Srpen 7Srp 7 6.kvalt 2,2L resp. 2,1L při výměně 5.kvalt 2.1L resp. 2,0L při výměně https://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/degradace-oleje Upraveno Srpen 7Srp 7 od roman63
Srpen 8Srp 8 Našel jsem fotku převodovky (MQ200) zespoda. Je to ten čep (čep vidlice), kterým lze většinu oleje vypustit? Je potřeba v tom případě povolovat i výpustný šroub?
Srpen 8Srp 8 ano , vypustak na 17 imbus aj tento cep vidlicky ... liat olej mozes zhora cez taky isty cep vidličky , je to rychle ... akurat by som si kupil dve nove gumicky na ne , vzdy su uz vyzvejkane
Srpen 9Srp 9 Začínám být trochu na rozpacích, jak se ty poslední příspěvky zcela vzdálily od ofiko postupu dle DP, kdy popisujete, že k vypuštění/ plnění se primárně nepoužijí výrobcem k tomu určené šrouby 🫣 ?? Upraveno Srpen 9Srp 9 od tom01
Srpen 9Srp 9 myslíš tým debilným postupom kde treba liať olej ponad poloos, vôjde ho ledva liter a potom to nechať bežať dve minúty a doplniť ? tak tak som to nerobil nikdy za svoju kariéru ani nebudem lebo to tak proste nejde ... vypustím imbus , vypustím z vidličky zvyšok a nalejem zhora cez vidličku , za pol hodiny nemáš čo robiť a máš tam správne dva litre oleja
Srpen 10Srp 10 @suri. Ty jsi praktik a víš, co děláš 👍. Radíš tedy vyšroubovat klasický plnicí šroub nahoře a pak dole vyšroubovat krom klasického výpustného šroubu i označený šroub vidličky (velikost torxu?). Po vykapání spodek skříně zavřít (věděl bys prosím OEM toho nového těsnění, co zmiňuješ?), je třeba při vracení toho čepu vidličky dávat na něco pozor? Zavřít i klasický plnicí šroub a plnění radíš přes stejný horní čep vidličky, tj. najít shora na skříni to samé, co je na foto zespoda a doufat, že tam je dostatečný prostor pro klíč. Nalít tudy 2,2l oleje, zašroubovat a hotovo. Pro mě (jako skoro laika) s obyč. zahnutým imbusem je docela porod vytočit i pak utáhnout ten nesmyslně umístěný klasický plnicí šroub (Vypoušťák v pohodě). Objímal jsem se s nápravnicí a nadával, že se i plevel okolo na dvoře styděl 😅.
Srpen 10Srp 10 Také jsem se chtěl zeptat na katalogové číslo těch těsnících gumiček. Kouknu ještě do dílenský příručky, zda je pro ty šrouby vidliček určený nějaký utahovací moment. tom01: Určitě je vhodnější si pořídit nějakou gola sadu, tedy ráčnu a příslušné bity 🙂.
Srpen 10Srp 10 vykrutis imbus 17 + krajny cep vidliciek , vypustis , das novu gumicku N 90362001 , zakrutis naspat , hore rozhodis baterku/filterbox a pod. podla auta , vykrutis tiez cep vidliciek a nalejes 2L oleja ... to je cele
Srpen 11Srp 11 @suri.Nalil jsi tam přesně 2 l oleje, máš tedy pětikvalt? Mám 6tikvalt a tam by mělo přijít více oleje (2,3 l), tedy o flašku více budu muset koupit 🤕.
Srpen 11Srp 11 Tento postup cez otvor čapu som už počul, no nieje tam žiadne riziko že po vytiahnutí vidlička uskočí a čap už nepojde zasunúť ? Má byt prevodovka v neutrále alebo má byť zaradená určitá rýchlosť? Lebo ak by sa pri tomto postupe niečo pokazilo, znamenalo by to veľký problém - pravdepodobne odťah auta na drahú opravu v servise. Preto som osobne vymeniňal len cez plniaci/vypúštací otvor, podarilo sa mi tak vymeniť cca 1,8l, pri napúštaní som musel mať auto podvihnuté zdvihákom na strane plniaceho otvoru. Upraveno Srpen 11Srp 11 od Dendooo
Srpen 11Srp 11 před 9 hodinami, ferokulda napsal: @suri.Nalil jsi tam přesně 2 l oleje, máš tedy pětikvalt? Mám 6tikvalt a tam by mělo přijít více oleje (2,3 l), tedy o flašku více budu muset koupit 🤕. Když jsem hledal informace pro 5° je 2,1-2,2L 😉
Srpen 11Srp 11 @DendoooTo by mě také zajímalo, ale v tom odkaze pan Sixta píše: Prosím všechny, kteří technicky nerozumí převodovce, ať nevymýšlí nějaké za aretování řazení aretačním kolíčkem ale normálně (nejníže položený čep) 1 spodní čep demontuje - NIC se nemůže v převodovce stát...
