Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

DEZOT: ja jsem to ale nepsal o tom pojisteni auta, ale odpovidal jsem gh0. Prvne si precti jmeno, nez zaacnes neco psat, ja vam jen sdeluji sve nazory a osobny zkusenosti .

1) 20 tkm ročně je už dost na to, koupit diesela (těch 20 km do práce by měl zkousnout taky)

2) Za 5 let by jsi tu Felicii neměl - nebo by jsi ji měl jako úplně novou

3) U SDI se dá platit povinný ručení 2800,- ročně, jen blázen by platil 8200,- Fakt tam není chyba... Á, modří již vědí.

4) Mikosar trochu přehání, 1.2 HTP jede sice jako čert (a zvlášť ve služebním voze), ale u 20 tkm ročně jsem spíše pro naftu

5) Počítej s většími náklady na motor, je to relativně výrobně složitý motor, byť má ještě alespoň rotační čerpadlo.

6) Ta Felicie 1.9D co žrala po městě 8/100 - chtěl bych vidět její vstřiky a tjůnink na čerpadle :)

ja za moji fabku 1.4 16V platim rocne s nakolika procentnim bonusem asi okolo, nejak tak 3000kc.Tak to jses borec za 1.9 2800kc. Smim se zeptat kolika% mas bonus od pojistovny? Diky

  • Autor
1) 20 tkm ročně je už dost na to, koupit diesela (těch 20 km do práce by měl zkousnout taky)

2) Za 5 let by jsi tu Felicii neměl - nebo by jsi ji měl jako úplně novou

3) U SDI se dá platit povinný ručení 2800,- ročně, jen blázen by platil 8200,- Fakt tam není chyba... Á, modří již vědí.

4) Mikosar trochu přehání, 1.2 HTP jede sice jako čert (a zvlášť ve služebním voze), ale u 20 tkm ročně jsem spíše pro naftu

5) Počítej s většími náklady na motor, je to relativně výrobně složitý motor, byť má ještě alespoň rotační čerpadlo.

6) Ta Felicie 1.9D co žrala po městě 8/100 - chtěl bych vidět její vstřiky a tjůnink na čerpadle :)

větší náklady na motor si myslel u SDI?

:huh:

Co se týče doho pov.ručení 2,8tis. rád si nechám poradit:-)

Ja jsem s bonusy dotlacil pojistku sdi na cca 6tis., ale v listopadu prechazim k Wustenrot, kde to uctuji dle vykonu a bude to za necele 3tis.

Je snad jeste jina moznost ??

mám auto 4 roky - bonus 20%

S pojištěním 1.4 100HP okolo 3000,- souhlasím.

Ad SDI motor - je to diesel = rozvody, náplně, vstřiky, hydroštely... prostě věci, co rády odcházejí. Ale neboj, nasypeš do motoru na začátku 20 tKč a bude držet dalších 100 tkm :) Plusem je, že nemá turbo - protože SDI kousky mají už něco nalítáno.

Ja jsem s bonusy dotlacil pojistku sdi na cca 6tis., ale v listopadu prechazim k Wustenrot, kde to uctuji dle vykonu a bude to za necele 3tis.

Je snad jeste jina moznost ??

BINGO !

Já tam jdu v srpnu B)

Ja jsem s bonusy dotlacil pojistku sdi na cca 6tis., ale v listopadu prechazim k Wustenrot, kde to uctuji dle vykonu a bude to za necele 3tis.

Je snad jeste jina moznost ??

Pokud vim, tak zakonna pojistka se plati podle obsahu motoru, je to podle zakona a ne podle vykonu, ale jednou prijde doba, kdy se bude platit podle emisi, exhalaci vozidla, pak kdyz bude mit nekdo skodu 120 bez katalyzatoru, bude platit 5x vice nez jina moderni auta s vysokym obsahem motoru, ktera tak neznecistuji zivotni prostredi, jak tyto stara auta, a to bude brzo!

jinak auto bude jezdit denně cca 20km do práce denně přítelkyně někdy já + volný čas tzn.. cca 2000 km měsíčně. + něco o víkendech, nákupy občasný výlet brno a okolí.

Tak diesela bych bral tak na 30.000km ročně a výš.

Na dvacetpět ale ne....

Upraveno od Xp3

Ja jsem s bonusy dotlacil pojistku sdi na cca 6tis., ale v listopadu prechazim k Wustenrot, kde to uctuji dle vykonu a bude to za necele 3tis.

