Přejít na obsah

Vůle v hnacím ústrojí


radarek

Doporučené příspěvky

Teda nevim, zda-li fabia dostala titul malo poruchoveho auta opravnene a bez uplatku :) . Aspon ta moje spolykala spustu penez a efekt mizerny. Tak k veci. Pri vymackavani spojky, at pri jizde nebo rozjezdu, stale citim velkou vuli pri zaberu. Pro predstavu, asi jako vule pri jizde na jizdnim kole, ktere ma v zadnim naboji brzdu. Nez ale zacne nabojova brzda brzdit, je treba otocit kliky proti smeru jizdy asi o 1/4 otacky. A prave tuto vuli ja pocituji u me fabie. Provedl jsem vymenu silentbloku na prevodovce, u spolujezdce, vymena homokinetaku u ridice. Neda se rict, ze by se to aspon trochu nezlepsilo, ale pomer cena ku vykon je naposrani. Muze byt pricina ve vytahane prevodovce??? Auto slouzilo jako firemni vuz v Praze.... Diky za kazdou moznou radu :blbec:

Fabia Combi, 1.4 MPi 50kW, 130 000km, LPG

Editováno: , autor: radarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda nevim, zda-li fabia dostala titul malo poruchoveho auta opravnene a bez uplatku :) . Aspon ta moje spolykala spustu penez a efekt mizerny. Tak k veci. Pri vymackavani spojky, at pri jizde nebo rozjezdu, stale citim velkou vuli pri zaberu. Pro predstavu, asi jako vule pri jizde na jizdnim kole, ktere ma v zadnim naboji brzdu. Nez ale zacne nabojova brzda brzdit, je treba otocit kliky proti smeru jizdy asi o 1/4 otacky. A prave tuto vuli ja pocituji u me fabie. Provedl jsem vymenu silentbloku na prevodovce, u spolujezdce, vymena homokinetaku u ridice. Neda se rict, ze by se to aspon trochu nezlepsilo, ale pomer cena ku vykon je naposrani. Muze byt pricina ve vytahane prevodovce??? Auto slouzilo jako firemni vuz v Praze.... Diky za kazdou moznou radu :blbec:

Fabia Combi, 1.4 MPi 50kW, 130 000km, LPG

Pricina ve vytahane prevodovce nemuze byt, jestli je velka vule na pedalu, tak muze byt zavzdusneny spojkovy valec nebo vadny jeden je na prevodovce a druhy na spojkovem pedale ten byva vetsinou vadny. Muze ta byt neco se spojkou (lamela + pritlacak + setrvacnik). Stalo se me, ze byl volny setrvacnik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nene, nevypada, ze by bylo neco se spojkou. Podle me funguje bezchyne. Popisu to detalneji: pri razeni zmacku spojku, vsechno v poradku, preradim, pricemz otacky motoru klesnou nekde k 1300. Poustim spojku, coz ma za nasledek prizpusobeni otacek motoru rychlosti auta - otacky stoupaji. Prave v tomto okamziku, kdy poustim spojku, se ucinek neprenasi na motor kontinualne, ale je tam jakasi pauza. Ta zapricini rychly trhany prenos hybnosti na motor. Dale po pusteni spojky mackam plyn a zase citim urcitou hluchou diru, nez motor zabere, opet spise trhne, nez by zabiral postupne. Tato vule je predevsim pri zmene smeru pusobeni sily na motor (akcelerece, dekcelerace).

Editováno: , autor: radarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda nevim, zda-li fabia dostala titul malo poruchoveho auta opravnene a bez uplatku :) . Aspon ta moje spolykala spustu penez a efekt mizerny. Tak k veci. Pri vymackavani spojky, at pri jizde nebo rozjezdu, stale citim velkou vuli pri zaberu. Pro predstavu, asi jako vule pri jizde na jizdnim kole, ktere ma v zadnim naboji brzdu. Nez ale zacne nabojova brzda brzdit, je treba otocit kliky proti smeru jizdy asi o 1/4 otacky. A prave tuto vuli ja pocituji u me fabie. Provedl jsem vymenu silentbloku na prevodovce, u spolujezdce, vymena homokinetaku u ridice. Neda se rict, ze by se to aspon trochu nezlepsilo, ale pomer cena ku vykon je naposrani. Muze byt pricina ve vytahane prevodovce??? Auto slouzilo jako firemni vuz v Praze.... Diky za kazdou moznou radu :blbec:

Fabia Combi, 1.4 MPi 50kW, 130 000km, LPG

Tak mne to robi presne to iste. Nejaka Hlucha - chvilka medzi zatahom motora.

