cartmanko Vloženo 12. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2009 fanatik na svetielka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mytrix Vloženo 22. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2009 No tak dneska baterie odesla do vecnych lovist, stari 3 roky. Osobne budu ted taky kupovat novou a aspon o kapacite 60Ah. Kdyz uz kupuju, tak vykonejsi. Jinak to slavny magicky oko na baterce je uplne naho*no. Baterka je dead a stejne ukazuje zelenou. Takze doporucuju nevyhazovat penize za takovyto pochybny indikatory... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wassermann Vloženo 22. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2009 Souhlas. Mě origo baterka odešla překvapivě též po 3 letech a "magické oko" si furt "magicky" vedlo svou, že baterka je gut, ač na zátěžovém testu jednoznačně neobstála Dnes už mám 55Ah a pohoda Jen ta krátká životnost origo baterky mě nepříjemně zaskočila, normálně mě u mých jízd u předchozích aut vydržely baterky 5-6 let... Mytrix: jezdils nějaké krátké trasy nebo jen občas? Že by se baterka nestačila dobíjet?.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 22. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2009 To mě těch 6 let vydržela, tátovy tu samou dobu v oktávce - oba jsme měli stejný 60Ah Akumy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mytrix Vloženo 22. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2009 2Wassermann: No ja sice jezdim casto, ale kratke trasy, jen po meste defacto Jakoze ona se uz zacinala hlasit behem leta, kdy nebylo skoro mozny nastartovat a to jen 30-40min hralo radio. Coz mi neprijde zas takova zatez. Pak jeste to stejny v lete na kempu, to jsem nastartoval az s kabelama a predevcirem uz jsem nastartoval az na podruhy a dneska uz vubec ne. Baterka vytriskana tak, ze se zresetovaly i hodiny.. No nastesti uz mam novou. Nakonec jsem koupil Vartu Blue, 60Ah a auto slape tak snad to tak i zustane. Jinak zda se mi, ze se v tomto obdobi nic jinyho nez baterie neprodava, borec na prodejne nachystanou nabijecku, vzadu v serivise to stejny.. nj mrazive teploty udelaly sve Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mytrix Vloženo 22. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2009 Jinak ted jsem si vzpomel na jednoho typka s feldou Ten baterku resil tak, ze v kufru vozil zalozni a po cca tydnu, kdy odjizdel, pripojil tu baterku kabelama k te druhe a pak teprve startoval doufam, ze tohoto se nikdy nedockam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cartmanko Vloženo 22. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2009 tiez som kupil modru vartu. chcel som streibornu ale nemali. a na modru mi dali sqelu zlavu. tak uz tam je. inak akuma drzala sest a pol roka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 22. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2009 Kontrolovali jste jestli měla stará bat. dost vody? My koupili Silver Dynamic , tuším 62Ah - tak jsem zvědav kolik vydrží, jesli jako ty Akumy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mytrix Vloženo 22. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2009 Kdyz jsem ji vythoval, nejaka voda v ni cachtala :DD No me borec v obchodu ty silver uplne vykecaval skoro prej ze nema smysl pro benzin, dokonce i tu 60Ah mi (ne)doporucoval ale spis abych bral 55 clovek chce udelat kseft a oni ne a ne pravdou je, ze na mou motorizaci je 60 dost, ale pokud to vydrzi bez dobijeni dyl budu rad Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 22. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2009 tak mě vydržela bezúdržbovka 2 roky a šla do kopru a to jsem měl vartu 55Ah, teď jsem koupil klasiku 60 Ah Starline, tak jsem zvědav. dle slov mechoše je malá výdrž daná tím, že se musí pořád svítit a tím se baterce zkrátí životnost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cartmanko Vloženo 22. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2009 no neviem, svietim stale od novoty a baterku som menil teraz a dobijal raz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wassermann Vloženo 23. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2009 Kontrolovali jste jestli měla stará bat. dost vody? No je pravda, že u dřívějších aut jsem vodu kontroloval a doléval každého půl roku a vydržely 5-6 let, u fabky jsem nechával tu škodováckou, "bezúdržbovou" z výroby na pokoji, neboť jsem netušil, jak se do ní dostat Teprve až klekla a já ji vytáhl z auta, tak jsem zjistil, jak primitivně jednoduché to je a jak je to s tím jejím na oko bezúdržbovým provedením stačilo strhnout vrchní okrasnou nálepku a ejhle, pod ní už byl obdélníkový dekl, který když jsem sundal, tak se objevily už klasické špunty a po jejich otevření jsem zjistil, že tam skutečně byl stav elektrolytu pod minimem Zajímavé je, že i do mě ve škoda servisu hučeli, abych novou baterku nedával o vyšší kapacitě než jaká byla z výroby (40Ah), že prý silnější baterka není dobrá a kdesi cosi. No nechápu je, poradil jsem se s nezávislým servisákem, specialistou na baterie a ten jen kroutil hlavou nad jejich postojem. A tak putovala pod kapotu 55Ah, která už není ničím maskovaná, tak u ní už určo kontrolovat hladinu elektrolytu a dpolňovat destilku budu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 23. Prosinec 2009 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2009 Mě taky chcípla - dolil jsem vodu, pořádně dlouho nabíjel a vydržela ještě půl roku, pak se /asi/ ze dne na den rozsypal jeden článek - najednou měla o 2V méně - a cca 10V má dodnes /v garáži :)/. Já měl origo 60Ah, dal jsem tuším 62Ah, slabší za silnější vyměnit nevadí... kvůli startu je dobrý vybírat aby neměla nižší start. proud, větší kapacita se hodí když se často nejezdí. Dneska už se dávají bateri jen podle výbavy /=altíku / nehledě na to zda je to benzín nebo nafta /krom extrémů/. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pája2 Vloženo 1. Květen 2010 Sdílet Vloženo 1. Květen 2010 Taky se zapojím do diskuze. Mám 1,2 HTP, vyrobeno 12/2003. Baterku mám stále originál Akumu, stále drží. Před rokem jsem s ní sundal nálepku a dolil do ní destilku, docela dost chybělo. Nabíjím nabíječkou z Teska, taková malá, co jsou na ní ty červené diody. Vždy tak 2x za zimu, jinak ne. Ta Akuma má magické oko, které nikdy nesvítilo zeleně, bohužel, vyreklamovat mi to nechtěli. Tento rok jsem se rozhodl baterku vyměnit z preventivních důvodů, už k vůli cestě k moři, co kdyby náhodou klekla zrovna na dovolené. 6,5 roku je už dost dlouho. Najeto mám sice jen 53 tisíc, ale i tak. Chtěl jsem se zeptat, kterou konkrétní baterii byste doporučili? Dolívat vodu mi nedělá problém, může být i údržbová. Cena pokud možno přiměřená. Jak je to s rozměrem baterie a je to pravá nebo levá (možná debilní otázka)? Díky za info. A nebo není vůbec důvod ji měnit? Jak čtu, jaká je životnost některých baterek, tak se divím, že mi ta moje vydržela. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 1. Květen 2010 Sdílet Vloženo 1. Květen 2010 (editace) Paja2:Mam 8 rocnu baterku a 150 000km Naftovy motor. Chod do servisu SKODA a tam ti urobia TEST BATERKY. Ak bude TEST o.k. tak nie je dovod na vymenu-kupu novej baterky. LINK: http://www.skoda-auto.cz/cze/service/offers/pages/maintenance.aspx Editováno: 1. Květen 2010, autor: PROCHY603 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pája2 Vloženo 1. Květen 2010 Sdílet Vloženo 1. Květen 2010 (editace) Paja2:Mam 8 rocnu baterku a 150 000km Naftovy motor. Chod do servisu SKODA a tam ti urobia TEST BATERKY. Ak bude TEST o.k. tak nie je dovod na vymenu-kupu novej baterky. LINK: http://www.skoda-auto.cz/cze/service/offers/pages/maintenance.aspx Díky za odpověď. Řeknu kámošovi - mechanikovi, ať mi ji změří. Jaká je vlastně udávaná životnost autobaterií a skutečná životnost? Když si uvědomím, tak vlastně nevím, jak baterie odchází. Všichni píšou, že ráno přijdou k autu a už nenastartují, baterie K.O.. Může baterie odejít za jízdy a znehybnit tak auto? Z toho mám totiž největší obavy, ale ještě jsem na nikoho takového nenarazil. Editováno: 1. Květen 2010, autor: Pája2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pája2 Vloženo 16. Květen 2010 Sdílet Vloženo 16. Květen 2010 (editace) Tak jsem nakonec koupil baterku novou, pro jistotu. V AutoKelly jsem koupil značku Starline, olověnou s technologií Ca/Ca (nevím co to znamená). Je to bezúdržbovka, dávají na ni 3 roky záruku. Dá se normálně dobíjet, má odvětrávací kanálek. Přehození proběhlo bez problémů jen se mi vymazaly hodiny, jinak nic. Editováno: 16. Květen 2010, autor: Pája2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rokane Vloženo 16. Květen 2010 Sdílet Vloženo 16. Květen 2010 není to značka Starline? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pája2 Vloženo 16. Květen 2010 Sdílet Vloženo 16. Květen 2010 není to značka Starline? Sorry, je to Starline Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 16. Květen 2010 Sdílet Vloženo 16. Květen 2010 Jo a když ji vybiješ tak co uděláš? Dáš ji normálně nabít ne.Každá baterie jak gelová tak olověná se dá nabít příslušnou nabíječkou.U gelovejch je to nabíjení trošku jiný než u olověnejch.Nabíjí se pulzně nabíječka dá impulz ten dosáhne určitou mez a nabíječka vypne a až v baterii poklesne napětí dá další. Pojem bezúdržbová je to že baterie je konstruována tak že se z ní téměř nic neodpařuje ale dobíjet se občas musí.Pokud někdo delší dobu nejezdí je dobré na baterii připojit udržovací nabíječku která má minimální odběr ze sítě a udržuje baterii v plném nabití.Vzláště je tento udržovací zdroj vhodný pro gelové baterie které pokud se nepoužívají tak v nich dochází k vysychání-tvrdnutí článků a následně ztrácí na kapacitě.Takhle mi odešla baterie v motorce po čtyřech letech a najetých 5tis km.Od té doby používám udržovací nabíječ a baterie je pořád jako nová. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pája2 Vloženo 16. Květen 2010 Sdílet Vloženo 16. Květen 2010 Jo a když ji vybiješ tak co uděláš? Dáš ji normálně nabít ne.Každá baterie jak gelová tak olověná se dá nabít příslušnou nabíječkou.U gelovejch je to nabíjení trošku jiný než u olověnejch.Nabíjí se pulzně nabíječka dá impulz ten dosáhne určitou mez a nabíječka vypne a až v baterii poklesne napětí dá další. Pojem bezúdržbová je to že baterie je konstruována tak že se z ní téměř nic neodpařuje ale dobíjet se občas musí.Pokud někdo delší dobu nejezdí je dobré na baterii připojit udržovací nabíječku která má minimální odběr ze sítě a udržuje baterii v plném nabití.Vzláště je tento udržovací zdroj vhodný pro gelové baterie které pokud se nepoužívají tak v nich dochází k vysychání-tvrdnutí článků a následně ztrácí na kapacitě.Takhle mi odešla baterie v motorce po čtyřech letech a najetých 5tis km.Od té doby používám udržovací nabíječ a baterie je pořád jako nová. No já právě mám obyčejnou nabíječku z Tesca, která je akorát na olověné akumulátory, proto jsem to psal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 16. Květen 2010 Sdílet Vloženo 16. Květen 2010 Do aut se stále prodávaj olověný (bezúdržbový) baterie a ta nabíječka ti na dobíjení stačí.Jednou za čas pokud ji dáš dobít tak tím nic neskazíš.Gelový jsou hodně drahý a tak se tam nedávaj.Využití mají v motocyklech sekačkách(trakrůrky) apod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bery Vloženo 18. Květen 2010 Sdílet Vloženo 18. Květen 2010 Mě baterka odešla asi