace byla zamítnuta, takže teď pravděpodobně nechám auto prověřit v nějakém jiném servisu a budu to řešit dál. Když jsem kontaktoval Škodovku, řekli, že nemají žádnou právní zodpovědnost za to, co prodávají v Directu, i když jsou pod Škoda Plus...
Leden 29Led 29 Pokud tam ta závada prokazatelně byla už při koupi, tak by to měl prodejce řešit. Auto určitě nezačne žrát litr oleje z ničeho nic po pár jízdách. Záleží teda, po jaké době se tenhle problém projevil. Záruka na skryté vady by měla být daná zákonem do určité doby od koupi (minimálně rok). Zkusil bych v jiném AS získat potvrzení o nalezeném problému a odhadované době vzniku a s tím pak šel za prodávajícím.
Leden 29Led 29 Jako tohle je vysoká spotřeba. I když výrobce resp manuál bude tvrdit, že je to v normě. Může být v háji odlučovač oleje, přes který to žere olej. Ale taky zapečený kroužky, gufera na ventilech atd atd. Tohle je problém zjistit bez většího zkoumání, resp rozborky motoru. Právo na odstoupení v rámci skryté vady je jasně právně vyloženo, a jestliže tento případ spadá do tabulek výkladu práva, tak by neměli dělat cavyky. Ale bude to boj. Jako další varianta je, prodat to do áček(či jinam) apod. Tam to řešit nebudou. Je to sviňárna, ale takhle tam končí mraky aut.
Únor 1Úno 1 Budou zapečené pístní kroužky. Právě modelové ročníky 2013–2014 tím občas trpěly, při přejíždění oleje atd. než došlo k úpravě výroby. Odlučovač u těchto jednotek je velmi jednoduchý. Jediný scénář, kdy přes něj mizí olej, nastává v případě praskliny nebo netěsnosti plastového modulu na bloku motoru. V takovém případě začne olej prosakovat, což by se projevilo silným znečištěním celého motorového prostoru, obzvlášť při tak vysoké spotřebě. Ještě by takové množství mohlo mizet teoreticky přes turbo, ale u těch to motorů prakticky neodchází a pokud ano tak to nastává ve velmi vysokých nájezdech. Upraveno Únor 1Úno 1 od LosDavos
Únor 25Úno 25 @KS24 Dobrý den, máte nějakou aktualizaci ohledně závady? U mého auta byl olej a všechny filtry měněny před +-3 tis km, včera se mi rozsvítila kontrolka oleje a při kontrole měrka úplně suchá, dokoupen 1L na dálnici a s tím se dojelo až domů cca 70 km. Moc to nechápu, jelikož nikde kde stojím tak podemnou není flek, olej prostě záhadně zmizel Dnes tedy odvezu do servisu, tak jsem na to zvědavá..
Únor 25Úno 25 Autor Auto jsem dal do servisu, kde mi místo 5W-30 dali olej 5W-40. Po 1000 km je to zatím v pořádku. Co se týče chladničky, problém byla vadná vodní pumpa.
Červenec 6Čvc 6 Zdravím, mám vysokou spotřebu oleje u motoru 1.2TSI 77kw EA211. Konec výfuku je černý, ale suchý. Motor není nikde poblitý a jízdní projev to má normální, žere to 1L na 1000 km, od výměny jsme najezdil 2000 a 2x jsem dolíval. Auto má ověřených necelých 200 000km Nemáte někdo podobnou zkušenost? Připadně jaká byla přičina? Díky😄
Červenec 22Čvc 22 Zdravím, potýkám se s problémem velkého žraní oleje. Auto jsem kupoval s nájezdem 120tkm. Hned doma jsem vymenil olej a nastavil hladinu na MAX. Po ujetí cca 3tkm se mi rozsvítila nízká hladina a doléval jsem doplna. Po cca 2700km opět hladina a doléval jsem cca 600ml. Po ujetí 150km - opět hladina. Auto nehulí ani neprotéká. Přiklánim se k turbu/pístním kroužkům. Nemáte někdo zkušenost popřípadě na kolik takové "srandy" vyjdou? Děkuji za odpověď Jedná se o 1.2 tsi 77kw r.v. 2013 Upraveno Červenec 22Čvc 22 od marthy999
Červenec 22Čvc 22 @denial o tom jsem také přemýšlel, ale jelikož jsem ho v květnu kupoval od pána, tak je to pořád skrytá závada a mohu to vymáhat či se pletu?
Červenec 23Čvc 23 Po koupi auta a ujeti 3tkm jsi doleval tedy cca litr oleje (na merce od MAX do MIN to byva litr). Koukni do navodu k autu, kde pisou maximalni spotrebu oleje na 1000km. Norma byva max. 0,5l/1000km. Takze po nakupu vozu jsi byl v norme. Rad bych se pletl, ale nejsem si jist, jestli to vyresis skrytou vadou. Ale zkusit se dohodnout s byvalym majitelem rozhodne zkus, po dobrem, zda-li by ti opravu vozu alespon z casti financne kompenzoval. Nebo auto prodat dalsimu nestastnikovi. To uz je na tobe. Pokud je auto v opravdu dobrem stavu a stoji za opravu, sel bych timto smerem. Upraveno Červenec 23Čvc 23 od Alda_cz
Červenec 23Čvc 23 normálna spotreba to nie je rozhodne , dobré nežerú na interval 15 nič ... ale zase nie je to ani nejak extra drahá generálka na tom , urobiť komplet hlavu , rozvod ktorý aj tak treba , vpredu pozreť či netečie odlučovač a nové piesty
Červenec 23Čvc 23 @marthy999 Sloučeno s existujícím tématem. Příště se prosím podívej, jestli už podobné téma neexistuje.
Červenec 23Čvc 23 @Alda_cz V normě mi to úplně nepřijde no, ale taky mě napadlo jestli s tim nema neco spolecneho i chil ktery jsem nechaval delat, ale nebylo to od zadneho Franty z horni dolni ale u certifikovane firmy. Tak me napadlo jestli zpatky neprehrat puvodni soft. Kazdopadne v pondeli se mi na to mrkne mechanik a uvidí se no.. Pánovi jsem psal email ve vší slušnosti tak uvidím jak se k tomu postaví..
Červenec 23Čvc 23 @suri. no právě té generálky se obávám, protože si teď nemůžu zrovna dovolit vypláznout víc jak 25k:D ale holt nic jiného nejspíš nezbyde
Červenec 23Čvc 23 Souhlasím se @suri. Má pravdu, motor je jednoduchý a generálka není nákladná, jestli je auto v dobrém stavu tak bych generálku určitě nechal udělat. Popřípadě nechat vyměnit rovnou motor, jsou už běžně firmy, které odeberou jednotku a dodají repasovanou. 1.2 TSI motory jsou povedené, úsporné, bez výrobních vad a velmi jednoduché. Repasované motory začínají od 30 tisíc. Tovární repas za 60K... včetně hlavy atd. to máš komplet novou jednotku s parametry nového vozu... Nepřijde mi to moc peněz když si člověk uvědomí kolik může vysázet na stůl servisu u TDI, za ty prachy nekoupíš ani DPF nebo sadu vstřikovačů. Upraveno Červenec 23Čvc 23 od LosDavos
Červenec 24Čvc 24 Netrpěly ty 1.2 na odlučovač oleje na oddechu z klikové skříně? Někde jsem o tom něco slyšel, že to pak tahá olej do sání.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.