Inac ked radim napr. do kopca pri zrychlovani (ked je motor stale v tahu) tak je to OK.

Hlavne sa mi to prejavuje napr na rovine idem pohodovu jazdu napr. 80-90 Idem preradit na 5. prevodovy stupen a vtedy to je dost citit. Jak by som to nazval: taky "hup-volny pohyb na nejaky doraz." kym motor zacne tahat.

Tento tyzden to hodim na rampu a popozeram vole.

Ak by si ten problem vyriesil daj vediet co to bolo. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda nevim, zda-li fabia dostala titul malo poruchoveho auta opravnene a bez uplatku  :) . Aspon ta moje spolykala spustu penez a efekt mizerny.  Tak k veci. Pri  vymackavani spojky, at pri jizde nebo rozjezdu, stale citim velkou vuli pri zaberu. Pro predstavu, asi jako vule pri jizde na jizdnim kole, ktere ma v zadnim naboji brzdu. Nez ale zacne nabojova brzda brzdit, je treba otocit kliky proti smeru jizdy asi o 1/4 otacky. A prave tuto vuli ja pocituji u me fabie. Provedl jsem vymenu silentbloku na prevodovce, u spolujezdce, vymena homokinetaku u ridice. Neda se rict, ze by se to aspon trochu nezlepsilo, ale pomer cena ku vykon je naposrani. Muze byt pricina ve vytahane prevodovce??? Auto slouzilo jako firemni vuz v Praze.... Diky za kazdou moznou radu  :blbec:

Fabia Combi, 1.4 MPi 50kW, 130 000km, LPG

Tak mne to robi presne to iste. Nejaka Hlucha - chvilka medzi zatahom motora.

Inac ked radim napr. do kopca pri zrychlovani (ked je motor stale v tahu) tak je to OK.

Hlavne sa mi to prejavuje napr na rovine idem pohodovu jazdu napr. 80-90 Idem preradit na 5. prevodovy stupen a vtedy to je dost citit. Jak by som to nazval: taky "hup-volny pohyb na nejaky doraz." kym motor zacne tahat.

Tento tyzden to hodim na rampu a popozeram vole.

Ak by si ten problem vyriesil daj vediet co to bolo. ;)

Moc diky, hodne by mi to pomohlo. B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pricina ve vytahane prevodovce nemuze byt, jestli je velka vule na pedalu, tak muze byt zavzdusneny spojkovy valec nebo vadny jeden je na prevodovce a druhy na spojkovem pedale ten byva vetsinou vadny. Muze ta byt neco se spojkou (lamela + pritlacak + setrvacnik). Stalo se me, ze byl volny setrvacnik.

S tím se potýkám od té doby co to auto mám. V zimě vůle není, v létě když je teplo nebo když je auto prohřáté vůle pár cm.......

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=6731&hl=vůle

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, musím se taky přidat do klubu služebních fabií. Ta moje měla při koupi najeto 112.000 km, první majitel byla firma, druhý byl nějaký borec, co ji tahal po dálnicích... IV. a V. jdou dobře, ale někdy se mi stane, že když na rovné silnici jedu na III. cca 40km/h (v koloně a pod.) tak celé auto začne dost zvláštně jakoby rezonovat, vždycky nachvilku zabere motor, opře se o silentbloky, auto mírně vystřelí vpřed, pak zase jede příliš "rychle", opře se zase o motor, který ovšem má tendenci brzdit, takže celé auto zase cukne a sníží tak skokově rychlost. Je to dost zvláštní.

Osobně si myslím, že auto mělo ve skutečnosti 190k+ no a je už prostě ojeté. K tomu se přidává i kratší spojka, která už toho má taky dost za sebou, takže možná to je na výměnu převodovky, přitom rovnou udělat i spojku a musí být klid...

Jinak ale žádné závady, musím ZAKLEPAT!

Jíra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Teda nevim, zda-li fabia dostala titul malo poruchoveho auta opravnene a bez uplatku :) . Aspon ta moje spolykala spustu penez a efekt mizerny. Tak k veci. Pri vymackavani spojky, at pri jizde nebo rozjezdu, stale citim velkou vuli pri zaberu. Pro predstavu, asi jako vule pri jizde na jizdnim kole, ktere ma v zadnim naboji brzdu. Nez ale zacne nabojova brzda brzdit, je treba otocit kliky proti smeru jizdy asi o 1/4 otacky. A prave tuto vuli ja pocituji u me fabie. Provedl jsem vymenu silentbloku na prevodovce, u spolujezdce, vymena homokinetaku u ridice. Neda se rict, ze by se to aspon trochu nezlepsilo, ale pomer cena ku vykon je naposrani. Muze byt pricina ve vytahane prevodovce??? Auto slouzilo jako firemni vuz v Praze.... Diky za kazdou moznou radu :blbec:

Fabia Combi, 1.4 MPi 50kW, 130 000km, LPG

Tak co??