Je snad jeste jina moznost ??

Pokud vim, tak zakonna pojistka se plati podle obsahu motoru, je to podle zakona a ne podle vykonu, ale jednou prijde doba, kdy se bude platit podle emisi, exhalaci vozidla, pak kdyz bude mit nekdo skodu 120 bez katalyzatoru, bude platit 5x vice nez jina moderni auta s vysokym obsahem motoru, ktera tak neznecistuji zivotni prostredi, jak tyto stara auta, a to bude brzo!

Neni to tak, viz. http://www.wuestenrotpojistovna.cz/?idpg=95

Ja to vidim tak, ze je jen na pojistovne jestli je schopna i za pripadne mene vybranch penez na pojistnem vsechny skody uhradit - tzn. klic k vysi plateb by mel byt pouze na ni. Platba dle objemu je tu z historickych duvodu, snad se to zmeni...

paneboze, kdo tady zase prisel na spotrebu u Feldy 1.9D ve meste s 8litry????To je zase pikachovina, to pudlo jezdi zadarmo, FRS je proti tomu ludra uzrana -_-

Mikosar háže jednu perlu za druhou B)

Ten Wuestenrot je hodně zajímavý ... je cílenej na staré velkoobjemové malovýkonové atmosférické diesely. Jedna jich moc už nejezdí (1.4 TDI má od 51 kW stejně jako 1.4 HDI), navíc jak jsou staré a tak už dožívají (platí i pro Felicie 1.9 D které se přesunuly z referentských vozidel do pozice rodinných víkendových korábů).

Ad - od kolika diesel ? - myslím, že je to každého věc - ale při nájezdu 20 tkm za rok dělá rozdíl benzín/nafta už docela dost. A stejně nejdražší bude amortizace toho vozu, ať už bude jakýkoliv :t

Já najezdím ročně asi 40 000km a mám benzína :-D

Takze pro vsechny co neveri, kde se da platit 2800 rozne za povinny ruceni za fabii 1.9SDi. S plnym bonusem u http://www.wuestenrotpojistovna.cz/?idpg=95. Jedina pojistovna v republice, co bere podle vykonu misto obsahu. lollol:p

... a pardon ted jsem si vsiml, ze to uz sem nekdo hodil....

Upraveno od gh0

  • Autor
paneboze, kdo tady zase prisel na spotrebu u Feldy 1.9D ve meste s 8litry????To je zase pikachovina, to pudlo jezdi zadarmo, FRS je proti tomu ludra uzrana -_-

Mikosar ;) Kolik teda papká?

Ještě takovej detail ,,felicie 1.9 D výměna oleje každých 7500km dle výrobce,,,segra ten motor měla v polu, docela jde, nežere, ale dost se sral, viz problémy startů, dobíjení atd.. :ph34r:

Jo častá výměna oleje je nevýhoda tohodle motoru.

Jo častá výměna oleje je nevýhoda tohodle motoru.

to jo, ale mrkni, jakej potřebuje olej. A když vezmu, že u svýho dědečka leju 4 lt oleje 10W-40 a měním filtr, tak mě výměna oleje vyjde na cca 500,- Kč.

Neřekl bych, že by ten motor byl extrémně špatnej. Prostě určité díly potřebuje občas vyměnit.

TDI motor taky najede milion kilometrů - byť s třetím turbem a sedmou váhou vzduchu B)

Ještě takovej detail ,,felicie 1.9 D výměna oleje každých 7500km dle výrobce,,,segra ten motor měla v polu, docela jde, nežere, ale dost se sral, viz problémy startů, dobíjení atd.. :ph34r:

to potvrdzujem aj u nas ma jeden na ulici feldu 1,9D a v zime ma problemy zo startovanim, tuto zimu mal stastie ze nebola tuha.

