Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Zdravím Vás,
předem říkám, že nejsem moc v Climatronicu znalý, tak případně omluvte můj dotaz.

Měnil jsem si dnes na Octavii II 2004 1.9TDI PD kondenzátor klimatizace (chladič klimy) a byl doplnit následně chladivo. Po doplnění mi bylo oznámeno, že chladivo je doplněné, ale studený vzduch stále nefouká. Prej by měl být vadný kompresor, ale nejsem si jistý, protože regulace teploty mi funguje (když chci teplo, fouká teplo, když chladněji, tak chladněji [obě tyhle nastavení fungovaly i před výměnou kondenzátoru a doplnění chladiva. Studeně foukalo samozřejmě bez klimy]).

Proto se chci zeptat:
1. Nečistil se ještě okruh klimatizace, stačilo by ho vyčistit a pomohlo by to? Jak vyčistit a čím?
2. Jde nějak rozhýbyt klimakompresor? Jak?
3. Pomohlo by vymazat přes diagnostiku chybu o nízkém tlaku v chladiči, aby fungovalo?

Přikládám do přílohy nyní hodnoty z VAGu.

Děkuji za Váš čas.

Daniel

IMG_2008.JPEG

IMG_2007.JPEG

IMG_2006.JPEG

IMG_2005.JPEG

Editováno: , autor: Daniel.
Přidání přílohy
Vloženo

No vzhledem k tomu, že tam je závada zkrat na plus, tak to vypadá na kompresor v háji. A potom servomotor na pravou teplotní klapku.

Jestli budeš měnit kompresor, tak dodržet všechna doporučení k výměně! Nový vysoušeč(pakliže už není dodaný s kondenzátorem) a udělat proplach systému. Na to ale sám nestačíš, na to je potřeba mašina.

Vloženo

Kompresor se točí a dává, kolik má, podle mechanika. Napadlo mě, jestli to není jen regulační ventil na kompresoru. Zkusím rozpojit konektor od toho ventilu a profíkat kontaktolem. Pak jedině odešel ten nebo expanzní ventil.

Vloženo

Zkusil jsem to stříknout jen zvenku, nemám teď moc čas na to, abych to zvednul. Zítra jedu na větší dálku, tak třeba to pojede. Zkoušel jsem chytnout obě hadice, ale mají stejnou teplotu. Jedna není chladná a druhá teplá. Obě jsou stejné teploty.

Vloženo (editace)

Jestli tam je ta chyba 00229 – Refrigerant Pressure pořád, tak to bude špatnej tlakovej snímač na trubce klimatizace. Dá se vyměnit bez vypouštění chladiva. 

Editováno: , autor: FEAR1400
Vloženo
před 47 minutami, FEAR1400 napsal:

Jestli tam je ta chyba 00229 – Refrigerant Pressure pořád, tak to bude špatnej tlakovej snímač na trubce klimatizace. Dá se vyměnit bez vypouštění chladiva. 

Ta chyba tam již není. Po doplnění se vše vymazalo z HVACu a zůstala tam jen klapka na pravé straně, ale o té vím dlouhou dobu a funguje, pohrál jsem si s ní trochu a fouká jak teple, tak studeně.

Ačkoliv mám jednu myšlenku: Byl jsem teď znovu auto napíchnout na diagnostiku (04. 07. 2025 čase 22:05, počasí je teď 17°C), chyba v HVACu zůstala jen ta klapka. Nastartoval jsem, motor a voda nebyla zahřátá, žralo to 0,4l/h nafty, ale co mě zarazilo byl tlak v chladiči, ten byl 5.0bar. Postupně, jak jsem zahříval auto, tak tlak byl nějakých 5.6bar při teplotě vody necelých 65°C. Je to normální tlak při této venkovní teplotě a teplotě vody? Předtím tam bylo 10bar, ale to bylo venku asi 32°C... Kompresor se na měření točil, jak má, i po přidání plynu se mu zvedly otáčky.

Vloženo
před 11 minutami, maros napsal:

To bude na 99% kompresor. S tlakem 5 bar to nebude nikdy chladit.

Taky se k tomuto přikláním. Někdo mi říkal ještě expanzní ventil mezi kabinou a motorem. Ještě mě napadlo, nemůže to nylt znovu chladič (kondenzátor), když tlačí tak málo barů?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...