Uz si na to prisiel, co je pricinou???

Btw: ja som sa k tomu este nedostal. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic, mel jsem auto na kanalu. Se zatazenou rucni brzdou se kamarad snazil pomalu rozjizdet tam a zpet. Sledoval jsem spodek auta, zejmena vnitrni klouby, pak vnejsi zda se pri zatahu neprotaci nebo neni naznak vule. Trochu se ty vnitrni protaceli, ale jen nepatrne. Ozyvalo se lupani ze spojky, ale to pry je normalni. Stacilo rychleji pustit spojku na jednicku bez pridani plynu a az se vule nascitala ozvala se takova tlumena duta rana asi z diferncialu. Mozna klouby. Pak to same na zpatecku. Nevim, co s tim, ale poradne me to sere... lol

Editováno: , autor: radarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic, mel jsem auto na kanalu. Se zatazenou rucni brzdou se kamarad snazil pomalu rozjizdet tam a zpet. Sledoval jsem spodek auta, zejmena vnitrni klouby, pak vnejsi zda se pri zatahu neprotaci nebo neni naznak vule. Trochu se ty vnitrni protaceli, ale jen nepatrne. Ozyvalo se lupani ze spojky, ale to pry je normalni. Stacilo rychleji pustit spojku na jednicku bez pridani plynu a az se vule nascitala ozvala se takova tlumena duta rana asi z diferncialu. Mozna klouby. Pak to same na zpatecku. Nevim, co s tim, ale poradne me to sere... lol

Tak ja som tiez hladal, kde by ta vola mohla byt.

Skusil som odvzdusnit spojkovy valec, a cuduj sa svete nejaka ta vola sice zostala ale podstatne sa to zlepsilo. Mozem tak konstatovat ze o 50 % sa to zlepsilo. Ked som menil brzdovku a odvzdusnoval brzdy tak som sa vykaslal na odvzdusnenie spojky. Spojkovy valec som odvzdusnil len minulu sobotu.

Sice ked jemne spustam spojku a pokusam sa rozbehnut trochu to poskubava, ale zatial to neriesim.

;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
aj ja mam taky isty problem u fabii. ked sa dobre zohreje je velka vola v prevodovke. priklad: pri jazde po meste uberem plyn a pridam citit velku volu. za studena to nerobi. robia to fabie ktore maju nad 200tis.km. doriesil to niekto ze cim to moze byt?

Podle meho technika opotrebena prevodovka, zadne alternativni reseni nez jeji vymena neexistuje. Zkousel jsem menit olej v prevodovce, ale bezuspesne. Jednoduse receno, lidi, kteri se nejak podileji na pretoceni kilometraze bych bezmilosti zaviral...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Podle mne je to nějaká vada která u fabií je, ať už v převodovce nebo spojce... Zmiňujete kolem dvouset tis., mam najeto 37000km MR05 a vůle je znát asi od 20000km. V servisech při projetí dělají že nic necítí.... Teď je po záruce a nezbíva než si na to prostě zviknout a přijmout to. Jinak libůstka opravdu je jet po magistrále na jedničku v koloně. To je ta vůle cítit nejvíc. :kol-72:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

tak pri 370tis.km som musel vymenit lamelu. nemal som moznost viac nabehnut ako 10 km lebo vozidlo islo na cestu ale zda sa mi ze ta vola je prec. ta samotna lamela ma velku volu a tie pruziny tam lietaju o vole 1-2mm. ked sa vrati auto s Chorvatska tak to vysksam poriadne ci ta vola je uplne prec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak pri 370tis.km som musel vymenit lamelu. nemal som moznost viac nabehnut ako 10 km lebo vozidlo islo na cestu ale zda sa mi ze ta vola je prec. ta samotna lamela ma velku volu a tie pruziny tam lietaju o vole 1-2mm. ked sa vrati auto s Chorvatska tak to vysksam poriadne ci ta vola je uplne prec.

Jakou lamelu prosim te mas na mysli?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...