Srpen 12Srp 12 před 18 hodinami, Dendooo napsal: Tento postup cez otvor čapu som už počul, no nieje tam žiadne riziko že po vytiahnutí vidlička uskočí a čap už nepojde zasunúť ? Má byt prevodovka v neutrále alebo má byť zaradená určitá rýchlosť? Lebo ak by sa pri tomto postupe niečo pokazilo, znamenalo by to veľký problém - pravdepodobne odťah auta na drahú opravu v servise. Preto som osobne vymeniňal len cez plniaci/vypúštací otvor, podarilo sa mi tak vymeniť cca 1,8l, pri napúštaní som musel mať auto podvihnuté zdvihákom na strane plniaceho otvoru. normalne v neutrali , a ked sa necitite tak sa do toho nejeb*e a dajte to do servisu ... kto videl niekedy otvorenu prevodovku tak pochopi ze sa tam nema co stat , teda ak nebude mat niekto napad vybrat vsetky styri koliky von naraz ... aj tak by sa prd stalo
Srpen 12Srp 12 Přesně tak, kdo nemá vybavení a znalosti zajede si do AS, kde možná i na počkání olej vymění a měli by účtovat jen skutečně použité množství origo extra drahého oleje.
Srpen 12Srp 12 Tak dnes jsem olej i těsnící gumičky zakoupil a v dohledné době se do toho pustím. Spojím to s výměnou motorového oleje a budu-li muset vyndat akumulátor, tak s výměnou držáku pojistek (je tam nějaký studený spoj/vadné relátko) 👍.
Srpen 13Srp 13 Nezapomeň nám zde pak poreferovat jak v tomto vlákně k převoďáku (,tak i případně ve "tvém"samostatném vlákně o držáku pojistek). Ten převoďák mě zajímá, jak se ti povede 👍. (držák pojistek doufám můj ročník 2018 mine, ale to patří do jiného vlákna)
Srpen 20Srp 20 Tak jsem se do toho pustil. Zatím jsem převoďák vypustil tím čepem vidličky a nechávám vykapat. Je skutečně nutné vyndavat i ten výpustný/kontrolní šroub? Vyteče přes něj ještě nějaký olej? Nejnižší bod na převodovce je asi ten čep. Upraveno Srpen 20Srp 20 od ferokulda
Srpen 20Srp 20 Tak zrovna ten klasický vypoušťák je dobře přístupný a vytočil bych jej taky. Určitě bych vytočil i horní kontrolní šroub, ať to při vypouštění může horem přisávat vzduch. Nic tím nezkazíš, až je budeš dávat zpět, mázni olejem jejich závit, aspoň ti tam nezaroste 😉. Jsem zvědav, jak budeš řešit plnění. Půjdeš přes horní čep vidličky (spolu s dalším rozebíráním) nebo to tam zkusíš naládovat klasickým plnícím šroubem? Jj, ty vlastně budeš ještě vlastně měnit tu pojistkovku u baterky, viď?
Srpen 20Srp 20 @tom01Já tam klasický vypoušťák (na spodku převodovky) nemám, jen ten kontrolní šroub zboku vlevo na převodovce. A ten si myslím, že vyndavat nemusím, ten čep vidličky je níže. Je tam k tomu šroubu horší přístup kvůli přední nápravě, nejde tam moc dát ráčna. Vypustil jsem to jen tou vidličkou, trošku to bryndalo, ale nic hrozného. Jinak jsem zkusil zavolat p. Sixtovi a ten mi také řekl, že kontrolní šroub (zboku) se vyndavat nemusí, má-li převodovka výpustný šroub (zespoda), tak ten ano. Množství pro 6kvalt cca 2,3 - 2,4 l, větší množství prý nevadí. Napouštět budu přes tu horní vidličku.
Srpen 20Srp 20 Mohl bys prosím udělat a nasdílet fotky zespoda i shora? V 10. 8. 2025 na 11:40, suri. napsal: Jinak vypoušťák je ten ve spodním kroužku. A horní kontrilní/plnicí šroub najdeš schovaný nad nápravnicí jakoby směrem ke kabině. Ten se mě povoloval sakra blbě. 100% jistotu tedy nemám, ale na této fotce jsou vidět ty šrouby oba Upraveno Srpen 20Srp 20 od tom01
Srpen 20Srp 20 Tome, máš pravdu, omlouvám se. Jeden šroub je vlevo zboku - vypoušťák, ten je níže a druhý vpravo z boku - napoušťák/kontrolní. Vyndal jsem tedy ten vypoušťák a ještě trocha oleje vyteklo, nechávám odkapat. Fotka 1 je čep + vypoušťák, fotka 2 je napoušťák/kontrolní.
Srpen 21Srp 21 Tak mám olej vyměněný. Vyteklo ho cca 1,8 l + nějaký ztráty jak to bryndalo, stav oleje viz fotka. Zpět jsem nalil 2,3 l. K tomu hornímu čepu je trochu horší přístup, zavazí tam silentblok motoru. Jinak p. Sixta říkal, že by stačilo olej vyměnit až při 120 000 km.
Srpen 21Srp 21 Pěkná práce. Nevím, kolik jsi tak mohl vybryndat, ale 1,8l původního vs. 2,3l nového - to je rozdíl už půl litru 🤔. Já tehdy z převodovky vypustil cca 1,8-1,9l oleje a toto stejné množství nového jsem tam nacpal. Co vše je po tvé zkušenosti třeba demontovat, aby se člověk dostal k plnění přes ten horní čep?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.