Přejít na obsah

Dodatečná montáž ostřikovačů světlometů


Harley1006

Doporučené příspěvky

  • o 4 měsíce později...

nevi nahodou nekdo jestli jsou stejne ostrikovace svetel na OII predface z modelu RS a klasiky? budu davat xenony a potreboval bych sehnat za rozumnou cenu ostrikovace svetel a nevim jestli by mohli byt i z RS modelu, jelikoz mam klasickej naraznik anebo to ma jinej tvar?

pripadne jestli by nekdo vedel o nejakych za rozumnou cenu tak at se ozve...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...
  • o 3 týdny později...
  • o 5 měsíců později...

Určitě už někdo řešil dodělání ostřikovačů světel na OII předface. Nikde jsem k tomu ale nenašel téma. Nejde mi ani tak o elektriku a nádržku, jako o úpravu nárazníku, jestli to teda lze do nárazníku bez ostřiků vůbec dodělat. Co je k tomu vše potřeba? Krytky a vysouvací trysky...a dál? Koukal jsem, že trysky jsou přišroubovány rovnou k nárazníku a co výztuha? Ta se musí měnit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To určitě, koupil jsem si xenony a teď je budu měnit za halogeny :p Neřešte moje xenony, spíš mi poraďte s tím, na co se ptám. Právě kvůli tomu, že to spoustu lidí štve tak je ani nechci zapojovat. Na nivelaci mám už připravenou elektriku a teď chci do nárazníku dát trysky a krytky. Elektriku buď později zapojim nebo ne, ale jde mi o to, jak tam přidělat ty trysky. Určitě někoho napadne, abych nalepil jen krytky oboustrankou, ale nevěřím, že je někde neztratím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je příspěvek opravdu na úrovni, mockrát děkuju, že si si mi odpověděl. Nevím, co bych dělal, kdybys to nenapsal. Dodělat to chci třeba proto, abych měl všechno tak jak má být podle předpisů a abych neměl problém na STK. Nechci aby mi někdo radil jestli to mám dělat nebo ne. Potřebuju poradit jak na to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím, jen bych navázal na dotaz ohledně dodělání ostřikovačů světel. Konečně už vím, že nemusím měnit celý nárazník, že otvory se dají dodělat, ale ještě by mně zajímalo, zdali se musí koupit jiná nádržka (2 motory?) a jak se dodělává elektro....? Někde je přeci řídící jednotka, která spouští ostříkovače světel až po pátém spuštění ostřikovačů skla....pokud jsem něco napsal špatně, opravte mě prosím. Prosím en konstruktivné příspěvky....

Díky

dodělával jsem a jde to bez problému.. v nárazníku z druhé strany je přesně naznačeno, kde máš udělat díry.. v nárazníku jsou i držáky na trysky, dáš dvě plechové matky na jednu stranu, 2x samořez a přišroubuješ celou trysku.. jde to jak po másle..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Čau kluci, dodělávám na OII předFL ostřikovače světlometů, nádržku už mám, hadice není problém, na elektriku mrknu do ELSY. Jen mě zajímá jestli je rozdíl v ostřikovačích pro předFL a facelift?

Editováno: , autor: marfy8
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak, protože jsem si dal na auto xenony. Je třeba dodělat nivelaci viz. návod a ostřiky světel. I zde napíšu, že to dělám podle sebe a je to spíš jen seznam a inspirace jak na to.
 
 
Co budeme potřebovat:

  •  
  • Zdvihové válce - levý 1Z0955965A / pravý 1Z0955966A
  • Motorek "čerpadlo" - 3B7 955 681 , nejlépe i s konektorem 1J0 973 722A
  • Těsnění - které se dává do nádržky a do něj se zasune čerpadlo 431 955 465 A
  • Krytky na nárazník - pravý 1Z0955110 / levý 1Z0955109
  • Hadice a "T" kus - 1J0955964F hadice stačí i obyč z mototechny (cca 3m), kovové stahovací pásky (3ks), Tkus 8D0 955 873 (1ks) ... (já sice sehnal komplet i s origo koncovkama ale málo kdo to prodává zvlášť.)
  • Nádržka 5,5l - 1K0 955 453 S Pozor! můžete jako já použít současnou nádržku (je na to připravená) a ušetřit peníze. Jde jen čistě o objem nádržky.
  • Vodiče patřičného průřezu - 1 pár + a - od motorku nádržky až pod palubovku (cca 5m od každého, zkrátit se to dá vždycky)
  • Auto relé - signál jde z jednotky a ta by čerpadlo neutáhla, proto je čerpadlo spínané přes relé.