Vim fabie jsou celkem draha auta 1.9 SDI, platis hlavne znacku, (no jo nemci),najezdis mnoho km a motor hodne vydrzi. Jestli mohu doporucit, z mojeho hlediska, tak felicii D vubec nekupuj, jednak velice rychle rezavi, ani nemrknes, pak do toho musis vrazet dalsi prachy, do karoserie a tak, celkove ty veci na felicii rychle odchazi nez na fabii. SDI docela mala spotreba, hodi se i do mestskeho provozu, ale myslim lepsi je uz do mesta a mimo mesto fabia 1.2HTP, docela nizka spotreba, platis malo za objem!

kamoš tu 1,2 má a říkal že to žere aj trávu okolo cesty..tak právě se bojím tohodle:-(

Jo jako treba to zere, ale ne o moc jak to SDI. u te 1.2 platis malo za objem a jestli to vice papka, tak jo zato SDi mene, ale zase vice platis za objem, pak kdyz si to zprumerujes tak te to vyjde nastejno jak u SDI tak u 1.2HTP. Celkem SDI ma dost drahy motor. 1.2HTP 47kW ma lepsi tocivy moment nez ta SDI, jede to od spod.Jak chces je to tvoje rozhodnuti, nebudu ti tady neco vtloukavat.

Mno nic proti, ale ja za 1.9 SDi platim rocne 2840Kc povinny ruceni, tak nevim o kolik bys musel platit min za tu tvoji 1.2HTP, aby se spotreba (pomalu dvojnasobna) zprumerovala s tou pojistkou a vyslo to nastejno.

Felicia 1.9D ti zhnije hned, zere to nafty jak svina, protoze jsou tam stare motory, co meli nemci ve skladech jeste po "fuhrerovi", tyto motory jsou zastarale, nejsou s primym strikem paliva, jsou to zastarale motory, ktere v mestskem provozu si vezmou 8L nafty. Fabia 1.9SDI nema sice velky vykon, ale spotreba je tam daleko nizsi. Byl jsem velice prekvapen, kdyz jsem jel s fabii 1.2HTP 47kW, ktera jede od spod velice svizne i kdyz jsem to auto vytacel co to slo a honil, papalo to 5,5L a da se jet za daleko min, pokud jezdis ruzumne jezdis i za 4,5L Za 1,9 se plati zakonna pojistka za rok podle pojistovny a podle toho jaky mas bonus, platis normalne okolo 8000kc/rok. Zadnou felicii 1.9D, bych ja osobne nechtel, protoze jsou to auta, ktera maji hodne zastarale motory. Je to tvoje vec, ale spise bych sel do te fabieSDI nebo 1.2HTP, nebo 1.9TDI.

Ja mam dneska nejakou rejpavou :), ale Fabie 1.2 47KW nema vetsi tocivy moment nez 1.9 SDI (1.2 47KW asi 115N.m a 1.9SDi nejakych 125N.m) -_-

Ja vim ze maji rozdilne tocive momenty, ale sedni si jednou do 1.2HTP 47kW a svez se s ni, ja jsem jel jednou s mym znamym ktery jezdi zavodne a svezl jsem se s jeho sluzebnim autem fabia 1.2HTP, reknu ti, ze to jede od spod protoze je to benzinak, ma to strasne moc otacek tudiz i vic to od spod i tahne. Musis si to jednou zkusit, lepsi je si to vyzkouset, fakt, ver mi. Nechci podcenovat SDI, ale ja mam fabii 1.4 16V 74kW a ta nejede tak dobre od spod jak 1.2HTP 47kW, mam to odzkousene. Ona ta 1.2 ma dobre zrychleni, ale pak se to tahne jak "sopel".

aj ja som bol prekvapeny s HTP. na rozbehy a po meste je to svizne dokonca subjektivne sa mi zdalo ze to HTP ma lepsie tahy ako moj 1,4 16V 55kW. a uz som stretol aj zavodnika HTP a musim uznat ze do 100km/h to ide slusne.

Vim fabie jsou celkem draha auta 1.9 SDI, platis hlavne znacku, (no jo nemci),najezdis mnoho km a motor hodne vydrzi. Jestli mohu doporucit, z mojeho hlediska, tak felicii D vubec nekupuj, jednak velice rychle rezavi, ani nemrknes, pak do toho musis vrazet dalsi prachy, do karoserie a tak, celkove ty veci na felicii rychle odchazi nez na fabii. SDI docela mala spotreba, hodi se i do mestskeho provozu, ale myslim lepsi je uz do mesta a mimo mesto fabia 1.2HTP, docela nizka spotreba, platis malo za objem!

kamoš tu 1,2 má a říkal že to žere aj trávu okolo cesty..tak právě se bojím tohodle:-(

Jo jako treba to zere, ale ne o moc jak to SDI. u te 1.2 platis malo za objem a jestli to vice papka, tak jo zato SDi mene, ale zase vice platis za objem, pak kdyz si to zprumerujes tak te to vyjde nastejno jak u SDI tak u 1.2HTP. Celkem SDI ma dost drahy motor. 1.2HTP 47kW ma lepsi tocivy moment nez ta SDI, jede to od spod.Jak chces je to tvoje rozhodnuti, nebudu ti tady neco vtloukavat.