taky zedne na den. Podělané bezúdržbové baterky. Mám dojem,že je v tom víc reklamy než pravdy. koho dnes zajímá z těch výrobců aby baterka vydžela 5 nebo 6 let??? NIKOHO! Jde o obchod. Proč si myslíte,že jsou špunty zadělané pod samolepkou??? Je si snad tady někdo jistý,že když nálepku strháte a slavnostně dolijete destilku tak vam pak uznají záruku??? Neuznají to jsem si téměř 100% jistý. Já když kupoval Octuli tak původní baterka (taky s magickým okem ) vydržela cca u mě 2 roky. Po 2 letech ODEŠLA DOSLOVA ZA JÍZDY!!!!! Takže jestli si někdo myslí,že baterie nemůže odejít během jízdy tak může. Normálně jsem v garáži nastartoval absolutně žádná prodleva. Ujel jsem asi cca 20 km zastavil odskočil na jídlo, opět BEZ PROBLÉMU nastartoval a jel zase dál. A teď pozor: BĚHEM JÍZDY AUTO ZAČALO NAJEDNOU PO ASI 5 KILOMETRECH CUKAT, MUSEL JSEM VYPNOUT SVĚTLA ABY BATERKA JEŠTĚ TĚCH PÁR KILOMETRŮ VYDŽELA A JÁ DOJEL ZPÁTKY DO GARÁŽE. Auto začalo nepříjemně cukat čím dál víc za 1 řídící jednotka byla asi trošku mimo a za 2 což je hlavní tak zapalování už bylo asi taky před koncem... !!!! Takže jsem do garáže dojel bez světel s absolutně cukajícím autem jako na koni. Doslova! Baterka letěla okamžitě i s "magickým okem" do zběrny a koupil jsem BB Power 56Ah také s magickým okem. Ta byla v autě od roku 2008. Teď je rok 2010 a baterka zničeho nic ÚPLNĚ ODEŠLA!!!! Nerozsvítí ani LED svítilnu do zapalovače auta!!!!!!!!! A přitom jsem byl v garáži v sobotu a vše OK. Prostě opět a zase jsem se přesvědčil,že baterie už nejsou to co bejvávalo jak tady někteří píšou,že jim klasiky vydržely 6,5 let nebo víc. Teď už bych to nečekal. Přitom jsem měl baterii na zimu doma a dobil jsem ji. Jinak to takzvané magické oko jde u některých baterii vyšroubovat toho si mnozí z vás určitě všimli. Některé v něm mají zářez pro šroubovák. Opět ale upozorňuju jak říkám,že pokud někdo si myslí,že bezúdržbové baterie jsou v záruce i po tom co někdo serve vrní nálepku a pak to jde reklamovat třeba proto,že odejde článek tak na 99,9% pohoří. Jde o to hlavně najit chybu na uživateli. Osobně tuhle politiku nechápu,ale jelikož já byl ještě před týdnem s autem pryč a v sobotu jsem byl v garáži a všechno v pohodě, alternátor dobíjí jak má (mimochodem je 2 roky starý bosh originál otestovaný v servise) tak jediný problém u mě mohl nastat v tom,že asi odešel jeden z článků. Ještě kouknu na napětí,ale pokud baterie funguje a behem 3 dnů od soboty nerozsvítí ani LED svítilnu tak to už je fakticky úlet. Hlavně platit každou chvíli za novou baterku a jen co si tam dolijete destilku a strháte popis atd tak jste se zárukou mimo. To jen tak mimochodem. Teď spíš uvažuju jakou baterku koupit ať vydží dýl než jen 2 roky. Třeba 3 nebo 4 roky mi připadá už dnes rekord. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acek Vloženo 18. Květen 2010 Sdílet Vloženo 18. Květen 2010 Tak to máš teda pech mě vydržela v autě 5 let a koupil jsem jinou a ta původní slouží ještě pantátovi ve scéniku jen už má malou kapacitu pokud něco necháš zapnutý tak už nenastartuješ ale pořád je použitelná.Jinak pokud chceš origo baterii s magickým okem,tak jsem kupoval přímo z varty v Český Lípě se vzhledovou vadou (jen neprojde výstupní kontrolou z důvodu lehce zprohýbaného plastu téměř to je pro laika nerozpoznatelné)bez nálepek a normální 2letou zárukou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Harry Korek Vloženo 11. Červen 2010 Sdílet Vloženo 11. Červen 2010 Zdravím pánové, tak to já mám skoro rekordmanku Akuma 60ah ,magické oko a odešla právě dnes a to je od prosince 2003. V neděli jsem ještě jezdil bez jediné známky, že by měla odejít a dnes je pátek a ani ťuk. No teď ji ještě oživuju, ať aspoň nastartuju a odjedu z práce domů a zítra jdu shánět novou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.