Publikováno Leden 21, 200718 r Zdravim bohuzial som mal pred casom taku mensiu celnu "crash". Odniesol si to predny naraznik a maska a trochu aj kapota, chladic a svetla ostali neporusene. Zaujimalo by ma pri akom silnom naraze vystreli airbag kedze mne nevystrelil a po naraze ostala svietit kontrolke airbagu.
Leden 21, 200718 r V///RS kdybys neplacal... Airbag, resp. jeho aktivace je rizena ridici jednotkou, ktera vyhodnocuje data ze senzoru podelneho (v pripade bocnich airbagu pricneho) zrychleni, resp. zpomaleni, a podle techto hodnot airbag odpali nebo neodpali. Pausalne se neda rici, pri jak silnem naraze k aktivaci dojde, protoze se do hry zapojuje jeste mnoho fyzikalnich cinitelu. Jako uhel narazu (i male odchylky od primeho smeru mohou vyrazne ovlivnit nasledne sily), plocha predni casti, ktera naraz pohlcuje, atd., atd. Takze jednoduse receno, airbag se odpali v okamziku, kdy naraz vyvola takove pusobeni sil, ktere jednotka vyhodnoti jako kriticke a spusti aktivaci airbagu. Upraveno Leden 21, 200718 r od Maverick
Leden 21, 200718 r Moje zkušenost viz. foto, se taky obešla bez bagů, a pecka to byla solidní Je to tak jak píše Maverick.
Leden 22, 200718 r Co já slyšel, tak hodně záleží i na úhlu nárazu, ale někde jsem zaslechl, že "aktivační" rychlost je okolo 42 km/h (bere se i případný součet rychlostí v případě čelní srážky dvou vozidel)
Leden 22, 200718 r Dundee: Jak jsem rekl, "aktivacni" rychlost nelze presne urcit. Kdyz si to namiris do zdi nebo stromu, bude "aktivacni" rychlost mnohem niz, kdyz to ale posles do nejake deformovatelne prekazky (treba sloupku, vid Bobiku ), muze to byt mnohem vic. Ale to bych uz opakoval svuj predchozi prispevek.
Leden 22, 200718 r V///RS kdybys neplacal... Airbag, resp. jeho aktivace je rizena ridici jednotkou, ktera vyhodnocuje data ze senzoru podelneho (v pripade bocnich airbagu pricneho) zrychleni, resp. zpomaleni, a podle techto hodnot airbag odpali nebo neodpali. Pausalne se neda rici, pri jak silnem naraze k aktivaci dojde, protoze se do hry zapojuje jeste mnoho fyzikalnich cinitelu. Jako uhel narazu (i male odchylky od primeho smeru mohou vyrazne ovlivnit nasledne sily), plocha predni casti, ktera naraz pohlcuje, atd., atd. Takze jednoduse receno, airbag se odpali v okamziku, kdy naraz vyvola takove pusobeni sil, ktere jednotka vyhodnoti jako kriticke a spusti aktivaci airbagu. presne ako z poucky. Laicky povedane aktivacia ci neaktivacia zalezi od uhla nazarzu a od deceleracie
Leden 22, 200718 r Autor No tak ja som to v podstate rozlozil priamo na predok, ziadny uhol tam nebol len ma zaujima preco svieti kontrolka, ci je to normalne a vsimol som si ze mam aj zablokovane pasy.
Leden 22, 200718 r No tak ja som to v podstate rozlozil priamo na predok, ziadny uhol tam nebol len ma zaujima preco svieti kontrolka, ci je to normalne a vsimol som si ze mam aj zablokovane pasy. to je nějaký divný, nééé, jsem myslel, že pásy jdou společně s bagy
Leden 22, 200718 r Co já slyšel, tak hodně záleží i na úhlu nárazu, ale někde jsem zaslechl, že "aktivační" rychlost je okolo 42 km/h (bere se i případný součet rychlostí v případě čelní srážky dvou vozidel) To je nejake divne, tedy urcite u 50pin airbag jednotky ... ta zadne info o rychlosti (mot. CAN) nema ...
Leden 22, 200718 r vlabar: Jasne, realna rychlost vozu neni pro jednotku dulezita, ta vyhodnocuje az vznikle pretizeni (zpomaleni) dane druhem narazu a povahou prekazky, vzdyt je to psane vyse. Upraveno Leden 22, 200718 r od Maverick
Leden 22, 200718 r vlabar: Jasne, realna rychlost vozu neni pro jednotku dulezita, ta vyhodnocuje az vznikle pretizeni (zpomaleni) dane druhem narazu a povahou prekazky, vzdyt je to psane vyse. přesně tak, jen mě zaraží ty pásy, ty můžou jít samostatně?
Leden 22, 200718 r A není napřed blokace a až následně (při větší "ráně") předepínání pásů a airbag? Předpokládám že blokace je mechanická - bez zásahu ŘJ.
Leden 22, 200718 r A není napřed blokace a až následně (při větší "ráně") předepínání pásů a airbag? Předpokládám že blokace je mechanická - bez zásahu ŘJ. urcite ... jsem si nevsiml, ze by k pasum vedla nejaka kabelaz ...
Leden 22, 200718 r Uz jsem videl nekolik pripadu, ze sly jen pasy, zrejme se jedna o vyhodnoceni sil nekde na hranici aktivace airbagu, ke ktere jeste nedojde. Pokud se nemylim (aspon to tak driv u Fabie bylo), tak predpinace pasu jsou u aut vybavenych jen prednimi airbagy aktivovany mechanicky, u aut i s bocnima airbagama pak elektricky. Upraveno Leden 22, 200718 r od Maverick
Leden 22, 200718 r Uz jsem videl nekolik pripadu, ze sly jen pasy, zrejme se jedna o vyhodnoceni sil nekde na hranici aktivace airbagu, ke ktere jeste nedojde.Pokud se nemylim (aspon to tak driv u Fabie bylo), tak predpinace pasu jsou u aut vybavenych jen prednimi airbagy aktivovany mechanicky, u aut i s bocnima airbagama pak elektricky. díky za info, tak nějak jsem si to myslel, mám boční bagy
Leden 23, 200718 r když jsem montoval sedáky s bočníma pytlama, tak jsem musel vyměnit i pásy. Před tím tam byly mechanické a teď, když tam jsou na boku pytle tak pásy jsou elektro. vedou k nim dráty. Pochopitelně se měnila i řj a kabeláž.Ale bylo míň náročné než dodělat esp
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.