Mno nic proti, ale ja za 1.9 SDi platim rocne 2840Kc povinny ruceni, tak nevim o kolik bys musel platit min za tu tvoji 1.2HTP, aby se spotreba (pomalu dvojnasobna) zprumerovala s tou pojistkou a vyslo to nastejno.

Felicia 1.9D ti zhnije hned, zere to nafty jak svina, protoze jsou tam stare motory, co meli nemci ve skladech jeste po "fuhrerovi", tyto motory jsou zastarale, nejsou s primym strikem paliva, jsou to zastarale motory, ktere v mestskem provozu si vezmou 8L nafty. Fabia 1.9SDI nema sice velky vykon, ale spotreba je tam daleko nizsi. Byl jsem velice prekvapen, kdyz jsem jel s fabii 1.2HTP 47kW, ktera jede od spod velice svizne i kdyz jsem to auto vytacel co to slo a honil, papalo to 5,5L a da se jet za daleko min, pokud jezdis ruzumne jezdis i za 4,5L Za 1,9 se plati zakonna pojistka za rok podle pojistovny a podle toho jaky mas bonus, platis normalne okolo 8000kc/rok. Zadnou felicii 1.9D, bych ja osobne nechtel, protoze jsou to auta, ktera maji hodne zastarale motory. Je to tvoje vec, ale spise bych sel do te fabieSDI nebo 1.2HTP, nebo 1.9TDI.

Ja mam dneska nejakou rejpavou :), ale Fabie 1.2 47KW nema vetsi tocivy moment nez 1.9 SDI (1.2 47KW asi 115N.m a 1.9SDi nejakych 125N.m) -_-

budem aj ja provokovat :D mam este viac ako SDI :p 1,4 16V 126Nm :)

Houmr:

1) Když nastavuješ ventilové vůle / měníš hydroštely jednou za uherský rok, tak se nediv, že pak při startování chrchlá.

2) HTP je hopsadlo do města - tomu je uzpůsobená i převodovka

3) Sice máš o něco lepší krouťák než SDI, ale zase jezdíš skoro za dvakrát tolik peněz ;)

Ale jsem to kluk šikovnej, jak jsem to zvládl bez těch citací, že ?

marvin: si sikovny ako ing z nasa :)-_-

1- ta felda mala dost problemy, v zime nechcela startovat pri mrazoch a ten zvuk dakujem neprosim :)

2- ano htp je do mesta

3- no zeby som jazdil za 2x tolko ako SDI to by muselo SDI jazdit za 3-4L

teraz v zime po meste kratke trate 6-7km za 8L, mimo mesto bezne do 5,5L oooo minule skoro som zabudol mimo mesto bola spotreba 6L a to som mal predpisy v ....... rychlost :)))) ano SDI je uspornejsie ale ked si vezmes tu dynamiku tak......... hej to sdi pojde cca za 4,5L. cize tak o 1,5L nizsia spotreba.

Neřekl bych, že by ten motor byl extrémně špatnej. Prostě určité díly potřebuje občas vyměnit.

Já taky říkám, že je to dobrej motor a s Feldou docela dobře cvičí :palec2:

Jezdit s ní je dost příjemný, protože ten krouťák jde skoro od volnoběhu a řazení je proti BMM samet.

Akorát 25.000 km ročně (20km ráno a 20km odpoledne domů) je málo, to se ten motor bude akorát trápit. Jezdím 30.000km s benzínem.

Zkrátka Feldu bych vynechal.

  • 2 týdny později...
  • Autor

Tak sem tady delší dobu nebyl.. Pár věcí se změnilo a uvažuju i o benzínů fábce...

Ve hře je 1,2 tam je tuším 40kw a 47kw a pak 1,4 mpi a htp, přiznám se že nevím jaký je v tom rozdíl:-))

1,2 někdo chválí a někdo pomlouvá... Tak zatím nevím, každopádně jede hezky.

Ta spotřeba je důležitá, ale aby se s autem dalo jet i rychleji:-))

Díky za průběžné info o motorech a doporučení. případně srovnání spotřeby. D.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.