Snažte se to vzít komplet z jednoho auta, ušetříte na poštovném, usmlouváte lepší cenu atd.
Cena za kterou jsem sehnal díly: 1200Kč
Elektrika a zbytek už je v řádu 100Kč



 
Zapojení elektro

Zde dávám schéma zapojení. To už si nastudujte sami nebo dejte elektrikáři.

 

Ve stručnosti: Z motorku jdou vodiče + a - . Mínus ukostřete kdekoliv (nejlépe v interiéru) a plus dejte na autorelé svorka 87 . Z pojistkové skříně pozice 36 (20A pojistka neosazená budete potřebovat pin a samozřejmě pojistku) veďte vodič na relé svorku 30 a 86 . Nyní je třeba natáhnout vodič z centrální jednotky (hnědý konektor D pin 8 neosazený, budete potřebovat pin) na autorelé svorku 85

 

Napájecí a kostřící vodič dejte raději silnější. Motorek má docela odběr, tak ať nevyhoříte.

 

Toď vše z elektriky.

 

obrazek.thumb.png.6e0de413c4b57893dea48499b892cd7e.png

 

 

Kódování VCDS

Nyní se musíte připíchnou diagnostikou na 09-Cent.Elect. kliknout na Coding a zaškrtnout Headlight Washer installed

 

Uložit - Hotovo

 

Instalace ostřikovačů do nárazníku

Tak začneme čím jiným než sundáním nárazníku - to si najděte na foru nebo někde na netu. Pěkné info je ZDE

 

Jako první jsem si osadil motorek do nádržky. Je třeba do ní vyvrtat otvor do kterého zapasujete těsnění. Já jsem zvolil hodně děr malým vrtákem a zbytek dopilovat. Raději častěji zkoušejte než aby jste to udělali velké a pak vám to netěsnilo. Velikost otvoru je na nádržce naznačená. Těsnění tam silou natlačte a do něj motorek. Dá se to udělat i na autě ale plastové špony vám budou padat dovnitř.

 

obrazek.thumb.png.b082611c29edfa0979a19f6521cad906.png

 

 

Hadice od ostřikovačů vede za výztuhou (snad není co fotit)

 

Teď díry do nárazníku... Z druhé strany je už naznačen tvar otvoru. Znovu jsem zvolil hodně děr malým vrtákem a kraje dopilovat.

obrazek.thumb.png.4798a24ad741e4b5e2d029c9467c4ec4.png

 

Osazení ostřikovačů. Pozor na levý / pravý ať je nedáte opačně. Aby jste je k nárazníku mohli přišroubovat, budete potřebovat 4ks plechových matic. Nicméně dají se jednoduše vyrobit z kousku 1mm tlustého plechu.

obrazek.thumb.png.6fcfbb4d57da048ac93bb34875b55cae.png

 

Krytku jsem trochu vylepšil aby mi po čase neupadla - zrovna dobře tam nedrží. Jak vidíte ty držáčky jsou provrtané a protáhlé měděným drátem. Teď je možno pod tuto "ohrádku" zasunout stahovací pásku. Vytáhneme ostřikovač ven, nasadíme krytku a stáhneme páskou.

obrazek.thumb.png.cc6d9369c86397daa0decf87dffef099.png

 

 

Vualááá hotovo. Zbývá nalakovat. Pokud máme v pořádku elektriku, zasunutou pojistku, dobře nakódováno. Musí vám to fungovat. Já to teď mám nastaveno na každé 4té ostříknutí okna. Nicméně já osobně si to dám ještě přes vypínač a ostřiky si zapnu jen při kontrole PČR nebo na STK.
obrazek.thumb.png.1d9dd09c82b064aaf22201d02f53e517.png

Editováno: , autor: marfy8
Oprava obrázků
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 8 měsíců později...

Ahojte kamarat kupil octaviu II. Auticko ma xenonove svetla ale nema na narazniku ostrekovace svetiel... Xenony nie su na aute dorabane. (auto nema manualne natacanie svetlometov) moja otazka. Existuju aj auta s xenonmi a bez ostrekovacov?

Alebo to ma brat tak ze bol naraznik meneny (cize je moznost ze bolo auto pohavarii?)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...